Direct Fuel Injection Pro's and Cons

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Direct Fuel Injection Pro's and Cons

Bericht door tuurgtt » 25 feb 2018, 16:05

Kwam hierop via Jalopnik. Ik was geïnteresseerd omdat ik zo nodig een MK2 Cayman wilde hebben met de DFI motor omdat deze de hele (mogelijke) ellende van de Porsche blokken van vóór 2009 niet heeft.
Maar DFi heeft zoals velen wel weten zijn eigen problemen, die in dit filmpje héél rustig en heel duidelijk worden omschreven.
En wat je (ik) preventief kan doen om de problemen te mitigaten. Het walnut stralen is uiteindelijk laatste redmiddel.
Vast gesneden koek voor sommigen hier, maar voor mij was het een eye opener en deze gozer vertelt het erg aangenaam;


Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons

Bericht door FreudeamFahren » 25 feb 2018, 16:14

Semi o/t: neem een Cayman 2.9. En geen IMS lager issues maar ook geen DFI ;-)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons

Bericht door Martijn_bmw » 25 feb 2018, 16:17

oh deze ga ik zeker even kijken als ik tijd heb, thnx!

Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons

Bericht door tuurgtt » 25 feb 2018, 17:44

FreudeamFahren schreef: 25 feb 2018, 16:14 Semi o/t: neem een Cayman 2.9. En geen IMS lager issues maar ook geen DFI ;-)
Te laat! :tooth:

HSR
Berichten: 5284
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons

Bericht door HSR » 25 feb 2018, 19:16

FreudeamFahren schreef: 25 feb 2018, 16:14 Semi o/t: neem een Cayman 2.9. En geen IMS lager issues maar ook geen DFI ;-)
En de instapper 2.7? Niet duur en een motor die lekker toeren wil maken.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39738
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons

Bericht door Arthur » 25 feb 2018, 19:18

tuurgtt schreef: 25 feb 2018, 17:44
FreudeamFahren schreef: 25 feb 2018, 16:14 Semi o/t: neem een Cayman 2.9. En geen IMS lager issues maar ook geen DFI ;-)
Te laat! :tooth:
Wat is het geworden?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons

Bericht door Martijn_bmw » 25 feb 2018, 20:05

mooi en interessant filmpje!

Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons

Bericht door tuurgtt » 25 feb 2018, 20:15

Arthur schreef: 25 feb 2018, 19:18
Wat is het geworden?
Ik heb al anderhalf jaar een 987.2 S met handbak. 7/2012 met 29.000km.
Haal hem in april weer uit de schorsing en garage, dan gaat hij even naar Vlasblom voor wat kleine dingen. Dan hebben we het meteen wel even over een oil catch can of fuel additives die in het filmpje worden genoemd als preventie tegen het coken van de inlaatkleppen.


Afbeelding

Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons

Bericht door tuurgtt » 25 feb 2018, 20:20

FreudeamFahren schreef: 25 feb 2018, 16:14 Semi o/t: neem een Cayman 2.9. En geen IMS lager issues maar ook geen DFI ;-)
Wat dacht je hiervan FaF?

http://www.autotrader.nl/auto/porsche-c ... thirdparty

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39738
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons

Bericht door Arthur » 25 feb 2018, 21:07

tuurgtt schreef: 25 feb 2018, 20:15
Arthur schreef: 25 feb 2018, 19:18
Wat is het geworden?
Ik heb al anderhalf jaar een 987.2 S met handbak. 7/2012 met 29.000km.
Haal hem in april weer uit de schorsing en garage, dan gaat hij even naar Vlasblom voor wat kleine dingen. Dan hebben we het meteen wel even over een oil catch can of fuel additives die in het filmpje worden genoemd als preventie tegen het coken van de inlaatkleppen.


Afbeelding
Mooi! Ik begreep uit je verhaal niet dat je hem al had, maar dat je er eentje wilde :tooth:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons

Bericht door FreudeamFahren » 02 mar 2018, 21:06

HSR schreef: 25 feb 2018, 19:16
FreudeamFahren schreef: 25 feb 2018, 16:14 Semi o/t: neem een Cayman 2.9. En geen IMS lager issues maar ook geen DFI ;-)
En de instapper 2.7? Niet duur en een motor die lekker toeren wil maken.
De 2.7 is een generatie ouder en heeft nog wel een tussenas en dus een tussenaslager. De 2.9 heeft die as en dus dat lager niet meer. Maar heeft dus ook niet de DFI van z’n grotere broer. Soort best of both worlds. De mijne graag met passief sportonderstel (verlaagd 20 mm), sper, PCCB en sportstoelen. Extreem zeldzaam dat een 2.9 zo goed in de spullen zit; was ooit een dag te laat bij een Belg met exact die speclist.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jerico_NL, Majestic-12 [Bot], Sidney, Will F. en 415 gasten