Rdw geeft geen kenteken af

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Nutkees » 11 okt 2017, 20:25

Ok, het volgende probleem diet zich voor.

Ik heb iets langer dan een jaar geleden een Maserati 3200gt in Parijs gekocht tensamen met een Dodge Viper.

Bij het ophalen een hele map met papieren erbij gekregen en kenteken documenten.

8 weken geleden de auto voor een import keuring aangeboden en nu blijkt dat er 1 deel van het buitenlandse kenteken ontbreekt. RDW doet vervolgens een uitvraag in het land van herkomst van de auto om te vragen of het kenteken vrijgegeven kan worden. Na meer dan 6- weken wachten geeft de RDW aan dat ze geen reactie hebben ontvangen en dat ze om die reden geen kenteken willen afgeven.

Nu is de rdw de enige partij die mij kan voorzien van een kenteken en dat gaat nu dus niet.

Mijn vraag is dan ook, hoe nu te handelen? Rdw wil niets meer doen en daar sta je dan met een auto die je niet op
De weg krijgt omdat het bedrijf uit het buitenland geen reactie geeft.

Nog nooit zoiets meegemaakt en ook stom dat ik niet meer info had ingewonnen over alle buitenlandse documenten die ik nodig had. #leermomentje

Alle tips zijn welkom en ja rdw is al gebeld maar die werken niet mee en komen ook niet met een oplossing

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Joël D. » 11 okt 2017, 20:31

Enige wat ik me kan bedenken is proberen hem te importeren in een ander land (UK of DLD) en zo proberen hem in NL op kenteken te krijgen.

Je hebt het carte gris niet, begrijp ik uit je verhaal?

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Eric Z » 11 okt 2017, 20:37

Wat voor documenten wil de rdw hebben?
Moet het bijvoorbeeld dat kenteken deel zijn, of bevestiging van niet gestolen of iets dergelijks?
Als je dat helder hebt kan je misschien zelf achter die papieren aan.

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Joël D. » 11 okt 2017, 20:38

Heb je al een bericht gestuurd aan de Franse RDW met alle informatie die jij weet over de auto (chasisnummer, oude kentekens, oude eigenaren, etc.)?

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Nutkees » 11 okt 2017, 20:41

Probleem is dat de auto uit frankrijk komt met franse platen en een spaans kenteken, echter mis ik daar nu een deel van. Dacht dat het compleet was echter 1 document was een spaans keuringsbewijs een geen onderdeel van het originele kentekenbewijs.

Ze hebben dus een uitvraag gedaan om te achterhalen of de auto als gestolen opgegeven staat. Reactie blijft echter uit. Zou ook echt niet weten welke instantie ik moet bellen, laat staan dat die lui engels willen spreken natuurlijk.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Nutkees » 11 okt 2017, 21:06

dit is momenteel nog het enige wat ik heb bij de auto.

Dus een APK papier en een papier wat meer lijkt op een tijdelijk kenteken.
Bijlagen
Foto 11-10-17 20 42 02.jpg
Foto 11-10-17 20 42 02.jpg (22.94 KiB) 5017 keer bekeken

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Joël D. » 11 okt 2017, 21:12

Staat daar een chasisnummer op?

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Nutkees » 11 okt 2017, 21:15

Ja staat chassisnummer op

Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Zed240 » 11 okt 2017, 21:18

Poeh dat is een moeilijke zaak. Heb je iets van een adres/naam van diegene op wiens naam de auto voor het laatst heeft gestaan? Misschien dat die iets voor je kan betekenen.

Wat ik van de Fransman begreep die mijn auto afgelopen zomer kocht, is de Franse RDW een ongelooflijk moeilijk en stugge instantie. Om mijn auto daar op kenteken te krijgen waren export papieren en alle kentekenpapieren alleen niet genoeg. Ook nog door zowel koper als verkoper een compleet formulier online invullen met alle gegevens van de auto, de koper en de verkoper. Anders kijken ze er niet eens naar.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Nutkees » 13 okt 2017, 20:28

Gisteren en vandaag weer aan de telefoon gehangen met de RDW, wat een organisatie is dat toch zeg.

Gisteren bellen met ene GertJan, verhaal uitgelegd waarom de rdw niets meer wil doen en mij vervolgens Spaanse papieren toestuurt en de franse papieren achter houdt. Hij ging bellen met Heereveen, pats verbinding weg.

Terugbellen en nu Betty aan de lijn, kon niet doorvebinden met GertJan (welkom in 2017)... weer verhaal gedaan en zij ging Heereveen ook bellen en al snel het verhaal dat er niemand daar "ingelogd" was, wellicht vanwege koffiepauze(WAT?). Betty gaat het later nogmaals proberen en belt mij dan terug.......

1 dag later, denk ga zelf maar weer bellen. Nu ene Lieke oid aan de lijn, ik vraag naar Betty, maar zij moest een achternaam hebben want het is een groot bedrijf, ik geef aan dat Betty nu niet echt een veel voorkomende naam is maar goed. WEER het verhaal moeten doen en zij gaat ook even in de casus duiken. 2 minuten later weer contact en Betty blijkt gewoon naast haar te zitten.

Anyway, heereveen is gebeld en reactie is dat er inderdaad nog franse papieren zijn en die sturen ze nu ook retour en daarmee zoek ik het eigenlijk maar uit is het devies.

Toen gevraagd welke instantie ik in Frankrijk kan benaderen en na het website te hebben gehad, vroeg ik of de rdw misschien een standaard brief heeft die ik kan gebruiken, natuurlijk is die er niet.

Toen gevraagd of ik een verklaring van geen bezwaar in frankrijk kan opvragen, haar antwoord was dat alleen de rdw die kan doen. Mijn god, mijn bloed kookt nu bijna!

Ze gaf aan dat ik alleen kan navragen of hun de aanrvaag vanuit Heerenveen er nog eens bij kunnen halen, ik vrasg of ik dan een referentienummer oid kan opgeven, maar ook die is niet aanwezig of willen ze niet geven.

Kortom: de rdw die als enige een kenteken mag afgeven doet dus echt helemaal niets voor hun klanten. Ze vragen maximaal 2x een verklaring aan, bellen dit niet na en dan mag je het als klant verder uitzoeken.

Iemand die tips heeft of weet hoe ik de franse afdeling kan en moet benaderen, let me know! Wellicht dat het bedrijf waar de auto jn onderhoud was een nieuw kenteken kan aanvragen?

En als niets lukt, dan maar op zoek naar een 3200gt sloper met kenteken denk ik.

Pfff. Wat een land leven we in.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door RS-Ron » 13 okt 2017, 20:44

Dit zou de website van de Spaanse RDW moeten zijn. https://itvcitaprevia.es
Je zou een mail kunnen sturen in het Spaans, wellicht kan hier iemand iets voor je in het Spaans opstellen. Stuur de foto van het onvolledige kentekenbewijs mee incl. een foto van het chassisnr. van de auto. Stel daar de vraag hoe je in het bezit kan komen van het ontbrekende kentekenbewijs en of de auto als gestolen staat geregistreerd.

Edit, lees net het laatst geplaatste bericht, als je een auto hebt met het juiste chassisnr, volledig kenteken, kan je dan die Franse meuk er niet tussenuitsnijden ? Dat ding gaat toch met eendagskenteken naar de RDW ?

Succes !


GR Ron

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Nutkees » 13 okt 2017, 21:06

He Ron

Ik had voor de spaanse rdw een ander adres gekregen dan die jij nu aangeeft. Uit mijn hoofd weet ik niet meer wat die was, maar heb ik op de zaak genoteerd.

Er zitten ook franse papieren bijnde auto maar ik geloof dat dat geen kentekenpapieren waren en zo wel, dan onbreekt in elk geval de carte gris.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Macboy » 14 okt 2017, 15:54

RDW kunnen we vanuit hier wellicht wat onder druk zetten, maar denk dat je beter eerst het buitenland moet aanpakken ?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27873
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Luco » 14 okt 2017, 16:50

Kort samengevat
Jij hebt niet de juiste papieren en dat moet de RDW maar oplossen :tooth:

:popcorn:

GEpower
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jun 2009, 14:56

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door GEpower » 14 okt 2017, 23:38

In principe zou het chassisnummer genoeg moeten zijn, en gaan ze dan inderdaad de 'rdw' in het land van herkomst contacten. Mijn auto is ook zonder papieren binnen gekomen (wel een douane formuliertje oid)

Maar stond hij nou als laatst in Frankrijk of in Spanje geregistreerd? Wellicht dat de RDW het verkeerde land contact? Moeten ze eigenlijk niet Spanje hebben?

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Luca » 29 okt 2017, 19:35

Al een update?

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Nutkees » 29 okt 2017, 23:00

Nou in zoverre dat ze dus in frankrijk een aanvraag hebben gedaan, op basis van het feit dat er een bon bij zat inzake de aankoop van de auto. Die dus spaanse papieren heeft en geen franse.

Probleem is dat de rdw nu geen aanvraag meer wil doen in Spanje en ik kan dat niet zelf doen want ze zeggen dat het alleen via een overheidsinstantie kan.

Het is echt nog even een serieuze WTF moment. De RDW is echt zo mega slecht qua behulpzaamheid.

Rechtstreeks bellen met een vestiging kan niet en je bent soms 3 dagen bezig om via het vaste nummer eindelijk in contact te komen omdat ze veelal niet “ingelogd” zijn.

Eenmaal contact moeten ze altijd weer terugbellen wat ook nog nooit is gebeurd.

Ga as week wederom een poging wagen en anders gaan we maar een ander pad inslaan......

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Macboy » 31 okt 2017, 08:31

Ben benieuwd welke kant dit op gaat...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door ///Joost » 31 okt 2017, 09:38

Ik snap niet dat je zelf nog niet de Franse of Spaanse RDW hebt gecontacteerd (en ja, ik lees dat de RDW zegt dat alleen zij dat kunnen...;) ). Als iemand in Spanje of Frankrijk een deel van z'n papieren kwijt is zal ie toch ook een vervangend kenteken ergens vandaan moeten kunnen toveren.
Al ga je een dagje zitten met Google translate, dan moet er toch wel minstens een korte mail op te stellen zijn. Nu laat je alles van de RDW afhangen, maar ik zou parallel ook zelf even wat proactief worden.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door MParallel » 31 okt 2017, 11:06

"De RDW denkt met u mee".

Oh nee.

Succes.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Arthur » 31 okt 2017, 11:32

Het gewoon niet reageren of terug bellen. Ook al kunnen/willen ze niet helpen. Zo onbeschoft!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door ///Joost » 31 okt 2017, 11:43

Arthur schreef: 31 okt 2017, 11:32 Het gewoon niet reageren of terug bellen. Ook al kunnen/willen ze niet helpen. Zo onbeschoft!
Dit zie ik helaas maar al te vaak in mijn dagelijks werk. Nu begrijp ik dat met de komst van e-mail het wel erg makkelijk wordt om een spervuur aan vragen te stellen (en als je 100+ e-mails per dag krijgt is het lastig om alles gedetaillerd te beantwoorden), maar ik probeer toch wel altijd op z'n minst een bericht terug te sturen. Men is tegenwoordig té makkelijk daarin geworden.

vincent328
Berichten: 413
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:18
Locatie: Noord Brabant

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door vincent328 » 31 okt 2017, 13:59

PM'ed

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door tomgtr » 31 okt 2017, 14:28

Ik ken aardig wat mensen in Spane en heb een paar spaanssprekende collega's hier. Als ik iets kan betekenen laat maar weten.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Rdw geeft geen kenteken af

Bericht door Nutkees » 31 okt 2017, 14:33

///Joost schreef: 31 okt 2017, 09:38 Ik snap niet dat je zelf nog niet de Franse of Spaanse RDW hebt gecontacteerd (en ja, ik lees dat de RDW zegt dat alleen zij dat kunnen...;) ). Als iemand in Spanje of Frankrijk een deel van z'n papieren kwijt is zal ie toch ook een vervangend kenteken ergens vandaan moeten kunnen toveren.
Al ga je een dagje zitten met Google translate, dan moet er toch wel minstens een korte mail op te stellen zijn. Nu laat je alles van de RDW afhangen, maar ik zou parallel ook zelf even wat proactief worden.
Uiteraard ben ik daar al lang mee bezig, echter die verklaring van geen bezwaar geven ze niet af aan particulieren en dat is wel exact wat ik nodig heb.

Ik moet deze week nog even focus hebben op een ander project en daarna ga ik er met vernieuwde energie weer mee aan de slag en mocht ik ergens hulp bij nodig hebben, dan zal ik dat zeker opzoeken! Thanks allemaal alvast.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Edwin de Haas, EmielS60 en 280 gasten