Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
- Niels
- Berichten: 22267
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Waarschijnlijk is er genoeg ervaring met al die kilometervreters hier maar als je een bus/dubbele cabine wilt kopen voor een duizendje of 5 wat is dan wijsheid? De voorkeur gaat uit naar een V-klasse maar die willen wel roesten jammer genoeg. Hoe zijn de nog iets kleinere busjes zoals de Scudo’s en de Jumpy’s?
Dus wat is een goeie? Welke kun je nemen en waar moet je met een boog omheen lopen?
Dus wat is een goeie? Welke kun je nemen en waar moet je met een boog omheen lopen?
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10436
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Allen kom er maar in. Transporter?
- WJ
- Berichten: 11745
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Wij hebben ook altijd gezeik gehad met de versnellingsbakken van die Vito's. Eigenlijk erg tevreden over de Transporters.
-
- Berichten: 3981
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Geen 2.2 transit in iedergeval dacht ik. Die schijnen nogal eens stuk te lopen.
- Rogerb
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Scudo's en Jumpy's (buiten het feit dat ze gewoon echt lelijk zijn ) zou ik niet de 1.6 Hdi nemen dan eerder 2.0.
- Niels
- Berichten: 22267
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Dat lijkt me zeker, die dingen zijn al behoorlijk zwaar. Een 1.6 is dan echt onder bemeten.... Ben wel echt benieuwd naar de kwaliteit want qua formaat is dat wel ideaal.
@Tom, die paar kilometers van Allen in een T5 zeggen me niet zoveel. Die waren allemaal nog in de garantie periode
@Tom, die paar kilometers van Allen in een T5 zeggen me niet zoveel. Die waren allemaal nog in de garantie periode
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Zou mijn keuze zijn, maar of je voor 5k een nette oppikt durf ik te betwijfelen...
Kilometers bij mij inderdaad allemaal binnen de garantieperiode. Zelfs net voor de eerste servicebeurt (40.000 km) ingeruild.
Eric, zal te maken hebben met de oliepomp die inmiddels vast wel via een recall vervangen is. M'n Defender (vorige ook) heeft hetzelfde blok. Overigens... Ook Peugeot en Citroën hadden het probleem met een aantal bussen omdat ze allemaal dezelfde type pomp gebruikten.
Niels, waarom niet gewoon een geel kenteken bus als dat ding op privé moet. Mrb scheelt dan toch al niet veel meer. Is de wagen gelijk een stuk bruikbaarder.
- Arthur
- Berichten: 39819
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Wat ga je nou rijden, Niels
- Niels
- Berichten: 22267
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Omdat ik geen 9 persoons taxi busje voor de deur hoef Misschien zie ik niet alle opties maar een bus met laadruimte zou veel praktischer zijn dan eentje waar de laatste bank eruit is/moet. Daarnaast kan het zijn dat ie niet op privé blijft maar dat is nog toekomst muziek wellicht.
Wees niet bang, ik zie mezelf niet dagelijks in een Scudo verplaatsen. Alhoewel ik de latere versies helemaal niet zo gek vind voldoet het niet aan mijn eisen. De vrouw daarentegen ziet zich er zeker wel in sturen en ook nog wel in iets groters. Punt is dat het wel inzetbaar moet zijn als dagelijkse auto en dus b.v. wel een parkeergarage in moet kunnen. Alleen nu verplaatst ze zich in een Prius zonder gezeik, dat moet wel zo blijven. Ik heb geen zin in een ellende bak.
Overigens is de 5k gerekend ex. standaard DF budget overschrijding
- Joy
- Berichten: 10788
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Ik denk je voor dat geld bij geen 1 merk kan zeggen dat die de beste keuze is. Busjes hebben nu eenmaal een zwaar leven.
Kijken, rijden is de enige manier.
Ik heb zelf ervaring met een Berlingo, een Scudo JTD, een Transporter T4, 2 x een T5, een T6, Boxer HDI en een Sprinter.
Een Mercedes van 5.000 euro zou ik niet aan beginnen. Roest en mankementen zijn legio.
De Transporter T4 88 pk TDI was een hele fijne auto. Iets aan de bediening, motor maakte me meer fan ervan dan van de T5/ T6. Waarbij ik de T5 weer prettiger vond dan de T6. Prima auto die T6 maar ik mis de oude 5-pitters en de besturing is verschrikkelijk ongevoelig.
De Boxer was een stuk meer bus dan de Transporters en de Sprinter. Veel stuiteriger, flapperende spiegels, slechte afwerking van dashboard en dergelijke. Wel een prettige motor (130 pk HDI), goede wegligging, lage laadvloer en ontzettend roestbestendig. Wel een krukaskering lek gehad binnen 1e 15.000 km en dat 3x.
Scudo was in gebruik bij een stratenmaker en dat ding reed lekker. 120 of 130 pk onder de kap en een vrij comfortabele auto.
Ik zou zelf naar een T4 zoeken maar door de gewildheid zit je in oudere bouwjaren dan een jongere Scudo bijvoorbeeld. Potentieel ook meer risico op flinke onderhoudskosten. Afwegingen...
Kijken, rijden is de enige manier.
Ik heb zelf ervaring met een Berlingo, een Scudo JTD, een Transporter T4, 2 x een T5, een T6, Boxer HDI en een Sprinter.
Een Mercedes van 5.000 euro zou ik niet aan beginnen. Roest en mankementen zijn legio.
De Transporter T4 88 pk TDI was een hele fijne auto. Iets aan de bediening, motor maakte me meer fan ervan dan van de T5/ T6. Waarbij ik de T5 weer prettiger vond dan de T6. Prima auto die T6 maar ik mis de oude 5-pitters en de besturing is verschrikkelijk ongevoelig.
De Boxer was een stuk meer bus dan de Transporters en de Sprinter. Veel stuiteriger, flapperende spiegels, slechte afwerking van dashboard en dergelijke. Wel een prettige motor (130 pk HDI), goede wegligging, lage laadvloer en ontzettend roestbestendig. Wel een krukaskering lek gehad binnen 1e 15.000 km en dat 3x.
Scudo was in gebruik bij een stratenmaker en dat ding reed lekker. 120 of 130 pk onder de kap en een vrij comfortabele auto.
Ik zou zelf naar een T4 zoeken maar door de gewildheid zit je in oudere bouwjaren dan een jongere Scudo bijvoorbeeld. Potentieel ook meer risico op flinke onderhoudskosten. Afwegingen...
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Niels, omdat een 9 persoons bus gereden kan worden in elke combinatie. Toch een keer lange balken mee, dan heb je een grote dubbelcabine, maar moet je alsnog een aanhanger huren of alles op dak binden.
En eh... Transporter in mijn geval vooral om de looks. Zowel binnen als buiten.
Dat hele betrouwbaarheid / onbetrouwbaarheidsverhaal neem ik doorgaans met een korrel zout. Elk merk heeft z’n zwakke punten.
En eh... Transporter in mijn geval vooral om de looks. Zowel binnen als buiten.
Dat hele betrouwbaarheid / onbetrouwbaarheidsverhaal neem ik doorgaans met een korrel zout. Elk merk heeft z’n zwakke punten.
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Ben voor de Touran ook serieus aan het kijken geweest naar een Mercedes V-klasse. Die vind ik gaaf. Maar... veul te duur nog.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Overigens... Ik zou best zo’n Mercedes willen. Maar dan een TN. Of zo’n grote oude Vario.
- Joy
- Berichten: 10788
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Bijtelling vind ik zelf een ramp van die dingen. Je tikt af over de nieuwwaarde incl BTW en BPM en dan zit zo een busje ineens dik over de 70 mille cataloguswaarde ipv begin de 40 mille. En daar dan nog eens bovenop de 2,7% BTW privé gebruik over de nieuwwaarde en het is allemaal niet zo tof meer.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Foto’s van transporters wil ik zien
- Joy
- Berichten: 10788
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Luco
- Berichten: 27956
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
de fiat diesels zijn bijna onverwoestbaar.
- WJ
- Berichten: 11745
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Als je een Transporter heb (met of zonder dubbele cabine) die verlengd is kan dat wel eens een dingetje zijn bij parkeer garages met helling.
- jos_br
- Berichten: 2268
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Onze T4 heeft er nu 590000km opzitten, eigenlijk zonder grote kosten. Behalve dat ik nu weet dat de riem ruim vóór de 200000km vervangen dient te worden.....
Jos.
Jos.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- jos_br
- Berichten: 2268
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Dat geldt volgens mij alleen voor de 140 PK versie van 2007-2013...die hebben motorische problemen
Ik ben fan van Transits, heb er in ca 20J totaal 4 gehad, de laatste inmiddels 13j in bezit, een 2.0 125 PK die met tuning boxje op 140 PK zit en bevalt nog steeds top!
Door de 4-kante vorm super praktisch qua ruimte, nauwelijks reparatiekosten aan/ erg degelijk!
Ford wegligging dus je kan onverwachts bochten om hoeken met dat ding en is op lange afstand op de cruise met 140 Km/u erg relaxed rijden met verbruik 1:10
Zware aanhanger trekken kan die ook bijzonder goed, dus ook daarvoor zeer geschikt.
Heb wel eens met T5 173 PK en Viano 200Pk gereden en vond de Transit fijner rijden.
Kortom: ben Transit fan
- Joy
- Berichten: 10788
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Transits rijden eigenlijk altijd wel goed. Eind jaren 90 veel met het toenmalige model gereden. Niet vooruit te branden maar het reed echt lekker.
Alleen was roest toen ook een dingetje.
Alleen was roest toen ook een dingetje.
- Niels
- Berichten: 22267
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
De Transit vind ik ook niet zo gek om eerlijk te zijn en je komt ze ook nog wel tegen in particuliere handen. Hoe zijn de Vivaro's en Trafic (toch?) eigenlijk? Vind ik ook niet zo raar: https://link.marktplaats.nl/m1286718808
De 1.9 diesel kent wat bak problemen volgens mij, misschien dat de 2.0 en 2.5 beter zijn?
De 1.9 diesel kent wat bak problemen volgens mij, misschien dat de 2.0 en 2.5 beter zijn?
- Niels
- Berichten: 22267
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?
Je mist idd de volledige lengte binnenin igv een dubbele cabine, het mooiste zou eentje zijn die nog ruimte onder de achterbank biedt vanuit de laadruimte. Qua betrouwbaarheid zit je voor dit geld al bij auto's die zich bewezen zullen hebben inderdaad. Kwestie van de meest frisse uitzoeken maar het helpt wel als je eentje hebt die niet om de ton nieuwe verstuivers nodig heeft bijvoorbeeldallen schreef: ↑23 mei 2018, 20:20 Niels, omdat een 9 persoons bus gereden kan worden in elke combinatie. Toch een keer lange balken mee, dan heb je een grote dubbelcabine, maar moet je alsnog een aanhanger huren of alles op dak binden.
En eh... Transporter in mijn geval vooral om de looks. Zowel binnen als buiten.
Dat hele betrouwbaarheid / onbetrouwbaarheidsverhaal neem ik doorgaans met een korrel zout. Elk merk heeft z’n zwakke punten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bleu_dust en 1 gast