Porsche voor erbij...
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Porsche voor erbij...
.
Advertentie:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/por ... ition.html
Luitjes.
Deze Cayman met levenservaring in een kek kleurtje. Wat zijn de aandachtspunten bij zo'n ding met deze kilometerstand?
Brand los!
Laatst gewijzigd door dvh op 31 mei 2018, 15:10, 2 keer totaal gewijzigd.
- Luco
- Berichten: 27808
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Porsche voor erbij...
Dacht dat je niet op wilde vallen in het dorp?
- Joël D.
- Berichten: 3434
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Porsche voor erbij...
Dan zal ik zo'n Cayman niet kopen. Helemaal in het geel niet. 90% van de mensen ziet een Porsche van 2 ton.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Porsche voor erbij...
Ok. Even los van dat. Laten we het over de auto hebben en niet over opvallen wel of niet.
Ow en er zit geen hoes bij. Daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Ow en er zit geen hoes bij. Daar hoef ik geen rekening mee te houden.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26608
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Porsche voor erbij...
ik heb er ook al eens aan gedacht maar dan een boxter en een oude E46 voor daily.
maar tot nu toe wat huiverig voor porsche onderhoud kosten... ben benieuwd welke inhoudelijke reacties hier gaan komen mbt de kosten voor gebruik van zo'n auto.
maar tot nu toe wat huiverig voor porsche onderhoud kosten... ben benieuwd welke inhoudelijke reacties hier gaan komen mbt de kosten voor gebruik van zo'n auto.
-
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Porsche voor erbij...
"Net de hele zaak leeggeroofd en nu een nieuwe Porsche"
Of is het niet zo'n dorp...
Voor de rest, als je het een leuk ding vindt gewoon kopen na een aankoopkeuring. En onderhoud is hetzelfde werkplaatstarief als de grote broertjes, net als de bedragen voor de slijtagedelen.
Of is het niet zo'n dorp...
Voor de rest, als je het een leuk ding vindt gewoon kopen na een aankoopkeuring. En onderhoud is hetzelfde werkplaatstarief als de grote broertjes, net als de bedragen voor de slijtagedelen.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Porsche voor erbij...
Geen specifieke aandachtspunten? Dacht dat de Boxter ook iets had met de motor die in de soep kon draaien? Kreeg het zo snel alleen niet teruggevonden.
-
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26608
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Porsche voor erbij...
volgens mij is dat motorprobleem alleen bij de 996 (911) 3.4 Dan loopt het EMS lager zeer snel kapot met alle gevolgen van dien.
maar los van dat lager zijn alle slijtage delen en werkplaats tarief wel erg hoog volgens mij.
Wel echt next level zeg maar na BMW oid
maar los van dat lager zijn alle slijtage delen en werkplaats tarief wel erg hoog volgens mij.
Wel echt next level zeg maar na BMW oid
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Porsche voor erbij...
Wel echt een heel gaaf ding
- JP
- Berichten: 31030
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Porsche voor erbij...
Niet omdat het moet, maar omdat het kanarie !!
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Porsche voor erbij...
De korte versie:
1- Tussenas lagers (Intermediate Shaft bearing, meestal afgekort tot IMS) kunnen overlijden. Lager stuk is motor boem. 2 opties: preventief vervangen of smering verbeteren. Vanaf de facelift 987 geen issue meer.
2- Olie afscheider (Air Oil Seperator, meestal afgekort tot AOS) kunnen overlijden. AOS stuk is boel rook, meestal niet meteen motor einde. Slijtage deel, dus te vervangen, maar je kunt er niet heel lekker bij.
3- Zoals bij alle waterkoelers zijn airco condensator en radiateurs laag in de voorspoiler gemonteerd: daar zuigen ze veel frisse lucht op (goed) maar ook een hoop troep (niet goed). Die troep kan er voor zorgen dat ze gaan rotten. Schoon maken hoort daarom bij regulier onderhoud (bumper eraf, met perslucht schoon blazen).
4- Krukaskering gaat nog wel eens (Rear Main Seal, meestal afgekort RMS). Zweten doen ze vaak, lekken is irritant. Motor gaat er niet boem van doen.
5- Afbrokkelende zuigerwanden komen voor. Er zijn mensen die zeggen dat je met een endoscoop de status quo kan inschatten. Mijn ervaring is dat motoren met krassen in de wanden prima oud kunnen worden en motoren met perfecte wanden alsnog spontaan kunnen overlijden. Je komt wel eens revisie motoren tegen met stalen bussen of gecoate wanden.
Vwb tarieven: ik heb zowel mijn BMWs als mijn Porsches altijd bij Vlasblom in onderhoud en die rekent voor beiden hetzelfde redelijke tarief. Bij de dealer moet je met deze jaargangen wat mij betreft niet meer zijn.
Vwb dit exemplaar: ik vind hem duur voor de kms en met deze kms zijn ze knap incourant. Spoilertje is niet origineel: helpt ook niet. Last but not least: hij staat al een poos te koop, ik meen dat hij tussendoor een keer op verkocht stond, maar daarna toch weer te koop. Dat zou ik goed uitvragen bij een bezichtiging: zou zo maar een aankoopkeuring geweest kunnen zijn waarbij er stront aan de knikker bleek te zijn. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou zo kunnen zijn.
1- Tussenas lagers (Intermediate Shaft bearing, meestal afgekort tot IMS) kunnen overlijden. Lager stuk is motor boem. 2 opties: preventief vervangen of smering verbeteren. Vanaf de facelift 987 geen issue meer.
2- Olie afscheider (Air Oil Seperator, meestal afgekort tot AOS) kunnen overlijden. AOS stuk is boel rook, meestal niet meteen motor einde. Slijtage deel, dus te vervangen, maar je kunt er niet heel lekker bij.
3- Zoals bij alle waterkoelers zijn airco condensator en radiateurs laag in de voorspoiler gemonteerd: daar zuigen ze veel frisse lucht op (goed) maar ook een hoop troep (niet goed). Die troep kan er voor zorgen dat ze gaan rotten. Schoon maken hoort daarom bij regulier onderhoud (bumper eraf, met perslucht schoon blazen).
4- Krukaskering gaat nog wel eens (Rear Main Seal, meestal afgekort RMS). Zweten doen ze vaak, lekken is irritant. Motor gaat er niet boem van doen.
5- Afbrokkelende zuigerwanden komen voor. Er zijn mensen die zeggen dat je met een endoscoop de status quo kan inschatten. Mijn ervaring is dat motoren met krassen in de wanden prima oud kunnen worden en motoren met perfecte wanden alsnog spontaan kunnen overlijden. Je komt wel eens revisie motoren tegen met stalen bussen of gecoate wanden.
Vwb tarieven: ik heb zowel mijn BMWs als mijn Porsches altijd bij Vlasblom in onderhoud en die rekent voor beiden hetzelfde redelijke tarief. Bij de dealer moet je met deze jaargangen wat mij betreft niet meer zijn.
Vwb dit exemplaar: ik vind hem duur voor de kms en met deze kms zijn ze knap incourant. Spoilertje is niet origineel: helpt ook niet. Last but not least: hij staat al een poos te koop, ik meen dat hij tussendoor een keer op verkocht stond, maar daarna toch weer te koop. Dat zou ik goed uitvragen bij een bezichtiging: zou zo maar een aankoopkeuring geweest kunnen zijn waarbij er stront aan de knikker bleek te zijn. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou zo kunnen zijn.
- friesc
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 apr 2018, 13:35
- Auto: GT86 | Alfa Romeo Giulietta QV
- Locatie: Amsterdam
Re: Porsche voor erbij...
ik heb zoiets links laten liggen voor een GT86... Het was wel een moeilijke keuze hoor.
Maar het was uiteindelijk de angst voor onderhoud en 'de grote dingen' bij zo'n kilometerstand.
Maar het was uiteindelijk de angst voor onderhoud en 'de grote dingen' bij zo'n kilometerstand.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Porsche voor erbij...
Thnx FaF
Vind zelf 21k nog wat veel voor deze kilometerstand.
Verkoper zegt dat alles nog origineel is. En afgelopen jaar geen bijzondere reparaties gehad. Maar koppeling ect is dan ook allemaal nog origineel.
17.5/18 zou ik een net bedrag vinden.. bij inruil krijgt ie er hooguit 15 voor..
Ga eens even MP bieden ^_^
Vind zelf 21k nog wat veel voor deze kilometerstand.
Verkoper zegt dat alles nog origineel is. En afgelopen jaar geen bijzondere reparaties gehad. Maar koppeling ect is dan ook allemaal nog origineel.
17.5/18 zou ik een net bedrag vinden.. bij inruil krijgt ie er hooguit 15 voor..
Ga eens even MP bieden ^_^
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26608
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Porsche voor erbij...
Kijk dat helpt een hoop, dank FaF, neem aan dat ditzelfde geldt voor de boxters? Die overweeg ik serieus nog wel eens.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Porsche voor erbij...
@ dvh: np laat je voor je hem op naam zet er iemand naar kijken die er meer dan 1 gezien heeft? Scheelt 2x de helft. Wat mij betreft moet dat niet de dealer zijn: die kijkt of er N codering banden onder zitten en of er wel Porsche lucht in de banden zit. Het oordeel van een goede specialist is in mijn ervaring eindeloos veel waardevoller.
@ Martijn: geldt ook voor de Boxsters, waarbij voor Boxsters hetzelfde geldt als voor 996'en. De vroege zijn eigenlijk de beste en rijden beter dan de cijfers doen vermoeden. Ik ga zeker een keer met een nette 2.5 instapper thuis komen.
@ Martijn: geldt ook voor de Boxsters, waarbij voor Boxsters hetzelfde geldt als voor 996'en. De vroege zijn eigenlijk de beste en rijden beter dan de cijfers doen vermoeden. Ik ga zeker een keer met een nette 2.5 instapper thuis komen.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Porsche voor erbij...
Wat FaF zegt. Originele koppeling bij deze km-stand kon wel eens aan vervanging toe zijn, wat gelijk een mooi moment is om het IMS-lager te checken en mogelijk te vervangen.
Er zijn ondertussen aardig wat specialisten die zo'n ding tegen een schappelijker tarief dan de dealer kunnen onderhouden, en die ook al wat verder zijn met het aanpakken van de aandachtspunten. De koeling van het blok kan een dingetje zijn (of worden), los van rommel voor de radiatoren, met gevolgen voor de cilinderkop bijvoorbeeld. Heeft o.a. te maken met plaatsing en moment van openen van thermostaat en de stroming van het koelwater door het blok, maar daar zijn ondertussen aanpassingen voor. IMS-lager kun je vervangen door keramische exemplaren, of iets doen met een direct oil feed op het lager zodat het gesmeerd blijft. Het is maar net hoe ver je wil gaan en met welke al dan niet preventieve maatregelen je lekker het gas in trapt.
Prijs van deze is mijns inziens veel te hoog. Jouw 17,5/18 eigenlijk ook in mijn optiek, maar dat is wellicht beter te onderbouwen na een aankoopkeuring.
Er zijn ondertussen aardig wat specialisten die zo'n ding tegen een schappelijker tarief dan de dealer kunnen onderhouden, en die ook al wat verder zijn met het aanpakken van de aandachtspunten. De koeling van het blok kan een dingetje zijn (of worden), los van rommel voor de radiatoren, met gevolgen voor de cilinderkop bijvoorbeeld. Heeft o.a. te maken met plaatsing en moment van openen van thermostaat en de stroming van het koelwater door het blok, maar daar zijn ondertussen aanpassingen voor. IMS-lager kun je vervangen door keramische exemplaren, of iets doen met een direct oil feed op het lager zodat het gesmeerd blijft. Het is maar net hoe ver je wil gaan en met welke al dan niet preventieve maatregelen je lekker het gas in trapt.
Prijs van deze is mijns inziens veel te hoog. Jouw 17,5/18 eigenlijk ook in mijn optiek, maar dat is wellicht beter te onderbouwen na een aankoopkeuring.
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Porsche voor erbij...
Dan de advertentie tekst... speciaal verlaagd en speciale uitlaat jaa leuk man
Ojaa en in zeer goede conditie oa nieuwe banden, dat is wel het laatste waar ik me druk om zou maken bij deze 987
Ojaa en in zeer goede conditie oa nieuwe banden, dat is wel het laatste waar ik me druk om zou maken bij deze 987
-
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Porsche voor erbij...
Gaaf ding man.
-
- Berichten: 4977
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Porsche voor erbij...
550 was voor de vrouw en daarom geen succes.
Dit "wordt" zijn speeltje.
Dit "wordt" zijn speeltje.
-
- Berichten: 2920
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Porsche voor erbij...
Vind 'm inderdaad ook prijzig voor deze kmstand en de incourante kleur. Er zullen nettere te krijgen zijn.
Niettemin lijkt mij dit een heerlijk speeltje voor erbij. Lekker mee over de dijkjes en binnendoor. Heerlijke boxersound achter je.
Overigens ook met PeterB en Joël eens. Als je al huiverig was voor negatieve reacties van dorpsgenoten bij die 550d, dat wordt alleen maar erger. Mensen lijken zelden te snappen dat een bijna 15 jaar oude Cayman geen 100.000 euro kost.
Niettemin lijkt mij dit een heerlijk speeltje voor erbij. Lekker mee over de dijkjes en binnendoor. Heerlijke boxersound achter je.
Overigens ook met PeterB en Joël eens. Als je al huiverig was voor negatieve reacties van dorpsgenoten bij die 550d, dat wordt alleen maar erger. Mensen lijken zelden te snappen dat een bijna 15 jaar oude Cayman geen 100.000 euro kost.
- jottemj
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48
Re: Porsche voor erbij...
Het meeste is al gezegd dus nog een paar kleine punten;
Ga voor een origineel exemplaar en pas lekker aan naar eigen smaak als dat je ding is.
Onderhoudshistorie, compleet en op het juiste moment (liever teveel dan te weinig uiteraard)
208k is ver voorbij de koppeling dus die eerste 1000+ mag je vast wegleggen. Bij deze standen is het ook wel interessant om te zien of gevoelige slijtagedelen al vervangen zijn (wo de genoemde FaF-punten maar ook onderstelzaken - zoals dempers,rubbers in draagarmen, anti roll bars)
Een 987.2 (facelift) met DFI motor is een aanzienlijk steviger exemplaar en zou ik aanbevelen als je dat budgetair haalt.
Tav kosten, bij de dealer ben je rustig ergens tussen de 1000-3000 kwijt per beurt afhankelijk van de slijtage. Een specialist is dan zeker de moeite waard.
Ga voor een origineel exemplaar en pas lekker aan naar eigen smaak als dat je ding is.
Onderhoudshistorie, compleet en op het juiste moment (liever teveel dan te weinig uiteraard)
208k is ver voorbij de koppeling dus die eerste 1000+ mag je vast wegleggen. Bij deze standen is het ook wel interessant om te zien of gevoelige slijtagedelen al vervangen zijn (wo de genoemde FaF-punten maar ook onderstelzaken - zoals dempers,rubbers in draagarmen, anti roll bars)
Een 987.2 (facelift) met DFI motor is een aanzienlijk steviger exemplaar en zou ik aanbevelen als je dat budgetair haalt.
Tav kosten, bij de dealer ben je rustig ergens tussen de 1000-3000 kwijt per beurt afhankelijk van de slijtage. Een specialist is dan zeker de moeite waard.
Laatst gewijzigd door jottemj op 31 mei 2018, 20:42, 2 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Porsche voor erbij...
Op de foto’s na vind ik de advertentie niet zo gek. Het komt op mij over dat de eigenaar nog steeds zo overtuigd is van de auto dat ie met deze waardeloze foto’s en beperkte info wel verkoopt. Ook is ie al eigenaar sinds import in 2010 en lekker uitgevoerd. Ik zou gaan kijken met de info van FaF in het achterhoofd en wanneer dingen serieus worden een AKK doen. Prijs lijkt me wat stevig maar als er veel aantoonbaar onderhoud gepleegd is zou het bij mij niet om de laatste Euro gaan. Beter eentje met kilometers waarin goed geïnvesteerd is dan eentje met minder waar je zelf nog in moet inversteren zeg maar. Wel is dit een kilometerstand waarmee je verder moet, dus lekker rijden en de bijbehorende kosten en afschrijving voor lief nemen. Rij je weinig dan liever een wat meer verzamelaars ding kopen met lekker weinig kilometers zodat je iig zo min mogelijk afschrijft.
Mijn 2ct
Mijn 2ct
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Porsche voor erbij...
Laat ik die nou nog hebben staan met net geen ton op de teller. Zwart/zwart originele nederlander met boekjesFreudeamFahren schreef: ↑31 mei 2018, 16:45Ik ga zeker een keer met een nette 2.5 instapper thuis komen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ferdi, Pfhmulder, Sabberjoch en 112 gasten