Zijn alle auto's gebouwd tussen 2008 tot 2018 slecht?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Zijn alle auto's gebouwd tussen 2008 tot 2018 slecht?

Bericht door Niels » 10 sep 2017, 21:30

Milieu eisen i.c.m. de kwaliteit Roy, het mes snijdt tegenwoordig aan twee kanten. Die zwaardere mechanische belasting vanwege milieu eisen daar kun je technisch natuurlijk prima een oplossing voor bedenken. Echter kost dat extra....

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Zijn alle auto's gebouwd tussen 2008 tot 2018 slecht?

Bericht door Roy RS » 10 sep 2017, 21:40

Dat bedoel ik n beetje, door alle downsizing is alles nu shit, uiteraard mag de gedownsizede versie niet méér kosten dan het oude, marges én omzet moeten stijgen, alles voor de cijfers.

Dat zeg ik nou altijd in mijn zaak, ik ben tevreden met de marge, ik verhoog alleen als de fabrikant dat ook doet (na een stevige discussie). Streven is omzet omhoog en marge procentueel gelijk, alles gaat naar de klote door de hebberts die beide willen zien verbeteren.

Je merkt dat niet allen in automotive, ook in ict, voedsel, transport, arbeid etc etc.
Je bent inmiddels onderscheidend als je gewoon normale kwaliteit levert, ongeacht welk vakgebied

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Zijn alle auto's gebouwd tussen 2008 tot 2018 slecht?

Bericht door NSXRS » 10 sep 2017, 22:30

Roy RS schreef: 10 sep 2017, 21:24 Ben ik de enige die er sterk van overtuigd is dat downsizing en milieueisen aan motoren de dood van de kwaliteit is geweest?

Al die kleine frotmotoren met turbootjes lopen kapot en super onzuinig itt waar ze voor bedoelt zijn.

Mijn 1.9sdi verbruikte ALTIJD 1 op 20, ongeacht hoe diep het gaspedaal ging en dat blok heeft 400dkm met slecht onderhoud, perfect gelopen.
Later toen de zaak wat beter liep kocht ik de eerste nieuwe bus, 1.4 hdi, die zou superzuinig zijn, was een ramp. Altijd 1 op 15, als ik niet teveel snelweg reed...anders nog erger.

Die nieuwe zuinige meuk haalt die ideaalcijfers nooit, maar benaderen doen ze het alleen als je de turbo niet gebruikt, haal hem er dan af of geef de verbruikscijfers zoals het echt is.
Nee, je bent niet de enige..
Klopt m.i. helemaal

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Zijn alle auto's gebouwd tussen 2008 tot 2018 slecht?

Bericht door Niels » 10 sep 2017, 23:31

Roy RS schreef: 10 sep 2017, 21:40 Dat bedoel ik n beetje, door alle downsizing is alles nu shit, uiteraard mag de gedownsizede versie niet méér kosten dan het oude, marges én omzet moeten stijgen, alles voor de cijfers.
Wellicht zijn de kosten van de vorige turboloze motoren de benchmark maar de kwaliteit holde daarvoor ook al achteruit. Mijn gevoel is een beetje dat die milieu eisen de nekslag geven en wel nogal wat eerder dan gecalculeerd. Nu snap ik wel dat de grenzen op gezocht worden maar de fabrikanten zijn er volgens mij zover overheen dat ze de weg terug niet meer weten....

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2232
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Zijn alle auto's gebouwd tussen 2008 tot 2018 slecht?

Bericht door jos_br » 10 sep 2017, 23:50

NSXRS schreef: 10 sep 2017, 14:32 Geldt voor deze motor niet ook het bekende Vag motoren probleem dat het (mede) veroorzaakt wordt door het zuiger ontwerp (te smalle olieschraapveer die te kleine oliekanaaltjes heeft, welke verstopt raken en olie niet meer afschraapt)?
Je dan een nwe motor koopt met hetzelfde probleem die tzt ook weer de geest geeft...

Er is een bedrijf die zelf nwe zuigers ontworpen heeft die dit probleem niet hebben, het definitief oplost..
Bij de 180pk 2.0tdi in de T5 zit het probleem niet zozeer in de kwaliteit van de motor danwel door een niet goed functionerend egr systeem. Dit systeem wordt gekoeld door een aluminium koellichaam dat door condens en roet oxideert waardoor er een soort granulaatachtige korrel in de olie/motor terecht komt dat als een soort schuurpapier de hele motor om zeep helpt. De cilinders zien eruit alsof er 1 mil. km's mee gereden is met slechte olie en de klepstelen zijn gewoon dunner geworden. Ook de lagers van de turbo e.d. geven het op een gegeven moment op. Wanneer een nieuwe motor incl. turbo geplaatst is en de egr volledig dichtgemaakt kan ook dit type motor lang goed lopen. Van de andere 2.0tdi's met dit nieuwe type motor hebben we er met meer dan 350dkm rondrijden.

Jos.

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Zijn alle auto's gebouwd tussen 2008 tot 2018 slecht?

Bericht door Marsnel » 16 sep 2017, 16:42

Matige kwaliteit van de auto's tegenwoordig heeft imo dezelfde reden als bijvoorbeeld de reden waarom auto's niet beter tegen diefstal beveiligd worden. De fabrikant profiteert hier gewoon maximaal van. Ze zouden wel gek wezen om hun producten beter te maken, dan zien ze hun klanten de eerste 20 jaar niet meer terug.

Hetzelfde met flatscreen televisies. Als ze het langer dan 5 jaar volhouden is het een productie fout.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Zijn alle auto's gebouwd tussen 2008 tot 2018 slecht?

Bericht door NSXRS » 10 okt 2017, 21:22

Vrij uniek.. de T5 motor van mijn kennis is inmiddels onder toezegging van volledige coulance vernieuwd!!
Ook de injectors zijn hierbij vervangen (bleken beetje te lekken) en roetfilter ook een nwe, die moet nl voor de coulance aanvraag naar de importeur, want die bleek tegen alle verwachting in brandschoon te zijn (begrijp dat die bij dit soort schade normaal juist helemaal vol olie zit).

Lijkt dus niet de "normale" standaard motorschade voor dit model te zijn, wellicht dat daarom wel helemaal coulance lijkt te worden..
Wellicht dat het ook heeft gescheeld dat hij academicus is (en niet iemand die zich zomaar laat afschepen) en had aangegeven het er in geval van schade voor eigen rekening niet bij te zullen laten zitten..dus mogelijk hebben ze ingeschat dat dit een boel (juridische) ellende zou kunnen opleveren...

Hij is de auto 4 dagen kwijt geweest,
Bij de motorwisseling kwam trouwens ook een inbouwblunder van het aanpassingsbedrijf boven water welke gegarandeerd binnenkort problemen had veroorzaakt, dus dat is een geluk bij een ongeluk...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arstey, Ferdi, Sabberjoch en 116 gasten