Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Ik zie de toekomst zonnig in, er komen vast leuke elektro-auto's aan en ik sta wellicht vooraan als koper.
12
13%
Ik blijf zo lang mogelijk genieten, maar denk dat er uiteindelijk wel leuke elektro-auto's komen.
28
30%
Ik blijf zo lang mogelijk genieten, maar ik heb nog wel twijfels als het om elektro-auto's en fun gaat.
14
15%
Ik blijf zo lang mogelijk genieten en zie het erg somber in qua elektro-auto's en fun.
32
34%
Hier komt nooit een elektro-auto, dan zoek ik wel een andere hobby.
8
9%
 
Totaal aantal stemmen: 94

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Tom » 18 okt 2017, 19:55

De meeste autofabrikanten zijn al jaren bezig met downsizing en de eerste stappen richting elektrisch rijden (veelal hybride met wat kleine projectjes voor volledig elektrisch). Alles met meer dan vier cilinders begint uit te sterven, steeds meer merken kondigen aan de ontwikkelingen op dat gebied te stoppen en slaan de weg van de 3 of 4 cilinder in aangevuld met elektromotoren om toch aan hogere vermogens te komen.

Aan de andere kant zien we overheden die flink pushen en al het onzuinige spul letterlijk en figuurlijk wegpesten van de wegen.

Veel van ons zullen nog zo lang mogelijk willen genieten van de benzinemotoren die we momenteel tot onze beschikking hebben. Een Tesla is het voor de meeste van ons ook niet. Toch is er geen ontkomen aan en blijven de ontwikkelingen doorgaan. Hoe zien jullie de toekomst? Die supercars (918, P1, LaFerrari) zijn natuurlijk nog steeds bruut, ondanks hun elektromotoren. Die techniek zal ook terecht komen in de toegankelijkere sportmodellen, echter dan met een 3 of 4 cilinder (zie de i8). Zou je nog steeds 'nee' zeggen tegen een mini-918 met 4 cilinder? Of een M2 met onderhuids i8 techniek?

(met elektro-auto bedoel ik ook een hybride vorm met maximaal een 4 cilinder)

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door smiley » 18 okt 2017, 20:21

Ik hoop nog op een waterstof doorbraak, want als we op lithium batterijen blijven hangen tegen 2030 zie ik het donker in.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31034
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door JP » 18 okt 2017, 20:26

Zolang alles steeds duurder wordt, zal de fun met de auto toch verdwijnen en diezelfde auto alleen maar dienen als vervoer van a naar b, en dan het liefst zo zuinig mogelijk.

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Sander-E46 » 18 okt 2017, 20:28

Ik zie het somber in. Elektrisch zal nog zo snel zijn, het is nou eenmaal niet mechanisch. Ik geniet het meest van het geluid van de auto..

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door 328Ti » 18 okt 2017, 20:30

Ach, als die duw in de rug door een elektromotor komt en ik zit niet meer constant in de dieseldampen in de file dan kan het toch alleen maar meevallen? Die roffel is uiteraard gaaf maar die duw in de rug des te meer

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door alt » 18 okt 2017, 21:03

Eigenlijk kan echt een mening hebben over dit onderwerp als je minstens een jaar met een elektro auto hebt gereden.
Anders is het onderbuikgevoel.
Zoals de media het noemt, populisme.

Online
Eric Z
Berichten: 3967
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Eric Z » 18 okt 2017, 21:05

alt schreef: 18 okt 2017, 21:03 Eigenlijk kan echt een mening hebben over dit onderwerp als je minstens een jaar met een elektro auto hebt gereden.
Anders is het onderbuikgevoel.
Zoals de media het noemt, populisme.
Wij hebben een peugeot ion, daar hoef je echt geen jaar mee te rijden om te concludeden dat het echt ontzettend traag, zwaar en saai is hoor.

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Joël D. » 18 okt 2017, 21:22

Elektrische (autonome) auto voor de woon-werkfile en benzineauto voor het weekend. Zo zie ik het voor me. In de file hoef ik echt geen 4 liter V8 ofzo voor te hebben. Liever iets wat me autonoom naar m'n werk brengt zodat ik nog wat kan slapen, krantje lezen of ontbijten.

Online
Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Zed240 » 18 okt 2017, 21:22

Tsja ik zie het somber in. Ben ook nog eens een liefhebber van vooral oude auto's. M'n plan is om de komende jaren gewoon m'n oude hok op te knappen naar mijn wensen. Rationeel een slechte keuze aangezien ik niet weet hoelang 1:8 op 98 nog betaalbaar of überhaupt legaal is, maar emotioneel eigenlijk de enige keuze. :)

GEpower
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jun 2009, 14:56

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door GEpower » 18 okt 2017, 21:49

Ik heb in een Tesla Roadster meegereden, dat wil ik wel een fun-auto noemen. Ook een beetje een maf ding, lullig voorklepje enzo, het is uiteindelijk op een Lotus body gebaseerd.

Maar meer in zijn algemeen heb ik weinig met nieuwe auto's, heel weinig. Of er nou een snelle benzine motor in zit of een elektromotor. Dus dat helpt niet.
Sportwagens met turbomotor zijn vaak sneller, maar toch vind ik een M3 of IS-F leuker omdat daar nog een zelf ademende V8 in zit.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Arthur » 18 okt 2017, 22:06

smiley schreef: 18 okt 2017, 20:21 Ik hoop nog op een waterstof doorbraak
Dit hoop ik ook, lijkt me een beter alternatief dan laden van electrischiteit. En dan wil ik ook best vooraan staan om er eentje aan te schaffen.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Robin » 18 okt 2017, 22:55

Eric Z schreef: 18 okt 2017, 21:05
alt schreef: 18 okt 2017, 21:03 Eigenlijk kan echt een mening hebben over dit onderwerp als je minstens een jaar met een elektro auto hebt gereden.
Anders is het onderbuikgevoel.
Zoals de media het noemt, populisme.
Wij hebben een peugeot ion, daar hoef je echt geen jaar mee te rijden om te concludeden dat het echt ontzettend traag, zwaar en saai is hoor.
LOL , binnen een half uur in 'n i3 dacht ik: Die moet aan de lading. Zonde van de tijd(ergernis)

Dus ja, laten we vooral een mening vormen over auto's NADAT we er minimaal een jaar mee gereden hebben :tooth:

Waterstof hoort de toekomst te zijn, maarja...

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Mike R32 » 19 okt 2017, 00:04

Hoe ziet de toekomst betreft autorijden eruit. Tja vanaf 1 november gaat de auto geschorst worden voor een maand of vijf. Daarna ziet de toekomst er weer een stuk beter uit.

TurboPatrick
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door TurboPatrick » 19 okt 2017, 00:14

lekker dieselen op frituurvet

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door allen » 19 okt 2017, 00:53

De hobby stopt hier vanzelf wel een keer. Heb al weinig met de modernere wagens met verbrandingsmotoren erin. Auto’s worden zwaarder, filteren meer en meer beleving weg, krijgen steeds meer veiligheidsvoorzieningen ingebouwd en ik geloof niet in de dag dat er ooit een elektrisch lichtgewicht op de markt gezet wordt die je volledig zelf in controle laat zijn.

fuseekogel
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jul 2013, 06:55

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door fuseekogel » 19 okt 2017, 08:02

Het zal allemaal niet zo'n vaart lopen, ik zie ons voorlopig nog wel met verbrandingsmotoren rijden. Over een jaar of 12 zijn deze echt nog niet van de weg af, zelfs als men nu zou stoppen met de productie daarvan. Bovendien, in 2030 zijn de jaren 90 auto's 40 jaar oud en vrijgesteld, dus de vraag is welke auto uit de jaren 90 zetten wij nu voor een koopje in de schuur om straks maximaal te genieten?

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Robin » 19 okt 2017, 08:41

40 jaar oud en vrijgesteld, dat laatste moeten we met de huidige liberal logic politiek hier nog maar afwachten.
Doe mij maar 'n TVR Tuscan of Griffith 500 uit de 90s dan:)

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door alt » 19 okt 2017, 09:14

Toen ik nog mijn oude bedrijf had, had ik elke maand zo'n 800 liter gebruikte frituurolie, welke slechts een paar tientje opbracht. Dus ik filterde de gebruikte olie & reed met de LT fifty fifty gebruikte olie & diesel. Maar de laatste jaren ging dit niet meer v.w. de moderne diesels. Het rook ook nog lekker, een ieder die achter de LT reed kreeg trek in een lekkere snack.
De politiek pest nu al de oude auto's uit de binnensteden, straks helemaal uit de steden.

De laadpaaltjes in de steden zijn slechts 8 Amp of 16 Amp, daar laad je je Tesla niet mee op, daar breng je slechts de accu op temperatuur.

Bij de laadpalen van fastnet betaal je 3x de particuliere meterprijs, dan ben veel duurder uit dan met een ice.

Binnen no time gaan wij de kilometerheffing krijgen voor alle auto's.
In het begin lage kmheffing voor elektrische auto's.

Let maar op, het kakelende policor krijgt zijn zin.

Obbe
Berichten: 713
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Rotterdam

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Obbe » 19 okt 2017, 09:45

Ook in de toekomst is het vast mogelijk om leuke auto's te produceren die licht zijn en daardoor leuk sturen. Maar of je er ook nog gebruik van mag maken?

Ik verwacht vooral veel meer bemoeienis tijdens het rijden zelf. Zelfrijdende auto's waar je weinig mag en kan doen. Als de zelfrijdende auto goed werkt ga je als verzekeringsmaatschappij toch niemand dekken die het zelf beter denkt te kunnen? Over 15 a 20 jaar rijden we allemaal in een grote optocht met de daar geldende maximum snelheid naar onze bestemming. Voordeel kan zijn dat de files voor een deel oplossen omdat de auto's onderling communiceren waardoor alles veel vloeiender loopt. Verzekeringen zullen voor zijn. Overheid ook. In principe kan je bijna alle verkeersdoden en gewonden voorkomen dus dat lijkt me positief. Autorijden zal er niet leuker op worden maar ik vind er nu ook al weinig aan in de randstad moet ik zeggen.

Waterstof zou inderdaad mooi zijn maar lijkt niet echt van de grond te komen.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Robin » 19 okt 2017, 09:56

Obbe schreef: 19 okt 2017, 09:45 Autorijden zal er niet leuker op worden maar ik vind er nu ook al weinig aan in de randstad moet ik zeggen.
Hoewel er in de Randstad in het algemeen véél meer geld is/geld wordt verdiend en veel meer reuring is/toekomstsperspectief voor velen tov waar ik woon, zegt me qua hobby het daar he-le-maal niks. En had ik 'n trein en tramabonnement en 'n UP gehad:)

Petrolhead zijn in de Randstad, dat is als Ron Jeremy & Hugh Heffner die gevangen zitten in 'n gaybar:)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Macboy » 19 okt 2017, 09:57

De meeste BMW rijders hier lijken geen enkele moeite te hebben met het nepgeluid uit hun speakers.

Dus dan kunnen ze dat 6-cilinder geluid ook makkelijk overzetten naar hun elektro-auto’s.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Robin » 19 okt 2017, 09:59

Macboy schreef: 19 okt 2017, 09:57 De meeste BMW rijders hier lijken geen enkele moeite te hebben met het nepgeluid uit hun speakers.

Dus dan kunnen ze dat 6-cilinder geluid ook makkelijk overzetten naar hun elektro-auto’s.
Geweldige één-op-één analogie Macboy. :lollerdelol:

Al aan de Irish Coffee denk:)


Disclaimer: Mijn nepgeluid uit de speakers staat op OFF

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door allen » 19 okt 2017, 10:15

Trein en tramabonnement in de randstad... Ik denk dat Robi het idee heeft dat de randstad 1 groot stadscentrum is? :mrgreen:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Robin » 19 okt 2017, 10:25

allen schreef: 19 okt 2017, 10:15 Trein en tramabonnement in de randstad... Ik denk dat Robi het idee heeft dat de randstad 1 groot stadscentrum is? :mrgreen:
Geen flauw idee inderdaad Allen, sorry. Wees blij dat je in 't centrum van deze wereld woont :D

(Ik zei ook dat ik 'n Up zou hebben)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door allen » 19 okt 2017, 10:37

Als ik MdV zo ver kreeg om te verkassen naar het hoge Noorden (en dan niet dat deel dat stiekem nog bij NL wil horen)...
Tot die tijd geef ik gewoon af en toe wat gas met de Caterham. Leuker dan een Up!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EricYellow, Gisae en 129 gasten