Direct Fuel Injection Pro's and Cons
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Direct Fuel Injection Pro's and Cons
Kwam hierop via Jalopnik. Ik was geïnteresseerd omdat ik zo nodig een MK2 Cayman wilde hebben met de DFI motor omdat deze de hele (mogelijke) ellende van de Porsche blokken van vóór 2009 niet heeft.
Maar DFi heeft zoals velen wel weten zijn eigen problemen, die in dit filmpje héél rustig en heel duidelijk worden omschreven.
En wat je (ik) preventief kan doen om de problemen te mitigaten. Het walnut stralen is uiteindelijk laatste redmiddel.
Vast gesneden koek voor sommigen hier, maar voor mij was het een eye opener en deze gozer vertelt het erg aangenaam;
Maar DFi heeft zoals velen wel weten zijn eigen problemen, die in dit filmpje héél rustig en heel duidelijk worden omschreven.
En wat je (ik) preventief kan doen om de problemen te mitigaten. Het walnut stralen is uiteindelijk laatste redmiddel.
Vast gesneden koek voor sommigen hier, maar voor mij was het een eye opener en deze gozer vertelt het erg aangenaam;
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons
Semi o/t: neem een Cayman 2.9. En geen IMS lager issues maar ook geen DFI
- Martijn_bmw
- Berichten: 26691
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons
oh deze ga ik zeker even kijken als ik tijd heb, thnx!
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons
Te laat!FreudeamFahren schreef: ↑25 feb 2018, 16:14 Semi o/t: neem een Cayman 2.9. En geen IMS lager issues maar ook geen DFI
-
- Berichten: 5277
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons
En de instapper 2.7? Niet duur en een motor die lekker toeren wil maken.FreudeamFahren schreef: ↑25 feb 2018, 16:14 Semi o/t: neem een Cayman 2.9. En geen IMS lager issues maar ook geen DFI
- Arthur
- Berichten: 39706
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons
Wat is het geworden?tuurgtt schreef: ↑25 feb 2018, 17:44Te laat!FreudeamFahren schreef: ↑25 feb 2018, 16:14 Semi o/t: neem een Cayman 2.9. En geen IMS lager issues maar ook geen DFI
- Martijn_bmw
- Berichten: 26691
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons
mooi en interessant filmpje!
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons
Ik heb al anderhalf jaar een 987.2 S met handbak. 7/2012 met 29.000km.
Haal hem in april weer uit de schorsing en garage, dan gaat hij even naar Vlasblom voor wat kleine dingen. Dan hebben we het meteen wel even over een oil catch can of fuel additives die in het filmpje worden genoemd als preventie tegen het coken van de inlaatkleppen.
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons
Wat dacht je hiervan FaF?FreudeamFahren schreef: ↑25 feb 2018, 16:14 Semi o/t: neem een Cayman 2.9. En geen IMS lager issues maar ook geen DFI
http://www.autotrader.nl/auto/porsche-c ... thirdparty
- Arthur
- Berichten: 39706
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons
Mooi! Ik begreep uit je verhaal niet dat je hem al had, maar dat je er eentje wildetuurgtt schreef: ↑25 feb 2018, 20:15Ik heb al anderhalf jaar een 987.2 S met handbak. 7/2012 met 29.000km.
Haal hem in april weer uit de schorsing en garage, dan gaat hij even naar Vlasblom voor wat kleine dingen. Dan hebben we het meteen wel even over een oil catch can of fuel additives die in het filmpje worden genoemd als preventie tegen het coken van de inlaatkleppen.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Direct Fuel Injection Pro's and Cons
De 2.7 is een generatie ouder en heeft nog wel een tussenas en dus een tussenaslager. De 2.9 heeft die as en dus dat lager niet meer. Maar heeft dus ook niet de DFI van z’n grotere broer. Soort best of both worlds. De mijne graag met passief sportonderstel (verlaagd 20 mm), sper, PCCB en sportstoelen. Extreem zeldzaam dat een 2.9 zo goed in de spullen zit; was ooit een dag te laat bij een Belg met exact die speclist.HSR schreef: ↑25 feb 2018, 19:16En de instapper 2.7? Niet duur en een motor die lekker toeren wil maken.FreudeamFahren schreef: ↑25 feb 2018, 16:14 Semi o/t: neem een Cayman 2.9. En geen IMS lager issues maar ook geen DFI