rechtsbijstand ingeschakeld

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Karel » 04 mar 2017, 21:51

Lijkt me niet zo handig om je evt minpunten in een lopende zaak hier open en bloot neer te pennen?

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door theo300pk+ » 04 mar 2017, 22:31

Karel schreef: 04 mar 2017, 21:51 Lijkt me niet zo handig om je evt minpunten in een lopende zaak hier open en bloot neer te pennen?
Karel,

Minpunten heb ik niet in deze kwestie, behoudens dan de opstelling van de jurist.
Daarom zoek ik op dit forum goed advies om met argumenten de jurist toch aan het werk te krijgen.
Onder, en dat is essentieel, wel de juiste rechtsbeginselen in het consumentenrecht.
Maar die of een rechtstreekse verwijzing daarnaar heb ik jammer genoeg nog niet gehoord.

Ik hecht wel veel waarde aan de mening van Macboy als advocaat/jurist.
Helaas kan ik een mening van deze deskundige niet aanvoeren als mijn tegenargumentatie; moet echt wel gefundeerd zijn.

De dienstverlening van de meeste RB's zijn crap als ik de beoordelingen mag geloven.
Het belang van de RB strookt in beginsel niet met het belang van de client.
De RB wil met minimale maar verplichte inspanning conform de polisvoorwaarden dekking geven en de client wil gewoon dat hij zo wordt bijgestaan, dat het maximale voor hem wordt gedaan en er uit wordt gehaald.
Dat vereist naast deskundigheid,die de RB wel heeft, echter ook betrokkenheid, inzet en de wil om ook mee te denken over een bepaalde strategie. Immers bij juridische geschillen gaat het uiteindelijk om de machts verhoudingen en vaak niet of je nu wel of niet gelijk hebt.
In die zijn is het een spel.

Theo

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Rnd » 04 mar 2017, 23:36

Je geeft het zelf al aan. RB doet het minimale voor je als je je recht wilt halen. Ze hebben er geen belang bij om je te helpen. In mijn ogen heeft RB alleen nut als iemand iets van jou wil en je voor de rechter daagt. Dan moeten ze wel iets doen.

Ik zou mijn verlies pakken....had ik overigens al veel eerder gedaan. Lekker doorgaan met leven, dit kost teveel tijd en energie. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk en je wil uiteindelijk je recht halen, maar dan moet je er wederom Euro's achteraan smijten voor juridische hulp en wat kan je er maximaal uithalen? Ik vrees niet zoveel.

Ik heb zelf ook een GTT gehad in 1999. Prima auto voor die tijd, maar de standaard 218 pk was eigenlijk al de max. Er liepen er genoeg stuk (al dan niet door de gebruiker/misbruiker). Om dan zoiets richting de 600 pk te willen tunen. Tja, lijkt me dat dat niet lang goed blijft gaan....maar ik ben slechts een leek.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Karel » 05 mar 2017, 08:51

Dan mss gewoon via de RB een advocaat naar keuze aanduiden die evt meer van zulke zaken kent?

Die naam opzoeken van de man die blijkbaar een goeie deal voor een Ferrari heeft gedaan?
(Hierboven al aangehaal maar ik weet niet over wie/wat dit gaat)

En als dat niet via de RB kan, gewoon zelf betalen.
Uiteindelijk haal je er dan toch meer uit als die man aangeeft dat het een zekere zaak zou zijn.


Opgeven en verlies nemen moet je alleen doen als de advocaat zegt dat het een verloren zaak is en dat lijkt zo nog niet te zijn.
Verder is het ook een erezaak denk ik in deze dat je iemand wil terechtwijzen op zijn manier van werken en wss ook naar de buitenwereld andere wil waarschuwen voor die praktijken...wie het ook is.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door MarkS » 05 mar 2017, 09:04

Karel schreef: 05 mar 2017, 08:51 Dan mss gewoon via de RB een advocaat naar keuze aanduiden die evt meer van zulke zaken kent?

Die naam opzoeken van de man die blijkbaar een goeie deal voor een Ferrari heeft gedaan?
(Hierboven al aangehaal maar ik weet niet over wie/wat dit gaat)
Dat is Sjaak Drinkenburg

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Luco » 05 mar 2017, 09:12

het is maar net hoe je rb polis is, niet bij allemaal mag je je advocaat uitzoeken.
Beter is gewoon naar een advocaat gaan, gesprek voeren (eerste gesprek is vaak gratis) en dan kijken wat het je gaat kosten, evt met een toevoeging hoeft het niet veel te kosten.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Karel » 05 mar 2017, 10:06

Klopt!

Net als bij een boekhouder.
Een goeie is zijn geld waard want die betaald zichzelf terug!


Is er trouwens een thread over die Ferrari?
Nu ben ik wel benieuwd geworden

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door MarkS » 05 mar 2017, 10:53


theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door theo300pk+ » 05 mar 2017, 17:24

Rnd schreef: 04 mar 2017, 23:36 Je geeft het zelf al aan. RB doet het minimale voor je als je je recht wilt halen. Ze hebben er geen belang bij om je te helpen. In mijn ogen heeft RB alleen nut als iemand iets van jou wil en je voor de rechter daagt. Dan moeten ze wel iets doen.

Ik zou mijn verlies pakken....had ik overigens al veel eerder gedaan. Lekker doorgaan met leven, dit kost teveel tijd en energie. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk en je wil uiteindelijk je recht halen, maar dan moet je er wederom Euro's achteraan smijten voor juridische hulp en wat kan je er maximaal uithalen? Ik vrees niet zoveel.

Ik heb zelf ook een GTT gehad in 1999. Prima auto voor die tijd, maar de standaard 218 pk was eigenlijk al de max. Er liepen er genoeg stuk (al dan niet door de gebruiker/misbruiker). Om dan zoiets richting de 600 pk te willen tunen. Tja, lijkt me dat dat niet lang goed blijft gaan....maar ik ben slechts een leek.
Verlies pakken doe ik niet.
Gaat om een investering van 30K euro, niet om een paar duizend. :?
Ik ben niet alleen financieel leeg gezogen, maar ook mentaal gedurende die jaren. In plaats van een bron van plezier was het een lange doorlopende irritatie.
Ik wil hoe dan ook de verantwoordelijke aanpakken. Hij mag er absoluut niet mee wegkomen. :blackeye:

Nu de reacties toch naar een goede advocaat consumentenrecht wijzen, heb ik besloten inderdaad maar eerst deze te raadplegen.
Betekent evenwel niet dat de jurist van de DAS eenvoudig op voorhand bevrijd wordt van zijn verdere inschakeling.
Deze mag als eerste zijn tanden hierop stuk bijten; ik heb niet voor niets een polis.
De advocaat kan ik alsnog later inzetten.

Wie heeft goede ervaring met een advocaat consumentenrecht ?
Er zijn zoveel op internet. Onmogelijk hieruit een goede keuze te maken.
De genoemde Sjaak in dit topic is dan weliswaar een goede jurist, maar die werkt ook bij de DAS :roll: .

Theo

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Luco » 05 mar 2017, 20:01

ik zou eerst eens kijken of je in jouw rb een eigen jurist/advocaat mag kiezen, dat lijkt me het belangrijkste.
En niet slim om eerst een jurist van DAS door te laten gaan en dan alsnog later een advocaat inschakelen, dat doet je zaak geen goed imho.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door daNpy » 05 mar 2017, 22:07

Een stalling van € 2000,- per maand?
Dat is lekker binnen lopen :roll:

Wel een enorm vervelend verhaal en ik kan me voorstellen dat je er ondertussen goed de balen van hebt en er flink mee zit.
Ik zou ook wel gerechtigheid willen, dit slaat nergens op. Hopelijk kun je goede hulp vinden Theo, veel succes ermee!

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door dvh » 05 mar 2017, 22:40

Jij denkt van: kost me jaren aan frustratie dus ga in een advocaat in de arm nemen om wederom jaren frustratie op je nek te halen.

Succes.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Macboy » 06 mar 2017, 08:25

Je moet gewoon een goede advocaat vinden. Die meteen op de zaak zetten en hij moet meteen de zaak overnemen. Al het andere dat je doet is verlies. En als je te lang wacht groot verlies. Daarnaast regelt die advocaat wel dat de RB betaalt.

Doe even een korte zoekfunctie via Google vandaag en als je een selectie hebt mail je mij even. Dan help ik je wel met de keuze. En gewoon doen wat ik adviseer ! Niet twijfelen !

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Shakes » 01 jun 2017, 22:16

Up!

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door WJ » 01 jun 2017, 23:38

Shakes schreef: 01 jun 2017, 22:16Up!
Inderdaad, daar heb je dit gezeik niet mee.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15876
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Bram » 02 jun 2017, 00:05

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Hielke » 02 jun 2017, 01:01

:shock:

Anko
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 mei 2014, 13:46

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Anko » 02 jun 2017, 11:12

Theo is inmiddels meerdere malen hier geweest,

blijkt er een probleem te zijn met zijn remmen, bleven sponzig, zelfs na montage nieuwe schijven.blokken, was niet op te lossen, diverse delen zouden per se moeten vervangen worden.. (hoofdcilinder, bekrachtiger)
ontluchtings nippel binnenzijde klauw zat verstopt..

Theo zijn wensen omtrent de auto zijn zeker niet onhaalbaar, het is echter lastig om dit alles bij 1 betrouwbare persoon onder te brengen, het Subaru wereldje is ondertussen meer een wereld van graaien graaien en graaien geworden. Dat Theo begon bij de bouwer kwam deze nog maar nauwelijks ervaring met hoog vermogen subarus, wel met motoren (2wielers) en dragracen, maar Subaru stond nog in de kinderschoenen, geloof dat Theo zijn wagen ook 1 van de eerste hoog vermogen wagens uit deze werkplaats was.

''Tuners'' zijn ook nog eens eigenwijs want owee als je hun al dan niet geweigerde klant ''overneemt''.. dan beginnen ze te piepen dat je klanten steelt. je wordt van a naar b gestuurd in de vaste kring, en als c iets oplost ist hek van de dam.

Mijn mening, gebaseerd op ervaring en wat mij overkomen is :tooth:
Laatst gewijzigd door Anko op 02 mar 2018, 16:14, 3 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Robin » 02 jun 2017, 11:22

Duidelijk.
Is 600pk ook niet een beetje zwaar maximaal voor dit soort relatief kleinere(cc) motoren? Ook al zit er 'n enorme turbo op en is 't allemaal aangepast dan nog?

Anko
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 mei 2014, 13:46

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Anko » 02 jun 2017, 11:42

Is niet ''ff'' werk maar het is te doen, mind you dat dit soort autos niet dagelijks gebruikt worden.
Theo heeft een 2,35 liter blok, mits alles wat daarin zit knap samenwerkt is dat een pakketje wat max +-800pk kan geven.

harrydijkstra2
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 feb 2010, 19:57
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door harrydijkstra2 » 02 jun 2017, 12:33

Dit klinkt allemaal als een behoorlijk horror verhaal... Kan me voorstellen dat je na zoveel tijd er ook wel aardig klaar mee bent.. maar dat je ook niet er 'zomaar' overheen stapt er als je er zoveel geld in gestopt hebt..

Ik denk dat een subaru blok zeker wel 600pk binnen redelijke betrouwbaarheid kan draaien, maar inderdaad mits is goed opgebouwd en afgesteld.

Ik heb zelf ooit in het begin (2000) ooit eens een closed-deck uit australie laten komen (MRT) en dat heb ik allemaal laten opbouwen bij Beek Autoracing. Moet zeggen dat dat grotendeels wel goed is gegaan. Hij had alleen wat moeite met de GEMS ECU welke ik zelf aangeschaft had om die te mappen. Maar dat was misschien ook meer mijn keuze in ECU die misschien achteraf misschien niet de beste optie is geweest.

Ik had gehoopt dat de tuners inmiddels wat verder ontwikkeld waren in kennis met het opbouwen en afstellen van de motoren, maar als ik jou verhaal dan zo weer hoor dan begrijp ik dat dat dus kennelijk niet (bij iedereen) zo is...

Sterkte en ik hoop toch dat je je project gewoon af krijgt!

Sowieso zou ik inderdaad een goede advocaat nemen. Heb zelf in het verleden ook wel eens wat akkefietjes gehad met een dealer van Subaru.. Kan je Plas en Bossinade advocaten in Groningen wel aanraden. Hebben mij indertijd in ieder geval heel goed geholpen ;)

Harry

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Shakes » 02 jun 2017, 12:43

Dank voor de update. Ik hoop oprecht dat Theo nog eens post. Inmiddels een kleine 20 jaar terug m'n impreza gehad en Theo ken ik nog wel uit die tijd. 👍🏻

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Hielke » 02 jun 2017, 13:07

Ik hoop ook dat het voor Theo goed uitpakt.

Over de keuze voor de tuner, het oponthoud, de afwikkeling etc. zal ik niks zeggen.

Wel over een 2.35 liter oldskool turbo blok met 600+ pk en de daaraan gehangen verwachting dat het op een rondje Nordschleife wel goed zou gaan. Dat gaat natuurlijk niet goed. De driveability van turbo motoren uit de jaren '90 is al niet top (al vele malen beter dan bijv. een Cosworth 80's blok), en bij iedere pk extra wordt dat alleen maar minder. Tuning van zo'n blok naar 500+ pk kan slechts een enkele karakteristiek opleveren. Aan of Uit. Alle pk's of niks. Reken maar uit wat dat voor je controle op de baan betekent. Dat gaat niet lekker. En dat is een understatement. Ook mocht bekend worden verondersteld dat de remmen van de snelle Japanners uit die era nou niet echt als goed bekend stonden. Ook weer een understatement. Met 600 pk op een circuit hoort daar een big brake kit van naam en faam (AP, Brembo) onder te zitten. Ik spreek mezelf tegen. Met 600 pk moet je in zo'n auto nooit een circuit op willen gaan. Met 600 pk is zo'n auto leuk voor een 400 meter sprint. De thermische belasting is dan gering, km's maak je niet, olieverbruik is dan geen thema, remmen zijn dan geen thema.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15876
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Bram » 02 jun 2017, 13:10

Theo is geen circuit ridder, dus dat is dan weer een geluk bij een hoop ongeluk.

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Robin » 02 jun 2017, 13:16

@ Hielke, die kar in m'n avatar is ook geen thema:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, Marc Sierra, RS-Ron, Will F. en 436 gasten