Waarom is BMW zo populair onder DFers?
- Andreass
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 20 dec 2014, 14:59
- Locatie: Overijssel
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Voor mij persoonlijk grotendeels:
- RWD
- 6-in-lijn (benzine) motoren
- Geen taxi/ouwe lullen imago
- Goed infotainmentsysteem
- Kwalitatief goed interieur (Merc en Audi wel een niveau hoger)
En zoveel meer dingen. Wil zelf zolang het kan niet echt iets anders, Ford is leuk maar kwalitatief een stap lager + FWD. Zelfde geld voor Opel/Renault/Peugeot. Mercedes heb ik niks mee. VAG = FWD, niet in geïnteresseerd. Alfa.. wil ik wel een kans geven, maar hebben nog 15 jaar nodig om met meer goede modellen voor alles prijsklasse te komen (zie Tom's post). Bij BMW kun je met elk budget terecht.
En Porsche, inderdaad. Zou ik ook graag willen, maar de centen....
En een Porsche van meer dan 10 jaar oud... liever niet.
- RWD
- 6-in-lijn (benzine) motoren
- Geen taxi/ouwe lullen imago
- Goed infotainmentsysteem
- Kwalitatief goed interieur (Merc en Audi wel een niveau hoger)
En zoveel meer dingen. Wil zelf zolang het kan niet echt iets anders, Ford is leuk maar kwalitatief een stap lager + FWD. Zelfde geld voor Opel/Renault/Peugeot. Mercedes heb ik niks mee. VAG = FWD, niet in geïnteresseerd. Alfa.. wil ik wel een kans geven, maar hebben nog 15 jaar nodig om met meer goede modellen voor alles prijsklasse te komen (zie Tom's post). Bij BMW kun je met elk budget terecht.
En Porsche, inderdaad. Zou ik ook graag willen, maar de centen....
En een Porsche van meer dan 10 jaar oud... liever niet.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
BMW is top.
De rest is inferieur.
Ünterwagens.
De rest is inferieur.
Ünterwagens.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Marc een draadje dat door Hielke is gestart kan je per definitie niet serieus nemen
- tomgtr
- Berichten: 10421
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Porsche is prima als daily als je geen kinderen hebt of als je die wel hebt moet je er iets groters (een BMW dus ) bij hebben. En dan wordt het al best een dure hobby. En ja je kan er ook een Golf GTI bij hebben Arthur. Ik vind gezien het prijsverschil en het gebrek aan ruimte nog best wel aardig wat Porsches hier. Of komt dat omdat Ilja er zo vaak over heeft gepraat om er 1 te bestellen.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Die Porsche van Tom blief ik wel als woon/werk auto.
Vrees alleen dat de brillenverkoop een stuk naar beneden gaat ..
Vrees alleen dat de brillenverkoop een stuk naar beneden gaat ..
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Ik heb het nog eens geprobeerd. 7 Maanden gereden met een 5 serie. In theorie geweldig, maar liep uit op een grote teleurstelling inclusief bijbehorende afschrijving. Saai, emotieloos en een verdomd irritante volumeknop waar ik bijna agressief van werd. Ieder z'n ding zeg ik maar.
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Lijst van Tom is spot on. BMW domineert alle lijsten van aantrekkelijke RWD auto's van de laatste 20 jaar.
Maar tussen een nieuwe Sierra Cosworth en een nieuwe E30 M3 koos ik zonder enige twijfel voor de Cossie.
En tussen een nieuwe M2/M3/M4 en een nieuwe Giulia QV ging ik altijd voor de Alfa.
Het is geen toeval dat ik als oldtimer op het forum nog nooit een BMW heb gehad.
Maar tussen een nieuwe Sierra Cosworth en een nieuwe E30 M3 koos ik zonder enige twijfel voor de Cossie.
En tussen een nieuwe M2/M3/M4 en een nieuwe Giulia QV ging ik altijd voor de Alfa.
Het is geen toeval dat ik als oldtimer op het forum nog nooit een BMW heb gehad.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Users op dit forum van het eerste uur kwamen veelal bij Gummen vandaan. Sterker nog, dit forum is gestart door een aantal van hen.
In die tijd werd de markt van goed rijdende auto's veel meer door BMW's gedomineerd. Ze waren toen als M3, M5, maar ook de wat tammere versies veelal op dynamisch rijgedrag the benchmark voor de concurrenten.
Een trackday, TF of Papenburg was eigenlijk ook het domein van BMW rijders. Bij ieder budget kon je wel een trackday car krijgen, van e30 325i tot splinternieuwe CSL.
Tijden zijn veranderd....Een M3 is niet meer automatisch het beste jongetje vd klas. De Hot hatches hebben intussen 300 pk met een effectief sperdifferentieel op de vooras waarmee ze vaak even snel of sneller zijn. En Alfa is weer rwd gaan leveren.
Ben zelf een paar jaar niet meer actief geweest hier...Maar leuk om te zien dat het veelal nog dezelfde gebruikers zijn.
Dit forum is ook net een Soap. Dezelfde draadjes draaien nog steeds op volle toeren en opnieuw aanhaken is geen probleem. 130i is nu een M140i, 1M is nu M2 en de 997 GT3 is nu een 991...Voor de rest zelfde discussies.
In die tijd werd de markt van goed rijdende auto's veel meer door BMW's gedomineerd. Ze waren toen als M3, M5, maar ook de wat tammere versies veelal op dynamisch rijgedrag the benchmark voor de concurrenten.
Een trackday, TF of Papenburg was eigenlijk ook het domein van BMW rijders. Bij ieder budget kon je wel een trackday car krijgen, van e30 325i tot splinternieuwe CSL.
Tijden zijn veranderd....Een M3 is niet meer automatisch het beste jongetje vd klas. De Hot hatches hebben intussen 300 pk met een effectief sperdifferentieel op de vooras waarmee ze vaak even snel of sneller zijn. En Alfa is weer rwd gaan leveren.
Ben zelf een paar jaar niet meer actief geweest hier...Maar leuk om te zien dat het veelal nog dezelfde gebruikers zijn.
Dit forum is ook net een Soap. Dezelfde draadjes draaien nog steeds op volle toeren en opnieuw aanhaken is geen probleem. 130i is nu een M140i, 1M is nu M2 en de 997 GT3 is nu een 991...Voor de rest zelfde discussies.
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
En ik rijd nog steeds in een Mercedes. ^
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Hey M@rcel leuk dat je weer terug bent! Nog steeds dikke 5/7 series?
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
tomgtr schreef: ↑21 aug 2017, 23:11 Porsche is prima als daily als je geen kinderen hebt of als je die wel hebt moet je er iets groters (een BMW dus ) bij hebben. En dan wordt het al best een dure hobby. En ja je kan er ook een Golf GTI bij hebben Arthur. Ik vind gezien het prijsverschil en het gebrek aan ruimte nog best wel aardig wat Porsches hier. Of komt dat omdat Ilja er zo vaak over heeft gepraat om er 1 te bestellen.
Of een CX5, F31,F11 en een Tiguan Reed ik allemaal naast een Porsche. Maar die is weer meer dan 10 jaar oud en da's ook niks, lees ik net
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Geweldig
M@rcel schreef: ↑22 aug 2017, 00:03 Ben zelf een paar jaar niet meer actief geweest hier...Maar leuk om te zien dat het veelal nog dezelfde gebruikers zijn. Dit forum is ook net een Soap. Dezelfde draadjes draaien nog steeds op volle toeren en opnieuw aanhaken is geen probleem. 130i is nu een M140i, 1M is nu M2 en de 997 GT3 is nu een 991...Voor de rest zelfde discussies.
- Andreass
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 20 dec 2014, 14:59
- Locatie: Overijssel
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Er is niets mis met een Porsche die ouder is dan 10 jaar, begrijp me niet verkeerd. Ik wil dat zelf niet als daily rijden, maar ieder zijn ding
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Ah, okee. Het is ook niet mijn daily
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Voor mij persoonlijk;
1. Ben er mee opgegroeid
2. Kwaliteit (niet altijd)
3. Degelijkheid
4. Zaken zijn doordacht en ergonomisch
5. Ik heb altijd gezegd alleen maar BMW te rijden
6. Ik ken de techniek redelijk goed
7. RWD
Aftersales van BMW vind ik alleen wel onder de maat, dat doen andere merken veelal beter.
1. Ben er mee opgegroeid
2. Kwaliteit (niet altijd)
3. Degelijkheid
4. Zaken zijn doordacht en ergonomisch
5. Ik heb altijd gezegd alleen maar BMW te rijden
6. Ik ken de techniek redelijk goed
7. RWD
Aftersales van BMW vind ik alleen wel onder de maat, dat doen andere merken veelal beter.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Aftersales heb ik niets mee.
Ee goed product verkoopt zich zelf, daar is geen achteraf goed-gevoel-gesprek voor nodig. Terwijl je intussen toch het PITA gevoel bekruipt
En bevalt het niet, Inruilen die handel.
BWM tja, welke alternatieven heb je, niet dat ik het allemaal beter vind dan in de jaren 80 of zo, maar dat geldt dan voor alle automerken. Ook een BMW kent en kende meer dan genoeg technische issues.
Te groot, te protserig, te gevoelloos, te emotieloos, op een paar pareltjes na dan. De kunst als liefhebber is om die er dan uit te pikken, wat dan weer pecunnia technisch als ook sociaal technisch moet passen (gezinnen met een 911 kan wat moeizaam zijn)
Voor mij is het dan toch BMW en Porsche, en daar dan weer de wat specialere versies van.
Ee goed product verkoopt zich zelf, daar is geen achteraf goed-gevoel-gesprek voor nodig. Terwijl je intussen toch het PITA gevoel bekruipt
En bevalt het niet, Inruilen die handel.
BWM tja, welke alternatieven heb je, niet dat ik het allemaal beter vind dan in de jaren 80 of zo, maar dat geldt dan voor alle automerken. Ook een BMW kent en kende meer dan genoeg technische issues.
Te groot, te protserig, te gevoelloos, te emotieloos, op een paar pareltjes na dan. De kunst als liefhebber is om die er dan uit te pikken, wat dan weer pecunnia technisch als ook sociaal technisch moet passen (gezinnen met een 911 kan wat moeizaam zijn)
Voor mij is het dan toch BMW en Porsche, en daar dan weer de wat specialere versies van.
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Vroeger was BMW voor mij übercool: E21 323i, E30 M3, E36 325i, 635 CSI.
Sinds het halen van mijn rijbewijs altijd Japanse auto's (Subaru, Suzuki, Mazda) gereden. Betaalbaar, maar auto's met onverwoestbare en interessante techniek.
Met het oppakken van het circuitrijden bleek de E36 de beste keus voor de lange termijn. En het vervullen van een oude jongensdroom. Dan wil je ook een BMW voor op de weg er komt er een 130i.
Uiteindelijk zijn 3 van onze 5 auto's nog steeds Japans.
Volgende doel: Porsche Cayman/Boxster
Sinds het halen van mijn rijbewijs altijd Japanse auto's (Subaru, Suzuki, Mazda) gereden. Betaalbaar, maar auto's met onverwoestbare en interessante techniek.
Met het oppakken van het circuitrijden bleek de E36 de beste keus voor de lange termijn. En het vervullen van een oude jongensdroom. Dan wil je ook een BMW voor op de weg er komt er een 130i.
Uiteindelijk zijn 3 van onze 5 auto's nog steeds Japans.
Volgende doel: Porsche Cayman/Boxster
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Hmm, het lijkt erop alsof het tegenwoordig toch een stuk genuanceerder is dan het draadje waar ik naar toe gelinkt heb.
Toch vraag ik me af of er afgezien van Hielke meer mensen hier op het forum een nieuwe Sierra Cosworth boven een nieuwe E30 M3 zouden kiezen (buiten mijzelf dan ). Sommige testers in de jaren 80 deden het in ieder geval wel. Nu ik niet meer iemands draadje vervuil kan ik wel het hele artikel posten.
Toch vraag ik me af of er afgezien van Hielke meer mensen hier op het forum een nieuwe Sierra Cosworth boven een nieuwe E30 M3 zouden kiezen (buiten mijzelf dan ). Sommige testers in de jaren 80 deden het in ieder geval wel. Nu ik niet meer iemands draadje vervuil kan ik wel het hele artikel posten.
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Lijkt me wel een beetje te maken hebben met het aanbod inderdaad. Ik zocht zelf naar een dikke diesel, station, niet te groot, niet te oud, Euro5. Dan heb je eigenlijk maar twee opties: een A4 3.0 TDi of 335d. VAG heb ik niks mee dus de keuze was makkelijk... er eentje vinden was minder makkelijk
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Amen!Andreass schreef: ↑21 aug 2017, 23:02 Voor mij persoonlijk grotendeels:
- RWD
- 6-in-lijn (benzine) motoren
- Geen taxi/ouwe lullen imago
- Goed infotainmentsysteem
- Kwalitatief goed interieur (Merc en Audi wel een niveau hoger)
En Porsche, inderdaad. Zou ik ook graag willen, maar de centen....
En een Porsche van meer dan 10 jaar oud... liever niet.
En in mijn geval: Er zit een achterbank(je) + een beetje bagageruimte in (135er cab), dus was na meerdere 2/2+2 zitters met nauwelijks bagageruimte (Elises, luchtgekoelde Elfer van meer dan 10 jaar oud) feitelijk de enige keuze bij gezinsuitbreiding (baby zelf neemt niet veel ruimte in, alle zooi eromheen des te meer)
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Een standaard e30 M3 is het net niet. Te weinig vermogen. Ik heb een Gr A Prodrive E30 M3 rally gehad. En dat zijn ze wel. Heb nu een e30 M3 DTM in aanbouw 330pk en 950kg. Voor de rest ben ik niet zo n liefhebber van hele ouwe auto s.
De M140i is op dit moment de rijders parel van BMW voor het geld. Je moet alleen even het sper bijbestellen! Voor de rest heb ik alleen interesse in de M modellen van BMW maar dan wel de kleinste in zijn soort. 1M een absolute parel. En op dit moment rij ik een M2 ook prima. Iets minder beleving dan de 1M helaas.
Heb ook wel andere merken gehad. Focus RS nieuwe. Dat is troep. Ford heeft de zaken niet goed voorelkaar. Heb gereden met de 510 pk alfa. Ook waardeloos. Links remmen gaat niet vermogen gaat eraf. Daarnaast werkte het sper niet lekker. Het is gewoon net niet af. Bij Bmw M snappen ze dat gelukkig wel.
Porsche GT3 clubsport 997 mk2 ook gehad. Na 1.5 jaar was ik blij dat ik hem weinig afschrijving kon verkopen. Motor achterin en ontzettend veel onderstuur. Ik vond het een saaie auto op circuit. Motor en build quality is out of this world.
Audi RS3 mooi interieur en knappe 5 cilinder zolang je rechtuit rijdt is alles prima. Fun in bochten is onder het nul punt. Niet links remmen. Henkie haldex systeem is ultra saai.
Mitsubishi Evo brilliante auto's voor glad wegdek! Wel alleen de RS versies! Ik wou dat ik de Evo 6.5 makkinen edition nog nieuw kon kopen.
Tja dan kom je toch vaak bij BMW M uit. Maar bmw is ook niet heilig. I3 en I8 en al die hybride troep moet ik niet. Bij BMW houd het voor mij ook snel op. In 2017 is het een M140i en M2 de rest boeit me eigenlijk ook niet. Mochten ze dit soort auto's bij bmw niet meer maken dan ben ik ook snel klaar met dit merk.
De M140i is op dit moment de rijders parel van BMW voor het geld. Je moet alleen even het sper bijbestellen! Voor de rest heb ik alleen interesse in de M modellen van BMW maar dan wel de kleinste in zijn soort. 1M een absolute parel. En op dit moment rij ik een M2 ook prima. Iets minder beleving dan de 1M helaas.
Heb ook wel andere merken gehad. Focus RS nieuwe. Dat is troep. Ford heeft de zaken niet goed voorelkaar. Heb gereden met de 510 pk alfa. Ook waardeloos. Links remmen gaat niet vermogen gaat eraf. Daarnaast werkte het sper niet lekker. Het is gewoon net niet af. Bij Bmw M snappen ze dat gelukkig wel.
Porsche GT3 clubsport 997 mk2 ook gehad. Na 1.5 jaar was ik blij dat ik hem weinig afschrijving kon verkopen. Motor achterin en ontzettend veel onderstuur. Ik vond het een saaie auto op circuit. Motor en build quality is out of this world.
Audi RS3 mooi interieur en knappe 5 cilinder zolang je rechtuit rijdt is alles prima. Fun in bochten is onder het nul punt. Niet links remmen. Henkie haldex systeem is ultra saai.
Mitsubishi Evo brilliante auto's voor glad wegdek! Wel alleen de RS versies! Ik wou dat ik de Evo 6.5 makkinen edition nog nieuw kon kopen.
Tja dan kom je toch vaak bij BMW M uit. Maar bmw is ook niet heilig. I3 en I8 en al die hybride troep moet ik niet. Bij BMW houd het voor mij ook snel op. In 2017 is het een M140i en M2 de rest boeit me eigenlijk ook niet. Mochten ze dit soort auto's bij bmw niet meer maken dan ben ik ook snel klaar met dit merk.
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Nieuw te koop kan ik geen handvol leuke BMWs noemen. En zou altijd naar 'n Golf GTI/GTD neigen dan...
Ben gek op Sierra's, Escort Mk1/2 BDA, oudere rwd Alfa's, de Giulia 4C etc.
Maar zoals gezegd ook 'oud' zijn E30s /E36/E46 etc relatief betaalbaar voor rwd/drift/trackday fun.
Porsche heeft 'n paar modellen oud en nieuw, maar komen qua $$$ bij mij nicht im Frage.
Ben gek op Sierra's, Escort Mk1/2 BDA, oudere rwd Alfa's, de Giulia 4C etc.
Maar zoals gezegd ook 'oud' zijn E30s /E36/E46 etc relatief betaalbaar voor rwd/drift/trackday fun.
Porsche heeft 'n paar modellen oud en nieuw, maar komen qua $$$ bij mij nicht im Frage.
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Oh ja rond mijn tijd dat ik m'n rbw haalde(1988) had ik zonder twijfel/nadenken de Siera Cosworth boven de E30 M3 verkozen, of 'n 190 2.3 16.
Maar ik werd pas BMW 'gek' toen de E34 M5 in '89 uit kwam. Jeses wat 'n kar(tov 500E ook niet te versmaden)
Andy Rouse, Tim Harvey, Dick Johnson, Klaus Niedzwitz, Steve Soper etc allemaal Cosworth piloten....
Iconen voor mij uit die tijd!
Maar ik werd pas BMW 'gek' toen de E34 M5 in '89 uit kwam. Jeses wat 'n kar(tov 500E ook niet te versmaden)
Andy Rouse, Tim Harvey, Dick Johnson, Klaus Niedzwitz, Steve Soper etc allemaal Cosworth piloten....
Iconen voor mij uit die tijd!
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
M2 voelt ook nogsteeds aan als een kart? Ultralage zitpositie, laag gewicht, etc...? Koffie?
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Waarom is BMW zo populair onder DFers?
Ik zie bij BMW ook de meeste leuke modelletjes. Zowel in gezinscontainer variant, hothatch, GT en kleine coupé. Ook als cabrioliefhebber kom je prima aan je trekken. Nu er een M340i in de maak is, hoop ik dat die ook in station komt. Want als ik een ding mis zijn het wel potente stations.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 398 gasten