Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door Niels » 23 mei 2018, 14:29

Waarschijnlijk is er genoeg ervaring met al die kilometervreters hier maar als je een bus/dubbele cabine wilt kopen voor een duizendje of 5 wat is dan wijsheid? De voorkeur gaat uit naar een V-klasse maar die willen wel roesten jammer genoeg. Hoe zijn de nog iets kleinere busjes zoals de Scudo’s en de Jumpy’s?

Dus wat is een goeie? Welke kun je nemen en waar moet je met een boog omheen lopen?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door tomgtr » 23 mei 2018, 14:40

Allen kom er maar in. Transporter?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door WJ » 23 mei 2018, 14:43

Wij hebben ook altijd gezeik gehad met de versnellingsbakken van die Vito's. Eigenlijk erg tevreden over de Transporters.

Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door Eric Z » 23 mei 2018, 14:43

Geen 2.2 transit in iedergeval dacht ik. Die schijnen nogal eens stuk te lopen.

Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1558
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door Rogerb » 23 mei 2018, 14:58

Scudo's en Jumpy's (buiten het feit dat ze gewoon echt lelijk zijn :mrgreen: ) zou ik niet de 1.6 Hdi nemen dan eerder 2.0.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door Niels » 23 mei 2018, 15:17

Dat lijkt me zeker, die dingen zijn al behoorlijk zwaar. Een 1.6 is dan echt onder bemeten.... Ben wel echt benieuwd naar de kwaliteit want qua formaat is dat wel ideaal.

@Tom, die paar kilometers van Allen in een T5 zeggen me niet zoveel. Die waren allemaal nog in de garantie periode :tong uitsteken:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door allen » 23 mei 2018, 15:20

tomgtr schreef: 23 mei 2018, 14:40 Allen kom er maar in. Transporter?
:lol:
Zou mijn keuze zijn, maar of je voor 5k een nette oppikt durf ik te betwijfelen...
Kilometers bij mij inderdaad allemaal binnen de garantieperiode. Zelfs net voor de eerste servicebeurt (40.000 km) ingeruild. :tooth:

Eric, zal te maken hebben met de oliepomp die inmiddels vast wel via een recall vervangen is. M'n Defender (vorige ook) heeft hetzelfde blok. Overigens... Ook Peugeot en Citroën hadden het probleem met een aantal bussen omdat ze allemaal dezelfde type pomp gebruikten.

Niels, waarom niet gewoon een geel kenteken bus als dat ding op privé moet. Mrb scheelt dan toch al niet veel meer. Is de wagen gelijk een stuk bruikbaarder.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door Arthur » 23 mei 2018, 15:52

Wat ga je nou rijden, Niels :shock:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door Niels » 23 mei 2018, 19:19

allen schreef: 23 mei 2018, 15:20 Niels, waarom niet gewoon een geel kenteken bus als dat ding op privé moet. Mrb scheelt dan toch al niet veel meer. Is de wagen gelijk een stuk bruikbaarder.
Omdat ik geen 9 persoons taxi busje voor de deur hoef :lol: Misschien zie ik niet alle opties maar een bus met laadruimte zou veel praktischer zijn dan eentje waar de laatste bank eruit is/moet. Daarnaast kan het zijn dat ie niet op privé blijft maar dat is nog toekomst muziek wellicht.
Arthur schreef: 23 mei 2018, 15:52 Wat ga je nou rijden, Niels :shock:
Wees niet bang, ik zie mezelf niet dagelijks in een Scudo verplaatsen. Alhoewel ik de latere versies helemaal niet zo gek vind voldoet het niet aan mijn eisen. De vrouw daarentegen ziet zich er zeker wel in sturen en ook nog wel in iets groters. Punt is dat het wel inzetbaar moet zijn als dagelijkse auto en dus b.v. wel een parkeergarage in moet kunnen. Alleen nu verplaatst ze zich in een Prius zonder gezeik, dat moet wel zo blijven. Ik heb geen zin in een ellende bak.

Overigens is de 5k gerekend ex. standaard DF budget overschrijding :tooth:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door Joy » 23 mei 2018, 20:11

Ik denk je voor dat geld bij geen 1 merk kan zeggen dat die de beste keuze is. Busjes hebben nu eenmaal een zwaar leven.
Kijken, rijden is de enige manier.
Ik heb zelf ervaring met een Berlingo, een Scudo JTD, een Transporter T4, 2 x een T5, een T6, Boxer HDI en een Sprinter.
Een Mercedes van 5.000 euro zou ik niet aan beginnen. Roest en mankementen zijn legio.
De Transporter T4 88 pk TDI was een hele fijne auto. Iets aan de bediening, motor maakte me meer fan ervan dan van de T5/ T6. Waarbij ik de T5 weer prettiger vond dan de T6. Prima auto die T6 maar ik mis de oude 5-pitters en de besturing is verschrikkelijk ongevoelig.
De Boxer was een stuk meer bus dan de Transporters en de Sprinter. Veel stuiteriger, flapperende spiegels, slechte afwerking van dashboard en dergelijke. Wel een prettige motor (130 pk HDI), goede wegligging, lage laadvloer en ontzettend roestbestendig. Wel een krukaskering lek gehad binnen 1e 15.000 km en dat 3x.
Scudo was in gebruik bij een stratenmaker en dat ding reed lekker. 120 of 130 pk onder de kap en een vrij comfortabele auto.
Ik zou zelf naar een T4 zoeken maar door de gewildheid zit je in oudere bouwjaren dan een jongere Scudo bijvoorbeeld. Potentieel ook meer risico op flinke onderhoudskosten. Afwegingen...

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door allen » 23 mei 2018, 20:20

Niels, omdat een 9 persoons bus gereden kan worden in elke combinatie. Toch een keer lange balken mee, dan heb je een grote dubbelcabine, maar moet je alsnog een aanhanger huren of alles op dak binden.
En eh... Transporter in mijn geval vooral om de looks. Zowel binnen als buiten.
Dat hele betrouwbaarheid / onbetrouwbaarheidsverhaal neem ik doorgaans met een korrel zout. Elk merk heeft z’n zwakke punten.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door dvh » 23 mei 2018, 20:20

Ben voor de Touran ook serieus aan het kijken geweest naar een Mercedes V-klasse. Die vind ik gaaf. Maar... veul te duur nog.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door allen » 23 mei 2018, 20:26

Overigens... Ik zou best zo’n Mercedes willen. Maar dan een TN. Of zo’n grote oude Vario.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door Joy » 23 mei 2018, 20:26

dvh schreef: 23 mei 2018, 20:20 Ben voor de Touran ook serieus aan het kijken geweest naar een Mercedes V-klasse. Die vind ik gaaf. Maar... veul te duur nog.
Bijtelling vind ik zelf een ramp van die dingen. Je tikt af over de nieuwwaarde incl BTW en BPM en dan zit zo een busje ineens dik over de 70 mille cataloguswaarde ipv begin de 40 mille. En daar dan nog eens bovenop de 2,7% BTW privé gebruik over de nieuwwaarde en het is allemaal niet zo tof meer.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door Macboy » 23 mei 2018, 20:35

Foto’s van transporters wil ik zien :foto:


Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door Luco » 23 mei 2018, 21:28

de fiat diesels zijn bijna onverwoestbaar.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door WJ » 23 mei 2018, 22:13

Als je een Transporter heb (met of zonder dubbele cabine) die verlengd is kan dat wel eens een dingetje zijn bij parkeer garages met helling.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2242
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door jos_br » 23 mei 2018, 22:41

Onze T4 heeft er nu 590000km opzitten, eigenlijk zonder grote kosten. Behalve dat ik nu weet dat de riem ruim vóór de 200000km vervangen dient te worden..... :oops:

Jos.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door allen » 23 mei 2018, 22:48

WJ schreef: 23 mei 2018, 22:13 Als je een Transporter heb (met of zonder dubbele cabine) die verlengd is kan dat wel eens een dingetje zijn bij parkeer garages met helling.
Vergeleken met m’n huidige wagen was de Transporter geweldig in parkeergarages. :bag:


NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door NSXRS » 23 mei 2018, 23:20

Eric Z schreef: 23 mei 2018, 14:43 Geen 2.2 transit in iedergeval dacht ik. Die schijnen nogal eens stuk te lopen.
Dat geldt volgens mij alleen voor de 140 PK versie van 2007-2013...die hebben motorische problemen
Ik ben fan van Transits, heb er in ca 20J totaal 4 gehad, de laatste inmiddels 13j in bezit, een 2.0 125 PK die met tuning boxje op 140 PK zit en bevalt nog steeds top!
Door de 4-kante vorm super praktisch qua ruimte, nauwelijks reparatiekosten aan/ erg degelijk!
Ford wegligging dus je kan onverwachts bochten om hoeken met dat ding en is op lange afstand op de cruise met 140 Km/u erg relaxed rijden met verbruik 1:10
Zware aanhanger trekken kan die ook bijzonder goed, dus ook daarvoor zeer geschikt.
Heb wel eens met T5 173 PK en Viano 200Pk gereden en vond de Transit fijner rijden.
Kortom: ben Transit fan

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door Joy » 23 mei 2018, 23:52

Transits rijden eigenlijk altijd wel goed. Eind jaren 90 veel met het toenmalige model gereden. Niet vooruit te branden maar het reed echt lekker.
Alleen was roest toen ook een dingetje.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door Niels » 24 mei 2018, 01:03

De Transit vind ik ook niet zo gek om eerlijk te zijn en je komt ze ook nog wel tegen in particuliere handen. Hoe zijn de Vivaro's en Trafic (toch?) eigenlijk? Vind ik ook niet zo raar: https://link.marktplaats.nl/m1286718808

De 1.9 diesel kent wat bak problemen volgens mij, misschien dat de 2.0 en 2.5 beter zijn?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Vito, Hi-Ace, Scudo, Transit..Welke grijs kenteken moet je hebben?

Bericht door Niels » 24 mei 2018, 01:09

allen schreef: 23 mei 2018, 20:20 Niels, omdat een 9 persoons bus gereden kan worden in elke combinatie. Toch een keer lange balken mee, dan heb je een grote dubbelcabine, maar moet je alsnog een aanhanger huren of alles op dak binden.
En eh... Transporter in mijn geval vooral om de looks. Zowel binnen als buiten.
Dat hele betrouwbaarheid / onbetrouwbaarheidsverhaal neem ik doorgaans met een korrel zout. Elk merk heeft z’n zwakke punten.
Je mist idd de volledige lengte binnenin igv een dubbele cabine, het mooiste zou eentje zijn die nog ruimte onder de achterbank biedt vanuit de laadruimte. Qua betrouwbaarheid zit je voor dit geld al bij auto's die zich bewezen zullen hebben inderdaad. Kwestie van de meest frisse uitzoeken maar het helpt wel als je eentje hebt die niet om de ton nieuwe verstuivers nodig heeft bijvoorbeeld :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 363 gasten