Dilemma's
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Dilemma's
Maserati, voor als je de ballen hebt:
http://www.hazet.nl/occasions/maserati- ... omaat.html
Nissan Skyline, van rhd naar rhd:
http://www.autotrader.nl/klassieker/nis ... -r-v-spec/
Jaguar, meer de GT:
http://www.autotrader.nl/auto/jaguar-xk ... -xenon-fu/
Nissan 350z, lekker geluid uit de V6.
http://www.autotrader.nl/auto/nissan-35 ... niversary/
http://www.hazet.nl/occasions/maserati- ... omaat.html
Nissan Skyline, van rhd naar rhd:
http://www.autotrader.nl/klassieker/nis ... -r-v-spec/
Jaguar, meer de GT:
http://www.autotrader.nl/auto/jaguar-xk ... -xenon-fu/
Nissan 350z, lekker geluid uit de V6.
http://www.autotrader.nl/auto/nissan-35 ... niversary/
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Dilemma's
Met 2m kun je een Z3 Coupe wel vergeten. Daarnaast, wil je met zo'n semi klassieker de winter door? Alleen al vanwege het feit dat het een linkmiegel is door z'n korte wielbasis zou ik er geen zin in hebben. Een E36 M3 zou ik ook niet de winter in sturen btw, dan gaat ie hard van je af lijkt me.
Fun + winter = FWD. Anders lekker een winter gebakkie kopen (wat absoluut mijn voorkeur zou hebben)
Fun + winter = FWD. Anders lekker een winter gebakkie kopen (wat absoluut mijn voorkeur zou hebben)
- Opa
- Berichten: 6228
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Dilemma's
Als je naar mijn avatar kijkt dan kun je wel raden wat ik zou nemen als ik jou was.
Voor €20.000 heb je met een beetje mazzel een 1 jaar oude Fiesta ST met nog geen 20.000 km op de teller.
Ik vind het super rijden, stuurt snaarstrak en van alles erop en eraan.
En als je gewoon met het verkeer mee hobbelt loopt ie nog lekker zuinig ook....ongeveer 1 op 14 à 1 op 15 bij 120 à 130 km/h.
Voor €20.000 heb je met een beetje mazzel een 1 jaar oude Fiesta ST met nog geen 20.000 km op de teller.
Ik vind het super rijden, stuurt snaarstrak en van alles erop en eraan.
En als je gewoon met het verkeer mee hobbelt loopt ie nog lekker zuinig ook....ongeveer 1 op 14 à 1 op 15 bij 120 à 130 km/h.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Dilemma's
Na een winter in een emotieloze strooizoutknaller, weet je niet hoe graag je je elise weer in wilt in het voorjaar.
Lekker schorsen en een goedkoop gebakje voor erbij.
Lekker schorsen en een goedkoop gebakje voor erbij.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 23 apr 2016, 23:14
Re: Dilemma's
Ik zou voor zoiets gaan:
Ik heb zelf een MX-5 NC gehad en ben 1,95 m. Reed daar 20.000 KM per jaar mee en dat ging op zich prima. Niet heel ruim maar het past wel. De versie met het stalen dak schijnt nog een paar cm ruimer te zijn. Ik vond vooral het gebrek aan vermogen wat minder maar verder was het prima. Een BBR Kit lijkt me daarom super. De Cabriohoeve (MX-5 specialist) importeert en monteert die kits sinds kort. Daar kun je vast meer informatie krijgen. Ik heb daar goede ervaringen.
Mocht je weer iets uit Engeland halen dan zou je ook naar de Clio 3 RS kunnen kijken, die zijn hier in vergelijk met NL heel goedkoop. 2000-3000 Pond heb je een mooie. Wat hier heel populair is om een Megane RS motor in een Clio RS te lepelen. Dat past goed en gaat als de brandweer. Die auto's staan hier ook regelmatig te koop.
Ik heb zelf een MX-5 NC gehad en ben 1,95 m. Reed daar 20.000 KM per jaar mee en dat ging op zich prima. Niet heel ruim maar het past wel. De versie met het stalen dak schijnt nog een paar cm ruimer te zijn. Ik vond vooral het gebrek aan vermogen wat minder maar verder was het prima. Een BBR Kit lijkt me daarom super. De Cabriohoeve (MX-5 specialist) importeert en monteert die kits sinds kort. Daar kun je vast meer informatie krijgen. Ik heb daar goede ervaringen.
Mocht je weer iets uit Engeland halen dan zou je ook naar de Clio 3 RS kunnen kijken, die zijn hier in vergelijk met NL heel goedkoop. 2000-3000 Pond heb je een mooie. Wat hier heel populair is om een Megane RS motor in een Clio RS te lepelen. Dat past goed en gaat als de brandweer. Die auto's staan hier ook regelmatig te koop.
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Dilemma's
Ik zou lekker de Clio 3 RS links laten liggen. Veel geld voor weinig auto imo.
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Opa
- Berichten: 6228
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Dilemma's
Die Clio is anders ook een heerlijk autootje om mee te sturen, heb er 3 jaar 1 gehad(RS Cup) en weinig problemen, ondanks dat het Frans is.
Enige echte probleem dat ik gehad heb was de aircopomp(niet standaard op een Cup) die kapot ging op weg naar Italië en daardoor gaf de multiriem ook de geest.
Ik ben zelf meer van de turbomotoren, daarom vind ik de Fiesta ST prettiger rijden dan de Clio RS.....de Clio kwam pas tot leven bij 5500 toeren en de Fiesta bij 2500 toeren.
Sturen is in allebei een feest en daarin zijn beide auto's wel redelijk vergelijkbaar.
Ander nadeel van de Clio vond ik de nogal korte 6 bak(is natuurlijk nodig om in de juiste powerband te blijven), maar daardoor draaide ie wel 4000 toeren bij 130 km/h wat niet heel prettig is als je er wat langere afstanden mee rijdt.
Ook het verbruik van de Fiesta ST is een heel stuk lager dan van de Clio.
Enige echte probleem dat ik gehad heb was de aircopomp(niet standaard op een Cup) die kapot ging op weg naar Italië en daardoor gaf de multiriem ook de geest.
Ik ben zelf meer van de turbomotoren, daarom vind ik de Fiesta ST prettiger rijden dan de Clio RS.....de Clio kwam pas tot leven bij 5500 toeren en de Fiesta bij 2500 toeren.
Sturen is in allebei een feest en daarin zijn beide auto's wel redelijk vergelijkbaar.
Ander nadeel van de Clio vond ik de nogal korte 6 bak(is natuurlijk nodig om in de juiste powerband te blijven), maar daardoor draaide ie wel 4000 toeren bij 130 km/h wat niet heel prettig is als je er wat langere afstanden mee rijdt.
Ook het verbruik van de Fiesta ST is een heel stuk lager dan van de Clio.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 26 jun 2009, 14:56
Re: Dilemma's
Als je een MX5 uit Engeland overweegt, dan kun je ook net zo goed MR2's overwegen, kosten niet veel meer. Vooral het laatste type lijkt natuurlijk erg op de Elise, zelfde motor ligt erin. En dan een hardtop voor het comfort, in de winter. Heb je toch die middenmotor, maar net effe wat praktischer. Je kunt ze ook met LSD en 6 bak vinden, daar zou ik sowieso voor gaan (facelift modellen zijn dat).
En veel minder waard, dus gewoon plankgas zijn en niet te voorzichtig
Tenminste, ik vind het niet erg om een auto te rijden die niet perfect is of niet veel waard is, maar wel het rijplezier geeft. Daar ga je dan ook wat makkelijker het circuit mee op (naar mijn idee) dan met een auto die veel meer waard is.
En veel minder waard, dus gewoon plankgas zijn en niet te voorzichtig
Tenminste, ik vind het niet erg om een auto te rijden die niet perfect is of niet veel waard is, maar wel het rijplezier geeft. Daar ga je dan ook wat makkelijker het circuit mee op (naar mijn idee) dan met een auto die veel meer waard is.
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Dilemma's
Ik had een vergelijkbaar dilemma, ikzelf en mijn vriendin pasten prima in mijn Elise, maar er kwam een derde persoon bij in ons huishouden Van compact / goede power to weight ratio / achterwielaandrijving / handbak / sofftop / geen achterbank / nauwelijks bagageruimte wilden we daarom liefst de switch maken naar compact / goede power to weight ratio / achterwielaandrijving / handbak / sofftop / wel achterbank(je) / meer bagageruimte...
....en dan blijft er eigenlijk een verbazend kort lijstje over Het is een maagdelijke 135i cabrio geworden, waar ik toch nog heeeeel lang aan moest wennen na 15 jaar Elises, maar die eigenlijk steeds beter bevalt, vooral sinds deze zomer, op verkeersluwe slingerende Zuideuropese kustwegen komt ie eigenlijk wel heel goed tot zijn recht
....en dan blijft er eigenlijk een verbazend kort lijstje over Het is een maagdelijke 135i cabrio geworden, waar ik toch nog heeeeel lang aan moest wennen na 15 jaar Elises, maar die eigenlijk steeds beter bevalt, vooral sinds deze zomer, op verkeersluwe slingerende Zuideuropese kustwegen komt ie eigenlijk wel heel goed tot zijn recht
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Dilemma's
Porsche Cayman.
Wel de 3.4 kiezen.
Niet zeuren over de winter. Die hebben we hier al een jaar of 5 niet gezien.
Wel de 3.4 kiezen.
Niet zeuren over de winter. Die hebben we hier al een jaar of 5 niet gezien.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Dilemma's
Wat mij betreft de meest puur en hardcore en tegelijk praktisch is de Megane RS
Hoewel een Lotus het ook prima doet denk ik ?
Hoewel een Lotus het ook prima doet denk ik ?
- Philipoo
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Dilemma's
Ik zou ook eerder voor megane RS kiezen dan 130i, vind de hatch 1 serie gewoon een te suf ogende auto! Vind 1 serie coupe dan wel weer mooi (125i of 135i)sitechris schreef: ↑23 okt 2017, 21:04 Ik heb Megane RS en BMW 130i zelf gereden. De Megane is de sportievere van de twee. Die zou ik kiezen als je uit een Lotus komt. Enorm agressieve auto met buitengewoon communicatief weggedrag. Heerlijk stuurgevoel, hele agressieve motor en briljante remmen.
Mijn ervaringen met de auto (dik 20k mee gereden) vind je hier:
http://driveaholic.nl/rijtest-renault-megane-rs-2013/
Ik denk dat ik er inmiddels een beetje uit ben waar ik blij van word; Auto's die anders zijn dan al het andere wat er rond rijdt, snel (goh) en lichtvoetig. Ik denk dat ik FR leuker vind rijden dan MR, en FF heb ik nog nooit voor langere tijd gereden. Ik woon overigens in Delft, wellicht binnenkort weer een tijdje in Utrecht.TLRS schreef: ↑24 okt 2017, 03:03De vraag is welke aspecten van je vorige auto's je het meest kon waarderen. En wat je van plan bent met de auto te doen. Sommige auto's zijn pas leuk als je flink tekeer gaat. Andere auto's hebben iets meer GT karakter en klinken en rijden heerlijk vanaf iets boven stationair.
In welke regio woon je?
Ik ben wel een beetje huiverig voor een 20K E46 M3.. ze lijken allemaal redelijk afgeleefd voor dat geld!
Maserati: JA, maar denk dat ik de ballen niet heb..Sander-E46 schreef: ↑24 okt 2017, 09:29 Maserati, voor als je de ballen hebt:
http://www.hazet.nl/occasions/maserati- ... omaat.html
Nissan Skyline, van rhd naar rhd:
http://www.autotrader.nl/klassieker/nis ... -r-v-spec/
Jaguar, meer de GT:
http://www.autotrader.nl/auto/jaguar-xk ... -xenon-fu/
Nissan 350z, lekker geluid uit de V6.
http://www.autotrader.nl/auto/nissan-35 ... niversary/
Skylines vind ik boten, jaguar XK vind ik ook te ouwe lullig, en niet cool genoeg voor het geld
350Z ben ik mee gaan proefrijden en vond ik ook veel te log, in tegenstelling tot wat veel mensen zeggen..
Misschien dat dit het voor nu toch maar wordt! Schorsen is met 2 tientjes wegenbelasting in de maand niet eens nodig haha. Zag net toevallig hoe goedkoop jaguar s-types zijn! wellicht wel een leuke winterbeater
Mr2's doen me echt helemaal niets..GEpower schreef: ↑26 okt 2017, 09:32 Als je een MX5 uit Engeland overweegt, dan kun je ook net zo goed MR2's overwegen, kosten niet veel meer. Vooral het laatste type lijkt natuurlijk erg op de Elise, zelfde motor ligt erin. En dan een hardtop voor het comfort, in de winter. Heb je toch die middenmotor, maar net effe wat praktischer. Je kunt ze ook met LSD en 6 bak vinden, daar zou ik sowieso voor gaan (facelift modellen zijn dat).
En veel minder waard, dus gewoon plankgas zijn en niet te voorzichtig
Tenminste, ik vind het niet erg om een auto te rijden die niet perfect is of niet veel waard is, maar wel het rijplezier geeft. Daar ga je dan ook wat makkelijker het circuit mee op (naar mijn idee) dan met een auto die veel meer waard is.
Overigens, een NC mx5 met 2.5 liter turboblok lijkt me wel leuk.. relatief makkelijke swap en zonder problemen 3-400pk aan de wielen..
- Philipoo
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Dilemma's
https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsc ... ?cldtidx=9
Als je 20k bij elkaar kan krijgen, dan kan je ook 25k bij elkaar krijgen.
Als je 20k bij elkaar kan krijgen, dan kan je ook 25k bij elkaar krijgen.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Dilemma's
Ja uit andermans broekzak roeptoeteren is wel erg makkelijk zeg.Marsnel schreef: ↑27 okt 2017, 21:08 https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsc ... ?cldtidx=9
Als je 20k bij elkaar kan krijgen, dan kan je ook 25k bij elkaar krijgen.
- Arthur
- Berichten: 39743
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Dilemma's
Precies, dan is 30k ook weer dichtbij
- Philipoo
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Dilemma's
Precies, en dat is een bedrag dat ik op dit moment niet (over) heb voor een auto. All in all ben ik nog steeds een 24 jarige student, en rijd ik nu eigenlijk al in een "te dure" auto. en in een lotus rijden vind ik dan nog okee, maar een porsche vind ik net even een beetje too much.
- Philipoo
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Dilemma's
Nou, voor nu toch maar even een winterdaily gekocht. Het is een E36 318is geworden die echt verdomd strak is. Geen roest, geen lakschade, motortje loopt keurig, alle onderhoudshistorie erbij! Ik ben tevreden met m'n meest comfortabele auto ooit!
- Arthur
- Berichten: 39743
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Dilemma's
Lijkt me een onverprutst ding.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Dilemma's
Meer foto’s van ?