Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Ik zie de toekomst zonnig in, er komen vast leuke elektro-auto's aan en ik sta wellicht vooraan als koper.
12
15%
Ik blijf zo lang mogelijk genieten, maar denk dat er uiteindelijk wel leuke elektro-auto's komen.
24
30%
Ik blijf zo lang mogelijk genieten, maar ik heb nog wel twijfels als het om elektro-auto's en fun gaat.
11
14%
Ik blijf zo lang mogelijk genieten en zie het erg somber in qua elektro-auto's en fun.
26
32%
Hier komt nooit een elektro-auto, dan zoek ik wel een andere hobby.
8
10%

Totaal aantal stemmen: 81

Spijkerhard
Auto: Alpina!
Locatie: Arkelstad: Alpina B10, Clubman D, Beetle Cabrio, 850 T5-R, PHEV2, A2 (te koop), ex-MX-5, ex-M3

Re: Hoe ziet de toekomst van autorijden (qua fun) eruit?

Bericht door Spijkerhard » 30 nov 2018, 22:49

Als je wilt weten hoe we de automobiel (industrie) er over 11 jaar en een maand uit ziet, moet je eens een dik uurtje naar deze video kijken.
Het gaar eigenlijk over "disruptieve ontwikkelingen" in de industrie, maar in dit geval is de autoindustrie als voorbeeld genomen.
Het is nog maar een jaar of 15 gelden dat iedereen zich hardop af vroeg waarom je in vredesnaam overal een telefoon mee naar toe zou nemen. Belachelijk. Onnodig.
Als je 5 jaar geleden zei dat je upgrades en 'accesoires' voor je auto uit de cloud ging krijgen, hahahahah. Tesla doet het gewoon vandaag.

Petrolheads zijn denk ik over het algemeen geen early adaptors. Maar als je nu nog met een Nokia loopt, wordt je uitgelachen door de jeugd. En die volgende generatie zal op z'n best straks pappa's lawaaipijp aan de V8 heel interresant vinden. Net als we nu een stoomtrein hele interessante techniek vinden. Maar absoluut achterhaald en onverantwoord.

Kijk zelf maar.

https://youtu.be/6V3EOWqPo2I

Oh ja, de slides lopen een beetje achter op de tekst. Alleen voor echte autisisten onverteerbaar, voor mensen die de tekst niet direct begrijpen eigenlijk wel handig.

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 30 nov 2018, 23:08

Smartphone en de jeugd. De mens kan in de toekomst geen normaal gesprek meer voeren.

Arthur

Bericht door Arthur » 01 dec 2018, 10:31

^^ Dat is er één :mrgreen:

Rnd

Bericht door Rnd » 01 dec 2018, 13:47

Spijkerhard schreef:
30 nov 2018, 22:49
Als je wilt weten hoe we de automobiel (industrie) er over 11 jaar en een maand uit ziet, moet je eens een dik uurtje naar deze video kijken.
Het gaar eigenlijk over "disruptieve ontwikkelingen" in de industrie, maar in dit geval is de autoindustrie als voorbeeld genomen.
Het is nog maar een jaar of 15 gelden dat iedereen zich hardop af vroeg waarom je in vredesnaam overal een telefoon mee naar toe zou nemen. Belachelijk. Onnodig.
Als je 5 jaar geleden zei dat je upgrades en 'accesoires' voor je auto uit de cloud ging krijgen, hahahahah. Tesla doet het gewoon vandaag.

Petrolheads zijn denk ik over het algemeen geen early adaptors. Maar als je nu nog met een Nokia loopt, wordt je uitgelachen door de jeugd. En die volgende generatie zal op z'n best straks pappa's lawaaipijp aan de V8 heel interresant vinden. Net als we nu een stoomtrein hele interessante techniek vinden. Maar absoluut achterhaald en onverantwoord.

Kijk zelf maar.

https://youtu.be/6V3EOWqPo2I

Oh ja, de slides lopen een beetje achter op de tekst. Alleen voor echte autisisten onverteerbaar, voor mensen die de tekst niet direct begrijpen eigenlijk wel handig.
Bedankt voor de link. Het is jammer dat de video ruim een uur duurt en velen het niet zullen kijken, maar deze video over de toekomst van de automotive industrie gaat eigenlijk op voor elke industrie.

Management summary voor de niet kijkers. Die wordt samengevat in deze quote op ongeveer 1:00:14 van de video:

"If you can solve personalised transportation at scale, that is very different than producing a million cars on the road."

Net als vele andere industrien/services. Komt het er op neer dat de kostprijs van vrijwel alles, heel laag wordt en daardoor wordt het voor iedereen toegankelijk. Nu hebben veel mensen een auto van gemiddeld 20k voor de deur staan en over 15 jaar heb je een maandabonnement van 10 Euro met onbeperkt vervoer.

alt

Bericht door alt » 01 dec 2018, 19:03

Wie weet, gaat het net als 100 jaren geleden toen bijna alles met paard & wagen werd vervoerd.
Dat is nu overgenomen door vrachtauto's.
Nu zie geen paard & wagens meer.
Tegenwoordig zie je jonge meisjes op paarden rijden.
Misschien over 100 jaren gaan dan de jonge meisjes wel auto rijden op een circuit.
Dan is het autorijden te vrouwlijk geworden.

Plaats reactie