Vriendje van mij overweegt aankoop van een Infiniti FX50 in België, waar deze auto geregistreerd is als "lichte vracht" (dus zonder achterbank en met laadvloertje) i.v.m. de daarvoor geldende veel lagere Belgische belasting.
Achterbank etc is erbij, dus ombouw naar normaal zou fysiek geen probleem moeten zijn (mits er bij aanbrengen van het laadvloertje geen rare gaten geboord zijn en niets beschadigd is).
Vraag is alleen of dit soort Belgische "grijze kenteken" nog voor problemen zou kunnen zorgen bij invoer in NL als normale personenwagen.
Iemand??
Lichte vracht importeren vanuit België, aandachtpunten?
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Lichte vracht importeren vanuit België, aandachtpunten?
Je moet er denk ik wel voor zorgen dat de achterbank incl. gordels gemonteerd is. Anders krijgt hij wellicht 2 zitplaatsen op kenteken.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Lichte vracht importeren vanuit België, aandachtpunten?
Lichte vracht uit België is hier volgens mij niet 1 op 1 over te zetten na grijs kenteken.
België kunnen ze volgens mij van zowat alles lichte vracht maken. Achterbank eruit
opstaand randje aan de vloer en klaar is Kees.
In Nederland zitten er toch wat meer eisen aan mbt tot het laadvolume. Je ziet hier immers niet zo snel een E39 op grijs kenteken.
België kunnen ze volgens mij van zowat alles lichte vracht maken. Achterbank eruit
opstaand randje aan de vloer en klaar is Kees.
In Nederland zitten er toch wat meer eisen aan mbt tot het laadvolume. Je ziet hier immers niet zo snel een E39 op grijs kenteken.
-
- Berichten: 3256
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Lichte vracht importeren vanuit België, aandachtpunten?
De auto gaat van Belgisch "grijs" naar Nederlands "geel".Paul S schreef: ↑10 jan 2018, 09:46 Lichte vracht uit België is hier volgens mij niet 1 op 1 over te zetten na grijs kenteken.
België kunnen ze volgens mij van zowat alles lichte vracht maken. Achterbank eruit
opstaand randje aan de vloer en klaar is Kees.
In Nederland zitten er toch wat meer eisen aan mbt tot het laadvolume. Je ziet hier immers niet zo snel een E39 op grijs kenteken.
Denk niet dat het veel problemen gaat geven, dezelfde regels voor NL "grijs"naar "geel"zullen denk ik worden toegepast.
Gordels, bekleding, zitplaatsen, "glaswerk"etc. op de juiste wijze gemonteerd, BPM.
Is de aankoop in of ex BTW/ heeft de "Belg" BTW voordeel gehad?
Dan zou dat nog een "dingetje"kunnen zijn.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Lichte vracht importeren vanuit België, aandachtpunten?
Inderdaad, als je hem hier gewoon als geel wilt inschrijven zal er verder weinig aan de hand zijn.
Wel natuurlijk even alles terugbouwen. Verkeerd gelezen, dacht dat deze hier als grijs moest worden ingeschreven.
Wel natuurlijk even alles terugbouwen. Verkeerd gelezen, dacht dat deze hier als grijs moest worden ingeschreven.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Martijn M en 162 gasten