Zal je best gelijk in hebben, alleen als ik vermogens hoor van 500 tot 600 pk en dan 2.03 op cpz kan je je geld volgens mij beter besteden aan rijlessen
rechtsbijstand ingeschakeld
-
OnlineLuco
- Berichten: 27810
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
Mijn enkel issue (als idealist), door de jaaren heen, is dat iemand ongefundeerd beweert dat hij iets kan bouwen waaraan er mensen zijn die dat dan ook blind geloven, jou nuchterheid niet hebben, en door en door gaan met de kruistocht naar monster pk's. Mike deed sommige van de fouten die jij als levens les aan Anko geeft.... Maar de laatste jaaren zag je hem wel wijzer worden. Beiden, Tunner en Klant in de fout. Een verkocht een verhaal de andere geloofde het ontanks dat het te mooi was om waar te zijn en toen het ook zo bleek te zijn, doorging. Het geroep over 1000pk, Formule 1 technique, onplofbare gepinde blokken is eigenlijk wel gedooft of gestopt. Hoe het precies gegaan is weten enkel Mike en Theo.Erik schreef: ↑08 aug 2017, 20:45 Als je 800-1000pk wilt, even dit filmpje kijken
http://www.thedrive.com/video/12902/let ... ej-engines
Het kan gewoon hoor.
Alleen niet te koop bij Mike.
-----
Ik heb ook ervaring met een stuk gelopen Cosworth motor.
Ja dat is kut. En ja de zuigers waren stuk. En de krukas. En de koppen. Zo'n beetje alles.
En ja het blok kwam versterkt bij Mike vandaan.
En ja de motor was gebouwd en gemapped door EMS.
En ja ik kwam bij beide over de vloer.
En ja ik kom er nog steeds. No fucking problem.
Bij jou is denk ik wel goed afgelopen met jou keuze om te stoppen met de zoektocht naar groote vermogens in de Subaru en de STI te verkopen, die rijdt met iets meer dan 300pk nog vrolijk rond. Laats gezien op de parkeerplaats op de Ring
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
+1
2.03 haal je ook als je een beetje kunt sturen met een standaard M2 met 370PK.
2.03 haal je ook als je een beetje kunt sturen met een standaard M2 met 370PK.
-
OnlinePeter-Paul
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
- Contacteer:
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
Wilde al zeggen 2.03 reed in al met een z3 coupe 2.8l
500+ impreza moet gewoon 1:53/54 kunnen rijden
500+ impreza moet gewoon 1:53/54 kunnen rijden
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
Aprisco is sinds 2012 Ooperon Cup. En die zitten idd rond de 2.05. Maar met heel wat minder PKs.
Zit met m'n nagenoeg standaard straat E36 325i al tegen de 2m10s. En die gaat ook niet kapot ...
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
2:05 rij ik al met een Up!
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
Maar daar is ook vrij simpel 800PK uit te halen ...
- Erik
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
Impreza's zijn wel vervelende klote hokken op een circuit. Maar er is ook niemand in IPV 20k in zijn motor te duwen eens 10k in een onderstel duwt. Want het mooie is dat als je dat onderstel gedaan hebt je die 20k aan je motor voorlopig nog niet hoeft uit te geven.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 dec 2013, 21:13
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
Of uiteindelijk met een setje straatbandjes op circuit aan te komen en zeggen dat het goede banden zijn ook nog...
Logica is vaak ver te zoeken..
Het is verder gewoon een kansloze zaak om dit aan te vechten,
Er werkt een derde partij aan je auto, Je moet de bouwer uiteindelijk de kans geven om het op te knappen, Mocht ie het weigeren tegen normaal tarief..
Koppeling is vervolgschade,
Maar wat is wat is nu precies je oorspronkelijke schade, dat olieverbruik elektronisch probleem ??? of alleen het verachtingspatroon?
Logica is vaak ver te zoeken..
Het is verder gewoon een kansloze zaak om dit aan te vechten,
Er werkt een derde partij aan je auto, Je moet de bouwer uiteindelijk de kans geven om het op te knappen, Mocht ie het weigeren tegen normaal tarief..
Koppeling is vervolgschade,
Maar wat is wat is nu precies je oorspronkelijke schade, dat olieverbruik elektronisch probleem ??? of alleen het verachtingspatroon?
-
- Berichten: 9976
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
En jij bent opeens wakker geworden...?
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 19 jul 2013, 06:55
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
TS heeft aangegeven niet meer door te gaan met deze topic, veel winst is er niet meer te halen, alles is wel gezegd. De betreffende tuner heeft weinig animo om er op te reageren hier, wat zijn goed recht is.
Of TS nu 35 min nodig heeft om op GPZ een ronde te rijden op al dan niet goedkope banden doet er niet toe. Al heeft hij de auto laten bouwen om elke dag voordat hij in zijn Dacia stapt de motorkap open te doen en al pissende te roepen; ik pis op 1000 pk. Je hoeft nog niets iets waardig te zijn in andermans ogen om iets te krijgen wat afgesproken/betaald voor is.
Het exacte hoe en wat gaat voorgelegd worden aan de rechter, prima die heeft inzicht in de relevante correspondentie/afspraken en hoort beide partijen. Ik hoop voor beide partijen dat het snel afgehandeld is zodat men door kan.
Of TS nu 35 min nodig heeft om op GPZ een ronde te rijden op al dan niet goedkope banden doet er niet toe. Al heeft hij de auto laten bouwen om elke dag voordat hij in zijn Dacia stapt de motorkap open te doen en al pissende te roepen; ik pis op 1000 pk. Je hoeft nog niets iets waardig te zijn in andermans ogen om iets te krijgen wat afgesproken/betaald voor is.
Het exacte hoe en wat gaat voorgelegd worden aan de rechter, prima die heeft inzicht in de relevante correspondentie/afspraken en hoort beide partijen. Ik hoop voor beide partijen dat het snel afgehandeld is zodat men door kan.
- Jan-Willem
- Berichten: 1678
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
Dat blijkt wel met deze mooie dame in een impreza met 705pk
Om aan te tonen de het allemaal relatief is en dat auto's met de helft van het vermogen sneller zijn
In de winter van 2007 – 2008 kreeg de auto nog een opknapbeurt. Het onderstel werd nog verder aangepakt, evenals het remsysteem. Samen met andere wijzigingen zorgde dat voor flink snellere rondetijden. De BMW 130i Cup was vanaf dat moment met afstand de snelste merkencup van Nederland. Het ronderecord op Circuit Park Zandvoort dateert van 2007 en is in handen van Bas Schothorst: 1:54.956. In de kwalificaties reden de deelnemers zelfs tijden in de 1:53. Ter vergelijk: in 2006 kwam de klasse tijdens de races niet onder de 1:57.
- smiley
- Berichten: 9081
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
1.46 met een Subaru (560pk/700nm)
- Bert ///M3
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
Er spelen altijd 2 kanten bij dit soort verhalen.
Ten eerste beloven die tuningsbedrijven je van alles, maar verreweg de meesten zijn niet kundiger als een gemiddelde vakgarage. Dat je ergens een grotere turbo op schroeven kan maakt je geen tuner, dat kan ik zelf ook wel op het pad naast het huis. Praat je over zaken als een ECU mappen. Ik denk dat de personen die dit serieus kunnen in Nederland maar op 1 hand te tellen zijn, de rest kloot maar wat aan. De basisdingen, even fuelling en ontsteking goed zetten dat kan elke aap met een AFR meter wel, maar ga je aan zaken als acceleratieverrijking werken, of correctiefactoren of deellast etc dan laten de meesten het gewoon afweten. Waar een hoop gebruik van maken is dat de klant er zelf helemaal geen drol van weet, en bij veel fabrieks ECU's is het ook onzichtbaar omdat de klant er meestal zelf niet in kan.
En dan heb je nog de klanten die verwachten dat er iets gedaan word voor prijs X en that's it. Maar als jij begint met het bouwen van 800 PK motoren dan gaat daar ook een stukje ontwikkeling in zitten en er gaat ook regelmatig iets mis. En bijvoorbeeld een motor die klapt bij een mapping sessie daar moet je ook rekening mee houden. Of dat bepaalde onderdelen of een tuningsstrategie niet werkt en dat het tegen meer kosten opnieuw moet worden gedaan.
Een F1 motor ging voorheen 500 KM mee, deed 1000+ PK. Dan kan je zelf ook wel verzinnen dat een subaru of wat voor ander blok geen 2 ton loopt op 800-1000PK.
Uiteindelijk komt het vaak neer op een stukje communicatie, de tuner moet de verwachtingen wat temperen en de klant een realistisch beeld geven van de risico's bij zo'n project maar vaak gebeurd dat niet want dan geef je eigenlijk toe dat er een kans is dat je fouten maakt. Omgekeerd moet de klant ook wat realistischer zijn met zijn verwachtingen.
Dit soort verhalen is overigens precies de reden dat professionals niet voor particulieren willen werken, omdat je er altijd gezeik mee hebt.
Ten eerste beloven die tuningsbedrijven je van alles, maar verreweg de meesten zijn niet kundiger als een gemiddelde vakgarage. Dat je ergens een grotere turbo op schroeven kan maakt je geen tuner, dat kan ik zelf ook wel op het pad naast het huis. Praat je over zaken als een ECU mappen. Ik denk dat de personen die dit serieus kunnen in Nederland maar op 1 hand te tellen zijn, de rest kloot maar wat aan. De basisdingen, even fuelling en ontsteking goed zetten dat kan elke aap met een AFR meter wel, maar ga je aan zaken als acceleratieverrijking werken, of correctiefactoren of deellast etc dan laten de meesten het gewoon afweten. Waar een hoop gebruik van maken is dat de klant er zelf helemaal geen drol van weet, en bij veel fabrieks ECU's is het ook onzichtbaar omdat de klant er meestal zelf niet in kan.
En dan heb je nog de klanten die verwachten dat er iets gedaan word voor prijs X en that's it. Maar als jij begint met het bouwen van 800 PK motoren dan gaat daar ook een stukje ontwikkeling in zitten en er gaat ook regelmatig iets mis. En bijvoorbeeld een motor die klapt bij een mapping sessie daar moet je ook rekening mee houden. Of dat bepaalde onderdelen of een tuningsstrategie niet werkt en dat het tegen meer kosten opnieuw moet worden gedaan.
Een F1 motor ging voorheen 500 KM mee, deed 1000+ PK. Dan kan je zelf ook wel verzinnen dat een subaru of wat voor ander blok geen 2 ton loopt op 800-1000PK.
Uiteindelijk komt het vaak neer op een stukje communicatie, de tuner moet de verwachtingen wat temperen en de klant een realistisch beeld geven van de risico's bij zo'n project maar vaak gebeurd dat niet want dan geef je eigenlijk toe dat er een kans is dat je fouten maakt. Omgekeerd moet de klant ook wat realistischer zijn met zijn verwachtingen.
Dit soort verhalen is overigens precies de reden dat professionals niet voor particulieren willen werken, omdat je er altijd gezeik mee hebt.
- Erik
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
Bert, jij zegt verstandige dingen.
Hier zit meer tijd van de tuner is dan dat er aan (inkoop) voor de onderdelen is betaald ik kan de werkelijke som wel even noemen, maar dat hoef ik niet dus doe ik het niet. Het is om te lachen. Er zit een VEELvoud aan uren in. En om dat WEL betalende klanten voorgaan.....ach je snapt hem.
De tuner leest mee maar heeft besloten hier niet te reaguren begreep ik recent.
En dat is zijn goed recht, volgens Theo gaat hij hem namelijk wel even aanklagen en dan werkt het internets niet zo erg in je voordeel.
Ik heb ongeveer 10% van de beerput hier neergepost als counter voor een tuner die niet alleen het grootste aantal 500pk subaru blokken probleemloos op de weg heeft gezet (gemapt door verschillende zeer gerespecteerde mappers) maar ook nog eens de motor leverde waar al 3 jaar TA mee wordt gereden met winst als ultieme resultaat. Het beeld dat door Theo wordt geschapen is dus nogal eenzijdig, en dat "tuner B" hem daarin ondersteund is minimaal bedenkelijk te noemen.
De tuner van Allard (met ooit als titel langst stilstaand lid bij SCN) is er ook mee gestopt destijds. Dacht je dat Allard zo met stront ging gooien ? Natuurlijk niet. En geloof me die heeft pas leergeld betaald na 4 blokken op rij in de zoektocht naar nog meer PK.
Soit. Baste. Finito. Ik heb nu niets meer te melden.
Maar als Theo weer begint staan we klaar om al zijn leugens met feiten onderuit te halen.
Hardwerkende mensen worden niet gesloopt door volwassen mannen die zich als groot kind gedragen.
Andersom ook niet, maar soms heb je wat collateral damage tijdens het process.
Dat zou je ook een selffulfilling prophecy kunnen noemen.
Hier zit meer tijd van de tuner is dan dat er aan (inkoop) voor de onderdelen is betaald ik kan de werkelijke som wel even noemen, maar dat hoef ik niet dus doe ik het niet. Het is om te lachen. Er zit een VEELvoud aan uren in. En om dat WEL betalende klanten voorgaan.....ach je snapt hem.
De tuner leest mee maar heeft besloten hier niet te reaguren begreep ik recent.
En dat is zijn goed recht, volgens Theo gaat hij hem namelijk wel even aanklagen en dan werkt het internets niet zo erg in je voordeel.
Ik heb ongeveer 10% van de beerput hier neergepost als counter voor een tuner die niet alleen het grootste aantal 500pk subaru blokken probleemloos op de weg heeft gezet (gemapt door verschillende zeer gerespecteerde mappers) maar ook nog eens de motor leverde waar al 3 jaar TA mee wordt gereden met winst als ultieme resultaat. Het beeld dat door Theo wordt geschapen is dus nogal eenzijdig, en dat "tuner B" hem daarin ondersteund is minimaal bedenkelijk te noemen.
De tuner van Allard (met ooit als titel langst stilstaand lid bij SCN) is er ook mee gestopt destijds. Dacht je dat Allard zo met stront ging gooien ? Natuurlijk niet. En geloof me die heeft pas leergeld betaald na 4 blokken op rij in de zoektocht naar nog meer PK.
Soit. Baste. Finito. Ik heb nu niets meer te melden.
Maar als Theo weer begint staan we klaar om al zijn leugens met feiten onderuit te halen.
Hardwerkende mensen worden niet gesloopt door volwassen mannen die zich als groot kind gedragen.
Andersom ook niet, maar soms heb je wat collateral damage tijdens het process.
Dat zou je ook een selffulfilling prophecy kunnen noemen.
- Rogerb
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
Ik denk dat het niet reageren van de tuner een wijs besluit is, los van wie schuld heeft lijkt het me voor Theo een moeilijk te verkopen verhaal aan de rechter. Dan met name als ik zo het SCN topic beetje doorgelezen heb zal het vreemd overkomen dat je eerst jaren/pagina's gewoon content lijkt te zijn met het project en bouwer om nu achteraf aan te geven dat het vanaf het begin niet zo zijn geweest.
-
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
Opzich sympathiek om in iemand te blijven geloven, ondanks de onderbuikgevoelens. Maar het biedt geen garantie voor het resultaat dat je wenst. Dat is vaak een kwestie van meer dan alleen (veel) geld uitgeven. Voor dusdanige, extreme doelen is maar 1 plan de campagne geschikt: kost wat kost.
Hopelijk is de lol er nog niet helemaal af. En zijn er genoeg middelen en hardware om iets af te bouwen wat dit allemaal kan doen vergeten..
Hopelijk is de lol er nog niet helemaal af. En zijn er genoeg middelen en hardware om iets af te bouwen wat dit allemaal kan doen vergeten..
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
Sorry, nee niet die Sub7 van Mischa. Alleen ben ik wachtende dat mijn Up! van de tuner terug is. Kijken of hij die 300pk waar gemaakt heeft uit het 1.0 liter-blok...
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
Heb je een goede advocaat?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
-
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: rechtsbijstand ingeschakeld
1000pk?? Standaard had de GTT 218pk. Dat is dus 4,5 keer zoveel. Eens kijken of er een tuner is die de Golf 1.2 blue motion van mijn vrouw van 105pk naar 472pk wil/kan tunen. Lijkt me wel een leuke upgrade. Tuner moet natuurlijk wel garantie geven dat het heel blijft. Als het dan toch stuk gaat, sleep ik hem voor het gerecht.....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 142 gasten