Cabrio zoektocht voor de misses
- Joy
- Berichten: 10771
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Cabrio zoektocht voor de misses
E36 cabrio is voor volwassenen leuk tot 60-70 km/u. Daarna begint het irritant te worden achterin. Kinderen hebben denk ik door hun lengte iets minder last van de wind.
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Cabrio zoektocht voor de misses
Ik heb zelf een E46 325Ci gehad. Zoals hier al gezegd is, om open te rijden met 4 personen hoef je het niet te doen lig. Dat is niet te doen namelijk
4P caab met 1100kg is ook no-go, 1100kg dan zit je in de MX5 en aanverwanten, de rest zal zwaarder zijn. Met stip op 1 voor de vrouw hier staat de New Beetle cabrio. Die vinkt veel hokjes af. Leuk voor jezelf? Mwah, ik vind het een sympathiek autootje maar het is niet zo dat je ff lekker een stukje gaat sturen.
4P caab met 1100kg is ook no-go, 1100kg dan zit je in de MX5 en aanverwanten, de rest zal zwaarder zijn. Met stip op 1 voor de vrouw hier staat de New Beetle cabrio. Die vinkt veel hokjes af. Leuk voor jezelf? Mwah, ik vind het een sympathiek autootje maar het is niet zo dat je ff lekker een stukje gaat sturen.
-
Online
- Berichten: 18514
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Cabrio zoektocht voor de misses
Met zn 4-en open rijden is geen succes, tenzij het recreatief of binnen de bebouwde kom is, idd.
Maar vergeet niet dat je in een cabrio ook vaak 90% van de km's alleen rijdt, 95% met z'n 2-en, en de rest in de bebouwde kom.
Functioneel rijd je vaak in de gezins auto.
10 jaar in een E36 cabrio gereden, mee op wintersport geweest, achterbank omgebouwd naar 3 kinderzitplaatsen. Recreeren op de weg!
Maar vergeet niet dat je in een cabrio ook vaak 90% van de km's alleen rijdt, 95% met z'n 2-en, en de rest in de bebouwde kom.
Functioneel rijd je vaak in de gezins auto.
10 jaar in een E36 cabrio gereden, mee op wintersport geweest, achterbank omgebouwd naar 3 kinderzitplaatsen. Recreeren op de weg!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Cabrio zoektocht voor de misses
In een cabrio achterin is inderdaad een ramp. Zonder windscherm ook best ruk als het koud is. En dan ben ik echt niet zon zeikerd zeg maar. Maar is echt amper te doen.
Wat is er dan met die voorruit ? Heb zelf dus een Mini en hele rechtop staande voorruit. Waait de wind dan dus hoger over de auto waardoor je er dan dus minder last van hebt ? De Z4 is een ramp vergeleken met mijn Mini qua windgevoel. Ligt dus aan die voorruit ?Spijkerhard schreef: ↑29 okt 2017, 23:27 Voor het echte cabrio gevoel (recht op staande voorruit) ga je voor een Mini of een Beetle (1.8T). 500c ook best leuk, maar geen echte cabrio. Noch redelijk compact maar al een wat vlakkere voorruit, een 1-serie of A3.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Cabrio zoektocht voor de misses
Onze hond is een beetje een mietje, niet de bekende snuit in de wind meerijder...
In de CLK cabrio achterin gaat het tot ca 70-80Km/u nog wel. maar daarboven zakt ze steeds dieper in haar op de achterbank liggende mand weg..
In de CLK cabrio achterin gaat het tot ca 70-80Km/u nog wel. maar daarboven zakt ze steeds dieper in haar op de achterbank liggende mand weg..
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Cabrio zoektocht voor de misses
De voorruit heeft twee aspecten:
- Door het rechtop staan hoger en breder om de auto ja, en de turbulentie slaat verder om de Kuip heen, idd. Hoewel in beide een flinke tocht om de voorstoelen weer terug kan komen, zit je hoofd minder in de wervelingen.
- Je zit meer "buiten". Bijvoorbeeld Mini, MX-5 in vergelijk met een 206cc of Megane, vooral de tweedelige metalen klapdaken, daar zit je bijna onder de voorruit, je blik naar boven is niet zo vrij. Vind ik zelf belangrijk voor het cabrio gevoel
Die tocht om de stoelen is meestal vrij goed op te lossen, en scheelt zeker in de winter veel bij open rijden!
- Door het rechtop staan hoger en breder om de auto ja, en de turbulentie slaat verder om de Kuip heen, idd. Hoewel in beide een flinke tocht om de voorstoelen weer terug kan komen, zit je hoofd minder in de wervelingen.
- Je zit meer "buiten". Bijvoorbeeld Mini, MX-5 in vergelijk met een 206cc of Megane, vooral de tweedelige metalen klapdaken, daar zit je bijna onder de voorruit, je blik naar boven is niet zo vrij. Vind ik zelf belangrijk voor het cabrio gevoel
Die tocht om de stoelen is meestal vrij goed op te lossen, en scheelt zeker in de winter veel bij open rijden!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Cabrio zoektocht voor de misses
Leuk om te lezen thanks
Die tocht bij de voorstoelen los je dus op met een windscherm.
Die tocht bij de voorstoelen los je dus op met een windscherm.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Cabrio zoektocht voor de misses
Ik heb een brede, rechtopstaande voorruit. Kan je verzekeren dat echt last van wervelingen hebt. En dat begint al bij 70 km/u.
- frankie
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Cabrio zoektocht voor de misses
Met windscherm kun je in de R52 ook bij lagere temperaturen en hogere snelheden gewoon relatief turbulentie vrij open rijden. Ik heb vorige winter bij temperaturen rond het vriespunt nog lekker open gereden, ook op de snelweg. Wel met de stoelverwarming aan . Lichte regen is ook geen probleem, mits je snelheid hoog genoeg is
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Cabrio zoektocht voor de misses
Dan neem ik aan wel met de zijruiten omhoog, anders doet een windscherm in een 4P cabrio ook voorin niet zo veel..
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Cabrio zoektocht voor de misses
Mijn ervaring is dat een 4 persoons cabrio altijd veel stiller is dan een roadster, heeft volgens mij vooral met de lengte van de zijruiten te maken, waar een roadster vaak maar 2 ruiten heeft heeft een 4 persoons vaak nog twee ruiten extra achter en volgens mij maakt dat het grote verschil. Ik heb in heel veel cabrio's gereden, van goedkoop tot top segment, (tijd bij luxe dealer gewerkt) maar nog nooit in een comfortabele roadster, terwijl een 4 pers cabrio met windscherm bijna altijd goed te doen is..Spijkerhard schreef: ↑29 okt 2017, 23:27 Heb zelf dus een Mini en hele rechtop staande voorruit. Waait de wind dan dus hoger over de auto waardoor je er dan dus minder last van hebt ? De Z4 is een ramp vergeleken met mijn Mini qua windgevoel. Ligt dus aan die voorruit ?
Laatst gewijzigd door nickdoesburg op 01 nov 2017, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- frankie
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
-
Online
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42
Re: Cabrio zoektocht voor de misses
Mijn ervaring is dat een windscherm behoorlijk scheelt.
Bij een MX5 had ik redelijk wat wind om de oren en was rijden boven 100km/u niet heel prettig meer. In de regen moet je 120+ rijden om droog te blijven.
Bij mijn huidige e88 (1-serie) is 160 rijden nog prima. Het windschot is zelfs op lagere sneheid erg fijn om te hebben. Ik zou niet graag achterin zitten en ook niet met 4 personen rijden, te veel wind voor alle passagiers. Boven de 80-90 komt er overigens geen regen in de auto
Bij een MX5 had ik redelijk wat wind om de oren en was rijden boven 100km/u niet heel prettig meer. In de regen moet je 120+ rijden om droog te blijven.
Bij mijn huidige e88 (1-serie) is 160 rijden nog prima. Het windschot is zelfs op lagere sneheid erg fijn om te hebben. Ik zou niet graag achterin zitten en ook niet met 4 personen rijden, te veel wind voor alle passagiers. Boven de 80-90 komt er overigens geen regen in de auto
Laatst gewijzigd door Gisae op 01 nov 2017, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- duifjes.com.
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
- Auto: Ja heb ik
Re: Cabrio zoektocht voor de misses
Conclusie een cabrio is gewoon kut dus.....extra kut net een Saab 9-3 cabrio gekocht....
- WJ
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Cabrio zoektocht voor de misses
Gewoon zorgen dat je altijd voorin zit.duifjes.com. schreef: ↑01 nov 2017, 11:55 Conclusie een cabrio is gewoon kut dus.....extra kut net een Saab 9-3 cabrio gekocht....
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Cabrio zoektocht voor de misses
Ik rij ook altijd met de zijruiten omhoog. Staat ook veel mooier vind ik.
Maar erg leuk om te weten, want ik verbaasde me al een lange tijd over omdat ik dacht dat het juist om de grootte van het oppervlak ging. Precies andersom dus eigenlijk.
Maar erg leuk om te weten, want ik verbaasde me al een lange tijd over omdat ik dacht dat het juist om de grootte van het oppervlak ging. Precies andersom dus eigenlijk.
- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
Re: Cabrio zoektocht voor de misses
Ik heb diverse cabrio's gehad, en zoek ook vaak naar een 4-zitter. Ik ben er inmiddels echter wel uit, dat het alleen nuttig is om af en toe een keer de kinders mee te kunnen nemen/ophalen/wegbrengen, zonder dan weer de andere auto te moeten pakken. Voor het daadwerkelijk met zijn 3/4-en op pad zijn, naah. Echt meer uit praktische overwegingen.
Ik heb een 2-tal Fiat 124 Spiders gehad, 2+2, maar heel incidenteel met zijn 3-en gereden.
Ford Mustang GT, vrij diepe zit, ging nog wel, maar ook daar, spaarzaam.
Volvo C70, een grote wervelwind achterin.
Mini R56, te kort gehad om veel te rijden, was ook wintertijd, maar herken wel het rechtopstaande voorruit verhaal evenals het nut van een windscherm en het comfortabeler rijden van een 4-zits vs een roadster, maar ook daar kies je bewust voor denk ik. (meer cruisen vs sportief rijden)
Ik heb ook een MX-5 en een SLK gehad, met uitzondering van de Volvo (echt meer als daily gereden) heb ik daar evenveel mee gereden als de 4-zitters, zonder vaak de 2 extra stoelen te missen.
Ik heb een 2-tal Fiat 124 Spiders gehad, 2+2, maar heel incidenteel met zijn 3-en gereden.
Ford Mustang GT, vrij diepe zit, ging nog wel, maar ook daar, spaarzaam.
Volvo C70, een grote wervelwind achterin.
Mini R56, te kort gehad om veel te rijden, was ook wintertijd, maar herken wel het rechtopstaande voorruit verhaal evenals het nut van een windscherm en het comfortabeler rijden van een 4-zits vs een roadster, maar ook daar kies je bewust voor denk ik. (meer cruisen vs sportief rijden)
Ik heb ook een MX-5 en een SLK gehad, met uitzondering van de Volvo (echt meer als daily gereden) heb ik daar evenveel mee gereden als de 4-zitters, zonder vaak de 2 extra stoelen te missen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Zed240 en 157 gasten