Marketing en auto's gone wrong
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9081
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Marketing en auto's gone wrong
Met het mikken op de jongere, wordt er aardig geïnvesteerd in een kleine groep ja.
https://www.autoblog.nl/nieuws/bizar-zo ... oper-92312
Ik weet niet of de lease hier inzit. (Dat is ruwweg de andere helft van de nieuwverkopen)
https://www.autoblog.nl/nieuws/bizar-zo ... oper-92312
Ik weet niet of de lease hier inzit. (Dat is ruwweg de andere helft van de nieuwverkopen)
- MartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Marketing en auto's gone wrong
Ik hoorde onlangs een radioreclame van Ford, speciaal voor mannen die zo erg onder de plak zitten dat ze alleen opties op hun zelfbetaalde leaseauto mogen als het in een ST-pakket zit...
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Marketing en auto's gone wrong
Hoera, ik wilde eigenlijk soortgelijk topic openen omdat ik me mateloos irriteer aan marketeers en spotjes over van alles maar auto's in het bijzonder.
Bedankt Tom! Kan ik lekker mijn gal spugen.
Nummer 1:
Even tekst ontleden:
Midlifecrisis zei: sportauto
De kinderen zeiden: stationwagon
Ik zeg: niet mijn stijl
De baas zei: coupé
De hond zei: SUV
Ik zeg: waarom kiezen?
Hij zei dit, zij zei dat, ik zeg Arona
De nieuwe Seat Arona
Do your thing
Mijn analyse/gedachten:
De eerste regel 'midlifecrisis' iets. De tweede regel de kids en in de derde regel antwoord de persoon op de eerste twee regels: niet mijn stijl. Maar midlifecrisis is geen externe partij waartegen je iets zegt. Dus kerel in schnitzelfrene mafkees die tegen zichzelf praat. Ene gaye helft van hem wil sportwagen maar de andere helft vindt het niet zijn stijl.
We gaan verder. Regel 2: kinderen zeiden: stationwagon. Serieus? Tenzij kinderen hun spaarpot omdraaien om mee te betalen houden die gewoon lekker hun muil en nemen achterin plaats.
Regel 4 zegt baas 'coupé'. Twee gedachtes hierover. De eerste gedachte is eigenlijk hetzelfde als die over de wens van de kinderen maar dan minus het achterin zitten. De tweede gedachte hierover is dat een baas meestal een wat minder patserige auto wil hebben voor zijn werknemer teneinde niet te veel over te komen als een bedrijf met te grote marges omdat ze hun klanten zo lekker rippen.
Regel 5. De hond zegt SUV... 1. honden kunnen niet praten. 2. Ik ben geen hondenexpert maar volgens mij kunnen honden over het algemeen beter in/uit een stationwagon springen als uit een SUV. Sowieso, waarom wil de hond een hogere auto? Betere instap? Lekker meer overzicht over het verkeer? Sowieso een zwak punt in deze reclame, de carrosserievarianten kloppen niet met diegene die ze aandraagt. Welke kids willen er nu een stationwagon? Welke baas een coupé?
Regel 6. De slappe zak die een auto mag uitkiezen weet niet naar wie hij moet luisteren en vindt een oplossing. Slappe zak heeft een besluit genomen. Hij heeft een unieke auto gevonden die aan alle genoemde wensen NIET voldoet. Iedereen even hard tegen het hoofd gestoten. Slappe-midlifecrisis-zak zelf, de kids, de baas én de hond allemaal niet hun zin. Iedereen ontevreden en ongelukkig: De nieuwe Seat Arona, DO YOUR THING!
Bedankt Tom! Kan ik lekker mijn gal spugen.
Nummer 1:
Even tekst ontleden:
Midlifecrisis zei: sportauto
De kinderen zeiden: stationwagon
Ik zeg: niet mijn stijl
De baas zei: coupé
De hond zei: SUV
Ik zeg: waarom kiezen?
Hij zei dit, zij zei dat, ik zeg Arona
De nieuwe Seat Arona
Do your thing
Mijn analyse/gedachten:
De eerste regel 'midlifecrisis' iets. De tweede regel de kids en in de derde regel antwoord de persoon op de eerste twee regels: niet mijn stijl. Maar midlifecrisis is geen externe partij waartegen je iets zegt. Dus kerel in schnitzelfrene mafkees die tegen zichzelf praat. Ene gaye helft van hem wil sportwagen maar de andere helft vindt het niet zijn stijl.
We gaan verder. Regel 2: kinderen zeiden: stationwagon. Serieus? Tenzij kinderen hun spaarpot omdraaien om mee te betalen houden die gewoon lekker hun muil en nemen achterin plaats.
Regel 4 zegt baas 'coupé'. Twee gedachtes hierover. De eerste gedachte is eigenlijk hetzelfde als die over de wens van de kinderen maar dan minus het achterin zitten. De tweede gedachte hierover is dat een baas meestal een wat minder patserige auto wil hebben voor zijn werknemer teneinde niet te veel over te komen als een bedrijf met te grote marges omdat ze hun klanten zo lekker rippen.
Regel 5. De hond zegt SUV... 1. honden kunnen niet praten. 2. Ik ben geen hondenexpert maar volgens mij kunnen honden over het algemeen beter in/uit een stationwagon springen als uit een SUV. Sowieso, waarom wil de hond een hogere auto? Betere instap? Lekker meer overzicht over het verkeer? Sowieso een zwak punt in deze reclame, de carrosserievarianten kloppen niet met diegene die ze aandraagt. Welke kids willen er nu een stationwagon? Welke baas een coupé?
Regel 6. De slappe zak die een auto mag uitkiezen weet niet naar wie hij moet luisteren en vindt een oplossing. Slappe zak heeft een besluit genomen. Hij heeft een unieke auto gevonden die aan alle genoemde wensen NIET voldoet. Iedereen even hard tegen het hoofd gestoten. Slappe-midlifecrisis-zak zelf, de kids, de baas én de hond allemaal niet hun zin. Iedereen ontevreden en ongelukkig: De nieuwe Seat Arona, DO YOUR THING!
- alt
- Berichten: 3015
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Marketing en auto's gone wrong
Er is een kentering sinds 20 jaren in de reclame.
De reclame wordt steeds meer op vrouwen gericht.
Tot het einde van vorige eeuw zagen mannen er uit alsof zij geleerden waren, mannen witte jassen & vertelden de huisvrouwen hoe goed het product is.
Toen kwamen de grappige reclames.
Later clowneske, zielige, domme mannen in de reclame.
Ik denk dat dat vrouwen humor is.
Dus deze BMW wil men als kappersauto in de markt neerzetten, voor vrouwen & homo's.
De reclame wordt steeds meer op vrouwen gericht.
Tot het einde van vorige eeuw zagen mannen er uit alsof zij geleerden waren, mannen witte jassen & vertelden de huisvrouwen hoe goed het product is.
Toen kwamen de grappige reclames.
Later clowneske, zielige, domme mannen in de reclame.
Ik denk dat dat vrouwen humor is.
Dus deze BMW wil men als kappersauto in de markt neerzetten, voor vrouwen & homo's.
- Philipoo
- Berichten: 4057
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Marketing en auto's gone wrong
Verder, 99,9% van alle reclame's is toch gewoon kut?
behalve deze dan: https://www.youtube.com/watch?v=Z1ry_pW0hsg
(maar dan de versie zonder te harde muziek er onder)
-
- Berichten: 3967
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Marketing en auto's gone wrong
First world problem!
Adblocker, spotify en netflix. Scheelt een zooi ellendige reclame.
Adblocker, spotify en netflix. Scheelt een zooi ellendige reclame.
- Opa
- Berichten: 6183
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Marketing en auto's gone wrong
Die reclame gaat over de ST-line en niet de ST.MartijnGizmo schreef: ↑27 dec 2017, 14:01 Ik hoorde onlangs een radioreclame van Ford, speciaal voor mannen die zo erg onder de plak zitten dat ze alleen opties op hun zelfbetaalde leaseauto mogen als het in een ST-pakket zit...
Vroegâh had je nog leuke auto-reclames:
En leuke reclames waar auto's in voorkwamen:
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Marketing en auto's gone wrong
Ben zelf wel in voor een BMW X2. Leek me best een leuke auto. Iets stoerder dan een X1 wellicht. Een X6 lijkt me wat te patserig overkomen. Zo bezien zou ik de X2 overwegen.
Na het zien van die BMW reclame met gouden kettingen denk ik: er zullen inderdaad mensen zijn die de auto daarmee associëren zoals de bekende X6 als een patser en pooier bak wordt gezien. En dan denk ik stel ik kom toch met die auto ergens voorrijden en dat gouden ketting imago heerst, wellicht moet ik er dan nog eens over nadenken.
Volgens mij is dat typisch een voorbeeld van Marketing gone wrong. En dan kan je zeggen Robin dat vindt jij, ik vind hem wel geslaagd. Maar marketing is niet bedoeld voor mensen om hem leuk te vinden en vervolgens nooit te kopen. Jij behoort niet tot de doelgroep. Ik wel aangezien ik de auto overweeg en door deze reclame alleen meer twijfel krijg. Niet dat ik de reclame de doorslag laat geven, maar ik kan je verzekeren met mijn werk dat ik niet dat imago wil hebben. Dat staat los van “schijt hebben aan”.
Ik zal dus iemand willen horen of zien die zegt: niks voor mij die X2 maar na het zien van die reclame ben ik de auto toch gaan overwegen. Dat is juiste marketing. Maar denk je dat er iemand rondloopt op deze aarde die door deze reclame de X2 overweegt ?? Slechte marketing dus.
Hoe zien jullie deze gedachtegang ?
Na het zien van die BMW reclame met gouden kettingen denk ik: er zullen inderdaad mensen zijn die de auto daarmee associëren zoals de bekende X6 als een patser en pooier bak wordt gezien. En dan denk ik stel ik kom toch met die auto ergens voorrijden en dat gouden ketting imago heerst, wellicht moet ik er dan nog eens over nadenken.
Volgens mij is dat typisch een voorbeeld van Marketing gone wrong. En dan kan je zeggen Robin dat vindt jij, ik vind hem wel geslaagd. Maar marketing is niet bedoeld voor mensen om hem leuk te vinden en vervolgens nooit te kopen. Jij behoort niet tot de doelgroep. Ik wel aangezien ik de auto overweeg en door deze reclame alleen meer twijfel krijg. Niet dat ik de reclame de doorslag laat geven, maar ik kan je verzekeren met mijn werk dat ik niet dat imago wil hebben. Dat staat los van “schijt hebben aan”.
Ik zal dus iemand willen horen of zien die zegt: niks voor mij die X2 maar na het zien van die reclame ben ik de auto toch gaan overwegen. Dat is juiste marketing. Maar denk je dat er iemand rondloopt op deze aarde die door deze reclame de X2 overweegt ?? Slechte marketing dus.
Hoe zien jullie deze gedachtegang ?
Laatst gewijzigd door Macboy op 28 dec 2017, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Marketing en auto's gone wrong
Ja die Arona..... cringe!!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Marketing en auto's gone wrong
Enige wat je kan bedenken is dat je inderdaad zegt dat je wil dat mensen over die auto praten. Maar wat heb je aan praten over een auto in negatieve zin ? Het gaat toch om verkopen uiteindelijk ?
Tenzij alles echt als knipoog is bedoeld. Maar wij hebben hier allemaal behoorlijk gevoel voor humor en sarcasme: maar ik zie de grap niet zeg maar.
Die Arona reclame vind ik erg geslaagd. Je laat duidelijk zien dat deze auto álles in 1 heeft. Boodschap is erg duidelijk los van de humor van Ton.
Tenzij alles echt als knipoog is bedoeld. Maar wij hebben hier allemaal behoorlijk gevoel voor humor en sarcasme: maar ik zie de grap niet zeg maar.
Die Arona reclame vind ik erg geslaagd. Je laat duidelijk zien dat deze auto álles in 1 heeft. Boodschap is erg duidelijk los van de humor van Ton.
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Marketing en auto's gone wrong
Ik behoor welzeker tot de doelgroep van de X2 Macboy.
Voor de rest snap ik je verhaal, maar zie ik het totale plaatje echt heel anders. Jij laat je leiden door 'n reclame om geen X2 te bestellen ivm je werk ofzo? BMW is altijd al plebs/pauper geweest, die reclame maakt dan toch niks meer uit???
En zo zijn er mensen die denken:Origineel filmpje, dat geeft de doorslag.
We zijn hier geen marketinglieden, geen engineers, geen designers, we zijn 'n autoliefhebbersforum.
Voor 'jezelf spreken' is dan echt het enige wat we kunnen doen. Denkm ik.
Voor de rest snap ik je verhaal, maar zie ik het totale plaatje echt heel anders. Jij laat je leiden door 'n reclame om geen X2 te bestellen ivm je werk ofzo? BMW is altijd al plebs/pauper geweest, die reclame maakt dan toch niks meer uit???
En zo zijn er mensen die denken:Origineel filmpje, dat geeft de doorslag.
We zijn hier geen marketinglieden, geen engineers, geen designers, we zijn 'n autoliefhebbersforum.
Voor 'jezelf spreken' is dan echt het enige wat we kunnen doen. Denkm ik.
-
- Berichten: 21698
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Marketing en auto's gone wrong
Inderdaad Macboy.
We kunnen allemaal wel roepen dat we ons niet laten beïnvloeden door marketing, maar helemaal uitsluiten is vrijwel onmogelijk. Al zal een enkele reclame ons weinig doen, op de lange duur en zaken maar blijven herhalen doet wel iets voor het beeld dat je erbij hebt. Als iemand op een verjaardag een veilige auto zoekt adviseren de meeste mensen Volvo. Terwijl een Mercedes misschien even veilig is.
In jouw geval is imago toch belangrijk omdat je ermee naar de rechtbank en klanten moet. En jij prikt misschien wel door dat gemaakte imago heen, de vraag is of je omgeving dat ook doet, want die zien die reclames ook. Voor iemand die de auto puur prive gebruikt zal het misschien minder van belang zijn (schijt aan dat imago), al hoopt BMW kennelijk dat ze juist mensen aantrekken die een poenerige uitstraling wél aanspreekt en dat als reden zien om de X2 te kopen.
We kunnen allemaal wel roepen dat we ons niet laten beïnvloeden door marketing, maar helemaal uitsluiten is vrijwel onmogelijk. Al zal een enkele reclame ons weinig doen, op de lange duur en zaken maar blijven herhalen doet wel iets voor het beeld dat je erbij hebt. Als iemand op een verjaardag een veilige auto zoekt adviseren de meeste mensen Volvo. Terwijl een Mercedes misschien even veilig is.
In jouw geval is imago toch belangrijk omdat je ermee naar de rechtbank en klanten moet. En jij prikt misschien wel door dat gemaakte imago heen, de vraag is of je omgeving dat ook doet, want die zien die reclames ook. Voor iemand die de auto puur prive gebruikt zal het misschien minder van belang zijn (schijt aan dat imago), al hoopt BMW kennelijk dat ze juist mensen aantrekken die een poenerige uitstraling wél aanspreekt en dat als reden zien om de X2 te kopen.
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Marketing en auto's gone wrong
Ik laat me juist wél (vaak) beinvloeden mede door marketing....
Ieder het zijne hoe hij/zij erover denkt.
Maar serieus. Om deze reclame een X2 te laten staan begrijp ik echt niet. De maatschappij is die reclame of andersom.
Een grijze X2 is toch ok?
Ieder het zijne hoe hij/zij erover denkt.
Maar serieus. Om deze reclame een X2 te laten staan begrijp ik echt niet. De maatschappij is die reclame of andersom.
Een grijze X2 is toch ok?
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Marketing en auto's gone wrong
Ik vind trouwens een X2 minder 'poenerig' dan jouw wonderschone Alfa 4C Tom.
Zo zie je maar weer:)
--->In het X2 filmpje gooit die blanke z'n gouden kettingen weg en er komt 'Rise Above Status' in beeld en dan stapt hij in.
Misschien is dit wel iets wat we in het gemak vergeten?
Zo zie je maar weer:)
--->In het X2 filmpje gooit die blanke z'n gouden kettingen weg en er komt 'Rise Above Status' in beeld en dan stapt hij in.
Misschien is dit wel iets wat we in het gemak vergeten?
-
- Berichten: 21698
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Marketing en auto's gone wrong
Dat klopt maar ik heb die 4C niet gekocht omdat m'n auto er poenerig uit moet zien. Ik vind het een hele mooie auto om te zien maar de techniek/specs zijn voor mij de daadwerkelijke reden van aanschaf. Ik vind een Toyota GT86 om die reden ook tof.
Week of drie geleden bij de Albert Heijn, boodschappen gedaan die ik op de bijrijdersstoel leg, ook aandacht vanwege auto. Zegt één zo'n kerel: "goh en dan gewoon met zo'n auto hier boodschappen komen doen en een normaal brood kopen!" (en dat bedoelde ie niet sarcastisch). Ik reageerde heel droog: "ja ik moet ook eten hè". Ik vind complimentjes over de auto wel leuk maar er lopen dus serieus mensen rond die denken dat ik hier thuis (bij wijze van spreken) een butler heb rondlopen die zorgt dat m'n privekok elke dag vers brood bakt. Je voelt je daardoor haast verheven boven zo'n man en dat is wel het laatste wat ik wil. Vorige week bij het tuincentrum een beetje hetzelfde verhaal meegemaakt.
Het is vergelijkbaar met reizen door Azië.. komt het ook wel eens voor dat lokale bevolking zich wat onderdanig opstelt omdat je als rijke toerist een vraag aan ze stelt. Stel je hebt een kapotte lamp in je hotelkamer en gaat dat melden bij de receptie. Receptionist bied twintig keer z'n excuses aan op een nederige manier. Dude, chill out. Ik kom dan alleen melden dat die lamp kapot is. Maar ze laten het overkomen alsof je hun op hun flikker geeft, terwijl ik alleen die lamp gefixed wil zien en dat niemand kwalijk neem (die dingen gaan nou eenmaal een keer kapot). Beetje doorgeschoten qua servicegerichtheid (realiteit is dan weer dat zo'n receptionist gewoon bang voor z'n baan is, mocht z'n baas het opvangen en denken dat ie wel terecht een toerist een mindere ervaring heeft bezorgt, want dan staat ie natuurlijk op straat eind van de dag.. en dat alleen omdat ik kom melden dat er een lampje kapot is..).
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Marketing en auto's gone wrong
Dat snap ik wel, maar hoe de 'rest' er tegenaan kijkt he?
-
- Berichten: 21698
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Marketing en auto's gone wrong
Wat ik zeg: it comes with the package. Het is niet dat ik het bewust opzoek of m'n auto's erop selecteer.
Is wat anders dan je auto's zo aanprijzen en verkopen aan mensen die dat juist wel bewust willen.
Is wat anders dan je auto's zo aanprijzen en verkopen aan mensen die dat juist wel bewust willen.
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Marketing en auto's gone wrong
Maar ok, ieder zijn beleving hoe marketing zou moeten zijn he.
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Marketing en auto's gone wrong
Mooi verhaal voor als je niet beter weet voor maar US $ 3795,00
- Tommy
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: Marketing en auto's gone wrong
Da's hier wel anders, als je de ober vraagt of je toestemming hebt om te bestellen bij een vd valk, krijg je een opmerking nee, straks. Moet eerst een tafel afruimen..... Servicegericht is het in azie zeker, maar hier is het te nuchter. Vaak mag dat bordje "exclusive" er dan wel van af gehaald worden. Service blijft belangrijk, ik heb m'n huidige auto bij een andere dealer dan m'n vaste besteld(centenkwestie), maar sinds aanschaf(inmiddels bijna jaar verder) ook letterlijk geen belletje of mail gehad of alles naar wens is. M'n oude dealer deed dat wel na elk bezoek, ook met auto's die ik er niet had gekocht.Tom schreef: ↑28 dec 2017, 12:10 Het is vergelijkbaar met reizen door Azië.. komt het ook wel eens voor dat lokale bevolking zich wat onderdanig opstelt omdat je als rijke toerist een vraag aan ze stelt. Stel je hebt een kapotte lamp in je hotelkamer en gaat dat melden bij de receptie. Receptionist bied twintig keer z'n excuses aan op een nederige manier. Dude, chill out. Ik kom dan alleen melden dat die lamp kapot is. Maar ze laten het overkomen alsof je hun op hun flikker geeft, terwijl ik alleen die lamp gefixed wil zien en dat niemand kwalijk neem (die dingen gaan nou eenmaal een keer kapot). Beetje doorgeschoten qua servicegerichtheid (realiteit is dan weer dat zo'n receptionist gewoon bang voor z'n baan is, mocht z'n baas het opvangen en denken dat ie wel terecht een toerist een mindere ervaring heeft bezorgt, want dan staat ie natuurlijk op straat eind van de dag.. en dat alleen omdat ik kom melden dat er een lampje kapot is..).
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Marketing en auto's gone wrong
Had jij ook een dame blanche besteld ?
Robin ik had niet door dat jij voor de X2 in de markt was. Dus prima als jij daardoor als potentiële koper wel wordt aangesproken en dan neem ik mijn woorden deels terug. Blijf erbij dat het niet de discussie is of we ons wel of niet laten leiden door een reclame: het gaat erom met welk doel de reclame wordt gemaakt. Als het er niet om is gemaakt om mensen te trekken of te lonken dan heb je het volgens mij niet begrepen. Als het er wel om is gemaakt om mensen aan te spreken dan kan de (juiste) boodschap misschien onbedoeld niet overkomen. Op dat pad zit ik dus meer deze discussie.
Robin ik had niet door dat jij voor de X2 in de markt was. Dus prima als jij daardoor als potentiële koper wel wordt aangesproken en dan neem ik mijn woorden deels terug. Blijf erbij dat het niet de discussie is of we ons wel of niet laten leiden door een reclame: het gaat erom met welk doel de reclame wordt gemaakt. Als het er niet om is gemaakt om mensen te trekken of te lonken dan heb je het volgens mij niet begrepen. Als het er wel om is gemaakt om mensen aan te spreken dan kan de (juiste) boodschap misschien onbedoeld niet overkomen. Op dat pad zit ik dus meer deze discussie.
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Marketing en auto's gone wrong
Ja heb 500km in X1 gereden en X2 lijkt mij erbij wel wat(heb ik je ook per app uitgelegd)
- Arthur
- Berichten: 39596
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Zed240 en 144 gasten