Arrive and revive in Oostenrijk & Italië: FaFs vakantieverhalen...
- Wesley
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 01 mar 2008, 11:52
- Locatie: Enschede
Re: Arrive and revive in Oostenrijk & Italië: FaFs vakantieverhalen...
Prachtig verhaal, leest heerlijk weg!
De M3 is een beest maar ik heb na het zien van de Cosworth het internet ook direct een slinger gegeven.
De uitkomst viel wel tegen, die zijn er ook niet goedkoper op geworden zeg! Jeugdsentiment
De M3 is een beest maar ik heb na het zien van de Cosworth het internet ook direct een slinger gegeven.
De uitkomst viel wel tegen, die zijn er ook niet goedkoper op geworden zeg! Jeugdsentiment
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53
Re: Arrive and revive in Oostenrijk & Italië: FaFs vakantieverhalen...
Erg mooi verhaal en belevenis inderdaad! Ik heb mij uit het verleden wel aangeleerd om dit soort lokale helden voor te laten gaan en daarna zelf te volgen om me op die manier zeker niet op te laten naaien. Jammer dat je de eigenaar niet meer hebt kunnen aanspreken.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Arrive and revive in Oostenrijk & Italië: FaFs vakantieverhalen...
Erg leuk geschreven FaF! herkenbaar als ik terugdenk naar tripje alpen paar weken terug met de Z3 . had even gemist dat er een f80 m3 is terug gekomen naar de e61! erg gaaf en leuk dat je 'em in handbak hebt en 18" velgen, maakt 'em lekker 'anoniem'.
- Mark 320iS
- Berichten: 2699
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Arrive and revive in Oostenrijk & Italië: FaFs vakantieverhalen...
Prachtig verhaal en heerlijk geschreven!
Wat ik me nog afvroeg over de m3 is hoe ie bevalt en of ie werkelijk zo listig is op slechter wegdek en in de regen zoals je in de reviews van de eerste versies van de f8x leest?
Wat ik me nog afvroeg over de m3 is hoe ie bevalt en of ie werkelijk zo listig is op slechter wegdek en in de regen zoals je in de reviews van de eerste versies van de f8x leest?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Arrive and revive in Oostenrijk & Italië: FaFs vakantieverhalen...
Het valt mij ontzettend mee. Op nat matig wegdek lomp gas geven met alles uit is een recept voor de Focwa, zonder twijfel. Houd je je kop erbij en denk je een beetje na bij wat je doet, dan kun je er op droog en op nat gruwelijk mee vegen. Wat beter kan (en op latere versies ook beter is) is de software op het diff. Het blijft een diff dat slip nodig heeft voor het gaat sperren. En het tempo waarin het dan spert is vrij hoog. Dat maakt de break away relatief giftig. Met de nieuwere software is dat dus beter: dan gaat het sperpercentage geleidelijker omhoog. Ik blijf een voorkeur hebben voor een ouderwets platensper met goede voorspanning en niet te zuinig sperpercentage. Dat spert het voorspelbaarst en het meest consistent.
- Mark 320iS
- Berichten: 2699
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Arrive and revive in Oostenrijk & Italië: FaFs vakantieverhalen...
Thanks! Even een stukje gequote uit je reply:
Een beetje zoals de e46 m3 dat ook heeft? Daarbij merk je ook dat ie (tenminste op lage snelheden) vrij fel kan uitbreken omdat het diff in één keer gaat sperren. Als je het weet ben je erop voorbereid en kun je hem opvangen, al zal een F8x wel feller zijn door nog bredere banden en veel meer koppel. Op hoge snelheid vind ik dat de e46 een mooie balans heeft. In bijvoorbeeld Pouhon of Blanchimont op Spa komt ie dan bij het uitkomen van de bocht heel beheerst om en kun je hem met een handje tegenstuur perfect in bedwang houden en dan rijd je toch ruim boven de 180. Ik ben een beetje bang (obv. die reviews, heb er nog geen meter in gereden) dat een F8x op die momenten in één keer onaangekondigd een grote stap opzij zou zetten die je niet meer zomaar opvangt. Dat zou voor mij tot gevolg hebben dat ik bang wordt voor de auto en hem niet meer op de limiet zou durven rijden. Dat ervaar jij niet?FreudeamFahren schreef: ↑22 aug 2018, 12:43 Het blijft een diff dat slip nodig heeft voor het gaat sperren. En het tempo waarin het dan spert is vrij hoog. Dat maakt de break away relatief giftig.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Arrive and revive in Oostenrijk & Italië: FaFs vakantieverhalen...
Sper in de e46 vind ik inderdaad ook geen topper om dezelfde reden: dat visco diff heeft ook slip nodig voor hij spert. Ik ben geen moment bang geweest voor de M3 tot nu toe. Auto geeft heel veel vertrouwen. Grenzen liggen weer verder weg, achteras heeft veel grip: dat is misschien wel een angst punt. Het gaat - zeker op droog - echt snel heul erg hard.
- Mark 320iS
- Berichten: 2699
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Arrive and revive in Oostenrijk & Italië: FaFs vakantieverhalen...
Thanks! ...Slingert Mobile.de weer aan...
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5283
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer: