Hot Hatch uit de nineties en zero's
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Ik ben benieuwd. Zal in ieder geval hier verslag doen.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Gebeurt me niet snel, maar ziet een vvc in die Rover liggen en is gelijk genezen...
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Maakt mij niet echt hebberig moet ik zeggen. Het spul blonk ook niet echt uit natuurlijk, tenminste niet positief dan. Maar goed, leuk dat je het een kans geeft en verslag gaat doen!
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
-
- Berichten: 9976
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Maar dat is toch geen Hothatch?Niels schreef: ↑27 okt 2017, 23:52 https://link.marktplaats.nl/m1213477026
Zeker de moeite van een proefrit waard!
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Ik ga dus kijken bij een Clio RS Ph1 met 158.000. De auto heeft 6 eigenaren gehad zie hieronder.
30 mei 2000 - 10 jul 2001
10 jul 2001 - 17 okt 2003
28 nov 2003 - 2 apr 2005
20 apr 2005 - 8 sep 2014
18 okt 2014 - 5 feb 2015
5 feb 2015 - 12 mei 2016
15 jun 2016 - Heden
Niet heel schokkend. So far so good.
Ook heb ik bij het RDW een tellerrapport opgevraagd (kost €6,-) met als uitslag onlogisch. Dus ik dat rapport downloaden wat er dan niet aan klopt maar wordt daar niet echt veel wijzer uit. Hij geeft aan dat de kilometerstand maar 2x is gegegristeerd. 1x op 30.05.2000 (datum tenaamstelling) En 1x op 21.10.2017 met een stand van 158.150. Verder staat er niets. Dat kan toch helemaal niet aangezien verder veel over de auto beschikbaar is. Waarom krijg ik voor €6,- geen uitgebreid tellerrapport?
30 mei 2000 - 10 jul 2001
10 jul 2001 - 17 okt 2003
28 nov 2003 - 2 apr 2005
20 apr 2005 - 8 sep 2014
18 okt 2014 - 5 feb 2015
5 feb 2015 - 12 mei 2016
15 jun 2016 - Heden
Niet heel schokkend. So far so good.
Ook heb ik bij het RDW een tellerrapport opgevraagd (kost €6,-) met als uitslag onlogisch. Dus ik dat rapport downloaden wat er dan niet aan klopt maar wordt daar niet echt veel wijzer uit. Hij geeft aan dat de kilometerstand maar 2x is gegegristeerd. 1x op 30.05.2000 (datum tenaamstelling) En 1x op 21.10.2017 met een stand van 158.150. Verder staat er niets. Dat kan toch helemaal niet aangezien verder veel over de auto beschikbaar is. Waarom krijg ik voor €6,- geen uitgebreid tellerrapport?
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Geen idee, ff bij de rdw vragen?
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Raar verhaal.
Zoals ik het begrijp kan ik bij de RDW geen tellerrapport opvragen van een auto die niet op mijn naam staat. Ik kan wel een tellerrapport laten controleren op echtheid. Maar daar heb ik dus niks aan.
RDW geeft overigens voor de CLIO na een gratis check op dat de KM stand wel LOGISCH is. Dus volgens het RDW wel en volgens het premium autorapport van Finnik is de stand ONLOGISCH.
Schiet mij maar lek.
Zoals ik het begrijp kan ik bij de RDW geen tellerrapport opvragen van een auto die niet op mijn naam staat. Ik kan wel een tellerrapport laten controleren op echtheid. Maar daar heb ik dus niks aan.
RDW geeft overigens voor de CLIO na een gratis check op dat de KM stand wel LOGISCH is. Dus volgens het RDW wel en volgens het premium autorapport van Finnik is de stand ONLOGISCH.
Schiet mij maar lek.
- Rogerb
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Als op RDW.nl de stand logisch is kan je er vanuit gaan dat het gewoon klopt, als particuliere verkoper is kan degene met DigiD een compleet rapport opvragen bij Rdw. Is het een bedrijf kan hij deze gewoon even uitprinten.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Ik heb bij kentekencheck.nl voor €6,- een rapport opgevraagd en die gaven aan ONLOGISCH. Bij het RDW gaven ze met een gratis check LOGISCH aan. Als je ergens voor betaald ga je er toch vanuit dat het klopt?!
Maar je kunt dus bij het RDW alleen een uitgebereid tellerrapport inzien als je de eigenaar (bedrijf of particulier) vraagt eentje uit te draaien?
Maar je kunt dus bij het RDW alleen een uitgebereid tellerrapport inzien als je de eigenaar (bedrijf of particulier) vraagt eentje uit te draaien?
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Met als basis een (matige) hothatch imho een heel fijne pocket rocket. Ik had zelf nog in een Ibiza FR gereden maar daar vond ik mezelf te oud voor. Daarnaast is de afwerking niet te vergelijken en de styling al helemaal niet natuurlijk. De TT echter bevalt me steeds beter naar mate ik er meer kilometers mee rijd. Wellicht niet helemaal een hothatch maar bevat verder alles wat je zoekt in eentje.indobesar schreef: ↑28 okt 2017, 10:32Maar dat is toch geen Hothatch?Niels schreef: ↑27 okt 2017, 23:52 https://link.marktplaats.nl/m1213477026
Zeker de moeite van een proefrit waard!
- Rogerb
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Yep!Reind schreef: ↑28 okt 2017, 13:03 Ik heb bij kentekencheck.nl voor €6,- een rapport opgevraagd en die gaven aan ONLOGISCH. Bij het RDW gaven ze met een gratis check LOGISCH aan. Als je ergens voor betaald ga je er toch vanuit dat het klopt?!
Maar je kunt dus bij het RDW alleen een uitgebereid tellerrapport inzien als je de eigenaar (bedrijf of particulier) vraagt eentje uit te draaien?
Wat betreft kentekencheck heb ik geen ervaring mee, doe alles altijd via Rdw. Als bedrijf kost het rapport je 10 cent, particulier weet ik niet watvoor kosten.
- Tim N
- Berichten: 7747
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Heb ik er ooit (waarschijnlijk 1e in NL) van gebouwd, 114gti mpi met MG ZR 160 blok. Die ruim 160pk maakte het gebakje best "vlot".
Ding liep als een malle naar 235km/uur om daar puur door het missen van een 6e verzet in de begrenzer te lopen.
(En wat blijkt kenteken google kwamen er nog fotos boven)
Ding liep als een malle naar 235km/uur om daar puur door het missen van een 6e verzet in de begrenzer te lopen.
(En wat blijkt kenteken google kwamen er nog fotos boven)
Reind schreef: ↑27 okt 2017, 13:48 Deze rover staat te koop. Zit een MG-F motor in met 143pk. En dat op 850kg.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rov ... e=lr&pos=6
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Geniaal ding die Rover !
- ArjanS
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 11:50
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Mooie MINI hoor. Valt alleen iets buiten mijn budget.
Ik heb vandaag een Clio RS Ph1 bekeken. Stond in de buurt, juiste kilometerstand, goede advertentie etc. Ik denk ik ga eens kijken. Beetje contact gehad met de adverteerder en zou een redelijk mooi exemplaar moeten zijn. Het tegendeel bleek helaas het geval. De auto zat helemaal onder met beginnende roest. Beide wielranden achter waren rondom geblaard en aan een kant liep het zelf een stuk door in de dorpel. Ook zat er in het linkervoorscherm een scheur (is plastic), blanke lak op het dak was voor een gedeelte weg.
Verder nog punten als versleten banden voor, versleten remmen rondom, het koppelingspedaal wat erg diep zat etc.
Het was al snel duidelijk dat het hem niet ging worden.
Ik heb wel een stuk met de auto kunnen rijden en heb daardoor ook een beetje gevoel kunnen krijgen bij de Clio RS. Overall een hele leuke hot hatch met een fantastisch blok. Je komt echt geen vermogen tekort en je wil constant schakelen en hem door de toeren jagen. Wat dat betreft echt een leuke auto. Weggling is lekker straf zonder dat je echt aan het stuiteren bent. Deze had een redelijk vers onderstel en alles voelde gewoon goed aan. Ik heb de wegligging niet vollop getest omdat de voorbanden kaal waren en nat buiten. Daarnaast is het mijn auto niet. Wat echt een minpunt van de CIO is, is de zitpositie. Daar klopt weinig van en als je lekker gaat gassen is het gewoon irritant.
Eindoordeel Clio RS:
Hele leuke auto met geniaal blok.
Zit positie slecht en echt een afknapper
Ik blijf zeker zoeken naar Clio Rsjes. Liefst een Ph1
Ik heb vandaag een Clio RS Ph1 bekeken. Stond in de buurt, juiste kilometerstand, goede advertentie etc. Ik denk ik ga eens kijken. Beetje contact gehad met de adverteerder en zou een redelijk mooi exemplaar moeten zijn. Het tegendeel bleek helaas het geval. De auto zat helemaal onder met beginnende roest. Beide wielranden achter waren rondom geblaard en aan een kant liep het zelf een stuk door in de dorpel. Ook zat er in het linkervoorscherm een scheur (is plastic), blanke lak op het dak was voor een gedeelte weg.
Verder nog punten als versleten banden voor, versleten remmen rondom, het koppelingspedaal wat erg diep zat etc.
Het was al snel duidelijk dat het hem niet ging worden.
Ik heb wel een stuk met de auto kunnen rijden en heb daardoor ook een beetje gevoel kunnen krijgen bij de Clio RS. Overall een hele leuke hot hatch met een fantastisch blok. Je komt echt geen vermogen tekort en je wil constant schakelen en hem door de toeren jagen. Wat dat betreft echt een leuke auto. Weggling is lekker straf zonder dat je echt aan het stuiteren bent. Deze had een redelijk vers onderstel en alles voelde gewoon goed aan. Ik heb de wegligging niet vollop getest omdat de voorbanden kaal waren en nat buiten. Daarnaast is het mijn auto niet. Wat echt een minpunt van de CIO is, is de zitpositie. Daar klopt weinig van en als je lekker gaat gassen is het gewoon irritant.
Eindoordeel Clio RS:
Hele leuke auto met geniaal blok.
Zit positie slecht en echt een afknapper
Ik blijf zeker zoeken naar Clio Rsjes. Liefst een Ph1
-
- Berichten: 18513
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Er staat 'n AX gti te koop met RS172 of 182 blok erin.
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Ik zou als ik bij een rs ph1 ga kijken eerder bij een liefhebber gaan kijken dan bij een handelaar. Ik heb hem gekocht bij Henk Scholten die heb dacht ik via inruil verkregen had maar er bleek toch wel het een en het ander verdoezeld te zijn.. Kijk eens op clioclubnederland of het RTC, daar zitten de liefhebbers van Renault met de leukste clio en Megane rs'sen. Ik weet niet waar je de auto voor gaat gebruiken maar een setje goede sportbanden en eventueel een schroefset gaan een wereld van verschil maken.
Let vooral op de distributieriem/spanrollen/waterpomp/airco en versnellingsbak. Dat zijn de wat duurdere punten. Mocht de auto je bevallen zou je een kuipstoel kunnen overwegen, dan ga je echt geen kant meer op;)
Edit: is dit niks voor je?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ren ... =lr&pos=15
Let vooral op de distributieriem/spanrollen/waterpomp/airco en versnellingsbak. Dat zijn de wat duurdere punten. Mocht de auto je bevallen zou je een kuipstoel kunnen overwegen, dan ga je echt geen kant meer op;)
Edit: is dit niks voor je?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ren ... =lr&pos=15
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
De Clio die ik had bekeken was van een particulier en was ook wel een liefhebber. Auto was op de roest na ook best netjes en reed best goed.
Die CLIO RS 182 had ik al voorbij zien komen. Ik denk dat ik die adverteerder eens ga benaderen.
Die CLIO RS 182 had ik al voorbij zien komen. Ik denk dat ik die adverteerder eens ga benaderen.
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Ik weet niet hoever je wilt gaan voor een dikke hothatch maar anders zou je eens in de UK voor een import kunnen kijken. Veel liefhebber die auto's met dikke mods hebben voor relatief een laag bedrag. Vaak ook relatief lage km-standen.
Mocht je voor de onderstaande gaan: Houd er wel rekening mee dat rond de 200.xxx wat kosten kunnen komen mits dat niet preventief onderhouden of al vervangen is. Vaak worden die auto's toch goed gebruikt en dan kan er na 2 ton wat slijtage optreden. Het is wat anders dan een 6 in lijn bmw
Mocht je voor de onderstaande gaan: Houd er wel rekening mee dat rond de 200.xxx wat kosten kunnen komen mits dat niet preventief onderhouden of al vervangen is. Vaak worden die auto's toch goed gebruikt en dan kan er na 2 ton wat slijtage optreden. Het is wat anders dan een 6 in lijn bmw
-
- Berichten: 9976
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Tijd om hothatch.nl weer af te stoffen!
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Aangezien ik er toch praktisch langsreed vandaag ben ik ook even bij deze gaan kijken.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ren ... =mympBuyer
Velgen en einddemper zijn echt verschrikkelijk. Maar verder staat de auto er best bij als in geen rare deuken, roest, verprutst interieur etc. En als de kilometerstand klopt best interessant. Wel een beetje een raar bedrijf waar hij stond maargoed als alles klopt maakt dat niet uit. Kijken of je nog wat van de prijs af kan krijgen en dan weer helemaal origineel maken.
Zwart vind ik alleen niet mooi.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ren ... =mympBuyer
Velgen en einddemper zijn echt verschrikkelijk. Maar verder staat de auto er best bij als in geen rare deuken, roest, verprutst interieur etc. En als de kilometerstand klopt best interessant. Wel een beetje een raar bedrijf waar hij stond maargoed als alles klopt maakt dat niet uit. Kijken of je nog wat van de prijs af kan krijgen en dan weer helemaal origineel maken.
Zwart vind ik alleen niet mooi.
-
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Die einddemper lijkt er wel onder gefotoshopt:) Velgen ook niet top maar lijkt verder netjes.
- WJ
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Zwart vind ik gaaf! Die velgen gaan nog, maar die einddemper, hahahahhaha what the fuck.
Maar voor deze prijs hou je nog wat over en kan je die mooi vervangen door een Supersprint catback systeem ofzo
Vind de prijs eigenlijk al vrij netjes voor deze km stand, en als die dan ook gewoon nog eens hard is en de cijfertjes kloppen.
Maar voor deze prijs hou je nog wat over en kan je die mooi vervangen door een Supersprint catback systeem ofzo
Vind de prijs eigenlijk al vrij netjes voor deze km stand, en als die dan ook gewoon nog eens hard is en de cijfertjes kloppen.
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Hot Hatch uit de nineties en zero's
Roest komt bij een Clio 2 RS amper voor, hooguit vliegroest bij de achterschermen aan de binnenzijde.
Bovenstaand heeft wel NAP zie ik op de RDW site, even goed opletten op onderhoudshistorie. Als dit in orde is en de auto is van een liefhebber geweest kan je hier nog vele jaren mee vooruit, is dit niet het geval dan kan je de aanschafprijs er zo nog insteken aan achterstallig onderhoud of reparaties.
Bovenstaand heeft wel NAP zie ik op de RDW site, even goed opletten op onderhoudshistorie. Als dit in orde is en de auto is van een liefhebber geweest kan je hier nog vele jaren mee vooruit, is dit niet het geval dan kan je de aanschafprijs er zo nog insteken aan achterstallig onderhoud of reparaties.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 144 gasten