Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Dat was TSM.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Erik is dat maar die rijdt wel een recente auto die niet bepaald in de 10k categorie zit. Voor 10k biedt BMW de beste keuzes denk ik. Persoonlijk zou ik de .35d "voor wanugh" niet aandurven. Liever een .30d van een stabiele particuliere eigenaar. Met een ton per jaar zou ik het liefst in de klasse 7,A8 of S zitten maar dat is maar net wat je wilt. De Audi V6-en vanaf 2004/5 hebben een distributieketting die kan oprekken maar hebben verder bepaalde serie motoren die behoorlijk betrouwbaar zijn geloof ik. Wel staat me bij dat de die iig niet in de Q7 ligt.
- tomgtr
- Berichten: 10422
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Erik. Maar hoe de A6 bevalt zullen we nooit weten want hij laat alleen wat van zich horen als hij een nieuwe auto heeft en op zoek is naar wat oeh's en aaaah's. Of die indruk wekt hij in elk geval.
- JWdrive
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
BMW 530D en Audi A6 3.0 TDI zijn toch wel de geijkte autobahn machines. Snel en comfortabel. In tegenstelling tot de iets snellere broers niet neergezet als prestatieobject wat neerkomt om minder en minder duur onderhoud.
4.2 TDI van Audi is ook een goede optie, zeer competent blok. Zoek ook naar review van Clarkson in de A8.
V10 TDI, V12 TDI, .35D, .45D en Touareg laten staan. Veel bekende problemen en hoge running costs.
4.2 TDI van Audi is ook een goede optie, zeer competent blok. Zoek ook naar review van Clarkson in de A8.
V10 TDI, V12 TDI, .35D, .45D en Touareg laten staan. Veel bekende problemen en hoge running costs.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Zo had ik het dus ook gelezen. Als het een leuke diesel is, dan is het budget dus geen probleem. Volgens mij kun je geen van de hier genoemde auto's vinden voor €10k toch ? Maar goed Peter moet zelf even duidelijk zijn budget noemen dan.indobesar schreef: ↑08 aug 2017, 09:26Volgens mij is een M550d juist een LEUKE diesel...Martin van der Zwaard schreef: ↑08 aug 2017, 08:28Peter Tunissen schreef: ↑07 aug 2017, 19:19 maar ik vind het onzin om meer dan €10.000 aan een niet leuke diesel rechtuitbrander uit te geven.Waar koop je die voor onder de 10k?? Dan ga ik er ff een paar halen
Of zijn diesel per definitie niet leuk....
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Heeft er ooit één autoliefhebber een auto gekocht die wel binnen z'n vooraf gestelde budget viel?
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Budgetten zijn er om opgerekt te worden.
Nee, Romo, niet doen
Nee, Romo, niet doen
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Voor rond de 10k kun je wel een dikke diesel scoren hoor. Misschien kun je een Duitse scoren en op Duits kenteken rijden gezien het feit dat je ook in Duitsland een business hebt? Of kan dat alleen als je daar woonachtig bent? Scheelt nogal wat aan MRB......
- Joy
- Berichten: 10782
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Ik zou een sloep nemen voor zoveel kilometers per jaar. Lekker comfi en in stilte de kilometers wegtikken.
Zoiets zeker met de standkachel en trekhaak:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-7 ... cldtidx=19
Zoiets zeker met de standkachel en trekhaak:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-7 ... cldtidx=19
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Geen leuke diesel, I know, maar waarom geen 5GT of een Mercedes R-klasse? Platform van een 7-serie/S-klasse en hoofdruimte van de X5/ML. Lijkt me echt een heerlijke cruiser voor zoveel kilometers.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Audi SQ5?? Mijn 'vorige' staat nog te koop... 470 diesel pk's. 100-200 in 12 sec. Rijd super rechtuit...
Als je bochtgedrag heel belangrijk vind blijf dan gewoon bij BMW. Ik heb met een 335D 280k km vanaf nieuw gereden met ca. 380 pk's (VVT) en die ging echt niet kapot... 535D vind ik te groot maar wellicht dat het precies geschikt is voor wat jij zoekt.
Als je bochtgedrag heel belangrijk vind blijf dan gewoon bij BMW. Ik heb met een 335D 280k km vanaf nieuw gereden met ca. 380 pk's (VVT) en die ging echt niet kapot... 535D vind ik te groot maar wellicht dat het precies geschikt is voor wat jij zoekt.
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Jeuj, 470pk diesel pk's... waar staat die te koop, gewoon nieuwsgierig
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Iedereen zegt 530d en niet een 535d maar die motoren zijn toch gelijk?
Alleen een 535d heeft twee turbo's toch?
Alleen een 535d heeft twee turbo's toch?
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Hier ben ik ook wel heel benieuwd naar!Martin van der Zwaard schreef: ↑08 aug 2017, 17:01 Iedereen zegt 530d en niet een 535d maar die motoren zijn toch gelijk?
Alleen een 535d heeft twee turbo's toch?
Want - heel kinderachtig - ik vind een 530d toch net iets minder interessant dan een 535d, wetende dat die 535d bestaat...
Er komen leuke opties voorbij!
Een Phaeton V10 TDI zag ik ook al, op mobile word je ermee doodgegooid voor afbraakprijzen, maar onderhoud is inderdaad wel een beangstigend puntje.
Een 630d is hartstikke leuk, maar i.v.m. meesjouwen van allerlei rotzooi niet heel praktisch ben ik bang.
S-klasse en 7-serie zijn supervet, maar na 2 jaar W220L merk ik dat die toch wel een beetje heel groot zijn. Rijplezier is niet echt helemaal noodzakelijk op de wishlist, maar een auto die als een titanic door korte bochten moet laveren, gaat toch een beetje tegen staan, juist op die paar momenten per maand dat je een beetje sportief wilt doen.
Een R-klasse vind ik echt te lelijk, sorry.
XJ is wel gaaf, dat zit meer in de E46 320/330d hoek qua cruise tempo denk ik.
Een Panamera diesel zal een hele geschikte auto zijn, zeker weten! Maar dat zou dan mijn eerste Porsche worden. Een Panamera. Diesel… Dat krijg ik echt niet over mijn hart, sorry…
Die BMW 130d is supergaaf!
Die SQ5 met 470pk ben ik ook wel benieuwd naar waar die staat.
550d is een supervette optie; gaat 3x over het budget heen, maar ja…
Enige vraag dan weer: het is een 2993cc motor met 381pk.
Een getunede 535d heeft een 2993cc motor met +/- 360pk.
Dus je betaalt €1000 per pk meer?
Dit wordt voor mij een werkpaard, dus kosten/baten is wel relevant.
Ik probeer niet als autoliefhebber te kijken, dus een 535d voor €8.000 (ze staan al vanaf €5.000 op mobile), dan zou je bij wijze van spreken iedere twee jaar een nieuwe kunnen kopen voor het geld van een 550d. En dat moet ook wel, want koop je er een met 2 ton op de teller, dan staat die na 2 jaar op 4 ton, een 550d met 2 ton staat anders na de 3x 535d periode al op 8 ton.
Kortom: nog steeds naar een E61 aan het neigen, maar ook nog steeds benieuwd waarom een 535d onbetrouwbaarder zou zijn dan een 530d, zit dat hem puur in de turbo's?
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
- Auto: AR 3.0 BIT / A4 1.8TQ / GTE
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
De 535d staat hier inmiddels op 450k, getuned en heeft 350pk en 750nm. In principe echt een uitstekende daily die geschikt is voor het nachtelijke Autobahn werk. 200+ staat vrij soepel op de klok en is ook prima vol te houden. Motorisch geen gekke dingen gehad, alleen 10.000km terug ging de luchtbalg links achter kapot. Gelijk beide laten vervangen.
De automaat gaat niet nog 450k mee, maar gezien het vermogen vergeef ik de bak dat ook wel. Buiten regulier onderhoud is er af en toe wel wat vervangen zoals de kabelboom. Maar als ik het uitsmeer over al die kilometers is het gewoon een betrouwbare auto gebleken. Daarnaast is het verbruik met 200km/h best prima. Snelle ritten scoor je vaak nog wel 1:8. Lange stukken met de voet op de bodem zorgen voor een hoger verbruik, maar nog steeds een stuk vriendelijker dan een S500.
De automaat gaat niet nog 450k mee, maar gezien het vermogen vergeef ik de bak dat ook wel. Buiten regulier onderhoud is er af en toe wel wat vervangen zoals de kabelboom. Maar als ik het uitsmeer over al die kilometers is het gewoon een betrouwbare auto gebleken. Daarnaast is het verbruik met 200km/h best prima. Snelle ritten scoor je vaak nog wel 1:8. Lange stukken met de voet op de bodem zorgen voor een hoger verbruik, maar nog steeds een stuk vriendelijker dan een S500.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
630D heeft ruim 500 liter bagageruimte. Het bekijken waard!
- JP
- Berichten: 31257
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Heeft Volvo niet van die autobahnsturmers met die V70's ? of zijn dat hoofdzakelijk snelle benzines.....
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Ik denk dat je het bij Volvo inderdaad bij de 5cil benzine motoren moet zoeken wil het allemaal een beetje leuk en snel genoeg zijn. Mijn inschatting is dat dat geen geschikte auto zal zijn voor het doel dat Peter voor ogen heeft.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Wat ik heb begrepen is dat de 535d andere lagers heeft die het eerder begeven. De basismotorcode is gelijk, maar dat is bij de 525d en 530d (lci) ook zo. Toch zitten er wel wat verschillen in materiaalgebruik.Martin van der Zwaard schreef: ↑08 aug 2017, 17:01 Iedereen zegt 530d en niet een 535d maar die motoren zijn toch gelijk?
Alleen een 535d heeft twee turbo's toch?
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Krukaslagers?Riceaux schreef: ↑08 aug 2017, 22:52Wat ik heb begrepen is dat de 535d andere lagers heeft die het eerder begeven. De basismotorcode is gelijk, maar dat is bij de 525d en 530d (lci) ook zo. Toch zitten er wel wat verschillen in materiaalgebruik.Martin van der Zwaard schreef: ↑08 aug 2017, 17:01 Iedereen zegt 530d en niet een 535d maar die motoren zijn toch gelijk?
Alleen een 535d heeft twee turbo's toch?
Want dat is bijv. ook een standaard E36/E46 M3 probleem; kwestie van regelmatig verse erin (of misschien in dit geval: betere) en dan zou dat probleem verholpen moeten zijn.
- JWdrive
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Verschillen zit o.a. inderdaad in één vs. twee turbo's, software en mapping. Hierdoor wordt er meer vermogen gerealiseerd maar ook vooral heel veel warmte. Zeker bij hard rijden vindt er veel meer thermische belasting op de onderdelen plaats waardoor deze minder betrouwbaar en onderhoudsgevoeliger is dan de 30D.Martin van der Zwaard schreef: ↑08 aug 2017, 17:01 Iedereen zegt 530d en niet een 535d maar die motoren zijn toch gelijk?
Alleen een 535d heeft twee turbo's toch?
Rationeel zou je kunnen gaan voor een nette E61 530D die reeds kabelboom (o.a. in achterklep) en luchtbalgen heeft laten vervangen. Emotioneel zeker gaan voor een E61 535D. Kans op issues neemt toe, uiteraard niet gezegd dat dat ook echt zo zal zijn.
Goed en tijdig onderhoud, fatsoenlijk warm rijden, motor laten nadraaien voor afzetten en niet aan/uit gas geven zorgt voor een heeele lange levensduur.
-
- Berichten: 3980
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Als je zoveel spul mee moet nemen is een vito/sprinter met v6 dan geen optie. Ga je alleen niet de genoemde cruise snelheden mee halen vrees ik.
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 19 jul 2013, 06:55
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
De XJ met 2.7 d zou ik niet doen, er is weinig koeling voor de turbos dus die geven nogal wat problemen. Zeker na een snelle rit op de autobahn moet je echt goed nadraaien(koelen) om geen problemen te krijgen hiermee.
Om hogere snelheden te cruisen op de snelweg heb je niet zoveel cilinderinhoud of vermogen nodig, het is wel leuk natuurlijk, maar als je op budget wil rijden niet echt handig ivm de kosten. Dus of je, je nu helemaal op 400 pk en 6 miljoen koppel moet doodstaren vraag ik mij af.
Tja, E60/61. Been there, done that. Ik heb echt enorme kosten gehad aan mijn E60 diesel, toegegeven, deel daarvan was veroorzaakt door de BMW specialist. Maar roetfilters, turbo's zijn geen uitzondering.
Klinkt afgezaagd, maar zou gewoon een Benz doen, met een knappe 6 cilinder, W211 na de facelift (2006) zijn bijna kogelvrij en ook nog te verkopen met iets van waarde met 4 ton op de klok. Bijkomend voordeel is dat de onderdelen betaalbaar en erg goed te verkrijgen zijn, wat enorm handig is als je veel in andere landen zit.
Om hogere snelheden te cruisen op de snelweg heb je niet zoveel cilinderinhoud of vermogen nodig, het is wel leuk natuurlijk, maar als je op budget wil rijden niet echt handig ivm de kosten. Dus of je, je nu helemaal op 400 pk en 6 miljoen koppel moet doodstaren vraag ik mij af.
Tja, E60/61. Been there, done that. Ik heb echt enorme kosten gehad aan mijn E60 diesel, toegegeven, deel daarvan was veroorzaakt door de BMW specialist. Maar roetfilters, turbo's zijn geen uitzondering.
Klinkt afgezaagd, maar zou gewoon een Benz doen, met een knappe 6 cilinder, W211 na de facelift (2006) zijn bijna kogelvrij en ook nog te verkopen met iets van waarde met 4 ton op de klok. Bijkomend voordeel is dat de onderdelen betaalbaar en erg goed te verkrijgen zijn, wat enorm handig is als je veel in andere landen zit.
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Kan wat dat betreft inderdaad bevestigen dat een '08 Mercedes e320 cdi v6 combi (S211) een heerlijke reiswagen is. Heb 'm in het zwart, das een prima neutrale kleur. Veilig en nette uitstraling ook nog.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Nieuwe auto - meedenken gevraagd - E61 535d?
Jup. Maar zoals JWDrive ook al zegt de thermische belasting is veel hoger bij de 535D. Neem aan dat je die 100.000 km per jaar ook het liefst zo probleemloos mogelijk rijdt. Daarom zou ik gaan voor een 530D met hybride turbo en chip. Zit je ook ruim boven de 300 pk en het blijft langer heel. Kabelboom heb je gefixt voor een kleine 150 euro en luchtbalgen vervangen is ongeveer 150 per kant. Daar zal ik me dus niet zo druk om maken.Peter Tunissen schreef: ↑08 aug 2017, 23:05Krukaslagers?Riceaux schreef: ↑08 aug 2017, 22:52Wat ik heb begrepen is dat de 535d andere lagers heeft die het eerder begeven. De basismotorcode is gelijk, maar dat is bij de 525d en 530d (lci) ook zo. Toch zitten er wel wat verschillen in materiaalgebruik.Martin van der Zwaard schreef: ↑08 aug 2017, 17:01 Iedereen zegt 530d en niet een 535d maar die motoren zijn toch gelijk?
Alleen een 535d heeft twee turbo's toch?
Want dat is bijv. ook een standaard E36/E46 M3 probleem; kwestie van regelmatig verse erin (of misschien in dit geval: betere) en dan zou dat probleem verholpen moeten zijn.
Dat was toch die zekere BMW specialist in het noorden van het land? Troost je, je bent niet de enige met slechte ervaringen daar.Tja, E60/61. Been there, done that. Ik heb echt enorme kosten gehad aan mijn E60 diesel, toegegeven, deel daarvan was veroorzaakt door de BMW specialist. Maar roetfilters, turbo's zijn geen uitzondering.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: RJK en 429 gasten