Auto openen met je telefoon

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Auto openen met je telefoon

Bericht door alt » 24 jun 2018, 11:21

Gewoon een hond of een varken nemen, dan wil de helft van de inbrekers niet eens binnenkomen, al laat je de deur wagenwijd open staan.
Religie gerelateerd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Auto openen met je telefoon

Bericht door JP » 24 jun 2018, 11:33

Zou ik wel kiezen voor leer in de auto, anders wordt het ook zo’n varkensstal.....

Online
Frank_Sch
Berichten: 2117
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: Auto openen met je telefoon

Bericht door Frank_Sch » 24 jun 2018, 14:41

Tom schreef: 24 jun 2018, 10:09
Frank_Sch schreef: 23 jun 2018, 22:30 Biometrisch openen met iris-scanner, dna-scanner, vingerafdruk lijkt me dan een betere/echte oplossing.
Dat kun je natuurlijk combineren. Dat je telefoon unlocked moet zijn (dmv vingerafdruk of gezichtsherkenning) en dat dan pas je auto te openen is.
Nee, zo bedoel ik het niet. Gewoon zonder telefoon, als lock en unlock systeem van de auto zelf. Lijkt me gedoe met een telefoon.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Auto openen met je telefoon

Bericht door Robin » 02 mei 2019, 08:24

Ik zet 'm hier even neer, kon niks specifieks vinden over Keyless Go/Entry:....Schrikbarend.


De enige Keyless go wagens die ik had (en zo besteld) waren de 120d toendertijd(nieuwtje) en de F10 535i, de rest uitdrukkelijk ivm dit soort shit zónder Keyless Go besteld...

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 992
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Re: Auto openen met je telefoon

Bericht door Sander » 02 mei 2019, 08:47

Gelukkig tegenwoordig dus makkelijk op te lossen, door datgene in de sleutel te zetten. Maar je begrijpt niet dat dit niet standaard al in de sleutel aanwezig is.

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 871
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Auto openen met je telefoon

Bericht door D20VT » 02 mei 2019, 11:07

Daarom is scm/ kiwa (Henk van Vliet) bezig om dit standaard te krijgen en de fabrikanten hiertoe te verplichten door deze auto’s vanaf 1-7 niet meer te certificeren.
Dit merken de fabrikanten wel, als praten niet helpt dan moet je dit soort waarschuwingen geven. Op het moment dat je de auto niet meer kunt verzekeren omdat de auto niet meer voldoet aan dr eisen nemen mensen ook geen auto’s meer af.
Hopen daar ze daarmee wel een vernieuwing kunnen realiseren bij de fabrikanten en het een wake up call is voor die gasten.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Auto openen met je telefoon

Bericht door Arthur » 02 mei 2019, 12:14

Ik heb hier ergens gelezen dat diverse merken, Mercedes bv, dit al hebben. Als de sleutel stilligt lukt het openen niet. Ga ik eens proberen :)

Edit: meteen maar geprobeerd en idd, als mijn sleutel een 3 minuten 'rust' dan kan ik de auto niet openen. Ff bewegen en het lukt wel weer.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Auto openen met je telefoon

Bericht door frankie » 02 mei 2019, 12:34

Sander schreef: 02 mei 2019, 08:47 Gelukkig tegenwoordig dus makkelijk op te lossen, door datgene in de sleutel te zetten. Maar je begrijpt niet dat dit niet standaard al in de sleutel aanwezig is.
Je kunt voor een fractie van wat die keyless protector kost ook een sleutelhoesje kopen met een beschermende binnenlaag waar de signalen niet door komen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Auto openen met je telefoon

Bericht door Arthur » 02 mei 2019, 12:47

Maar voor een certificaat en/of verzekering niet voldoende.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Auto openen met je telefoon

Bericht door frankie » 02 mei 2019, 13:13

Het is natuurlijk de vraag of die verplichting er ooit door komt. Tot die tijd voldoet zo'n sleutelhoesje prima.

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 871
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Auto openen met je telefoon

Bericht door D20VT » 02 mei 2019, 13:15

En neem je dat hoesje overal mee naartoe of ‘vergeet’ je dit wel eens.
Een fabrikant moet zorgen dat hij zijn spullen voor elkaar heeft en niet na productie denken dat lossen we bij de volgende wel op. Updates voor veiligheid worden wel doorgevoerd, maar updates voor dit soort dingen hoor je een fabrikant nooit over.
Van de andere kant zolang een verzekeraar of leasemaatschappij blijft betalen en er niets van zegt stop het nooit.
Een consument ondervindt er last van maar de financiële gevolgen hoeven ze vaak zelf niet te dragen.

Die verplichting komt er ook niet alleen de verplichting voor certificeren wel. Ergo. Je krijgt de auto niet verzekerd voor diefstal ( van onderdeel) zolang je geen aangepaste sleutel hebt bij comfort acces.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Auto openen met je telefoon

Bericht door frankie » 02 mei 2019, 13:54

Mijn sleutel zit er met een ringetje aan vast, dus altijd bij me. Reservesleutel ook.

Dat een fabrikant ervoor moet zorgen dat e.e.a. niet zo diefstalgevoelig is, ben ik helemaal met je eens. Maar die wedloop met het criminele circuit zal altijd blijven bestaan. Zodra een fabrikant weer iets nieuws heeft, is de andere kant er als de kippen bij om dat te breken, hacken of omzeilen.

En hoe die verplichting, of verplichting tot certificering eruit komt te zien weet niemand. En als die toch komt en ik moet mijn fabrieksalarm in 2020 opnieuw laten keuren, hoe dan? Dan wordt ikzelf dus benadeeld omdat ik zelf kosten moet maken, of geldt dit alleen weer voor nieuwe auto's? Kortom, nog veel te veel onduidelijkheden. Meneer van Vliet kan dus wel een hoop willen, maar het is nog zeker geen ABCtje.

Tot die tijd voldoet zo'n hoesje prima voor mijn gemoedsrust.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Auto openen met je telefoon

Bericht door indobesar » 02 mei 2019, 14:16



In 2015... :D

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 871
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Auto openen met je telefoon

Bericht door D20VT » 02 mei 2019, 14:57

frankie schreef: 02 mei 2019, 13:54
En hoe die verplichting, of verplichting tot certificering eruit komt te zien weet niemand. En als die toch komt en ik moet mijn fabrieksalarm in 2020 opnieuw laten keuren, hoe dan? Dan wordt ikzelf dus benadeeld omdat ik zelf kosten moet maken, of geldt dit alleen weer voor nieuwe auto's? Kortom, nog veel te veel onduidelijkheden. Meneer van Vliet kan dus wel een hoop willen, maar het is nog zeker geen ABCtje.

Tot die tijd voldoet zo'n hoesje prima voor mijn gemoedsrust.
https://www.maakindustrie.nl/nieuws/kiw ... y-systemen

Die datum is dus half dit jaar. Alle nieuwe auto's van na die tijd krijgen dus geen certificaat meer als de fabrikant het niet voor elkaar heeft. Jij als consument zal dan om je nieuwe auto verzekerd te krijgen voor diefstal het niet redden met alleen een hoesje.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Auto openen met je telefoon

Bericht door frankie » 02 mei 2019, 15:20

Als dit alleen voor nieuwe auto's geldt, zit ik met mijn hoesje prima.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Auto openen met je telefoon

Bericht door Knot » 02 mei 2019, 22:46

Heb liever dat ze een telefoon en auto jatten ipv een vinger of oog met auto.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EricYellow, Google [Bot] en 128 gasten