Hot Hatch uit de nineties en zero's
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Civic VTI (EG6) is toch wel de ultieme hothatch uit begin jaren '90.. Daar kon het vergelijkbare duitse en franse spul echt niet tegenop. Onafhankelijke wielophanging en 160pk uit een atmosferische 1.6l Vtec-yooo. Tegenwoordig mag je er ook in rijden zonder tribal op de achterruit en stoelhoezen met drakenkoppen.
Verder zou ik een EP3 (Civic Type R met K20 motor) overwegen. Niet moeders mooiste, maar erg goed. Of een Integra Type R.. Geen hatch, maar wel de ultieme FWD.
Verder zou ik een EP3 (Civic Type R met K20 motor) overwegen. Niet moeders mooiste, maar erg goed. Of een Integra Type R.. Geen hatch, maar wel de ultieme FWD.
- duifjes.com.
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
- Auto: Ja heb ik
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Grappig, zie je niet vaak een V6 TT, maar 1495kgdvh schreef: ↑11 okt 2017, 21:17 Zag vandaag deze op marktplaats:
Kei-leuk
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... omaat.html?
Mooi blok , dsg , coole looks ( beetje gay maar ok ).
Zou hem best willen rijden..
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
ZoietsMarsnel schreef: ↑12 okt 2017, 22:32 Civic VTI (EG6) is toch wel de ultieme hothatch uit begin jaren '90.. Daar kon het vergelijkbare duitse en franse spul echt niet tegenop. Onafhankelijke wielophanging en 160pk uit een atmosferische 1.6l Vtec-yooo. Tegenwoordig mag je er ook in rijden zonder tribal op de achterruit en stoelhoezen met drakenkoppen.
Verder zou ik een EP3 (Civic Type R met K20 motor) overwegen. Niet moeders mooiste, maar erg goed. Of een Integra Type R.. Geen hatch, maar wel de ultieme FWD.
https://link.marktplaats.nl/m1213156987
Zal wel leuk rijden maar mijn vrouw steekt hier zeker een stokje voor.
Het aanbod lijkt ook minimaal. Ik heb alleen verbouwde civics gevonden.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Hondas weet ik alles van. Leuk een B18 ek maar dan kan je beter de Type-R daarvan importeren die heeft een B16B en die is gewoon perfect gebouwd door honda zelf. In mijn ogen hoort een B18 in een ED/EG thuis. En we weten nu dat je uit een K24 zonder lachgas en turbo dat je rond de 400pk eruit kan persen dus top motoren
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Die witte lijkt wel de oude van Alexander?
Heeft trouwens de B18C4 GSR motor, dat is geen Type R motor. (eu=B18c6 190pk, jap=B18c 200/210pk)
Er worden wel met enige regelmaat geswapte Civic's (B18/K20) aangeboden. Maar vraag me af of je hier echt op zit te wachten?
Originele NL VTI's zal je inderdaad niet veel meer vinden. En anders vragen ze de hoofdprijs;
https://www.autoscout24.nl/aanbod/honda ... ?cldtidx=8
Mocht je in de markt zijn voor Honda dan zou ik persoonlijk voor zoiets gaan en dan facelift koplampen monteren.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/hon ... e=lr&pos=5
Heeft trouwens de B18C4 GSR motor, dat is geen Type R motor. (eu=B18c6 190pk, jap=B18c 200/210pk)
Er worden wel met enige regelmaat geswapte Civic's (B18/K20) aangeboden. Maar vraag me af of je hier echt op zit te wachten?
Originele NL VTI's zal je inderdaad niet veel meer vinden. En anders vragen ze de hoofdprijs;
https://www.autoscout24.nl/aanbod/honda ... ?cldtidx=8
Mocht je in de markt zijn voor Honda dan zou ik persoonlijk voor zoiets gaan en dan facelift koplampen monteren.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/hon ... e=lr&pos=5
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Dat hoort natuurlijk een filmpje bij:TurboPatrick schreef: ↑13 okt 2017, 12:55 Hondas weet ik alles van. Leuk een B18 ek maar dan kan je beter de Type-R daarvan importeren die heeft een B16B en die is gewoon perfect gebouwd door honda zelf. In mijn ogen hoort een B18 in een ED/EG thuis. En we weten nu dat je uit een K24 zonder lachgas en turbo dat je rond de 400pk eruit kan persen dus top motoren
- Alexander
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
- Locatie: Nürburgring 1700+ laps
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
@ marsnel: dat is idd mijn oude
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
-
OnlineTi-Tourist (Erik)
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
- Locatie: 0348
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Had een soortgelijk dilemma. Mijn extra suggesties:
- Citroen AX GT of GTi. Stond een zwarte GT in NL en een rode GTi in Italie. Zou mijn keuze zijn.
- Citroen Saxo VTR / VTS
- Nissan March (Micra) Super Turbo uit Japan. Kan er alleen nooit eentje te koop vinden.
- Fiat Tipo 2.0 16V
- Citroen ZX
- Renault 19
- Citroen AX GT of GTi. Stond een zwarte GT in NL en een rode GTi in Italie. Zou mijn keuze zijn.
- Citroen Saxo VTR / VTS
- Nissan March (Micra) Super Turbo uit Japan. Kan er alleen nooit eentje te koop vinden.
- Fiat Tipo 2.0 16V
- Citroen ZX
- Renault 19
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Long time no see Erik Tipo 16V reed vroegah in de buurt, leuke optie imho!
-
OnlineWJ
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Mijn eerste auto begint me ook steeds meer te trekken, hier nog een oud filmpje uit 2002 ofzo. Net een vliegtuig
Maar nu dan misschien de Vr6. Kopen en nooit meer weg doen, hehe.
Of gewoon een 16kleppertje.
Het grote nostalgische nineties draadje.
Maar nu dan misschien de Vr6. Kopen en nooit meer weg doen, hehe.
Of gewoon een 16kleppertje.
Het grote nostalgische nineties draadje.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Heerlijk inderdaad !!
- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Heerlijke nostalgie!
Mijn Hot Hatch ervaring uit die periode:
1e auto:
Rover 114 GTI '92 - 102pk en nog geen 1.000 kilo incl chauffeur.
en verder:
- Rode 205 GTI 1.9 '90
- Mitsubishi Colt 1.6 '94 (Lauwe hatch, de GTi was hot)
Corrado G60, Calibra en Rover 220 Coupe schaar ik maar even onder de sportieve coupés.
Mijn Hot Hatch ervaring uit die periode:
1e auto:
Rover 114 GTI '92 - 102pk en nog geen 1.000 kilo incl chauffeur.
en verder:
- Rode 205 GTI 1.9 '90
- Mitsubishi Colt 1.6 '94 (Lauwe hatch, de GTi was hot)
Corrado G60, Calibra en Rover 220 Coupe schaar ik maar even onder de sportieve coupés.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Rover GTI ? Nog nooit van gehoord !
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Onder een steen gelegen zeker
- Arthur
- Berichten: 39741
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Of een stuk jonger
-
OnlineWJ
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
In Macboys geval is het waarschijnlijker omdat er geen noten houten inleg in het dashboard verkrijgbaar was, dus niet interessant en uit z'n systeem gepusht.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Ik heb zelf 4 jaar een clio rs ph1 gereden. Dat is op alle problemen na tot nu toe de leukste auto die ik gehad heb.. Flink verlaagd, hardere draagarmrubbers en gechipt. Kon er als een gek me door de bochten. Dit zou een auto zijn die ik zo zou terugkopen.
Als opvolger had ik een Honda ep3 type-r. Buiten het feit dat ik hem niet super mooi vond { ook na een carbon kap/lichtgewicht enkei velgen/ 2,75'' open uitlaat en bcracing schroefset} miste ik ook een bepaalde feeling bij de auto. Had er gewoon geen klik mee.
Als ik zou mogen adviseren zou ik voor de clio gaan. Genoeg luxe vind ik persoonlijk, goedkoop in onderhoud maar veel, heel veel fun. Stel je hebt wat meer een budget dan een civic met een k20 erin ofzo
Als opvolger had ik een Honda ep3 type-r. Buiten het feit dat ik hem niet super mooi vond { ook na een carbon kap/lichtgewicht enkei velgen/ 2,75'' open uitlaat en bcracing schroefset} miste ik ook een bepaalde feeling bij de auto. Had er gewoon geen klik mee.
Als ik zou mogen adviseren zou ik voor de clio gaan. Genoeg luxe vind ik persoonlijk, goedkoop in onderhoud maar veel, heel veel fun. Stel je hebt wat meer een budget dan een civic met een k20 erin ofzo
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
De Rover was natuurlijk helemaal niet bekend dus het was wel een tikkie sarcastisch bedoeld. Ik vond het wel grappig dat iemand met een niet al te bekende oude rappe Fiesta aankomt maar de Rover GTA niet kent
Komen toch wel weer leuke suggesties voorbij in dit topic
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Tof, zo'n Rover 114 GTI! Heeft m'n broer ook nog gehad, hoewel dan volgens mij wel de Austin Metro variant.2000USA schreef: ↑23 okt 2017, 16:35 Heerlijke nostalgie!
Mijn Hot Hatch ervaring uit die periode:
1e auto:
Rover 114 GTI '92 - 102pk en nog geen 1.000 kilo incl chauffeur.
en verder:
- Rode 205 GTI 1.9 '90
- Mitsubishi Colt 1.6 '94 (Lauwe hatch, de GTi was hot)
Corrado G60, Calibra en Rover 220 Coupe schaar ik maar even onder de sportieve coupés.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Deze rover staat te koop. Zit een MG-F motor in met 143pk. En dat op 850kg.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rov ... e=lr&pos=6
Ik ga als het lukt dit weekend kijken bij een Clio Rs uit 2000. Dus een Ph1 met 158.000 kilometer. Hij staat hier om de hoek en wil zo'n ding weleens goed bekijken en eventueel een stukje mee rijden.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rov ... e=lr&pos=6
Ik ga als het lukt dit weekend kijken bij een Clio Rs uit 2000. Dus een Ph1 met 158.000 kilometer. Hij staat hier om de hoek en wil zo'n ding weleens goed bekijken en eventueel een stukje mee rijden.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Enne een Corolla met 7AGTE blok erin ?
-
OnlineWJ
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Voor dat geld best wel een gaaf ding. Alleen die stoelen vind ik echt vreselijk...maar twee kuipjes erin en je heb de grootste lol van de wereld volgensmij.Reind schreef: ↑27 okt 2017, 13:48 Deze rover staat te koop. Zit een MG-F motor in met 143pk. En dat op 850kg.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rov ... e=lr&pos=6
Succes bij de Clio, ik heb eerlijk gezegd nooit zoveel met dat ding gehad. (vriend van mij had er een)