Hot Hatch uit de nineties en zero's
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Nee dat is mijn A3
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Ik heb bijzonder weinig met het merk, maar juist die vind ik wel leuk idd, zowel qua package (compacte vlotte 4wd) als qua looks met die subtiel uitgeklopte spatschermen (wat de latere niet meer hadden). Wel volledig onversjaakt dan, met originele wielen, in een discrete kleur (zilver, donkerblauw...) en zonder badgesTurboPatrick schreef: ↑04 okt 2017, 16:37 Audi S3 8L 1998-2003 210pk voor de pre face en 225pk voor de facelift. Ook een leuke hot hatch toch?
Heb er ook wel eens mee gereden, maar was mijn auto niet, dus geen volle bak. Daar kan ik dus niet heel veel zinnigs over zeggen, behalve dat het op een bochtig traject zeker niet tegenviel...
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Ik weet alleen van mijn A3 dat het geen bochtenauto is. Veels teveel onderstuur vergeleken met mijn vorige auto maar ik heb zelf nooit met 4wd gestuurd dus kan er helaas nog niet over mee praten. Maar ik denk qua rijbeleving dat een Clio de beste keus is van alle hot hatches.
- WJ
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
G60.. Was mijn eerste auto (Corrado), 240pk en klonk als een straaljager. Helemaal zelf aangepakt en gebouwd, lekker in me G-lader staan slijpen en zagen voor een betere flow.
Is ook zo'n 15 jaar gelden, haha. Zijn er nog bedrijven die G-laders reviseren enzo in NL? En als zo'n ding nu kapot is, is er dan nog aan te komen?
Is ook zo'n 15 jaar gelden, haha. Zijn er nog bedrijven die G-laders reviseren enzo in NL? En als zo'n ding nu kapot is, is er dan nog aan te komen?
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Jazeker Ruud Droog. Heeft destijds mijn 1H motor en g lader gereviseerd. http://www.ruud16v-g60.nl
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Een Corrado VR6 jeukt nog wel eens. Eén keer mee gereden en was positief verrast hoe goed dat reed. Heerlijk motorgeluid, degelijk gevoel, vlot en gewoon een tof ding om te zien. Versnellingsbakken zijn wel een dingetje.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Dat heb ik met de iv r32. Ben me aan het oriënteren voor een e28 m535 en e34 m5. Ongemerkt staat de iv r32 al vaker bij de zoekresultaten.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Voor mij als ik weer in de markt ben voor een hot hatch wordt het toch weer een renaultje 5.
Een gt turbo is erg leuk, alleen zou ik dan kiezen voor een 2.0 liter motor erin van een rs, met of zonder turbo
Of een uitgeklede GTE ook behoorlijk onderschat.
Een gt turbo is erg leuk, alleen zou ik dan kiezen voor een 2.0 liter motor erin van een rs, met of zonder turbo
Of een uitgeklede GTE ook behoorlijk onderschat.
- Jinx
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
- Locatie: Den Haag
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Ik zou de Clio RS doen, die heb ik een tijd gereden en is gewoon de definitie van een hot hatch en in het bochtenwerk niet veel slechter dan een Impreza. Alleen een origineel onafgetrapt exemplaar vinden is moeilijk.
Een 205 GTI was ook een echte hot hatch, maar die worden veel te duur tegenwoordig.
Een 206 GTi is geen GTi.
Een 205 GTI was ook een echte hot hatch, maar die worden veel te duur tegenwoordig.
Een 206 GTi is geen GTi.
-
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
206 RC dan ook niet?
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
die is veel te zwaar voor zijn vermogen.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Luco mocht je een 5 zoeken me oom heeft nog een r5 maxi staan met Williams blok staan op stalling en een 5 gtt bluesport
-
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
De specs van de Clio RS en 206 RC zijn heel vergelijkbaar waardoor hij (RC) zeker niet te zwaar is voor zijn vermogen. En dat type motor staat ook erg goed aangeschreven. Waarom valt hij dan door de mand volgens de mensen hier?
Audi S3 maar zal niet de sentatie van een hot hatch hebben. Weegt ook iets van 1.300kg?? Ik heb er weleens mee gereden en de 4wd geeft wel een bepaalde rijbeleving. Dat heeft de Audi TT ook. Maar echte Hot Hatches zijn het in mijn ogen niet.
Audi S3 maar zal niet de sentatie van een hot hatch hebben. Weegt ook iets van 1.300kg?? Ik heb er weleens mee gereden en de 4wd geeft wel een bepaalde rijbeleving. Dat heeft de Audi TT ook. Maar echte Hot Hatches zijn het in mijn ogen niet.
-
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Ik vond de RC destijds teveel herrie maken om dagelijks in te zetten. Wel naar gekeken en was zeker vlot zat.
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Ik denk dat als je pure snelheidsbeleving wil de jaren '90 bakkies beter zijn... Wil je pure snelheid is een mini misschien de betere keuze.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Voor 5K is de Mini zeker niet de snelste optie, dan zijn er wel snellere opties maar het is gewoon een heel lekkere kar.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Als je gewoon leuke auto's hier deelt is daar niks mis mee natuurlijk. Als je elke dag een topic opent omdat je een nieuwe auto te koop hebt staan is dat wat anders natuurlijk. Doen dus !
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Wat Macboy zegt^^. Er is een verschil tussen iemand een tip geven of proberen auto's te verkopen
- Rogerb
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Hierbij dan een paar die niet te koop zijn( op dit moment niet in ieder geval )
- duifjes.com.
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
- Auto: Ja heb ik
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Mooi spul hoor
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Deze Mini spreekt me wel aan.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C
Of deze Clio
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/r ... n=parkItem
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C
Of deze Clio
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/r ... n=parkItem
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Ik heb voor een (eigenlijk te korte) periode een Clio RS gehad, maar vanwege vele problemen en storingen besloten betrouwbaarder te gaan rijden. Mijn ouders hebben inmiddels al 10 jaar een MCS Works op de oprit staan. Ik durf wel wat te zeggen over beide auto's.
De Clio was gaaf. Stuurde heel speels en goed. Standaard deed de achterkant van de auto al speels mee in wat scherpere bochten. Vanaf 4.5k toeren kwam er wat extra vermogen vrij, wat zeker bijdroeg aan de beleving. Door het lage gewicht trok de auto goed door. Korte wielbasis creëerde een kart gevoel (hebben ze natuurlijk allebei). Het allergrootste nadeel vond ik de zitpositie. Dit vond ik écht belabberd. Elke keer als ik instapte irriteerde dit me behoorlijk. Daarnaast zijn ze wat storingsgevoelig op het gebied van elektronica en met name de gasklephuis.
De Works heeft op papier 210 pk. Dit is natuurlijk wel een verschil met een standaard Cooper S, maar ook heb ik met een aantal "standaard" Sjes meegereden. Dit viel absoluut niet tegen, en durf op die ervaring wel mijn mening te geven. De Mini vind ik een stuk volwassener aanvoelen. Het vermogen komt meer geleidelijke vrij. Ook de Mini gaat erg goed de bocht door, heeft 6 versnellingen, stuurt ook als een kart en is (naar mijn idee, ik weet niet in hoeverre dit reëel te zeggen is) betrouwbaarder. Plus is de zitpositie heerlijk. Stoel kan flink laag, wat een extra toevoeging geeft aan de rijbeleving. Het geluid is ook gaaf met zo'n compressor. Ik vind de Mini dan ook een betere allrounder/daily.
Ik denk dat je meer bang for bucks krijgt met zo'n Mini, zeker als allrounder. Als circuit/weekend/avond scheurijzer zou de keuze al wat moeilijker worden, maar dan alsnog zou mijn keuze de Mini zijn
De Clio was gaaf. Stuurde heel speels en goed. Standaard deed de achterkant van de auto al speels mee in wat scherpere bochten. Vanaf 4.5k toeren kwam er wat extra vermogen vrij, wat zeker bijdroeg aan de beleving. Door het lage gewicht trok de auto goed door. Korte wielbasis creëerde een kart gevoel (hebben ze natuurlijk allebei). Het allergrootste nadeel vond ik de zitpositie. Dit vond ik écht belabberd. Elke keer als ik instapte irriteerde dit me behoorlijk. Daarnaast zijn ze wat storingsgevoelig op het gebied van elektronica en met name de gasklephuis.
De Works heeft op papier 210 pk. Dit is natuurlijk wel een verschil met een standaard Cooper S, maar ook heb ik met een aantal "standaard" Sjes meegereden. Dit viel absoluut niet tegen, en durf op die ervaring wel mijn mening te geven. De Mini vind ik een stuk volwassener aanvoelen. Het vermogen komt meer geleidelijke vrij. Ook de Mini gaat erg goed de bocht door, heeft 6 versnellingen, stuurt ook als een kart en is (naar mijn idee, ik weet niet in hoeverre dit reëel te zeggen is) betrouwbaarder. Plus is de zitpositie heerlijk. Stoel kan flink laag, wat een extra toevoeging geeft aan de rijbeleving. Het geluid is ook gaaf met zo'n compressor. Ik vind de Mini dan ook een betere allrounder/daily.
Ik denk dat je meer bang for bucks krijgt met zo'n Mini, zeker als allrounder. Als circuit/weekend/avond scheurijzer zou de keuze al wat moeilijker worden, maar dan alsnog zou mijn keuze de Mini zijn
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
323ti handbak. 1230kg met 200pk aan boord (m50 mod en headers). Heerlijk agiel en toch volwassen.
Heb je al voor 2,5k in DE
Heb je al voor 2,5k in DE