Politie over naar audi

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Politie over naar audi

Bericht door Gijzert » 10 okt 2020, 07:44

TLRS schreef: 10 okt 2020, 07:21Touche :D
I see what you did there. 👍🏻

mark323ti
Berichten: 1480
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Politie over naar audi

Bericht door mark323ti » 10 okt 2020, 19:31

Toevallig vorige week op hetzelfde traject (Maastricht - Eindhoven) aangehouden door de verkeerspolitie in een dergelijke Audi A6. Het was donderdagavond om 23.30. Ik reed minimum 160 en max was 200. Ik rij altijd door maar wel netjes. Dus afstand houden, richting aanwijzen en vaart minderen bij inhalen. Op een gegeven moment zag ik iemand wel heel erg met me op rijden. Toen aangehouden.
Bleken al 35 km achter me aan te rijden. Hadden nogal moeite om het bij te houden zeiden ze😁. Ik gewoon heel vriendelijk geweest, snelheid meteen toe gegeven en agenten netjes met u aan gesproken.
Ik kreeg een waarschuwing!!!!!!! Ik was verbijsterd. Heb bedankt voor hun vriendelijkheid en toen samen met hen vol opgetrokken tot 130..... Ik daarna rustig verder. Zij trokken hem lekker helemaal open😃

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Politie over naar audi

Bericht door ///Joost » 10 okt 2020, 21:21

Wat voor auto was je? Daar ben ik dan wel benieuwd naar, of dat ook nog van invloed is.

Online
TLRS
Berichten: 2902
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Politie over naar audi

Bericht door TLRS » 10 okt 2020, 21:29

Mooi man.. misschien dat die mannen er wat meer zicht op hebben hoe je netjes hard rijdt. Laatste keer dat ik aan de kant gezet werd, kwam er een vrij nerveuze en relatief jonge agent aan m'n raam staan die een flinke zenuwachtigeheidsbonus op z'n inschattings snelheid deed.

Reden in een A klasse met ongetwijfeld een berg zooi aan boord en waren minimaal met twee. Moesten ook vast stevig op het gas om te compenseren voor hun lagere bochtensnelheid.. maarja.. leg ze dat eens uit hè? Uiteindelijk niets meer van gehoord..

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Politie over naar audi

Bericht door PeterB » 10 okt 2020, 21:31

"Ik rij altijd door maar wel netjes. Dus afstand houden, richting aanwijzen en vaart minderen bij inhalen."

Geen irritant weggedrag dus, scheelt alles.
En geen zin om gelijk aan het begin van de nachtdienst weer naar binnen te gaan ;)

mark323ti
Berichten: 1480
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Politie over naar audi

Bericht door mark323ti » 10 okt 2020, 22:21

///Joost schreef: 10 okt 2020, 21:21 Wat voor auto was je? Daar ben ik dan wel benieuwd naar, of dat ook nog van invloed is.
M3 e46.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 11 okt 2020, 12:48

TLRS schreef: 10 okt 2020, 21:29 Reden in een A klasse met ongetwijfeld een berg zooi aan boord en waren minimaal met twee. Moesten ook vast stevig op het gas om te compenseren voor hun lagere bochtensnelheid.. maarja.. leg ze dat eens uit hè? Uiteindelijk niets meer van gehoord..
Heb ik dus met de E36 M3 een keer gehad, S bocht ging ik volgas in 2 doorheen en bij exact 85 teller heb ik m in 5 gezet en met ongeveer 80 gps door laten lopen. Hun moesten nog omkeren en daarna aan de kant gezet voor 120+. Moest lullen als brugman maar uiteindelijk zonder boete door. Ik kan er niks aan doen dat hun niet kunnen hoofdrekenen dat omkeren en bijtrekken in dat trage hok tijd kost en ze daardoor zelf over de 120 zijn/moesten gaan.

Maargoed, nu ben ik een braaf huisvader die met een hybride en cuore overal de boel ophoudt om 1 op 25 te halen. Het zijn MAXIMUMSNELHEDEN he, minder mag toch ook? :ken ik jou:

Online
Kadett
Berichten: 4590
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Politie over naar audi

Bericht door Kadett » 11 okt 2020, 16:27


Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Politie over naar audi

Bericht door JP » 12 okt 2020, 11:10

Die A6’jea van de Politie zie je inderdaad vaak ‘s nachts rondvliegen. Die rijden van afrit naar afrit, komen naast je rijden, even kijken (vermoed ook kentekencheck) en dan 99 van 100x weer door. Ze hebben me nooit gestopt, ook niet met de GTi’s of BMW, wat toch diefstalgevoelige modellen waren. Zie ik blijkbaar toch eerlijk uit.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Politie over naar audi

Bericht door EvdP » 12 okt 2020, 11:16

Ze rijden overdag ook gewoon. Ik zie ze overdag vaak rijden van en naar het kantoor in Assen (naast de A28)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 12 okt 2020, 13:31

Hier in Rotterdam zie ik ze ook veel overdag, ochtenden met name.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Politie over naar audi

Bericht door tomgtr » 12 okt 2020, 13:37

Klopt, A13/A20 kant zie je ze heel vaak, met name vlak voor de Esso op A13.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 12 okt 2020, 13:44

Naja, ik pak de N209 over de A13 heen en kom er om de dag wel eentje tegen idd. Of ik kom een A6 tegen, OF Tristan, zo ongeveer om en om.

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 1987
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Audi A3 + Peugeot 106 Rallye

Re: Politie over naar audi

Bericht door Godspeed » 16 okt 2020, 22:37

mark323ti schreef: 10 okt 2020, 19:31 Toevallig vorige week op hetzelfde traject (Maastricht - Eindhoven) aangehouden door de verkeerspolitie in een dergelijke Audi A6. Het was donderdagavond om 23.30. Ik reed minimum 160 en max was 200. Ik rij altijd door maar wel netjes. Dus afstand houden, richting aanwijzen en vaart minderen bij inhalen. Op een gegeven moment zag ik iemand wel heel erg met me op rijden. Toen aangehouden.
Bleken al 35 km achter me aan te rijden. Hadden nogal moeite om het bij te houden zeiden ze😁. Ik gewoon heel vriendelijk geweest, snelheid meteen toe gegeven en agenten netjes met u aan gesproken.
Ik kreeg een waarschuwing!!!!!!! Ik was verbijsterd. Heb bedankt voor hun vriendelijkheid en toen samen met hen vol opgetrokken tot 130..... Ik daarna rustig verder. Zij trokken hem lekker helemaal open😃
Vergelijkbaar verhaal meegemaakt onlangs in omgeving Nijmegen.

Ik kwam terug uit Wijchen, van de snelweg af (A326) via rotonde Palkerplein de 100km weg op richting A73. Op de rotonde kom ik naast een Golf V R32 te rijden en beide verlaten we zachts gezegd sportief de rotonde. Op de 100km weg gaat de snelheid boven de RBW invorderingsgrens waarbij ik het helaas moest afleggen tegen de 6 cilinder :lol: Hij gaat vervolgens rechtdoor naar Nijmegen, ik rechtsaf de A73 op richting Venlo. Bij ons 'uit elkaar gaan' knipperen we beiden nog even met de lampen als dank voor de prettige wedstrijd.

Op de A73 vervolg ik mijn weg met 165 a 170 kmu op de teller (na 19.00u, dus max. 130 kmu toegestaan). Op moment dat ik al op de afrit van Haps zit, valt me ineens een stel felle koplampen op in mijn spiegel. Erg raar, ik houd namelijk altijd vrij goed mijn spiegels in de gaten maar deze wagen zag ik voor het eerst die avond. Ik kijk nog eens goed, ook een Audi. Een witte A6 met gekleurde strepen en discolampen... KAK! Ik denk dat wordt mijn baas bellen dat ik voorlopig thuis werk :tooth:

Ik schijnheilig als ik ben netjes met de max. toegestane snelheid ter plaatse doorgereden, waar ze nog verdacht lang achter me bleven. Eenmaal in het dorp en bijna thuis vliegen ze me voorbij en begint voor me de bekende rode tekst 'Stop Politie' te gloeien. Mijn broek had ik inmiddels al vol... De heren spreken me aan, vragen om mijn RBW en geven aan dat het wel erg hard ging bij Wijchen. Of ik de Golf bestuurder kende en dat zij dergelijk weggedrag 'straatracen' noemen. Een artikel 5 spookte door mijn hoofd. Vervolgens gaven ze aan de snelheid op de A73 ook aan de hoge kant te vinden. Maar op dat moment slaat het gesprek om; "Kun je net zo'n mooie auto hebben, dat red je niet als iemand zonder te spiegelen last minute besluit een vrachtwagen in te halen", tsja, wat moet je daar nog op zeggen. Ik kreeg in ieder geval de indruk met autoliefhebbers te maken te hebben.

Lang verhaal kort, ze konden een mooie auto wel waarderen en ik denk dat het beleefd te woord staan van de heren te samen met spijt betuigen genoeg heeft gedaan om met een waarschuwing weg te komen. Een uur erna, inmiddels reeds 59 minuten thuis voor de TV, trilde ik nog na en kon ik nauwelijks geloven hoe smerig veel geluk ik die avond had.

Overigens vind ik, net als jij Mark, van mezelf dat ik 'netjes' hard rijd. Ik geef overal richting aan en zal mensen (die het niet verdienen) niet van de weg drukken :)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 16 okt 2020, 22:43

Ik heb helaas nooit mazzel en een crimineel uiterlijk.

Wel 2 mooie verhalen overigens.

Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Politie over naar audi

Bericht door Eric Z » 16 okt 2020, 23:34

Geen audi maar destijds nog een v70. Die gebaarde na 180+ ook dat het wat rustiger aan moest. Moest wel dezelfde afrit hebben als ik, toch maar een boel afstand gehouden zodat niet alsnog het bordje volgen aan ging. Scheelde wel dat het de afrit richting hun uitvalsbasis was, misschien wilde ze gewoon graag naar huis. :tooth:

Volgens mij zijn de snelweg agenten wel ok mits je alleen doortrapt als het leeg is en verder geen gekke dingen doet. Of iedereen hier heeft gewoon een boel mazzel gehad...

mark323ti
Berichten: 1480
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Politie over naar audi

Bericht door mark323ti » 17 okt 2020, 00:22

Godspeed schreef: 16 okt 2020, 22:37
mark323ti schreef: 10 okt 2020, 19:31 Toevallig vorige week op hetzelfde traject (Maastricht - Eindhoven) aangehouden door de verkeerspolitie in een dergelijke Audi A6. Het was donderdagavond om 23.30. Ik reed minimum 160 en max was 200. Ik rij altijd door maar wel netjes. Dus afstand houden, richting aanwijzen en vaart minderen bij inhalen. Op een gegeven moment zag ik iemand wel heel erg met me op rijden. Toen aangehouden.
Bleken al 35 km achter me aan te rijden. Hadden nogal moeite om het bij te houden zeiden ze😁. Ik gewoon heel vriendelijk geweest, snelheid meteen toe gegeven en agenten netjes met u aan gesproken.
Ik kreeg een waarschuwing!!!!!!! Ik was verbijsterd. Heb bedankt voor hun vriendelijkheid en toen samen met hen vol opgetrokken tot 130..... Ik daarna rustig verder. Zij trokken hem lekker helemaal open😃
Vergelijkbaar verhaal meegemaakt onlangs in omgeving Nijmegen.

Ik kwam terug uit Wijchen, van de snelweg af (A326) via rotonde Palkerplein de 100km weg op richting A73. Op de rotonde kom ik naast een Golf V R32 te rijden en beide verlaten we zachts gezegd sportief de rotonde. Op de 100km weg gaat de snelheid boven de RBW invorderingsgrens waarbij ik het helaas moest afleggen tegen de 6 cilinder :lol: Hij gaat vervolgens rechtdoor naar Nijmegen, ik rechtsaf de A73 op richting Venlo. Bij ons 'uit elkaar gaan' knipperen we beiden nog even met de lampen als dank voor de prettige wedstrijd.

Op de A73 vervolg ik mijn weg met 165 a 170 kmu op de teller (na 19.00u, dus max. 130 kmu toegestaan). Op moment dat ik al op de afrit van Haps zit, valt me ineens een stel felle koplampen op in mijn spiegel. Erg raar, ik houd namelijk altijd vrij goed mijn spiegels in de gaten maar deze wagen zag ik voor het eerst die avond. Ik kijk nog eens goed, ook een Audi. Een witte A6 met gekleurde strepen en discolampen... KAK! Ik denk dat wordt mijn baas bellen dat ik voorlopig thuis werk :tooth:

Ik schijnheilig als ik ben netjes met de max. toegestane snelheid ter plaatse doorgereden, waar ze nog verdacht lang achter me bleven. Eenmaal in het dorp en bijna thuis vliegen ze me voorbij en begint voor me de bekende rode tekst 'Stop Politie' te gloeien. Mijn broek had ik inmiddels al vol... De heren spreken me aan, vragen om mijn RBW en geven aan dat het wel erg hard ging bij Wijchen. Of ik de Golf bestuurder kende en dat zij dergelijk weggedrag 'straatracen' noemen. Een artikel 5 spookte door mijn hoofd. Vervolgens gaven ze aan de snelheid op de A73 ook aan de hoge kant te vinden. Maar op dat moment slaat het gesprek om; "Kun je net zo'n mooie auto hebben, dat red je niet als iemand zonder te spiegelen last minute besluit een vrachtwagen in te halen", tsja, wat moet je daar nog op zeggen. Ik kreeg in ieder geval de indruk met autoliefhebbers te maken te hebben.

Lang verhaal kort, ze konden een mooie auto wel waarderen en ik denk dat het beleefd te woord staan van de heren te samen met spijt betuigen genoeg heeft gedaan om met een waarschuwing weg te komen. Een uur erna, inmiddels reeds 59 minuten thuis voor de TV, trilde ik nog na en kon ik nauwelijks geloven hoe smerig veel geluk ik die avond had.

Overigens vind ik, net als jij Mark, van mezelf dat ik 'netjes' hard rijd. Ik geef overal richting aan en zal mensen (die het niet verdienen) niet van de weg drukken :)
Gewoon netjes hard rijden, vriendelijk doen en eerlijk zijn.
Dan heb je best nogal eens kans dat je er mee weg komt. Als je gaat klieren dan pakken ze je, ben ik van overtuigd. Mooi verhaal!

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Politie over naar audi

Bericht door sitechris » 17 okt 2020, 09:18

Heb het paar jaar terug ook een keer gehad. Moest naar Weert en de ring Eindhoven stond vast. Eindelijk voorbij de Ring en uit de file en dan rijd je opeens bij Valkenswaard op een bijna leeg driebaans stuk. Dus even wat terrein goedmaken want ik was inmiddels te laat voor mijn afspraak. Je mocht daar toen nog 120 en ik ging pak hem beet 160/165 op teller. En ja hoor, een Skoda Octavia op mijn bumper met een stopteken. Balen natuurlijk (maar wel binnen de invorderingsmarge). Ik hield al rekening met een bon, maar kreeg na een prettig gesprek een waarschuwing.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 20 okt 2020, 10:11

Hier gaat het trouwens wel lekker, al trekken ze m niet bij.



Weg blokkeren en eruit trekken, al was een wat meer dwaze bestuurder er wel omheen gekomen op de N206 denk ik.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Politie over naar audi

Bericht door Martijn M » 20 okt 2020, 10:37

mark323ti schreef: 17 okt 2020, 00:22 Gewoon netjes hard rijden, vriendelijk doen en eerlijk zijn.
Dan heb je best nogal eens kans dat je er mee weg komt. Als je gaat klieren dan pakken ze je, ben ik van overtuigd. Mooi verhaal!
Dit. Staande gehouden worden is een beetje hetzelfde als je auto bij de dealer in onderhoud hebben. Gewoon instemmen, knikken en bukken.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Politie over naar audi

Bericht door Robin » 20 okt 2020, 10:41

Knot schreef: 20 okt 2020, 10:11 Hier gaat het trouwens wel lekker, al trekken ze m niet bij.



Weg blokkeren en eruit trekken, al was een wat meer dwaze bestuurder er wel omheen gekomen op de N206 denk ik.
Is dit zo'n A6 TDI ding? Want dat gaat nou niet van harte bloedsnel. Toch?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 20 okt 2020, 10:42

Ligt ook erg aan de auto en je uiterlijk he of die vriendelijkheid nog enig nut heeft.

Kale vent in trainingspak die uit een E39 M5 met Eisenmann en X-pipe stapt, ik had geen enkele kans van slagen toen :lollerdelol:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Politie over naar audi

Bericht door ///Joost » 20 okt 2020, 10:46

Ik zou een toupetje in de auto leggen. Voor alles is een oplossing.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Politie over naar audi

Bericht door Martijn M » 20 okt 2020, 10:49

Robin schreef: 20 okt 2020, 10:41
Knot schreef: 20 okt 2020, 10:11 Hier gaat het trouwens wel lekker, al trekken ze m niet bij.



Weg blokkeren en eruit trekken, al was een wat meer dwaze bestuurder er wel omheen gekomen op de N206 denk ik.
Is dit zo'n A6 TDI ding? Want dat gaat nou niet van harte bloedsnel. Toch?
Zo'n ding weegt makkelijk 2 ton, dus ze zijn ook niet bloedsnel. Maar wel 'hoge' top.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 20 okt 2020, 10:51

Dingen lopen gewoon 260 teller met gemak toch?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 gasten