netjes opgelost!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39745
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Arthur » 15 nov 2017, 18:54

“Maar zolang PC weigert...”

Niet jouw probleem, hij moet leveren. Hoe hij dat doet? Dat regelt hij daarna maar met PC.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door WJ » 15 nov 2017, 18:57

Misschien had 'vreemde gang van zaken bij' als titel iets anders overgekomen vanaf de zijlijn. ;)

Maar ik vind het ook niet kunnen dat hun wat kwijtraken en eigenlijk tegen de beste man zeggen van; Jammer joh. Maar zoals Arthur al zegt, dat is niet jouw probleem. :)

Maar door dit soor dingen denk je inderdaad wel 2x na om hem daar voor consignatie verkoop aan te bieden..

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Tim N » 15 nov 2017, 18:58

Arthur schreef: 15 nov 2017, 18:52 @Tim: En als de particuliere verkoper de winterset er niet bijlevert ga jij die dealer hier bekritiseren?

Overigens kan ik er best wel inkomen na wat meer uitleg van Luca. Toch vind ik het een “probleem” van de particuliere verkoper. En dan kan die zn beklag hier doen, als hij wil.
Vandaar ook "advocaat", als de auto bij een dealer stond ter consignatie en de winterset daar nog had gestaan zou ik de dealer toch wel bekritiseren als de set kwijt was.

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Joël D. » 15 nov 2017, 18:58

Arthur schreef: 15 nov 2017, 18:52 @Tim: En als de particuliere verkoper de winterset er niet bijlevert ga jij die dealer hier bekritiseren?

Als die winterset bij de dealer ligt en de dealer is de set verloren is dat niet zo vreemd toch?

Probleem ligt eigenlijk wel bij de vorige eigenaar. Jij hebt de auto van hem gekocht inclusief tas. Dat hij die tas niet heeft, maar PC is zijn probleem. Maar ik ben het met je eens dat het niet netjes is van PC. Dit soort accessoires horen juist bij zo'n auto.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Luca » 15 nov 2017, 19:00

.
Laatst gewijzigd door Luca op 15 dec 2017, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom
Berichten: 21734
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Tom » 15 nov 2017, 19:02

Tim N schreef: 15 nov 2017, 18:50 Advocaat van de duivel:
Dus als je een auto particulier aanschaft die een (grote)reparatie gehad heeft bij een dealer, en in korte tijd na aankoop weer een probleem met betrekking op de reparatie aan het licht komt mag jij niet aankloppen bij betreffende dealer omdat jij niet de reparatie betaald hebt?
Als je garantie hebt (en die garantie is overdraagbaar, wat vaak wettelijk afgedwongen is) wel.
Luca schreef: 15 nov 2017, 18:53
@Tom: mogelijk had de vorige eigenaar het ook wel gepost als hij hier “lid” was geweest. En ja ik zou een claim kunnen neerleggen bij de vorige eigenaar omtrent de ontbrekende tas. Maar dat ga ik niet doen. Hij wil graag de tas aan mij leveren. Er is hier ook veel moeite voor gedaan. Maar zolang PC weigert........
Je vind het lullig richting de vorige eigenaar omdat hij er ook niks aan kan doen. Dat snap ik wel (en is het ook). Toch is hij eigenlijk degene die je die tas zou moeten leveren.

Premium Classics laat zich ook wel erg kennen op deze manier. Ik had ze ook wel hoog zitten maar als ze zo met andermans spullen om gaan en vervolgens weigeren om hun verantwoordelijkheid te nemen, 325 euro is voor een bedrijf natuurlijk niks, zeker niet in dat segment. Waardeloos.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Luca » 15 nov 2017, 19:02

.
Laatst gewijzigd door Luca op 15 dec 2017, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Mike R32 » 15 nov 2017, 19:07

Joël D. schreef: 15 nov 2017, 18:58 Probleem ligt eigenlijk wel bij de vorige eigenaar. Jij hebt de auto van hem gekocht inclusief tas. Dat hij die tas niet heeft, maar PC is zijn probleem. Maar ik ben het met je eens dat het niet netjes is van PC. Dit soort accessoires horen juist bij zo'n auto.
Mee eens. Echter als je per auto duizenden Euro's mag verdienen door je goede betrouwbare naam vind ik het persoonlijk niet erg handig om als bedrijf zijnde niet met een compromis te komen.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Luca » 15 nov 2017, 19:11

.
Laatst gewijzigd door Luca op 15 dec 2017, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door MarkS » 15 nov 2017, 19:15

Arthur schreef: 15 nov 2017, 17:38
Tom schreef: 15 nov 2017, 17:20 Van wie heb jij nu de auto gekocht? Vlasblom of de particuliere eigenaar? Als het inclusief die tas is dan moet degene waar jij het van hebt gekocht gewoon alsnog leveren. En vervolgens moeten zij dat maar verhalen bij Premium Classics, maar dat is niet meer jouw probleem.

Edit: n.a.v. jouw edit. Je had niet direct naar P.C. moeten stappen, dat is voor jou geen partij. Jij hebt een overeenkomst met (denk ik) de particulier. In die overeenkomst kun je opmaken (beschreven of via foto's) dat de tas erbij hoort. Hij heeft wel de auto maar niet de tas geleverd. Dan moet je die claim bij hem leggen. Vervolgens moet hij dat maar weer gaan verhalen bij P.C., want die hebben het kwijtgeraakt. Maar daar hoef jij niet tussen te zitten, dat is zijn "probleem".
^^^ Dit dus. Af en toe begrijp ik je standpunten niet helemaal, Luca. Ik vind de topictitel ook niet “chique” eigenlijk.
Volledig eens met Tom en Arthur, deze keer. ;-)

Alhoewel ik je frustratie kan begrijpen vind ik het helemaal niet chique (understatement) om hier op deze wijze een tendentieus topic over te starten. Zoals je het in je openingspost ook beschrijft alsof de tas “onderdeel uitmaakt van” en “standaard wordt geleverd bij” je auto. Dat is gewoon niet zo en als het in dit geval al zo zou zijn geweest is dat iets tussen jou en de verkoper. Ik heb mijn Porsche tas/hoes er van m’n eigen centjes bij gekocht en als ik ooit nog een Porsche koop dan probeer ik die erbij te onderhandelen maar ik word glashard uitgelachen als ik dat zou doen met deze argumenten. Sorry Luca, was het graag met je eens geweest maar hier zit je niet goed.

Edit, opgelost zie ik. Oh nee, toch niet, was cynisch bedoeld.
Laatst gewijzigd door MarkS op 15 nov 2017, 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Wout309t
Berichten: 1147
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Wout309t » 15 nov 2017, 19:15

Wat een onzin dat Luca niet mag zeuren over 325€ Is gewoon zo gekocht dus moet zo geleverd worden. Klaar.
Probleem is helaas dat je officieel nu benadeeld bent door de vorige eigenaar omdat die de overeenkomst niet nakomt.
Tsja, als ik PC was zou ik als de donder zo'n tas regelen. Als er 1 partij is die niet mag zeiken over die 325 pegels zijn zij het wel.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door dvh » 15 nov 2017, 19:17

Wat een gedoe om een tas..

Even los van hoe en wat. Als PC die tas kwijt raakt moet ie gewoon een nieuwe regelen. Of het nu aan Luca of aan de vorige eigenaar is maakt ff niet uit , toch?

Dat zij kosten maken om te proberen geld te verdienen is part of de game. Als je de auto bij een niet-verkoop daarna niet 100% terug geeft is not done. Of het nu aan Luca of de vorige eigenaar betreft maakt eigenlijk ook geen flap uit.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door MarkS » 15 nov 2017, 19:19

Ik draait het even om. Als ik m’n Porsche in consignatie bij een bedrijf heb staan en die wordt niet verkocht en ik neem hem weer terug dan zorg ik dat ik hem compleet mee terug neem en opnieuw aanbied. Beetje vreemd om dat PC aan te wrijven, ook al hebben zij de tas kwijt gemaakt, en helemaal apart om het bedrijf dan daarom af te branden op internet. Maar soms heeft dat idd effect, ik ben benieuwd ...

Online
Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door e30touring1990 » 15 nov 2017, 19:19

Joël D. schreef: 15 nov 2017, 18:58
Arthur schreef: 15 nov 2017, 18:52 @Tim: En als de particuliere verkoper de winterset er niet bijlevert ga jij die dealer hier bekritiseren?

Als die winterset bij de dealer ligt en de dealer is de set verloren is dat niet zo vreemd toch?

Probleem ligt eigenlijk wel bij de vorige eigenaar. Jij hebt de auto van hem gekocht inclusief tas. Dat hij die tas niet heeft, maar PC is zijn probleem. Maar ik ben het met je eens dat het niet netjes is van PC. Dit soort accessoires horen juist bij zo'n auto.
+1

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Joël D. » 15 nov 2017, 19:20

MarkS schreef: 15 nov 2017, 19:15Zoals je het in je openingspost ook beschrijft alsof de tas “onderdeel uitmaakt van” en “standaard wordt geleverd bij” je auto. Dat is gewoon niet zo en als het in dit geval al zo zou zijn geweest is dat iets tussen jou en de verkoper.
Dat is dus juist wel zo. De vorige eigenaar heeft de auto met tas ingeleverd bij PC en teruggekregen zonder tas. Die tas hoort in dit geval gewoon bij de auto.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door WJ » 15 nov 2017, 19:21

MarkS schreef: 15 nov 2017, 19:19 Ik draait het even om. Als ik m’n Porsche in consignatie bij een bedrijf heb staan en die wordt niet verkocht en ik neem hem weer terug dan zorg ik dat ik hem compleet mee terug neem en opnieuw aanbied. Beetje vreemd om dat PC aan te wrijven, ook al hebben zij de tas kwijt gemaakt, en helemaal apart om het bedrijf dan daarom af te branden op internet. Maar soms heeft dat idd effect, ik ben benieuwd ...
Als hun dan zeggen dat ze die even niet kunnen vinden, dan laat je daar je Porsche toch niet staan? (wie weet maken ze die ook kwijt :mrgreen: )
En als er dan iemand tussendoor komt die intersse in je auto heeft dan zeg je toch ook niet even wachten want de tas is er nog niet?

Online
Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door e30touring1990 » 15 nov 2017, 19:23

Luca schreef: 15 nov 2017, 19:11 Ze wilde 100,- euro compenseren die ze dan direct zouden verrekenen met de door hen gemaakte “kosten”. Dus volgens PC opgelost......
Hierdoor komt het op mij over alsof ze iig 'schuld' bekennen en dat PC dus iets verkeerd heeft gedaan (niet richting jou, maar richting vorige eigenaar). Ik vind echter dan wel dat PC zich laat kennen door dan met een kut bedrag van 100 euro aan te komen ipv gewoon een nieuwe tas te regelen (of de oude moet opduiken). Als ik de vorige eigenaar was geweest had ik de rekening van PC verdisconteerd met de kwijt gemaakte tas. Als 'bewijs' heeft de vorige eigenaar iig de foto die op pagina 1 staat hier dat die tas er wel bij hoort te zitten.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Mike R32 » 15 nov 2017, 19:23

Mij zien ze in elk geval niet bij Premium Classics in Vught.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door MarkS » 15 nov 2017, 19:25

Luca doet het voorkomen alsof hij z’n auto heeft meegekregen zonder stuur of wielen. Dit soort accessoires zit niet standaard bij een Porsche. Ook niet bij een nieuwe. Geloof me ik kan het weten. Daarbij een goede reputatie komt te voet en gaat te paard, ik vind het te makkelijk om hierom een bedrijf af te branden op internetfora. Maar goed, dit zegt mij niet alleen iets over PC maar ook over Luca, die ik beiden niet persoonlijk ken.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Luca » 15 nov 2017, 19:27

.
Laatst gewijzigd door Luca op 15 dec 2017, 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Mike R32 » 15 nov 2017, 19:29

Absoluut!

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Joël D. » 15 nov 2017, 19:30

Luca schreef: 15 nov 2017, 19:27 Dan ligt de verantwoording toch echt bij PC en toch niet bij de eigenaar???
Jij hebt een overeenkomst met de vorige eigenaar, niet met PC. Het is aan de vorige eigenaar om jou die tas te leveren, hoe hij dat regelt met PC is niet jouw pakkie an.

Online
Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door e30touring1990 » 15 nov 2017, 19:30

MarkS schreef: 15 nov 2017, 19:25 Luca doet het voorkomen alsof hij z’n auto heeft meegekregen zonder stuur of wielen. Dit soort accessoires zit niet standaard bij een Porsche. Ook niet bij een nieuwe. Geloof me ik kan het weten. Daarbij een goede reputatie komt te voet en gaat te paard, ik vind het te makkelijk om hierom een bedrijf af te branden op internetfora. Maar goed, dit zegt mij niet alleen iets over PC maar ook over Luca, die ik beiden niet persoonlijk ken.
eens vwb dat hierdoor een bedrijf niet afgebrand hoeft te worden, zeker niet omdat het niet uit eerstehands ervaring is. Echter vind ik wel dat de tas in dit geval bij de auto hoort omdat de vorige eigenaar de auto zo compleet heeft achtergelaten bij PC. of een nieuwe porker met of zonder tas wordt afgeleverd door de dealer staat hier natuurlijk compleet buiten.

eigenlijk is het natuurlijk een issue tussen vorige particuliere eigenaar en PC en is het tussen vorige particuliere eigenaar en Luca omdat hij Luca de tas heeft 'beloofd'/meeverkocht.

maar goed, je moet je afvragen of je hier verder je tijd/moeite aan wilt besteden. Ik zou lekker die tas zelf bij Porsche aanschaffen als je die zo graag wilt en een keer lekker schnitzels vreten op kosten van de vorige particuliere eigenaar met een baar 0,5 liter pullen erbij. probleem opgelost.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Wouter81 » 15 nov 2017, 19:31

Hier, nieuwe Porsche tas voor vier tientjes. :)

https://www.ebay.com/itm/PORSCHE-TRAVEL ... 2568572893

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Luca » 15 nov 2017, 19:34

.
Laatst gewijzigd door Luca op 15 dec 2017, 17:24, 4 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Bokkepoot, Gijzert, Google [Bot], Mark 320iS, Martijn M, Rolf205 en 425 gasten