Dat is wel een interessante. Een vreemd fenomeen is dat je het niet terug ziet in de restwaarde. Een auto die ontwikkeld wordt om 200dkm betrouwbaar ze zijn zou ook over 200dkm afgeschreven moeten worden en dat is niet zo. Doe je dat wel dan gaan lease bedragen ook nergens meer over.Riceaux schreef: ↑14 sep 2018, 14:17 In mijn optiek zijn de huidige auto's gewoon prima afgestemd op de huidige wegwerpmaatschappij. Aangezien het grootste gedeelte van de nieuw geleverde auto's toch voor de leasemarkt zijn voldoen de fabrikanten volgens mij prima aan de eisen van de kopers. Waarom zouden zij rekening houden met de mensen die daarna de auto bezitten? Merken zoals Kia en Hyundai stemmen hun auto's ook goed af op hun kopers, bejaarden die een nieuwe auto willen en dat vooral doen vanwege een stuk 'zekerheid', daarom ook 5-7 jaar garantie op zo'n ding. Zolang de autoverkopen hoog blijven, waarom zouden fabrikanten dan extra gaan investeren in kwaliteit?
Merken zoals Kia en Hyundai winnen (terecht) wel terrein, andere ellende wordt door merken liefde nog steeds afgedaan als incident "je leest alleen de slechte dingen". Ondertussen gaan reparatie echt helemaal nergens meer over.
Off the record meldde een engineer van Audi onder het genot van een drankje dat het spul wordt ontworpen om 150dkm betrouwbaar te zijn. Langer is niet nodig en is vooral "onnodig duur". Nou laat Azie maar komen...