Verstelbare kuipstoelen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
FiveInline
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 jul 2016, 22:33

Verstelbare kuipstoelen

Bericht door FiveInline » 16 jun 2018, 22:17

Goedeavond!

Voor mijn project ben ik op zoek naar verstelbare kuipstoelen.
Mijn auto wordt niet voor het circuit gebruikt, puur openbare weg ritten.

-comfortabel voor lange ritten
-goede zijlinkse steun
-max. 600euro voor een set.

Ik denk persoonlijk aan de kuipstoelen van QSP. Kwa looks valt hij het dichtste bij mijn wens.

Iemand een idee hoe het zit kwa comfort?

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Verstelbare kuipstoelen

Bericht door JdBn » 16 jul 2018, 22:33

Die QSP stoelen ken ik niet, maar heb wel een keer een auto gereden met dit type: http://link.marktplaats.nl/m1303564701? ... nt=app_ios

Behoorlijk veel zijdelingse steun maar niet de nadelen van echt een kuipstoel waar je toch wat moeilijk in/uit komt. Dit type past alleen niet echt bij een wat modernere auto vind ik.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Verstelbare kuipstoelen

Bericht door RS-Ron » 17 jul 2018, 09:37

Je hebt sportstoelen en kuipstoelen. Sportstoelen zijn verstelbaar kuipstoelen, het woord kuip zegt het al, zijn niet verstelbaar. Ik heb beiden gehad en gebruikt voor openbare weg. De Recaro SPG zat voor mij nog perfect na een rit van 500km. Alleen in/uitstappen kost wat meer moeite, je moet over een hoge rand. Dus dat betekend oma er even in en uitlepelen. Sportstoelen zoals de Recaro Sportster CS zitten ook prima, alleen wel erg hoog in de Clio RS waarin ik ze had zitten.

Gr Ron

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Verstelbare kuipstoelen

Bericht door JdBn » 17 jul 2018, 12:40

RS-Ron schreef: 17 jul 2018, 09:37 Je hebt sportstoelen en kuipstoelen. Sportstoelen zijn verstelbaar kuipstoelen, het woord kuip zegt het al, zijn niet verstelbaar. Ik heb beiden gehad en gebruikt voor openbare weg. De Recaro SPG zat voor mij nog perfect na een rit van 500km. Alleen in/uitstappen kost wat meer moeite, je moet over een hoge rand. Dus dat betekend oma er even in en uitlepelen. Sportstoelen zoals de Recaro Sportster CS zitten ook prima, alleen wel erg hoog in de Clio RS waarin ik ze had zitten.

Gr Ron
De Recaro's waar ik aan refereerde zaten in de 156 Stradale die je een hele tijd terug te koop had staan :D

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Verstelbare kuipstoelen

Bericht door RS-Ron » 17 jul 2018, 22:04

O ja die heb ik ook nog gehad, zaten ook perfect, maar is inmiddels wel wat gedateerde stoel.

Gr Ron

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 141 gasten