Zondag

- L1010181.jpg (227.68 KiB) 3209 keer bekeken

- L1010184.jpg (399.69 KiB) 3209 keer bekeken

- L1010188.jpg (299.17 KiB) 3209 keer bekeken
De laatste dag alweer. De dag konden we wat later opstaan. Dat was wel prettig, we hadden de hele week een druk programma en zoveel gezien

Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Stuttgart voor een bezoekje aan het Porsche Museum. Weer heel anders dan de laatste keer dat ik er was. Qua architectuur blijft het een prachtig gebouw. Ik mistte een beetje een overzicht van alle GT3's, er stond alleen een 996 GT3 en 911R. Uiteraard wel veel andere auto's uit hun rijke motorsport-geschiedenis. En opvallend dat ze de tour eindigde met de Mission-E (en iets ervoor vier andere hybridemodellen). Alsof ze het publiek willen klaarstomen voor elektrische modellen. Die Mission-E was ook nogal een ding, er werden aardig wat nieuwe fabrieken voor uit de grond gestampt.

- L1010243.jpg (426.81 KiB) 3209 keer bekeken

- L1010250.jpg (352.13 KiB) 3209 keer bekeken

- L1010260.jpg (586.13 KiB) 3209 keer bekeken
Het was tijd om weer richting Nederland te gaan. Maar niet direct naar huis, in de avond hadden we een laatste diner gepland staan, iets onder Maastricht. Veel Autobahn dus. De AMG's in hun natuurlijke habitat. Waar het kon werd weer flink doorgereden

Helaas ook best wat drukke stukken en wegwerkzaamheden. Terug was een flinke rit, ik was aardig gesloopt. De 4C is niet de meest comfortabele auto. Boven de 200 km/u is het soms 'spannend'. Tegen acht uur kwamen we aan bij Chateau Néercanne: wauw! Een prachtig oud kasteel waar je met tig gave auto's aan komt rijden is gaaf. Buiten op het terras werden we met een drankje ontvangen. De zon ging langzaam onder. De verlichting op het kasteel ging aan. We mochten naar binnen voor het eten. Chateaux Néercanne heeft een Michelin-ster. Normaal geef ik niks om culinair eten, maar dit was top en een prachtige afsluiting.

- L1010268.jpg (823.32 KiB) 3209 keer bekeken

- L1010295.jpg (643.16 KiB) 3209 keer bekeken

- L1010321.jpg (746.9 KiB) 3209 keer bekeken
Na het eten werden de deuren van de wijnkelder (bevindt zich in de grotten) voor ons geopend voor een laatste drankje. Het Verdrag van Maastricht (oprichting EU en de Euro) kent hier zijn oorsprong, de handtekeningen van de deelnemers van de Eurotop in 1991 zijn te zien in de mergelwand van de grot. Ze hadden in dezelfde ruimte gegeten als wij.
In totaal 3.740km gereden. De 4C werd niet ontzien maar heeft het perfect gedaan! Heerlijk wendbaar en als rijder ben je volledig betrokken, alle zintuigen worden geprikkeld. Hij kon ook zonder problemen de overige auto's (het gemiddelde vermogen zat rond de 550pk!) bijhouden. Alleen boven de 200 in combinatie met slecht wegdek werd het mij vaak te spannend en voelden de overige auto's zich beter thuis, dan begint mijn auto wat te springerig te worden. Ook leuk was het gemiddelde verbruik: 1 op 13,2. Bizar zo zuinig.
Peter bedankt voor de perfecte organisatie! Ik weet een beetje hoeveel tijd erin is gaan zitten en hoeveel er ook onderweg nog geregeld werd om alles goed te laten verlopen. De tijd vloog voorbij, veel gelachen, over prachtige wegen gereden, mooie landschappen en vooral veel gezien