Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Dit is ons algemene autoforum.
mikekiwi
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2017, 21:30

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door mikekiwi » 21 mei 2017, 11:24

Een Up...tja... :-)

Ik snap je redenering en kan er ook een eind in meegaan, is afweging tussen gevoel en verstand... En wie weet beslis ik uiteindelijk om wel met de Prius door te rijden, maar volgend jaar is hij weer 2000 euro minder waard en kom ik echt voor de keuze te staan (voor mijn gevoel) om hem dan in te ruilen of hem helemaal af te rijden. Dat laatste wil ik niet doen, weet ik nu al.
Mijn (wellicht ietwat kromme) redenatie is dat ik nu beter die 2000 euro extra kan pakken zodat ik in ieder geval de kosten een beetje terugverdien. volgend jaar heb ik niet meer geld beschikbaar voor een auto dan nu...

Even voor de duidelijkheid: ik vind de Prius prima, maar met in de topictitel "fijne rijdersauto" doel ik vooral op de opvolger van de Prius, niet op de Prius zelf.

Ik zoek dus een auto die met mijn weggebruik (grotendeels snelweg en prov. weg, niet al te snel) een fijnere rijdersauto is dan de Prius en daarmee bedoel ik vooral stil, comfortabel en soms sportief. En dan ook nog eens een leuk, niet al te veel voorkomend model wat wel betaalbaar is om te rijden :hungry: :hot: :gek:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door Niels » 21 mei 2017, 12:55

Met 1700,- kosten in drie maanden ben ik wel heel benieuwd wat er vervangen is. Delen zijn wel duur maar hier zit wel heel beel preventief onderhoud bij in imho. Die kosten heb ik in totaal over 80000km nog niet gehad met die van ons :) Nu is onze aircopomp kapot, dat moet je niet bij Toyota laten doen iig. Tip: zorg dat je airco goed afgevuld blijft!

Je berekening is aardig maar als zo'n ding nu 9k waard is dan gaat die van mij direkt weg :tooth: Daarnaast is ie over drie jaar geen 3k waard. Imho reken je de kosten naar je toe om wat anders te willen. Prima maar koop dan gewoon wat anders.....

Links om rechtsom rijdt alles wat je op papier hebt staan in de praktijk veel duurder dan de Prius. Been there, done that.... Wil je wat anders, moet je zeker doen maar niet op basis van kosten.

mikekiwi
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2017, 21:30

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door mikekiwi » 21 mei 2017, 13:50

Niels schreef: 21 mei 2017, 12:55 Met 1700,- kosten in drie maanden ben ik wel heel benieuwd wat er vervangen is. Delen zijn wel duur maar hier zit wel heel beel preventief onderhoud bij in imho. Die kosten heb ik in totaal over 80000km nog niet gehad met die van ons :) Nu is onze aircopomp kapot, dat moet je niet bij Toyota laten doen iig. Tip: zorg dat je airco goed afgevuld blijft!
600 euro grote beurt met remblokken
225 euro achterbanden vervangen
900 euro onderste deel stuurkolom en voorbanden vervangen (licht gecupt, garage dacht daar de trilling vandaan kwam, niet dus), terwijl oude voorbanden nog geen 5000km hadden gereden, eind vorig jaar pas gemonteerd
??? euro: lager vervangen of toch nog iets anders om trilling alsnog op te lossen

Deels dus reguliere slijtageonderdelen en onderhoud, maar het telt toch lekker op zo voor een auto die ik o.a. heb gekocht vanwege de vermeende lage onderhoudskosten. Dat banden cuppen schijnt wel een gevoelig dingetje te zijn bij Priussen. Totale onderhoudskosten over 70.000km = 2400 euro. Over 5 maanden nieuwe winterbanden nog nodig, Airco is bij grote beurt gechecked. Heb jij een P2 of P3?
Niels schreef: 21 mei 2017, 12:55Je berekening is aardig maar als zo'n ding nu 9k waard is dan gaat die van mij direkt weg :tooth: Daarnaast is ie over drie jaar geen 3k waard.
Mwoah...simpelere modellen met vergelijkbare leeftijd en km's gaan voor ca 10-11K in de verkoop heb ik gezien, dan moet ik voor mijn Dynamic met extra set lichtmetaal voor winterbanden, mooie afneembare trekhaak en Special Edition-lederen bekleding toch wel op 9.000 euro uitkomen.

De 3.000 euro restwaarde is idd wat te pessimistisch, heb ik nu op 5000 gezet.
Niels schreef: 21 mei 2017, 12:55Imho reken je de kosten naar je toe om wat anders te willen. Prima maar koop dan gewoon wat anders.....
Dat laatste: prima, dat wil ik toch ook doen, daar gaat het hele topic over :wink: :wink:
Niels schreef: 21 mei 2017, 12:55Links om rechtsom rijdt alles wat je op papier hebt staan in de praktijk veel duurder dan de Prius. Been there, done that.... Wil je wat anders, moet je zeker doen maar niet op basis van kosten.
Zeker, maar volgens mij schrijf ik ook nergens dat ik goedkoper uit wil zijn dan met de Prius, sterker nog, in mijn Excel zie je dat er een verschil zit in maandkosten tussen Prius en de rest in het voordeel van de Prius. Het hoeft niet goedkoper, maar moet ook weer niet 2x zoveel worden. Als het 100 euro extra in de maand kost dan vinnik dat prima...

Tuurlijk zit er ook iets psychologisch bij; al sinds februari rijdt de auto niet prettig en ben ik nu 4x bij de garage geweest. Ondertussen 1700 euro verder en ik ben geen snars opgeschoten, hij trilt nog steeds. Geen serieus probleem, maar ik rijd regelmatig naar Drenthe heen en weer vanuit het Groene Hart en dan ben je dat trillen wel zat. Om over mijn aankomende roadtrip door Denemarken nog maar even niet te spreken...

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door Shakes » 21 mei 2017, 14:23

Afkloppen: in 60k km elk jaar een beurtje. Bij 70 k remmen voor en achter vervangen, 1 keer de accu en dat is het. Een up is niet goedkoper! Verder heeft iedereen z'n mening al klaar dus het zal. Ik haalde laatst een Porsche GT3 RS 7:12 op de Ring in in de file. Nuttig hoor zo'n ding in NL. De roverheid is je dankbaar. 👍

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door Zed240 » 21 mei 2017, 16:22

Als ik je wensen en afwegingen zo lees, lijkt een S60/V70 mij echt wel wat voor jou. Ik vind het zelf een erg comfortabele en stille auto, ze zijn over het algemeen betrouwbaar, waardevast (ik denk dat de afschrijving in je financiële tabelletje aan de hoge kant is) en de vijf cilinder klinkt heerlijk. Het afwegen van een 2.4T t.o.v. een atmo 2.4 is ook de moeite waard. Het verbruik ontloopt elkaar niet veel, maar je krijgt er een flinke bult koppel voor terug.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39753
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door Arthur » 21 mei 2017, 17:32

@Shakes: volgens mij haal je nu zelf het, vermeende, vooroordeel over de Prius van stal. Volgens mij is d'r niemand, in dit draadje, die "z'n mening al klaar" heeft. Wel iemand die een Porsche 911 erbij zeult ;-)

mikekiwi
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2017, 21:30

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door mikekiwi » 21 mei 2017, 17:41

Zed240 schreef: 21 mei 2017, 16:22 Als ik je wensen en afwegingen zo lees, lijkt een S60/V70 mij echt wel wat voor jou. Ik vind het zelf een erg comfortabele en stille auto, ze zijn over het algemeen betrouwbaar, waardevast (ik denk dat de afschrijving in je financiële tabelletje aan de hoge kant is) en de vijf cilinder klinkt heerlijk. Het afwegen van een 2.4T t.o.v. een atmo 2.4 is ook de moeite waard. Het verbruik ontloopt elkaar niet veel, maar je krijgt er een flinke bult koppel voor terug.
ik heb toevallig eerder vandaag dit filmpje gekeken ter vergelijk (en dat valt in dit geval in het voordeel van de MB uit, maar is ook maar een mening):
http://www.autoweek.nl/video/dubbeltest ... benz-c200/

Over afschrijving: het lastigst is dat je zeker bij Volvo V70's (en ook bij Saabs) toch veel uitkomt op auto's die nu al meer dan 250.000km hebben gereden. Restwaarde is dan erg lastig in te schatten, voor mijn gevoel is een auto met 350.000-400.000k gewoon moeilijk kwijt te raken.
Vandaar dat ik daarin laag ben gaan zitten met restwaarde.

De S60 is gunstiger qua aanbod heb ik net gezien en heb daar ook wel een paar snoepjes gezien. Weet alleen niet of op langer termijn ik vrolijk word van een sedan (al heb ik eerder gezegd dat ik wel blij wordt van de Lexus is250, dus echt consequent ben ik niet :dood: )

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door Zed240 » 21 mei 2017, 17:56

Maar hecht je meer waarde aan een lage(re) kilometerstand of weinig afschrijving? 250k km's kan een 2.4 zonder problemen hebben. Je kan dan dus ook voor 3500-4000 een S60/V70 kopen met 220k+. Die verkoop je over een jaar of 3 met 300-350k gewoon weer voor 1500 - 2500 €. Je kunt hem ook oprijden, dan is je afschrijving helemaal laag.

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door RS-Ron » 21 mei 2017, 18:54

De Lexus IS250 is echt een heerlijke auto, stil, degelijk, redelijk strakke wegligging en rond de 1 op 11 met een normale rijstijl. Ik heb geen idee hoe een Prius stuurt, heb net 150 km met de Alfa weg en werd ingehaald door een Prius met haast, net voor een leuk stukje dijk met bochtjes...... De bestuurder reed best nette lijnen maar of hij had 0.5 bar in de banden rondom, of banden van 15€ stuk of dat ding heeft een wegligging van een pannekoek. Had wel 17 inch velgen. Man wat helde dat ding over en gaat dat langzaam door de bocht. Viel mij gewoon op. Denk dat dan alles wat een beetje op een bocht is ingesteld beter is wbt rijbeleving.

Gr Ron

mikekiwi
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2017, 21:30

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door mikekiwi » 21 mei 2017, 19:01

Zed240 schreef: 21 mei 2017, 17:56 Maar hecht je meer waarde aan een lage(re) kilometerstand of weinig afschrijving? 250k km's kan een 2.4 zonder problemen hebben. Je kan dan dus ook voor 3500-4000 een S60/V70 kopen met 220k+. Die verkoop je over een jaar of 3 met 300-350k gewoon weer voor 1500 - 2500 €. Je kunt hem ook oprijden, dan is je afschrijving helemaal laag.
En dat is een hele interessante discussie.
Heb het even voor de duidelijkheid op een rijtje gezet met twee willekeurige auto's
Schermafbeelding 2017-05-21 om 18.17.50.png
Schermafbeelding 2017-05-21 om 18.17.50.png (144.21 KiB) 3440 keer bekeken
Schermafbeelding 2017-05-21 om 18.18.31.png
Schermafbeelding 2017-05-21 om 18.18.31.png (174.1 KiB) 3440 keer bekeken
De bovenste kost iets meer dan 3000 euro en heeft bij mij na 3 jaar 375.000km op de teller. En wie wil die dan kopen tegen welke prijs? Ik denk 500-1000 euro max, dus afschrijving van ca 2500 euro
De onderste kost 9000 euro en zit bij mij na 3 jaar nog onder de 2ton. En zal dan qua prijs tussen beide auto's inzitten, ik denk zo'n 5000 euro. Afschrijving = 4000 euro.

En dus zou je de oudste moeten kopen als je alleen naar de afschrijving kijkt. Echter, als door de hoge km stand de onderhoudskosten 2x zo hoog zijn als bij de nieuwere, dan scheelt dat weer 3000 euro (uitgaande van zo'n 1000 euro onderhoud per jaar).

Per saldo is dan de duurdere auto in the end goedkoper. En heb je kans dat de duurdere auto wellicht door minder slijtage vanaf het begin prettiger rijdt en er netter uitziet aan de binnenkant ( ??? ) Maar dat is puur gebaseerd op speculatie. Wat zou jouw keuze zijn ?
Laatst gewijzigd door mikekiwi op 21 mei 2017, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

mikekiwi
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2017, 21:30

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door mikekiwi » 21 mei 2017, 19:05

RS-Ron schreef: 21 mei 2017, 18:54 De Lexus IS250 is echt een heerlijke auto, stil, degelijk, redelijk strakke wegligging en rond de 1 op 11 met een normale rijstijl. Ik heb geen idee hoe een Prius stuurt, heb net 150 km met de Alfa weg en werd ingehaald door een Prius met haast, net voor een leuk stukje dijk met bochtjes...... De bestuurder reed best nette lijnen maar of hij had 0.5 bar in de banden rondom, of banden van 15€ stuk of dat ding heeft een wegligging van een pannekoek. Had wel 17 inch velgen. Man wat helde dat ding over en gaat dat langzaam door de bocht. Viel mij gewoon op. Denk dat dan alles wat een beetje op een bocht is ingesteld beter is wbt rijbeleving.

Gr Ron
over het algemeen heeft de gemiddelde Prius-rijder juist een hogere bandenspanning vanwege het zuinige rijden. gemiddeld denk ik 2.5 bar. Het is geen bochtenridder, dat zeker niet, maar heb het erger meegemaakt. Maar ben zelf ook geen snelle bochtennemer, dus heb geen ervaring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39753
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door Arthur » 21 mei 2017, 19:08

Mbt die 2 Volvo's: Ik denk dat het afhangt van de staat van onderhoud. Die met de hogere km stand kan al wel cruciale delen vernieuwd hebben terwijl die jongere daar tegen aan gaat lopen in jouw bezit. Moeilijk te zeggen dus. Goed kijken naar wat er al vervangen en gedaan is.

Online
Eric Z
Berichten: 3980
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door Eric Z » 21 mei 2017, 19:18

Er is toch iemand van het forum die een ander onderstel onder z'n prius heeft zitten? Hoef je ook niet van auto te wisselen.

Anders zijn er misschien nog leuker sturende hybrides? Ct200h?

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door Zed240 » 21 mei 2017, 19:19

+1 Arthur

Je hebt auto's met 250k waarin veel geld in het onderhoud gaat zitten, en auto's met 250k die netjes zijn bijgehouden en daardoor niks meer kosten dan gebruikelijk.

Datzelfde geld voor auto's met 150k. De kans op grote onderhoudskosten is wel wat kleiner, maar kilometerstand is daar niet leidend voor. Vooral goed opletten wat er aan onderhoud gepleegd is en wat er al vervangen is.

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door RS-Ron » 21 mei 2017, 19:20

Je zoekt natuurlijk wel in een prijsklasse waar je wel een beetje thuis moet zijn in techniek ed wat betreft auto's. Een V70 met een jaargemiddelde van ongeveer 8500km p/j zou kunnen kloppen, maar die kans is bijzonder klein. Zeker als ie 7 eigenaren heeft gehad. Weet ook niet waar jij je auto voor een beurt brengt, als mijn voorbanden gecupt lijken te zijn wissel ik voor en achter eerst even........ is het weg nieuwe banden, zo niet verder zoeken. Zet eens een 13/15 jaar oude Volvo weg bij de garage en laat ze hun gang gaan.... wat denk je zelf ?

Gr Ron

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door Macboy » 21 mei 2017, 19:52

Arthur schreef: 21 mei 2017, 17:32 @Shakes: volgens mij haal je nu zelf het, vermeende, vooroordeel over de Prius van stal. Volgens mij is d'r niemand, in dit draadje, die "z'n mening al klaar" heeft. Wel iemand die een Porsche 911 erbij zeult ;-)
Je denkt toch niet dat hij de teksten daadwerkelijk leest ??

mikekiwi
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2017, 21:30

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door mikekiwi » 21 mei 2017, 20:20

Eric Z schreef: 21 mei 2017, 19:18 Er is toch iemand van het forum die een ander onderstel onder z'n prius heeft zitten? Hoef je ook niet van auto te wisselen.

Anders zijn er misschien nog leuker sturende hybrides? Ct200h?
Nou, laten we dat maar niet doen...CT200h heb ik naar gekeken, maar dan moet ik alleen maar meer investeren om een net exemplaar te hebben en daar heb ik geen behoefte aan. Begint bij 14-15000euro om een fijne te hebben.
Zed240 schreef: 21 mei 2017, 19:19 Je hebt auto's met 250k waarin veel geld in het onderhoud gaat zitten, en auto's met 250k die netjes zijn bijgehouden en daardoor niks meer kosten dan gebruikelijk.

Datzelfde geld voor auto's met 150k. De kans op grote onderhoudskosten is wel wat kleiner, maar kilometerstand is daar niet leidend voor. Vooral goed opletten wat er aan onderhoud gepleegd is en wat er al vervangen is.
Arthur schreef: 21 mei 2017, 19:08 Mbt die 2 Volvo's: Ik denk dat het afhangt van de staat van onderhoud. Die met de hogere km stand kan al wel cruciale delen vernieuwd hebben terwijl die jongere daar tegen aan gaat lopen in jouw bezit. Moeilijk te zeggen dus. Goed kijken naar wat er al vervangen en gedaan is.
Dat is de kunst idd, zorgen dat je het juiste exemplaar treft
RS-Ron schreef: 21 mei 2017, 19:20 Je zoekt natuurlijk wel in een prijsklasse waar je wel een beetje thuis moet zijn in techniek ed wat betreft auto's. Een V70 met een jaargemiddelde van ongeveer 8500km p/j zou kunnen kloppen, maar die kans is bijzonder klein. Zeker als ie 7 eigenaren heeft gehad. Weet ook niet waar jij je auto voor een beurt brengt, als mijn voorbanden gecupt lijken te zijn wissel ik voor en achter eerst even........ is het weg nieuwe banden, zo niet verder zoeken. Zet eens een 13/15 jaar oude Volvo weg bij de garage en laat ze hun gang gaan.... wat denk je zelf ?
Daar heb je gelijk in. Ik vertrouw(de) (te) veel op het oordeel van de garage. Voor de Prius veel naar de Toyota-dealer gegaan, daarvoor altijd naar universele garage (Bosch Car Service). Die laatste wordt waarschijnlijk weer mijn stekkie bij de volgende auto.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door Shakes » 21 mei 2017, 21:46

Prius met een ander onderstel of alleen veren schijnt een gehele metamorfose te geven. Ik twijfel nog omdat ik ga overstappen anders had ik het al gedaan.

mikekiwi
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2017, 21:30

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door mikekiwi » 21 mei 2017, 21:48

RS-Ron schreef: 21 mei 2017, 18:54 De Lexus IS250 is echt een heerlijke auto, stil, degelijk, redelijk strakke wegligging en rond de 1 op 11 met een normale rijstijl.
De IS250 wordt het niet is zojuist besloten.... Te weinig kofferruimte om als gezin een paar keer per jaar mee op vakantie te gaan. Helaas...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door Niels » 21 mei 2017, 22:08

Een Prius 3 stuurt imho verbazingwekkend goed. Iets slap geveerd achter maar valt niet tegen aangezien dat fun niet de insteek is. Je hebt pech gehad en ik snap dat je flauw van het ding bent maar iets anders kopen wat meer op leeftijd is gaat niets beters brengen....

Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 127
Lid geworden op: 25 aug 2006, 14:31

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door Tim » 22 mei 2017, 13:29

Ik heb zelf voor een Mazda 6 gekozen. Wat lichter dan een V70, schrijft harder af heb ik het idee....dus goedkoper in aanschaf.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door Niels » 22 mei 2017, 14:00

mikekiwi schreef: 21 mei 2017, 13:50
Niels schreef: 21 mei 2017, 12:55 Met 1700,- kosten in drie maanden ben ik wel heel benieuwd wat er vervangen is. Delen zijn wel duur maar hier zit wel heel beel preventief onderhoud bij in imho. Die kosten heb ik in totaal over 80000km nog niet gehad met die van ons :) Nu is onze aircopomp kapot, dat moet je niet bij Toyota laten doen iig. Tip: zorg dat je airco goed afgevuld blijft!
600 euro grote beurt met remblokken
225 euro achterbanden vervangen
900 euro onderste deel stuurkolom en voorbanden vervangen (licht gecupt, garage dacht daar de trilling vandaan kwam, niet dus), terwijl oude voorbanden nog geen 5000km hadden gereden, eind vorig jaar pas gemonteerd
??? euro: lager vervangen of toch nog iets anders om trilling alsnog op te lossen

Deels dus reguliere slijtageonderdelen en onderhoud, maar het telt toch lekker op zo voor een auto die ik o.a. heb gekocht vanwege de vermeende lage onderhoudskosten. Dat banden cuppen schijnt wel een gevoelig dingetje te zijn bij Priussen. Totale onderhoudskosten over 70.000km = 2400 euro. Over 5 maanden nieuwe winterbanden nog nodig, Airco is bij grote beurt gechecked. Heb jij een P2 of P3?
Niels schreef: 21 mei 2017, 12:55Je berekening is aardig maar als zo'n ding nu 9k waard is dan gaat die van mij direkt weg :tooth: Daarnaast is ie over drie jaar geen 3k waard.
Mwoah...simpelere modellen met vergelijkbare leeftijd en km's gaan voor ca 10-11K in de verkoop heb ik gezien, dan moet ik voor mijn Dynamic met extra set lichtmetaal voor winterbanden, mooie afneembare trekhaak en Special Edition-lederen bekleding toch wel op 9.000 euro uitkomen.
Ten eerste zou ik eens flink gaan klagen bij je dealer. Die hadden vwb het cuppen, de voorbanden naar achter moeten verhuizen. Dat had een setje banden gescheeld. Daarnaast ben je een hoop geld armer maar hebben ze het probleem nog niet opgelost. Je moet dus ter discussie stellen dat ze geen goede diagnoses stellen die jou wel belachelijk veel geld hebben gekost!

Een ander punt, je bent niet vreselijk technisch volgens mij en met een oudere auto kleed een garage je ook lekker uit als je niet uitkijkt.

Overigens heb ik een P3 uit 2010 blote konten uitvoering met cruise en pdc. Niet feilloos maar wel een heel goede auto als het gaat om kosten. Verkoopprijzen voor 2010/150000km a 11k zijn belachelijk. Dat betaalde ik zowat drie jaar terug....

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door Sander-E46 » 22 mei 2017, 14:27

Jammer van de IS250, vond dat de beste van mijn suggesties. Dan zou ik overschakelen naar die/een Mondeo. Die sturen goed.

mikekiwi
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2017, 21:30

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door mikekiwi » 22 mei 2017, 20:06

Niels schreef: 22 mei 2017, 14:00 Ten eerste zou ik eens flink gaan klagen bij je dealer. Die hadden vwb het cuppen, de voorbanden naar achter moeten verhuizen. Dat had een setje banden gescheeld. Daarnaast ben je een hoop geld armer maar hebben ze het probleem nog niet opgelost. Je moet dus ter discussie stellen dat ze geen goede diagnoses stellen die jou wel belachelijk veel geld hebben gekost!

Een ander punt, je bent niet vreselijk technisch volgens mij en met een oudere auto kleed een garage je ook lekker uit als je niet uitkijkt.

Overigens heb ik een P3 uit 2010 blote konten uitvoering met cruise en pdc. Niet feilloos maar wel een heel goede auto als het gaat om kosten. Verkoopprijzen voor 2010/150000km a 11k zijn belachelijk. Dat betaalde ik zowat drie jaar terug....
Tja, die dealer gaat een bezoekje krijgen als het probleem is opgelost om dit te bespreken (gewoon ter lering ende vermaak), ik ga woensdag naar de lokale vakgarage die in ieder geval gaat meerijden en wellicht/hopelijk ook fixen.

Nee, ik ben niet technisch als het om mechanisch dingen gaat, luidsprekers maken en autoradio's inbouwen lukt dan weer wel. Ik hoop idd een beroep te doen op de BCS/vakgarage in de hoop dat die wat meer meedenken.

Mijn vader zei altijd dat hij naar de garage ging waar hij het idee had dat hij het minst werd opgelicht...
Sander-E46 schreef: 22 mei 2017, 14:27 Jammer van de IS250, vond dat de beste van mijn suggesties. Dan zou ik overschakelen naar die/een Mondeo. Die sturen goed.
Yep, was ook echt wel eentje waar ik serieus naar heb gekeken, maar dat wordt echt niet fijn met het gezin
Tim schreef: 22 mei 2017, 13:29 Ik heb zelf voor een Mazda 6 gekozen. Wat lichter dan een V70, schrijft harder af heb ik het idee....dus goedkoper in aanschaf.
Tja, mwoah...eerlijk gezegd word ik er niet heel warm van. Maar toch bedankt voor de suggestie!

mikekiwi
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2017, 21:30

Re: Wat leuks na een Prius als fijne rijdersauto; C-klasse?

Bericht door mikekiwi » 24 mei 2017, 19:55

De Mondeo is ook al weg (altijd fijn als je er staat en hij blijkt al dagen weg te zijn, maar niet even de advertenties updaten/weghalen).
wel elders nog andere/vergelijkbare Mondeo's beschikbaar, dus wie weet...

Overigens vond de garage waar ik vandaag ben geweest ivm de trilling dat er weinig tot niets aan de hand was. Zit dus tussen mijn oren blijkbaar. Wel goeiekope oplossing zo :-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, EvdP, Fabian, jos_br, MarcH, Stefan, wackywim en 429 gasten