Petrolheads in het wild ontmoeten

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Petrolheads in het wild ontmoeten

Bericht door Joy » 30 apr 2017, 20:06

Vandaag had ik een relaxte rit terug naar huis in de E46 M3. Gemiddeld verbruik 1 op 11, schuifdakje open, muziekje aan, je kent het wel. Smooth. Tank wel bijna leeg, nog 70 km reserve.
Bij het laatste stoplicht richting het dorp sloot er een naked bike aan. Ik kon het niet gelijk goed zien maar het leek een MV Agusta Brutale 675.
Hij volgde mij het dorp in en net voor ik mijn straat in reed dacht ik, f*ck it ik rij door richting de dijkwegen. Ik had zo een vermoeden dat ie daar ook heen ging. En inderdaad hij volgde in dezelfde richting. Hmm. Even voor de dijk ging ie slingeren om z'n banden te warmen dus dat beloofde wat.
Op de dijk nog op het gemak wat fietsers voorbij gereden en toen er even voor gaan zitten. DSC uit, SMG in standje 6 en vlot lijnen gaan rijden door de bochtencombinaties. In de binnenspiegel volgde de MV plat door de bocht en ik hoorde de 3 pitter zelfs op afstand nog flink gillen. Heerlijk. :df:
Een stuk verder trok ie een wheelie van een halve kilometer terwijl ik vol bleef accelereren. Lol, dat is toch geweldig om te zien in de binnenspiegel. Duimpje opgestoken. Een eindje verder waar ik rustiger reed kwam ie volle pollen voorbij. Ah een Belgisch kenteken. Een stukje door het volgende dorp rustig aan gedaan en vlak voor het verlaten van de bebouwde kom zat ik er weer achter. En daar gingen we weer. Ik kon aardig bijblijven maar tot flink te hard trok ie wel een gaatje. Plat liggend op zijn tank kwam ik weer dichterbij dus dat zal z'n max wel zijn geweest, ik kan me voorstellen dat ie er bijna afwaaide. :mrgreen: Weer flink in de ankers voor een bochtencombinatie en met hem plat liggend in de bocht en een M3 met uitwaaierende kont er achteraan moet dat een mooi schouwspel geweest zijn. Dat geluid van die MV... :love:
Bij de volgende kruising trok ie 'm weer een gigantisch stuk op z'n achterwiel. Gewoon vol accelereren met de M3 en dat ding ging net zo hard vooruit op 1 wiel. Verschil moet er blijven zeg maar. :wheelchair:
Inmiddels was mijn tank leger dan leeg dus waar hij afsloeg richting binnenweg naar België ben ik doorgereden naar een pomp. Zo plots als het begon wat het ook weer afgelopen.
Uiteindelijk een klein half uur lopen spelen met elkaar. Een lekkere buzz ging door het lijf. Heerlijk zulke momenten. :D

Komen jullie dit soort dingen nog wel eens tegen?

Eric Z
Berichten: 3975
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Petrolheads in het wild ontmoeten

Bericht door Eric Z » 30 apr 2017, 20:15

Mooi altijd zulke ritjes! :thumbup:

Gebeurt hier, rondom rotterdam, erg weinig imo. Eerste weg waar je het gas open gooit op een mooie dag staan mensen te gebaren, hordes fietsers waardoor het niet kan etc. Genoeg dikke wagens die het liever bij bejaarden tempo houden ook, maar de keren dat het wel kan is het genieten.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Petrolheads in het wild ontmoeten

Bericht door allen » 30 apr 2017, 20:17

Volgende keer eens proberen als je iets als een V60, Golf of 308 in je spiegels ziet? :tooth:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Petrolheads in het wild ontmoeten

Bericht door Riceaux » 30 apr 2017, 20:37

Geweldig verhaal! Gebeurt mij ook wel eens hier in de omgeving op mooie slingerweggetjes. Kom alleen niet vaak mensen tegen die ook daadwerkelijk een potje kunnen sturen. :(

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Petrolheads in het wild ontmoeten

Bericht door Martijn_bmw » 30 apr 2017, 20:38

Mooi verhaal! Zo lang achter elkaar aan nooit mee gemaakt soms wel een paar stoplicht spintjes en dan een duimpje. Altijd leuk als je gelijk gestemde tegen komt op de weg :)

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Petrolheads in het wild ontmoeten

Bericht door Joël D. » 30 apr 2017, 20:44

Ja gaaf! Leuk is dat inderdaad.

Wel eens gehad op de Autobahn. Hele stukken oprijden met een dikke BMW en als er eentje dan afgaat even een duimpje naar elkaar geven. :thumbup:

Eric Z
Berichten: 3975
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Petrolheads in het wild ontmoeten

Bericht door Eric Z » 30 apr 2017, 22:41

allen schreef: 30 apr 2017, 20:17 Volgende keer eens proberen als je iets als een V60, Golf of 308 in je spiegels ziet? :tooth:
Haha, dat soort modellen ben ik wat voorzichtig mee. Tot nu toe al een keer of 3 op tijd doorgehad gelukkig. :whistle:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Petrolheads in het wild ontmoeten

Bericht door Arthur » 01 mei 2017, 01:00

Mooi verhaal!

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Petrolheads in het wild ontmoeten

Bericht door frank de jonge » 01 mei 2017, 07:41

Genieten!!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Petrolheads in het wild ontmoeten

Bericht door Macboy » 01 mei 2017, 09:15

Geweldig verhaal heerlijk om te lezen :df:

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Petrolheads in het wild ontmoeten

Bericht door indobesar » 01 mei 2017, 17:58

Gaaf Joy!

In een iets andere beleving kwam ik gisteren een buurman tegen tijdens het uitladen van de boodschappen. Hij had wat hulp nodig bij het inparkeren. Dus ik heb netjes geholpen. "Right, bit more, slowly, stop". Eenmaal geparkeerd ging de vleugeldeur open en hebben we elkaar begroet en gesproken over zijn MP4-12C. Hele gave auto en in een schitterende Custom rode kleur. In dezelfde garage stond ook een Testarosso en de deuren van de McLaren nemen nogal veel ruimte in. Hulp is dan handig.
Hij reed de auto vanuit Zweden via Dusseldorf, voor onderhoud , naar Oostenrijk. Vandaag rijd hij door naar st Tropez waar hij woont. Leuk en grappig om een petrolhead tegen te komen die echt geniet van het leven en de roadtrips. Gebruikt de Macca regelmatig om naar Zweden en terug te rijden.

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2023
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Petrolheads in het wild ontmoeten

Bericht door Godspeed » 01 mei 2017, 18:43

allen schreef: 30 apr 2017, 20:17 Volgende keer eens proberen als je iets als een V60, Golf of 308 in je spiegels ziet? :tooth:
Ik doe mee hoor :df:

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Petrolheads in het wild ontmoeten

Bericht door Walter » 01 mei 2017, 20:21

.
Laatst gewijzigd door Walter op 19 nov 2017, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

bm-dub
Berichten: 1168
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Petrolheads in het wild ontmoeten

Bericht door bm-dub » 01 mei 2017, 22:30

Heel leuk om te lezen!

De laatste keer dat ik zo een "mini meet" had was in 2015. Met een maat op vakantie; roadtrip naar Frankrijk, Monaco, Italië en terug. Weapon of choice was een M6 V10. We reden net Monaco uit toen ik in m'n linkerspiegel iets zag naderen, zwart, laag, met xenon's aan. Mijn eerste gedachte was een Gallardo. Even later zat hij naast me, en het bleek ook om een M6 V10 te gaan. Bij het passeren duimpjes omhoog, en direct allebei een paar verzetten terug en volgas. Hij voorop, en ik zag dat ook zijn M6 voorzien was van aftermarket uitlaten. Tunnel na tunnel, terugschakelen en twee V10's horen janken. Zo ging het wel even door, tot we de afslag Portofino moesten pakken en het inmiddels alweer donker was. Prachtig was dat. Helaas kom je niet veel 300+ pk meer tegen tegenwoordig.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Petrolheads in het wild ontmoeten

Bericht door Robin » 02 mei 2017, 07:42

Wat ik nog wel eens tegenkwam zijn laserguns.:(

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Petrolheads in het wild ontmoeten

Bericht door Robin » 02 mei 2017, 07:46

Maar mooie verhalen natuurlijk. Ik laat mij niet meer verleiden met redenen, maar toen ik de M2 net had een jaartje terug waren er wel 'n paar bikertjes met bijv dame achterop ook nog. En een GTI achtig Frans stoplichtsprintgebeuren waarbij de bestuurder en bijrijder mij lachend maanden vaart te maken, daarbij de achterpassagiers die de boel filmden...natuurlijk is dat leuk. Maarja nee laat maar.

Edit, ik bedenk me nu hier rond het klaverblad een paar weken terug, ik rij keurig de 130kmh en achter me 'n Q3 , komen d'r een 408? en daar achter een heel dikke platte donkergrijze A6 Avant , dikke wielen RS6 looks zegmaar mij passeren, met 140/145. Ik aansluiten achter de A6 Avant. Man keek al naar m'n bakje:)

Peugeot ging gaslossend opzij. Zonder drama (maar hij volgas dus lol) versnelden wij naar een bepaalde iets hogere snelheid, waarbij ik denk, is dit het nou?(tov de voorligger), hij gaslos naar rechts en pakte de afslag , knikkend naar elkaar.

313pk 3.0TDIQ volgens kenteken. Nou da's ook geen strepentrekker:) :whistle:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 218 gasten