Nieuwe auto aan het zoeken

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door JP » 07 apr 2018, 10:24

Inderdaad.... een octavia RS zou ideaal zijn !!

Gebruikersavatar
Bart //M
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 sep 2009, 23:23

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door Bart //M » 07 apr 2018, 10:37

Nog geen sub 30k, maar deze beginnen ook in de buurt te komen: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... ousPage=lr

Afbeelding

Afbeelding

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door FDD » 07 apr 2018, 11:01

Even brutaal zijn hoor.

Waarom niet je bakje plezier behouden en laten we zeggen voor 10k een 2e auto erbij kopen die wat ouder is en die gebruiken als familiebak.

Dat vergroot je zoekgebied enorm en geloof me met een kleine zal een 1 serie en een cupra gewoon snel te klein worden. Doordeweeks dikke prima, voor boodschappen dikke prima, echter ga maar eens een weekendje weg of op vakantie. Ik neem aan dat je niet spullen op de achterbank mee wilt sjouwen of achter de stoelen, welke een potentieel gevaar zijn voor je kleine bij een aanrijding.

Mijn advies is je keuze heroverwegen.

Eigenlijk een win-win situatie jij je pretmachine en daarnaast een familiewagen.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door RS-Ron » 07 apr 2018, 15:42

Of je neemt een Leon ST Cupra.......

Gr Ron

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door Arthur » 07 apr 2018, 16:34

En als je met vakantie gaat kun je ook een box op het dak gooien.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door Mike R32 » 07 apr 2018, 16:35

Of een afneembare trekhaak icm bagagewagen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door Arthur » 07 apr 2018, 16:38

Op die trekhaak kan ook een box ;)

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door ErikS » 07 apr 2018, 16:42

Had iemand al Alpina geplugged? ;-)

la_fusion
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door la_fusion » 07 apr 2018, 18:04

Bedankt voor de reacties. Station is zoals gezegd eigenlijk alleen nodig bij weekendjes weg, daarvoor wil ik een dakkoffer gaan gebruiken. Misschien niet ideaal maar ik vind het onnodig om continu met overbodige ruimte rond te rijden voor de aantal keren dat ik meer ruimte nodig heb. Dan maar iets meer kijken naar practische spullen voor de baby.

Auto voor erbij zou kunnen maar dan zou mijn vriendin in die station moeten gaan rijden en dat ziet ze niet zitten(ook iets met gescheidde rekeningen etc..). Zelf wil ik daarnaast ook wat meer comfort hebben en een 'nieuwe' auto is altijd leuk ;)

Dan de genoemde auto's oa door sitechris(bedankt voor je uitgebreidde post!):

Focus ST, Giullietta QV, Astra OPC, stonden op het lijstje toen ik voor de Megane aan het kijken was, nu niet meer interessant in vergelijking met de Megane.

Mini cooper en S1, niet mijn smaak. Mini van binnen vind ik totaal niets met die grote ronde cirkel. Countryman vind ik van buiten nog wel oke.

A45, 308 GTi al genoemd hier in het topic.

Civic Type-R, geweldige auto maar daar vind ik de buitenkant als de binnenkant net iets te veel van het goede..

Golf wil ik niet, dan de Leon.. i30N is te duur en ook niet aan mij besteed.

Mazda 3 MPS, net als de Subaru Impreza valt af vanwege de gigantische luchthapper en spoiler(daar stopt de invloed van mijn vriendin..) Vind het zelf ook wat te veel van het goede.

Zo te horen zijn mijn genoemde opties de comfort, snelle hatches die ik zoek.. nu dus eens goed proefrijden. Mocht iemand juweeltjes weten te staan of weten wat er binnenkort te koop komt...

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door sitechris » 07 apr 2018, 19:44

Ik zie dat Golfjes R ook langzaam richting je budget gaan. Dat vind ik echt een geweldige auto! Echt een briljante allrounder met vleugje premium.

Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door Zed240 » 07 apr 2018, 20:35

Als je de Mégane privé kwijt kunt raken is een import 7R wel te doen voor 30k. Overigens zie ik een aantal R's regelmatig rijden, waar toevallig wel allemaal de mensen inrijden waarom topicstarter er geen wil. :lol:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door Mike R32 » 07 apr 2018, 20:47

Je koopt toch een auto omdat je deze mooi vind. Wie er verder in rijden zal me een zorg zijn. Als je daar ook rekening mee moet houden kun je beter je complete lijst schrappen.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door sitechris » 08 apr 2018, 07:53

Klopt. Een AMG of BMW M trekt ook bepaald publiek.

la_fusion
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door la_fusion » 08 apr 2018, 19:58

Natuurlijk koop ik een auto omdat ik hem zelf mooi vind maar als ik er zelf een bepaalde associatie mee heb, dan doet dat voor mij ook af in de mooiheid van de auto. Maakt verder ook niet uit. Binnenkort maar eens een aantal proefritten regelen. Kan ik mij dan ook nog wat verder inlezen mbt het importeren en of ik dat ga uitbesteden(hoe makkelijk het dan ook al zijn volgens velen ;))

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door Macboy » 09 apr 2018, 00:46

Leuk topic om te lezen ! Geweldige zoektocht naar een opvolger. Toen ik je topic begon te lezen kwam al vrij snel de M135i in me op. En hoe groter je wensenlijstje werd hoe duidelijker de M135i keuze voor me werd. En vervolgens had je die auto ook op je shortlist staan. Duidelijker dan dat wordt het niet. En na de mega lange post van Chris (respect !) heb ik daar weinig aan toe te voegen verder.

Zou zelf geen enkele reden kunnen bedenken om niet voor de M135i te gaan behalve als je hem lelijk vindt. Wat de snelste in de lijn betreft: de M2 is een coupe en niet te vergelijken. Voor de 5-deurs heb je gewoon de snelste auto met de M135i. En dat een 114i met M-pakket er hetzelfde uitziet klopt helemaal niet. Aan de voorkant heeft de M135i als enige geen mistlampen en das toch een verschil met een 114i met mistlampen. De kenner ziet meteen dat het dat topmodel is. Ook de zilveren zijspiegels zijn aan de M135i voorbehouden. Aan de achterkant heb je de dubbele uitlaat links en rechts. Kortom die kritiek kan je niet hebben wat mij betreft. Mogelijk kende je deze details niet en helpt dit je nadelen wegpoetsen.

Ook wat opties betreft ben je alles behalve veeleisend. Meeste zijn gewoon met navi pro, alcantara en elektrische stoelen hebben er ook heel veel in deze klasse. Ga anders in Duitsland kijken, dan geen enkel probleem.

Wel grappig je verhaal over de kleur en het poetsen, maar wat hierboven ook staat, wit is juist de ideale kleur - na zilver - om viezigheid niet op te zien. Maar goed daar ging het je ook niet om.

Een absolute droomauto. Helemaal met 6-cilinder RWD en handbak. The last of the mohicans.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door Robin » 09 apr 2018, 09:11

135i doen gewoon:)

Wat Macboy zegt al heb ik als redelijk autokenner niet altijd meteen in de gaten wat er qua nieuw model 1 serie voor of achter mij verschijnt, ik heb ook eens 'n dikke sport 18 inch LCI 114i meegehad van de dealer en die zag er heel erg 135 uit voor 97% en ja natuurlijk die mistlampen en dat streepje en die spiegels en die uitlaten, maar ik moet er nog steeds dubbel op letten...

Zo'n Golf Variant R krijg ik de kriebels van, ik vind dat zo een VROS Blik op de Weg auto...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door Luco » 09 apr 2018, 09:29

Robin schreef: 09 apr 2018, 09:11 135i doen gewoon:)


Zo'n Golf Variant R krijg ik de kriebels van, ik vind dat zo een VROS Blik op de Weg auto...
Met een standaard chip houdt die vrosbak je M2 gewoon bij :hosanna:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door Robin » 09 apr 2018, 10:44

Vandaar die kriebels vooral op de snelweg waar nogal geen bochten zijn:)

la_fusion
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door la_fusion » 10 apr 2018, 12:36

Komende zaterdag proefrit van een 135i.. zijn wat dat betreft maar weinig Cupra's te koop(behalve bijna nieuwe modellen).. eens even zien hoe de auto bevalt zaterdag en dan ook hopelijk een indicatie wat ik voor mijn Megane kan krijgen. Afhankelijk van wat daar uit komt ook eens kijken of ik die niet gewoon particulier wil verkopen.

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door Rocketmonkey » 11 apr 2018, 17:26

Arthur schreef: 07 apr 2018, 10:20 Als er een kleine op komst is zal de ruimte een prio zijn. Ik zou de ruimste kiezen. Van de Leon en de Octavia zijn er ook stationvarianten.
Ik heb het al vaker gezegd, ik ben na +15 jaar Elises naar een 135i CABRIO (dus nog krapper dan de latere hatch) geswitcht ivm gezinsuitbreiding en ik vind de ruimte echt PRIMA. De allergrootste Bugaboo, MaxiCosi EN 3 weken vakantiebagage, het past allemaal, zelfs met de kap omlaag (waarbij de bagageruimte nog wat krimpt)... Misschien komt het door die (nog veeeeeel krappere) Elises hoor, maar toch :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door Arthur » 11 apr 2018, 20:14

Tja, als ik in een 135i cabrio op vakantie moest dan ging alleen de toilettas mee met een onderbroek erin, zoveel ruimte biedt die auto ;)

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door Gijzert » 12 apr 2018, 01:22

Hier thuis een superb en zelfs daar moet een dakkoffer op voor 2 weken vakantie....

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door FDD » 12 apr 2018, 11:51

Ik riep zelf ook eerst ik gewoon alles in de M5 zoek een compacte kinderwagen en desnoods voor de weekendjes weg en vakantie een dakkoffer.

Totdat het familieweekend en ik bijna op de achterklep moest zitten om hem dicht te doen. Met in het achterhoofd houdend dat we meer dan 1 kind willen toch maar een station erbij gekocht. Je kunt natuurlijk ook zaken op de achterbak leggen of achter de voorstoelen, echter dat worden bij een aanrijding gewoon projectielen en daar zit je kind dan tussen......

Het duurde bij mij een kleine 6 maanden voordat ik ging kijken naar de station, ik ben benieuwd :lol: :lol:

Buiten dit zoektocht naar een nieuwe auto geeft natuurlijk al genoeg voorpret.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door Robin » 12 apr 2018, 14:57

FDD schreef: 12 apr 2018, 11:51
Buiten dit zoektocht naar een nieuwe auto geeft natuurlijk al genoeg voorpret.
Ja voorpret, geweldig, maar voor napret weet ik nog wel 'n Impreza te staan:))))

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Nieuwe auto aan het zoeken

Bericht door Rocketmonkey » 12 apr 2018, 15:48

Arthur schreef: 11 apr 2018, 20:14 Tja, als ik in een 135i cabrio op vakantie moest dan ging alleen de toilettas mee met een onderbroek erin, zoveel ruimte biedt die auto ;)
Hahaha! Eigenlijk vinden we Interrailen en gewoon 3, 4 weken uit een rugzak leven het ultieme vakantievieren, maar dat staat met een baby natuurlijk even op een laag pitje... Maar misschien ook daarom dat de 135i nog steeds aanvoelt als een zee van ruimte :)

En serieus, ik vind het persoonlijk echt DE ideale vakantie- (en dus ook gezins)auto voor petrolheads hoor, zeker met handbak (behalve als je naar de sneeuw gaat misschien). Wat Macboy ook zegt, zo worden ze niet veel/lang meer gemaakt...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 133 gasten