Hot Hatch uit de nineties en zero's
-
OnlineRogerb
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
afgelopen zaterdag verkocht helaas
Deze clio ook net verkocht
Deze clio ook net verkocht
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Die Rallye
Meer info graag........ Een beetje werk eraan is niet erg. Dat kan ik zelf prima oplossen
Een 106 rallye ph1 heeft een maat van mij gehad. Ergens in 2003 ofzo. Toen begreep ik die auto niet helemaal omdat hij maaar 100pk had. Ik had toen een corrado G60 en die was lichtjaren sneller. Nu kijk ik daar toch anders naar en geloof meer in het hoe lichter hoe beter concept voor een leuke beleving.
CRX is ook gaaf maar volgens mij zijn ze inmiddels allemaal weggeroest. Ik zat tussen 1998 en 2002 op de MTS in Apeldoorn en toen was het allemaal CRX, GTI, GSI, G60, 325i etc wat de klok sloeg. Ik kon dat allemaal niet betalen en reed toen in auto's die ik voor weinig kocht met kapotte koppeling, koppakking ofzo. Die fikste ik dan en had bij verkoop vaak een kleine winst. Ik heb een poos een citroen XM gehad. Daar maakte ik trouwens best de blitz mee Geweldige auto trouwens.
Meer info graag........ Een beetje werk eraan is niet erg. Dat kan ik zelf prima oplossen
Een 106 rallye ph1 heeft een maat van mij gehad. Ergens in 2003 ofzo. Toen begreep ik die auto niet helemaal omdat hij maaar 100pk had. Ik had toen een corrado G60 en die was lichtjaren sneller. Nu kijk ik daar toch anders naar en geloof meer in het hoe lichter hoe beter concept voor een leuke beleving.
CRX is ook gaaf maar volgens mij zijn ze inmiddels allemaal weggeroest. Ik zat tussen 1998 en 2002 op de MTS in Apeldoorn en toen was het allemaal CRX, GTI, GSI, G60, 325i etc wat de klok sloeg. Ik kon dat allemaal niet betalen en reed toen in auto's die ik voor weinig kocht met kapotte koppeling, koppakking ofzo. Die fikste ik dan en had bij verkoop vaak een kleine winst. Ik heb een poos een citroen XM gehad. Daar maakte ik trouwens best de blitz mee Geweldige auto trouwens.
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
-
OnlineRogerb
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
@Reind, ik ga m binnekort naar de werkplaats halen dan zal ik je wel ff updaten
@ Henk Jan, 325i is een bekende hier is m'n eigen auto maar rijd er zo weinig mee dat deze de verkoop in mag, zelfde geld voor de Z3 QP.. (sinds ik m heb denk ik 1 a 1,5 tank mee gereden)
@ Henk Jan, 325i is een bekende hier is m'n eigen auto maar rijd er zo weinig mee dat deze de verkoop in mag, zelfde geld voor de Z3 QP.. (sinds ik m heb denk ik 1 a 1,5 tank mee gereden)
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Ik zoek tzt zoiets leuks voor mn oudste zoon (en een beetje voor pa ) om mee te beginnen, maar heb nog even te gaan.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Ik ga denk ik binnekort toch eens rijden met een MINI cooper S. In Dld is het aanbod enorm en kun je voor €4.000 echt leuk shoppen. Weleens in een gewone cooper gereden en dat stuurt heel leuk maar de motor was underpowered waardoor het in het geheel tegenviel. Maar die cooper S heeft natuurlijk een compressor en is ook nogeens makkelijk richting de 200pk te tunen. Ben erg benieuwd hoe zo'n auto dan rijd.
Aan de andere kant is de MINI weer vrij nieuw en zwaar t.o.v. een 106 of Clio. Het moet wel echt een hot hatch zijn.
Aan de andere kant is de MINI weer vrij nieuw en zwaar t.o.v. een 106 of Clio. Het moet wel echt een hot hatch zijn.
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Deze stond in de koopjeshoek, wel wat buiten budget maar volgensmij best wel een interessant ding:Reind schreef: ↑03 okt 2017, 14:42 Ik ga denk ik binnekort toch eens rijden met een MINI cooper S. In Dld is het aanbod enorm en kun je voor €4.000 echt leuk shoppen. Weleens in een gewone cooper gereden en dat stuurt heel leuk maar de motor was underpowered waardoor het in het geheel tegenviel. Maar die cooper S heeft natuurlijk een compressor en is ook nogeens makkelijk richting de 200pk te tunen. Ben erg benieuwd hoe zo'n auto dan rijd.
Aan de andere kant is de MINI weer vrij nieuw en zwaar t.o.v. een 106 of Clio. Het moet wel echt een hot hatch zijn.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/min ... b9c5b7a618
Vraagprijs 6650
- Alexander
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
- Locatie: Nürburgring 1700+ laps
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Hot hatches uit de nineties zijn zeker erg leuk.
In mijn 12 jaar hot hatch nurburgring ervaring (o.a. 309 GTI, Clio Williams, Civic VTI, andere civics) ontkom je er echter niet aan geregeld stil te staan met allerlei technische issues vanwege ouderdom. Ene keer een brandstofpomp, andere keer een versleten LMM, dan weer een aandrijfas.
Naast het nodige geld wat dat met zich meebrengt is het het 'levend' blijven houden van de autos wel een sport op zichzelf dan wel lijkt het soms. Dat moet je wel leuk (blijven) vinden. Het is achteraf een wonder dat ik maar 1x ben afgesleept in 1800 rondjes bedenk ik mij nu
In mijn 12 jaar hot hatch nurburgring ervaring (o.a. 309 GTI, Clio Williams, Civic VTI, andere civics) ontkom je er echter niet aan geregeld stil te staan met allerlei technische issues vanwege ouderdom. Ene keer een brandstofpomp, andere keer een versleten LMM, dan weer een aandrijfas.
Naast het nodige geld wat dat met zich meebrengt is het het 'levend' blijven houden van de autos wel een sport op zichzelf dan wel lijkt het soms. Dat moet je wel leuk (blijven) vinden. Het is achteraf een wonder dat ik maar 1x ben afgesleept in 1800 rondjes bedenk ik mij nu
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Dat eerste model moderne mini reed ik met de 5 gt turbo echt helemaal zoek, zowel op acceleratie als op bochtenwerk
dat was een cooper s die was gekieteld.
dat was een cooper s die was gekieteld.
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Misschien, maar goed huiswerk scheelt hierin ook denk ik. Bij mijn 106 GTI (ding was echt in super staat technisch) viel er iedere maand weer wel iets anders vanaf. Dus iedere maand weer naar de garage om weer iets te vervangen. Ik rij nu een Civic uit '97, totaal niet sportief. Maar het ding krijgt echt 0 onderhoud om eerlijk te zijn en doet al 2,5 jaar niks verkeerd.Alexander schreef: ↑03 okt 2017, 14:59Naast het nodige geld wat dat met zich meebrengt is het het 'levend' blijven houden van de autos wel een sport op zichzelf dan wel lijkt het soms. Dat moet je wel leuk (blijven) vinden. Het is achteraf een wonder dat ik maar 1x ben afgesleept in 1800 rondjes bedenk ik mij nu
Beiden komen uit dezelfde periode, maar verbaast toch niemand dat de Honda technisch vele malen betrouwbaarder en beter in elkaar steekt dan de Peugeot? Wil je probleemloos rijden begint de basis denk ik altijd bij een merk dat probleemloze auto's in elkaar schroeft. Dit valt op internet makkelijk genoeg te achterhalen. Helaas is dat niet altijd de leukste basis.
- Alexander
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
- Locatie: Nürburgring 1700+ laps
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
klopt, eens.
mijn punt was meer als je (heel) veel circuit rijdt met een echt oudere auto je vrij regelmatig wel wat hebt. Met de peugeot en clio in mijn beginjaren had ik uiteindelijk minder gezeik dat mijn snelste civic omdat ik daar veel meer tot de limit en er over aan het belasten was. je vraagt dan wel wat van zelfs een goed opgebouwde oudere circuittool.
mijn punt was meer als je (heel) veel circuit rijdt met een echt oudere auto je vrij regelmatig wel wat hebt. Met de peugeot en clio in mijn beginjaren had ik uiteindelijk minder gezeik dat mijn snelste civic omdat ik daar veel meer tot de limit en er over aan het belasten was. je vraagt dan wel wat van zelfs een goed opgebouwde oudere circuittool.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Met elke oudere auto waarmee je op het circuit rijdt gaat alles stuk. BMW's worden altijd erg geprezen maar ik kan je vertellen dat een seizoen in competitie racen serieus geld kost. Er gaat va nalles stuk en BMW onderdelen zijn ook niet bepaald goedkoop. Kan me wel voorstellen dat het franse lichte spul nog sneller stuk gaat. Die zitten gewoon minder robuust in elkaar.
Maargoed voor mij irrelevant want ik ben niet van plan om er mee op het circuit te gaan. Hooguit een rondje ring ofzo.
Hier word ik ook wel hebberig van:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C
Maargoed voor mij irrelevant want ik ben niet van plan om er mee op het circuit te gaan. Hooguit een rondje ring ofzo.
Hier word ik ook wel hebberig van:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C
- duifjes.com.
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
- Auto: Ja heb ik
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Gewoon een keer een Cooper S rijden, ervaren hoe het is. Geen idee waar je woont, maar je mag wel een stuk in mijn Cooper S rijden, wedden dat je gelijk enthousiast bent!WJ schreef: ↑03 okt 2017, 14:45Deze stond in de koopjeshoek, wel wat buiten budget maar volgensmij best wel een interessant ding:Reind schreef: ↑03 okt 2017, 14:42 Ik ga denk ik binnekort toch eens rijden met een MINI cooper S. In Dld is het aanbod enorm en kun je voor €4.000 echt leuk shoppen. Weleens in een gewone cooper gereden en dat stuurt heel leuk maar de motor was underpowered waardoor het in het geheel tegenviel. Maar die cooper S heeft natuurlijk een compressor en is ook nogeens makkelijk richting de 200pk te tunen. Ben erg benieuwd hoe zo'n auto dan rijd.
Aan de andere kant is de MINI weer vrij nieuw en zwaar t.o.v. een 106 of Clio. Het moet wel echt een hot hatch zijn.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/min ... b9c5b7a618
Vraagprijs 6650
Meld je anders even op FB bij Mini club, staan regelmatig mooie R53's te koop.
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Alexander schreef: ↑03 okt 2017, 14:59 Hot hatches uit de nineties zijn zeker erg leuk.
In mijn 12 jaar hot hatch nurburgring ervaring (o.a. 309 GTI, Clio Williams, Civic VTI, andere civics) ontkom je er echter niet aan geregeld stil te staan met allerlei technische issues vanwege ouderdom. Ene keer een brandstofpomp, andere keer een versleten LMM, dan weer een aandrijfas.
Naast het nodige geld wat dat met zich meebrengt is het het 'levend' blijven houden van de autos wel een sport op zichzelf dan wel lijkt het soms. Dat moet je wel leuk (blijven) vinden. Het is achteraf een wonder dat ik maar 1x ben afgesleept in 1800 rondjes bedenk ik mij nu
dat kan slechter, ik had een 205 gti ringtool gekocht, die reed al jaren op de ring rond, bij mij na 1,5 ronde koppakking eruit incl vloeistof en 1000 euro verder stond ik weer naast de kant van de ring. Die 205 heb ik toen meteen naar de sloop gebracht, zo beu was ik hem al.
tevens om verwachtingen van topicstarter te temperen. Ik wil mijn hele leven al een 205 gti, vanaf de dag dat ze rondreden, toen ik hem had, was dat de domper van de eeuw, dat komt echt voor geen meter vooruit en deinst als een dolle. Ik kwam dan wel uit een Ariel, dus heel eerlijk is dat ook niet, maar toch. Het kan tegenvallen.
Dat gezegd hebbende, ben ik nu weer bezig met een 205gti...maar nu een poepie originele
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Het kan nog slechter. In 2012 voor de start van het raceseizoen een nieuwe motor laten opbouwen voor de 325i Ooperon cup. Tijdens de shakedown kwam na de derde ronden de klep dwars door de zuiger zetten. Jammer dan.......... een paar weken later was de eerste wedstrijd en ik kon weer een motor laten bouwen. In seizoen 2013 hebben wij 3 motorschades gehad waarvan 1 blok dat we hadden geleend omdat we niet op tijd een andere motor konden krijgen. Die motor plofte overigens wel in stijl. Ik lag op de 1ste plek toen de motor op TT Assen precies op start/finish vast liep met de deelnemer waarvan we de motor hadden geleend vlak achter me. Enige troost voor hem was dat hij de race won.Roy RS schreef: ↑04 okt 2017, 09:42Alexander schreef: ↑03 okt 2017, 14:59 Hot hatches uit de nineties zijn zeker erg leuk.
In mijn 12 jaar hot hatch nurburgring ervaring (o.a. 309 GTI, Clio Williams, Civic VTI, andere civics) ontkom je er echter niet aan geregeld stil te staan met allerlei technische issues vanwege ouderdom. Ene keer een brandstofpomp, andere keer een versleten LMM, dan weer een aandrijfas.
Naast het nodige geld wat dat met zich meebrengt is het het 'levend' blijven houden van de autos wel een sport op zichzelf dan wel lijkt het soms. Dat moet je wel leuk (blijven) vinden. Het is achteraf een wonder dat ik maar 1x ben afgesleept in 1800 rondjes bedenk ik mij nu
dat kan slechter, ik had een 205 gti ringtool gekocht, die reed al jaren op de ring rond, bij mij na 1,5 ronde koppakking eruit incl vloeistof en 1000 euro verder stond ik weer naast de kant van de ring. Die 205 heb ik toen meteen naar de sloop gebracht, zo beu was ik hem al.
tevens om verwachtingen van topicstarter te temperen. Ik wil mijn hele leven al een 205 gti, vanaf de dag dat ze rondreden, toen ik hem had, was dat de domper van de eeuw, dat komt echt voor geen meter vooruit en deinst als een dolle. Ik kwam dan wel uit een Ariel, dus heel eerlijk is dat ook niet, maar toch. Het kan tegenvallen.
Dat gezegd hebbende, ben ik nu weer bezig met een 205gti...maar nu een poepie originele
Laatst gewijzigd door Reind op 04 okt 2017, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Alexander
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
- Locatie: Nürburgring 1700+ laps
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
kijk, zo 'slecht' had ik het dus niet al die jaren
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
R53 is zeker leuk rijden. Iets van 10 jaar en 100.000km eentje gereden.
Kwaliteit is niet altijd even goed maar wel beleving en ondertussen een stukje veiligheid/luxe/6bak.
Must is een licht setje wielen, 3cm verlaging, catback uitlaatje en remblokken upgrade dan klinkt en voelt hij pas echt goed.
Kwaliteit is niet altijd even goed maar wel beleving en ondertussen een stukje veiligheid/luxe/6bak.
Must is een licht setje wielen, 3cm verlaging, catback uitlaatje en remblokken upgrade dan klinkt en voelt hij pas echt goed.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Golf VR6 <3
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Jah... Super, ik kijk ook regelmatig op Marktplaats naar de vr6 (Golf en Corrado). Zwaar in de neus en niet de vlotste, maar ik heb gewoon wat met die auto en motor.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
+1 heerlijke wagens, goede herinneringen aan!
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Zou dan eerder voor een Golf 2 gti of g60 gaan. Golf 3 heeft nogal eens last van roest.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Hier om de hoek zit een klein autobedrijfje die vooral in Audi/VW doet en die heeft nog een leuke Golf 2 voor de liefhebber. Wel een zak geld meebrengen.
http://www.hamiltonautomobielen.nl/vehicle/6797/
http://www.hamiltonautomobielen.nl/vehicle/6797/
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Heeft ook nog een import Golf IV R32 staan.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Audi S3 8L 1998-2003 210pk voor de pre face en 225pk voor de facelift. Ook een leuke hot hatch toch?
-
OnlineHitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Is dat geen rechtuitbrander?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: jasverstoppen en 177 gasten