Van een oude auto kun je het een en ander verwachten, dat lijkt me logisch. De mankementen die je nu vaak leest over nieuwe auto’s was in de jaren 90 ondenkbaar. Heb geen oogkleppen op, begrijp jullie best wel. Heb gewoon helemaal niets met kleine motoren met turbo’s of hybride.Martijn_bmw schreef: ↑14 sep 2018, 08:08haha ik dacht precies hetzelfde... maar ben er al eerder tegenin gegaan, denk dat Mike oogkleppen op heeftArthur schreef: ↑14 sep 2018, 02:18Nee, dan die ouwe meuk. Daar lees ik alleen maar lof over. Geen gebreken, defecten, roest etc. Blijft het zonder problemen doen, nooit wat mee...Mike R32 schreef: ↑13 sep 2018, 16:42 Gave auto een E39 530i. Oudere auto’s bieden zoveel meer beleving en kwaliteit. Al die downsize troep van VAG, BMW en Mercedes is gemaakt voor maximaal 100k en dat kun je zien. Roest, rammeltjes, kraakjes, piepjes, olie verbruik en ga zomaar door. Gunstig verbruik gaat tegenwoordig ten koste van het rijplezier en bouwkwaliteit naar mijn mening.
Het grote "nieuwe auto's zijn slechter dan oude auto's" Topic
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Het grote "nieuwe auto's zijn slechter dan oude auto's" Topic
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Dit snap ik, en dat hebben we allemaal niet hier denk ik in basis alleen met huidige regel en wetgeving kom je er gewoon niet meer onderuit helaas...
Maar dat nu de kwaliteit slecht is het valt allemaal best mee hoor, je hoort op internet altijd alleen de ellende verhalen maar die waren en in de jaren 90 en 2000 ook echt wel alleen toen had je minder internet.
sterker nog hybride auto's hebben echt veruit de laagste onderhoudskosten ooit.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Dan versta je onder hybride alleen Toyota zekerMartijn_bmw schreef: ↑14 sep 2018, 08:22 sterker nog hybride auto's hebben echt veruit de laagste onderhoudskosten ooit.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Nee hoor... Om alles in perspectief te plaatsen, ik ben operationeel business controller bij 1 van de grootste leasemaatschappijen.Mike R32 schreef: ↑14 sep 2018, 08:30Dan versta je onder hybride alleen Toyota zekerMartijn_bmw schreef: ↑14 sep 2018, 08:22 sterker nog hybride auto's hebben echt veruit de laagste onderhoudskosten ooit.
We hebben ruim 100.000 auto's in beheer en het is mijn werk om continu restwaarde, Reparatie en onderhoud kosten, schade kosten etc te monitoren. Dat doe ik inmiddels al 15 jaar dus wel "een beetje" kijk op
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Ik vergelijk het maar met de cabrio, dit doet het na een zelfde aankoop proces al 2,5 jaar probleemloos.allen schreef: ↑14 sep 2018, 08:16 E39 is serieus betrouwbaar. Nooit last van roest gehad en de hoogste repararierekening die ik ooit kreeg was maar een schamele 9600 euro.
Mensen als David en Erik... Waren dat nou niet ook van die gasten die doorgaans pech hebben met hun wagen? Ach ja, hij zal vast genieten van de E39. Blok overleed bij mij ergens rond de 2 ton.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Allemaal leuk maar jij hebt veel met jonge auto's te maken. Max 3 a 4 jaar oud en dan gaan ze de deur uit.Martijn_bmw schreef: ↑14 sep 2018, 08:39 Nee hoor... Om alles in perspectief te plaatsen, ik ben operationeel business controller bij 1 van de grootste leasemaatschappijen.
We hebben ruim 100.000 auto's in beheer en het is mijn werk om continu restwaarde, Reparatie en onderhoud kosten, schade kosten etc te monitoren. Dat doe ik inmiddels al 15 jaar dus wel "een beetje" kijk op
Dan staat er 100 a 150k op de teller en zie je ze in jouw systeem niet meer terug.
En ga nu eens kijken naar zo'n auto (voorbeeld een 1.4TSI in een Octavia) of naar een ouderwetse 2.0 van begin jaren 2000.
Daar gaat echt wel verschil in zitten.
De dingen die wij hier dagelijks voorbij zien komen met storingen en injectoren en bobines etc etc dat had je echt niet eind jaren '90
BMW-motoren zijn tegenwoordig gewoon een heel stuk slechter dan vroeger. Een M52/M54 met 3 ton erop is niks raars. Een N52 of N53 lurkt dan al 1 liter olie op 1000km.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Meeste loopt op het moment door tot 180k km/5jaar ivm 5jaar lage bijtelling, en mijn reactie was op de opmerking dat het spul allemaal bij 100.000km al stuk zou zijn. En dat is echt niet zo, boven de 2 ton kan het inderdaad wel een ander verhaal zijn, daar heb ik weinig ervarinf cijfers mee.Martin van der Zwaard schreef: ↑14 sep 2018, 09:32Allemaal leuk maar jij hebt veel met jonge auto's te maken. Max 3 a 4 jaar oud en dan gaan ze de deur uit.Martijn_bmw schreef: ↑14 sep 2018, 08:39 Nee hoor... Om alles in perspectief te plaatsen, ik ben operationeel business controller bij 1 van de grootste leasemaatschappijen.
We hebben ruim 100.000 auto's in beheer en het is mijn werk om continu restwaarde, Reparatie en onderhoud kosten, schade kosten etc te monitoren. Dat doe ik inmiddels al 15 jaar dus wel "een beetje" kijk op
Dan staat er 100 a 150k op de teller en zie je ze in jouw systeem niet meer terug.
En ga nu eens kijken naar zo'n auto (voorbeeld een 1.4TSI in een Octavia) of naar een ouderwetse 2.0 van begin jaren 2000.
Daar gaat echt wel verschil in zitten.
De dingen die wij hier dagelijks voorbij zien komen met storingen en injectoren en bobines etc etc dat had je echt niet eind jaren '90
BMW-motoren zijn tegenwoordig gewoon een heel stuk slechter dan vroeger. Een M52/M54 met 3 ton erop is niks raars. Een N52 of N53 lurkt dan al 1 liter olie op 1000km.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Wij krijgen er genoeg binnen die onder de ton gelopen hebben waar de kettingen van rammelen etc.Martijn_bmw schreef: ↑14 sep 2018, 09:49 Meeste loopt op het moment door tot 180k km/5jaar ivm 5jaar lage bijtelling, en mijn reactie was op de opmerking dat het spul allemaal bij 100.000km al stuk zou zijn. En dat is echt niet zo, boven de 2 ton kan het inderdaad wel een ander verhaal zijn, daar heb ik weinig ervarinf cijfers mee.
Ik zeg niet dat alles slecht is maar de auto's van pak 'm beet 20 a 15 terug waren kwalitatief echt wel beter dan nu.
Iedere cent wordt uitgemolken.
Neem als voorbeeld een Mercedes. Die hebben echt een aantal jaren de plank volledig mis geslagen door te "gierig" de auto's te bouwen. Materialen waren minder en hoop ellende. Nu hebben ze het wel weer op de rit maar dat mag ook wel bij auto's van minimaal 30k tot 300k.
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
In mijn optiek zijn de huidige auto's gewoon prima afgestemd op de huidige wegwerpmaatschappij. Aangezien het grootste gedeelte van de nieuw geleverde auto's toch voor de leasemarkt zijn voldoen de fabrikanten volgens mij prima aan de eisen van de kopers. Waarom zouden zij rekening houden met de mensen die daarna de auto bezitten? Merken zoals Kia en Hyundai stemmen hun auto's ook goed af op hun kopers, bejaarden die een nieuwe auto willen en dat vooral doen vanwege een stuk 'zekerheid', daarom ook 5-7 jaar garantie op zo'n ding. Zolang de autoverkopen hoog blijven, waarom zouden fabrikanten dan extra gaan investeren in kwaliteit?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Volgens mij zegt ook niemand dat de autofabrikanten niet slim zijn, maar alleen maar dat de kwaliteit slechter is.
Met beide kanten eens dus. Levensduur van een huidige auto is theoretisch 100.000 km.
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Lijkt me wat aan de karige kant, 100kkm. Dat verheerlijken van die ouwe meuk en het afkraken van moderne auto's is een beetje overtrokken.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Vanuit de fabrikant gezien bedoel ik dus. En theoretisch is niet gelijk aan praktisch. Een moderne auto valt heus niet uit elkaar na 100k.
* BMW’s met een datum eerste toelating vanaf 1 januari 2017 en origineel Nederlands geleverd hebben 3 jaar garantie zonder kilometerbeperking
drie jaar garantie op lakdefecten en
twaalf jaar garantie op het doorroesten van de carrosserie.
En omdat BMW zich inzet voor duurzame en toekomstgerichte mobiliteit biedt
BMW garantie:
Tot acht jaar en/of 100.000 km garantie op de hoogvoltaccu bij BMW i voertuigen.
Tot zes jaar en/of 100.000 km garantie op de hoogvoltaccu bij BMW Hybride voertuigen.
Laatst gewijzigd door ///Joost op 14 sep 2018, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Zat ik er toch niet ver naast.
- tomgtr
- Berichten: 10421
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Ik geloof niet dat op zich de auto's zoveel slechter zijn geworden. Ja de ontwikkeling gaat te snel door de hoge druk om maar ovolgers of nog meer nieuwe modellen op de markt te brengen. Maar ik denk dat meeste problemen veroorzaakt worden omdat door idiote wetgeving de fabrikaten gedwongen worden om veel teveel PK uit een te klein blok te slepen. Wat dat betreft zou je Theo dan weer wel als trend setter kunnen zien.
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Is de garantie dan bepalend Joost? Dan is jouw auto al 14x uit elkaar gevallen? Vroeger toen alles beter was, was het maar 1 jaar toch?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Dus als van iets de garantie verlopen is, valt het uit elkaar? Gelukkig niet. Garantie geeft echter wel een indicatie in hoeverre de fabrikant mee wil gaan in de economische levensduur van het product.
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Dat bedoel ik Tenminste ik ging ervan uit dat jij dat bedoelde
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Dan zijn we het in ieder geval daar over eens.
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote "nieuwe auto's zijn slechter dan oude auto's" Topic
Topic gesplitst. Het onderwerp is interessant genoeg.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Maar in garantie cijfers heb je ook niet onberkt inzicht lijkt me. Ik bedoel, die Golf GTE waavan een nieuwe bak bij 25dkm 10.000,- was zie jij nergens terugMartijn_bmw schreef: ↑14 sep 2018, 09:49Meeste loopt op het moment door tot 180k km/5jaar ivm 5jaar lage bijtelling, en mijn reactie was op de opmerking dat het spul allemaal bij 100.000km al stuk zou zijn. En dat is echt niet zo, boven de 2 ton kan het inderdaad wel een ander verhaal zijn, daar heb ik weinig ervarinf cijfers mee.Martin van der Zwaard schreef: ↑14 sep 2018, 09:32Allemaal leuk maar jij hebt veel met jonge auto's te maken. Max 3 a 4 jaar oud en dan gaan ze de deur uit.Martijn_bmw schreef: ↑14 sep 2018, 08:39 Nee hoor... Om alles in perspectief te plaatsen, ik ben operationeel business controller bij 1 van de grootste leasemaatschappijen.
We hebben ruim 100.000 auto's in beheer en het is mijn werk om continu restwaarde, Reparatie en onderhoud kosten, schade kosten etc te monitoren. Dat doe ik inmiddels al 15 jaar dus wel "een beetje" kijk op
Dan staat er 100 a 150k op de teller en zie je ze in jouw systeem niet meer terug.
En ga nu eens kijken naar zo'n auto (voorbeeld een 1.4TSI in een Octavia) of naar een ouderwetse 2.0 van begin jaren 2000.
Daar gaat echt wel verschil in zitten.
De dingen die wij hier dagelijks voorbij zien komen met storingen en injectoren en bobines etc etc dat had je echt niet eind jaren '90
BMW-motoren zijn tegenwoordig gewoon een heel stuk slechter dan vroeger. Een M52/M54 met 3 ton erop is niks raars. Een N52 of N53 lurkt dan al 1 liter olie op 1000km.
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote "nieuwe auto's zijn slechter dan oude auto's" Topic
Laten we het dan over wat oudere Audi's hebben, de A8 bv
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 328Ti, Ahrefs [Bot] en 425 gasten