Bang voor afgunst

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bang voor afgunst

Bericht door Tom » 16 feb 2006, 16:15

Ten eerste lig ik er niet zo wakker van wat anderen over mijn autokeuze denken. Wat de buren of whatever denken maakt mij weinig uit, zolang ze maar met hun poten eraf blijven. Met de buren heb ik weinig te maken dus hun mening is voor mij niet interessant.

Maar ik was wel bang voor de reactie van bijvoorbeeld collega's. Ik zit hier toch 40 uur per week en vaak moet je met ze samenwerken. Ze reageerde trouwens allemaal erg positief. Zou erg jammer zijn als iemand veel afgunst had, maakt samenwerken toch lastig en steken onder water zit niemand op te wachten.

Hoe zit dat met jullie? Herkennen jullie dat? Ik lig er natuurlijk niet wakker van, maar zou er niet blij van worden als er hier (klein bedrijf) zoiets voordoet om de één of andere reden. Wat dat betreft ben ik erg blij dat de meeste collega's op deze manier reageren.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 feb 2006, 16:37

@Tom

Mijn ervaring is dat afgunst IRL veel minder een probleem is dan op de virtuele snelweg.

Een collega zegt mooie bak, zou ik ook willen hebben, praat er achter je rug om over met een paar collega's kan positief als negatief uitpakken, maar roddelaars/huichelaars laten het IRL niet zo snel blijken. Dus per saldo merk je het niet zo.

Maar op de virtuele snelweg is het een heel ander verhaal, daar vertoef je soms uren per dag, vraagt naar meningen van anderen je vind het leuk als je positief commentaar krijgt. Maar er zijn ook altijd mensen die negatief moeten reageren, soms via een omweg en anderen doen dat direct. Kijk je zit als een stel liefhebbers toch op een bepaalde plek waar je meningen en ervaringen wil delen. Tom als ik zeg dat het nergens over gaat dat een jong ventje in een 330i moet rijden om zijn ego op te vijzelen. Dan baal jij daarvan (dit meen ik natuurlijk niet want ik gun het je van harte) En als een ander zegt wat een waardeloos ding zo'n 330i styling lijkt nergens op, dikke boot. Je had voor dat geld veel beter ......... (vul maar in) kunnen kopen. En als je dat keer op keer moet lezen dan voel je de afgunst, dat vergalt ook je plezier in auto. Of je dat nou wel of niet wilt.

Ik heb ook veelvuldig commentaar moeten slikken van snot jochies die niet eens een auto hebben, moeten rondkomen van hun stuffi, nog nooit wat serieus hebben gepresteerd. Die zullen jouw wel even vertellen hou het zit. Daar begin je op den duur de balen van te krijgen. Die afgunst is echt min om te ervaren.

1 ding zal ik voor waken op dit forum dat we dat gezeik waar persoonlijk op de man word gespeeld hier niet krijgen. Auto's moet je van genieten en niet over zeiken.

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 16 feb 2006, 16:43

Ach, Rico, niet zo genuanceerd. Een citroen mag je best overheen zeiken. :)

Gebruikersavatar
BlackMagic
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2006, 13:28
Locatie: Rotterdam

Bericht door BlackMagic » 16 feb 2006, 17:03

Als je autokeuze degene is die in je avatar staat en je beroep inderdaad hetgeen is dat in je profiel staat kan ik me wel enige afgunst voorstellen. Als je keuze enigzins reeel is maar je bent gewoon bereid om meer geld dan anderen in je auto te steken...waarom zouden mensen jaloers moeten zijn. Het is een keuze die jij maakt en die zij ook kunnen maken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot], Wimo en 215 gasten