Lichte vracht importeren vanuit België, aandachtpunten?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Lichte vracht importeren vanuit België, aandachtpunten?

Bericht door NSXRS » 07 jan 2018, 14:51

Vriendje van mij overweegt aankoop van een Infiniti FX50 in België, waar deze auto geregistreerd is als "lichte vracht" (dus zonder achterbank en met laadvloertje) i.v.m. de daarvoor geldende veel lagere Belgische belasting.
Achterbank etc is erbij, dus ombouw naar normaal zou fysiek geen probleem moeten zijn (mits er bij aanbrengen van het laadvloertje geen rare gaten geboord zijn en niets beschadigd is).

Vraag is alleen of dit soort Belgische "grijze kenteken" nog voor problemen zou kunnen zorgen bij invoer in NL als normale personenwagen.

Iemand??

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Lichte vracht importeren vanuit België, aandachtpunten?

Bericht door Joël D. » 07 jan 2018, 15:11

Je moet er denk ik wel voor zorgen dat de achterbank incl. gordels gemonteerd is. Anders krijgt hij wellicht 2 zitplaatsen op kenteken.

Paul S
Berichten: 463
Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37

Re: Lichte vracht importeren vanuit België, aandachtpunten?

Bericht door Paul S » 10 jan 2018, 09:46

Lichte vracht uit België is hier volgens mij niet 1 op 1 over te zetten na grijs kenteken.
België kunnen ze volgens mij van zowat alles lichte vracht maken. Achterbank eruit
opstaand randje aan de vloer en klaar is Kees.
In Nederland zitten er toch wat meer eisen aan mbt tot het laadvolume. Je ziet hier immers niet zo snel een E39 op grijs kenteken.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Lichte vracht importeren vanuit België, aandachtpunten?

Bericht door PeterB » 10 jan 2018, 10:03

Paul S schreef: 10 jan 2018, 09:46 Lichte vracht uit België is hier volgens mij niet 1 op 1 over te zetten na grijs kenteken.
België kunnen ze volgens mij van zowat alles lichte vracht maken. Achterbank eruit
opstaand randje aan de vloer en klaar is Kees.
In Nederland zitten er toch wat meer eisen aan mbt tot het laadvolume. Je ziet hier immers niet zo snel een E39 op grijs kenteken.
De auto gaat van Belgisch "grijs" naar Nederlands "geel".
Denk niet dat het veel problemen gaat geven, dezelfde regels voor NL "grijs"naar "geel"zullen denk ik worden toegepast.
Gordels, bekleding, zitplaatsen, "glaswerk"etc. op de juiste wijze gemonteerd, BPM.
Is de aankoop in of ex BTW/ heeft de "Belg" BTW voordeel gehad?
Dan zou dat nog een "dingetje"kunnen zijn.

Paul S
Berichten: 463
Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37

Re: Lichte vracht importeren vanuit België, aandachtpunten?

Bericht door Paul S » 10 jan 2018, 19:02

Inderdaad, als je hem hier gewoon als geel wilt inschrijven zal er verder weinig aan de hand zijn.
Wel natuurlijk even alles terugbouwen. Verkeerd gelezen, dacht dat deze hier als grijs moest worden ingeschreven.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 134 gasten