Hot Hatch uit de nineties en zero's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1559
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Rogerb » 03 okt 2017, 10:00

afgelopen zaterdag verkocht helaas
Afbeelding

Afbeelding


Deze clio ook net verkocht
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Reind » 03 okt 2017, 10:28

Die Rallye :love:

Meer info graag........ Een beetje werk eraan is niet erg. Dat kan ik zelf prima oplossen :angel:

Een 106 rallye ph1 heeft een maat van mij gehad. Ergens in 2003 ofzo. Toen begreep ik die auto niet helemaal omdat hij maaar 100pk had. Ik had toen een corrado G60 en die was lichtjaren sneller. Nu kijk ik daar toch anders naar en geloof meer in het hoe lichter hoe beter concept voor een leuke beleving.

CRX is ook gaaf maar volgens mij zijn ze inmiddels allemaal weggeroest. Ik zat tussen 1998 en 2002 op de MTS in Apeldoorn en toen was het allemaal CRX, GTI, GSI, G60, 325i etc wat de klok sloeg. Ik kon dat allemaal niet betalen en reed toen in auto's die ik voor weinig kocht met kapotte koppeling, koppakking ofzo. Die fikste ik dan en had bij verkoop vaak een kleine winst. Ik heb een poos een citroen XM gehad. Daar maakte ik trouwens best de blitz mee :roflol: Geweldige auto trouwens.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Henk Jan » 03 okt 2017, 12:12

Rogerb schreef: 02 okt 2017, 15:05 Heb zaterdag een 306 Gti verkocht! Je kan me tzt altijd even berichten, meesten staan op Facebook (boulogneautoworks)
Mooie 325i ook!

Online
Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1559
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Rogerb » 03 okt 2017, 12:20

@Reind, ik ga m binnekort naar de werkplaats halen dan zal ik je wel ff updaten ;)

@ Henk Jan, 325i is een bekende hier ;) is m'n eigen auto maar rijd er zo weinig mee dat deze de verkoop in mag, zelfde geld voor de Z3 QP.. (sinds ik m heb denk ik 1 a 1,5 tank mee gereden)

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Henk Jan » 03 okt 2017, 12:44

Ik zoek tzt zoiets leuks voor mn oudste zoon (en een beetje voor pa :lol: ) om mee te beginnen, maar heb nog even te gaan.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Reind » 03 okt 2017, 14:42

Ik ga denk ik binnekort toch eens rijden met een MINI cooper S. In Dld is het aanbod enorm en kun je voor €4.000 echt leuk shoppen. Weleens in een gewone cooper gereden en dat stuurt heel leuk maar de motor was underpowered waardoor het in het geheel tegenviel. Maar die cooper S heeft natuurlijk een compressor en is ook nogeens makkelijk richting de 200pk te tunen. Ben erg benieuwd hoe zo'n auto dan rijd.

Aan de andere kant is de MINI weer vrij nieuw en zwaar t.o.v. een 106 of Clio. Het moet wel echt een hot hatch zijn.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door WJ » 03 okt 2017, 14:45

Reind schreef: 03 okt 2017, 14:42 Ik ga denk ik binnekort toch eens rijden met een MINI cooper S. In Dld is het aanbod enorm en kun je voor €4.000 echt leuk shoppen. Weleens in een gewone cooper gereden en dat stuurt heel leuk maar de motor was underpowered waardoor het in het geheel tegenviel. Maar die cooper S heeft natuurlijk een compressor en is ook nogeens makkelijk richting de 200pk te tunen. Ben erg benieuwd hoe zo'n auto dan rijd.

Aan de andere kant is de MINI weer vrij nieuw en zwaar t.o.v. een 106 of Clio. Het moet wel echt een hot hatch zijn.
Deze stond in de koopjeshoek, wel wat buiten budget maar volgensmij best wel een interessant ding:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/min ... b9c5b7a618

Afbeelding
Vraagprijs 6650

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Alexander » 03 okt 2017, 14:59

Hot hatches uit de nineties zijn zeker erg leuk.

In mijn 12 jaar hot hatch nurburgring ervaring (o.a. 309 GTI, Clio Williams, Civic VTI, andere civics) ontkom je er echter niet aan geregeld stil te staan met allerlei technische issues vanwege ouderdom. Ene keer een brandstofpomp, andere keer een versleten LMM, dan weer een aandrijfas.

Naast het nodige geld wat dat met zich meebrengt is het het 'levend' blijven houden van de autos wel een sport op zichzelf dan wel lijkt het soms. Dat moet je wel leuk (blijven) vinden. Het is achteraf een wonder dat ik maar 1x ben afgesleept in 1800 rondjes bedenk ik mij nu :lol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Luco » 03 okt 2017, 20:01

Dat eerste model moderne mini reed ik met de 5 gt turbo echt helemaal zoek, zowel op acceleratie als op bochtenwerk :lol:
dat was een cooper s die was gekieteld.

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Mrton » 03 okt 2017, 20:29

Alexander schreef: 03 okt 2017, 14:59Naast het nodige geld wat dat met zich meebrengt is het het 'levend' blijven houden van de autos wel een sport op zichzelf dan wel lijkt het soms. Dat moet je wel leuk (blijven) vinden. Het is achteraf een wonder dat ik maar 1x ben afgesleept in 1800 rondjes bedenk ik mij nu :lol:
Misschien, maar goed huiswerk scheelt hierin ook denk ik. Bij mijn 106 GTI (ding was echt in super staat technisch) viel er iedere maand weer wel iets anders vanaf. Dus iedere maand weer naar de garage om weer iets te vervangen. Ik rij nu een Civic uit '97, totaal niet sportief. Maar het ding krijgt echt 0 onderhoud om eerlijk te zijn :bag: en doet al 2,5 jaar niks verkeerd.

Beiden komen uit dezelfde periode, maar verbaast toch niemand dat de Honda technisch vele malen betrouwbaarder en beter in elkaar steekt dan de Peugeot? Wil je probleemloos rijden begint de basis denk ik altijd bij een merk dat probleemloze auto's in elkaar schroeft. Dit valt op internet makkelijk genoeg te achterhalen. Helaas is dat niet altijd de leukste basis.

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Alexander » 03 okt 2017, 21:25

klopt, eens.

mijn punt was meer als je (heel) veel circuit rijdt met een echt oudere auto je vrij regelmatig wel wat hebt. Met de peugeot en clio in mijn beginjaren had ik uiteindelijk minder gezeik dat mijn snelste civic omdat ik daar veel meer tot de limit en er over aan het belasten was. je vraagt dan wel wat van zelfs een goed opgebouwde oudere circuittool.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Reind » 04 okt 2017, 09:27

Met elke oudere auto waarmee je op het circuit rijdt gaat alles stuk. BMW's worden altijd erg geprezen maar ik kan je vertellen dat een seizoen in competitie racen serieus geld kost. Er gaat va nalles stuk en BMW onderdelen zijn ook niet bepaald goedkoop. Kan me wel voorstellen dat het franse lichte spul nog sneller stuk gaat. Die zitten gewoon minder robuust in elkaar.

Maargoed voor mij irrelevant want ik ben niet van plan om er mee op het circuit te gaan. Hooguit een rondje ring ofzo.

Hier word ik ook wel hebberig van:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door duifjes.com. » 04 okt 2017, 09:41

WJ schreef: 03 okt 2017, 14:45
Reind schreef: 03 okt 2017, 14:42 Ik ga denk ik binnekort toch eens rijden met een MINI cooper S. In Dld is het aanbod enorm en kun je voor €4.000 echt leuk shoppen. Weleens in een gewone cooper gereden en dat stuurt heel leuk maar de motor was underpowered waardoor het in het geheel tegenviel. Maar die cooper S heeft natuurlijk een compressor en is ook nogeens makkelijk richting de 200pk te tunen. Ben erg benieuwd hoe zo'n auto dan rijd.

Aan de andere kant is de MINI weer vrij nieuw en zwaar t.o.v. een 106 of Clio. Het moet wel echt een hot hatch zijn.
Deze stond in de koopjeshoek, wel wat buiten budget maar volgensmij best wel een interessant ding:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/min ... b9c5b7a618

Afbeelding
Vraagprijs 6650
Gewoon een keer een Cooper S rijden, ervaren hoe het is. Geen idee waar je woont, maar je mag wel een stuk in mijn Cooper S rijden, wedden dat je gelijk enthousiast bent!

Meld je anders even op FB bij Mini club, staan regelmatig mooie R53's te koop.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Roy RS » 04 okt 2017, 09:42

Alexander schreef: 03 okt 2017, 14:59 Hot hatches uit de nineties zijn zeker erg leuk.

In mijn 12 jaar hot hatch nurburgring ervaring (o.a. 309 GTI, Clio Williams, Civic VTI, andere civics) ontkom je er echter niet aan geregeld stil te staan met allerlei technische issues vanwege ouderdom. Ene keer een brandstofpomp, andere keer een versleten LMM, dan weer een aandrijfas.

Naast het nodige geld wat dat met zich meebrengt is het het 'levend' blijven houden van de autos wel een sport op zichzelf dan wel lijkt het soms. Dat moet je wel leuk (blijven) vinden. Het is achteraf een wonder dat ik maar 1x ben afgesleept in 1800 rondjes bedenk ik mij nu :lol:


dat kan slechter, ik had een 205 gti ringtool gekocht, die reed al jaren op de ring rond, bij mij na 1,5 ronde koppakking eruit incl vloeistof en 1000 euro verder stond ik weer naast de kant van de ring. Die 205 heb ik toen meteen naar de sloop gebracht, zo beu was ik hem al.

tevens om verwachtingen van topicstarter te temperen. Ik wil mijn hele leven al een 205 gti, vanaf de dag dat ze rondreden, toen ik hem had, was dat de domper van de eeuw, dat komt echt voor geen meter vooruit en deinst als een dolle. Ik kwam dan wel uit een Ariel, dus heel eerlijk is dat ook niet, maar toch. Het kan tegenvallen.

Dat gezegd hebbende, ben ik nu weer bezig met een 205gti...maar nu een poepie originele

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Reind » 04 okt 2017, 11:46

Roy RS schreef: 04 okt 2017, 09:42
Alexander schreef: 03 okt 2017, 14:59 Hot hatches uit de nineties zijn zeker erg leuk.

In mijn 12 jaar hot hatch nurburgring ervaring (o.a. 309 GTI, Clio Williams, Civic VTI, andere civics) ontkom je er echter niet aan geregeld stil te staan met allerlei technische issues vanwege ouderdom. Ene keer een brandstofpomp, andere keer een versleten LMM, dan weer een aandrijfas.

Naast het nodige geld wat dat met zich meebrengt is het het 'levend' blijven houden van de autos wel een sport op zichzelf dan wel lijkt het soms. Dat moet je wel leuk (blijven) vinden. Het is achteraf een wonder dat ik maar 1x ben afgesleept in 1800 rondjes bedenk ik mij nu :lol:


dat kan slechter, ik had een 205 gti ringtool gekocht, die reed al jaren op de ring rond, bij mij na 1,5 ronde koppakking eruit incl vloeistof en 1000 euro verder stond ik weer naast de kant van de ring. Die 205 heb ik toen meteen naar de sloop gebracht, zo beu was ik hem al.

tevens om verwachtingen van topicstarter te temperen. Ik wil mijn hele leven al een 205 gti, vanaf de dag dat ze rondreden, toen ik hem had, was dat de domper van de eeuw, dat komt echt voor geen meter vooruit en deinst als een dolle. Ik kwam dan wel uit een Ariel, dus heel eerlijk is dat ook niet, maar toch. Het kan tegenvallen.

Dat gezegd hebbende, ben ik nu weer bezig met een 205gti...maar nu een poepie originele
Het kan nog slechter. In 2012 voor de start van het raceseizoen een nieuwe motor laten opbouwen voor de 325i Ooperon cup. Tijdens de shakedown kwam na de derde ronden de klep dwars door de zuiger zetten. Jammer dan.......... een paar weken later was de eerste wedstrijd en ik kon weer een motor laten bouwen. In seizoen 2013 hebben wij 3 motorschades gehad waarvan 1 blok dat we hadden geleend omdat we niet op tijd een andere motor konden krijgen. Die motor plofte overigens wel in stijl. Ik lag op de 1ste plek toen de motor op TT Assen precies op start/finish vast liep met de deelnemer waarvan we de motor hadden geleend vlak achter me. Enige troost voor hem was dat hij de race won.
Laatst gewijzigd door Reind op 04 okt 2017, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Alexander » 04 okt 2017, 11:53

kijk, zo 'slecht' had ik het dus niet al die jaren :tooth:

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door stefan740 » 04 okt 2017, 15:07

R53 is zeker leuk rijden. Iets van 10 jaar en 100.000km eentje gereden.
Kwaliteit is niet altijd even goed maar wel beleving en ondertussen een stukje veiligheid/luxe/6bak.
Must is een licht setje wielen, 3cm verlaging, catback uitlaatje en remblokken upgrade dan klinkt en voelt hij pas echt goed.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door dvh » 04 okt 2017, 15:15

Afbeelding

Golf VR6 <3

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door WJ » 04 okt 2017, 15:36

Jah... Super, ik kijk ook regelmatig op Marktplaats naar de vr6 (Golf en Corrado). Zwaar in de neus en niet de vlotste, maar ik heb gewoon wat met die auto en motor.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Niels » 04 okt 2017, 15:43

+1 heerlijke wagens, goede herinneringen aan!

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Mike R32 » 04 okt 2017, 15:56

Zou dan eerder voor een Golf 2 gti of g60 gaan. Golf 3 heeft nogal eens last van roest.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door ///Joost » 04 okt 2017, 16:08

Hier om de hoek zit een klein autobedrijfje die vooral in Audi/VW doet en die heeft nog een leuke Golf 2 voor de liefhebber. Wel een zak geld meebrengen.

Afbeelding

http://www.hamiltonautomobielen.nl/vehicle/6797/

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Mike R32 » 04 okt 2017, 16:11

Heeft ook nog een import Golf IV R32 staan.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door TurboPatrick » 04 okt 2017, 16:37

Audi S3 8L 1998-2003 210pk voor de pre face en 225pk voor de facelift. Ook een leuke hot hatch toch?

Online
Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1935
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's

Bericht door Hitz » 04 okt 2017, 16:44

Is dat geen rechtuitbrander?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jasverstoppen en 177 gasten