Het help Twist aan een andere auto topic!
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Ik zag hem (later) idd bij Qoets staan onder "verkocht". Ik dacht dat je deze zelf in D had gekocht want ik zag hem ook op Mobile staan?
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Fantastisch man, prachtig!
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Ik heb hem inderdaad via Qoets gekocht! Wel zelf uitgezocht in D
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Oke, dat kan ook? Interessant. Mag ik vragen waarom je het zo hebt gedaan? Ivm inruiler, makkelijker, etc? Mag ook via PB als het niet aan de "grote klok" hoeft
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Doet het bedrijf waar wij onze auto's in onderhoud hebben. Klant geeft aan wat die zoekt, hun zoeken er een paar uit en jij geeft aan welke je wil.(of als je zelf al een gevonden heb) En hun regelen alles, geen omkijken naar.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Heb ik met de F11 2 jaar geleden ook gedaan. Man hier in de buurt doet dat ook. Geen omkijken naar, idd, maar je kunt wel redelijk goedkoper als je het zelf doet. Maar ik vond het ook makkelijker, hij had ook "kanalen" om mijn inruiler kwijt te raken. Scheelt ook, hoef je geen marktplaats te gebruiken.
Maar zal ook eens met Qoets contact zoeken
Maar zal ook eens met Qoets contact zoeken
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Vanwege de service! Zij maken een auto helemaal in orde, je hebt er geen omkijken meer naar. Als je contact opneemt: het is wel duurder dan zelf importeren, maar dan nemen zij ook het risico als er wat mis gaat en regelen alles.
Overigens heb ik mijn auto daar niet in geruild, ik heb hem zelf verkocht. Leverde toch wat meer op
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Wat een porno bak, geweldig en goed gedaan
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Het help Twist aan een andere auto topic! - Vraag over C63S vs M140i
Weet iemand hoe het kan dat als het regent de C63S bij het minste of geringste streepje gas in de bocht gaat kwispelen? In vergelijking met de M140i dan he, die heeft echt veel meer grip. In de M140i moet ik behoorlijk moet ik echt provoceren om overstuur te krijgen, de C63S heeft het gewoon de hele tijd. Zelfs bij rechtdoor en 40-50% gas verliest hij grip
Een aantal redenen waarom ik denk dat hij juist minder snel grip moet verliezen:
- Hij heeft een LSD, de M140i niet
- Hij heeft een harder onderstel
- Hij heeft bredere banden achter, 265 vs 245
- Koppel is wel meer (700Nm vs 500Nm) maar is ook zwaarder
Een aantal redenen waarom ik denk dat hij juist minder snel grip moet verliezen:
- Hij heeft een LSD, de M140i niet
- Hij heeft een harder onderstel
- Hij heeft bredere banden achter, 265 vs 245
- Koppel is wel meer (700Nm vs 500Nm) maar is ook zwaarder
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Dat zijn toch juist meer redenen om uit te breken?
Bij winterbanden (dus dit soort omstandigheden?) is het ook hoe smaller hoe beter....
Koppel meer -> sneller uitbreken
Harder onderstel -> stuitert sneller weg, sneller uitbreken dus....
Een LSD, die is toch gemaakt om dwars te gaan?
Bij winterbanden (dus dit soort omstandigheden?) is het ook hoe smaller hoe beter....
Koppel meer -> sneller uitbreken
Harder onderstel -> stuitert sneller weg, sneller uitbreken dus....
Een LSD, die is toch gemaakt om dwars te gaan?
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Staat de c63 ook op winterbanden?
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
nee, dunlop sportmaxx (en voor pzero)
m140i staat op pirelli sotto zero 3
Zou dat het verschil maken, met 9 gr in de regen?
m140i staat op pirelli sotto zero 3
Zou dat het verschil maken, met 9 gr in de regen?
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Koppel is inderdaad pro-uitbrekenErikS schreef: ↑24 feb 2017, 10:37 Dat zijn toch juist meer redenen om uit te breken?
Bij winterbanden (dus dit soort omstandigheden?) is het ook hoe smaller hoe beter....
Koppel meer -> sneller uitbreken
Harder onderstel -> stuitert sneller weg, sneller uitbreken dus....
Een LSD, die is toch gemaakt om dwars te gaan?
Brede banden alleen in sneeuw lijkt me, met regen niet. Maar weet ik niet zeker
Harder onderstel houdt achterkant vlak en dus meer grip op beide wielen in plaats van alleen buitenwiel. Maar inderdaad, het stuiteren kan tegenwerken
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Vermoedt van niet, maar...
Iemand ervaring met dunlop sportmaxx?
Vreemd dat ie achter ander merk heeft dan voor, zo komen ze niet uit af fabriek, had toch weinig kms erop?
Iemand ervaring met dunlop sportmaxx?
Vreemd dat ie achter ander merk heeft dan voor, zo komen ze niet uit af fabriek, had toch weinig kms erop?
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Hij komt met dunlop sportmaxx uit de fabriek. De duitse dealer heeft er echter voor verkoop aan mij vorige maand nieuwe banden op gelegd. Dunlop was niet op voorraad, Pirelli wel. Ik denk dat een van de banden voor beschadigd was. Want anders leg je bij 10.000km er geen nieuwe banden op voor, terwijl ze achter nog goed zijn (halverwege ofzo)
Ik zou het zelf nooit doen, maar andere banden voor en achter valt onder de mercedes jonge ster eisen.
Ik zou het zelf nooit doen, maar andere banden voor en achter valt onder de mercedes jonge ster eisen.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Hier ervaring met Dunlop SP Sportmaxx. Op droog een heerlijke band, in de regen verliest ie ontzettend snel grip. Zelfs met een kleine 300 nm al.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Bredere band moet natuurlijk meer water afvoeren om grip te behouden. Daarom dus ook meer risico op aquaplanning wat je met dunne bandjes amper hebt.
Echt geniaal dat jij juist alle redenen noemt vóór overstuur, maar volgens mij was je gewoon sarcastisch ?
Echt geniaal dat jij juist alle redenen noemt vóór overstuur, maar volgens mij was je gewoon sarcastisch ?
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Nee, ik heb niet alle redenen goed uitgelegd. En ben er ook nog niet helemaal uit wat nu de waarheid is, ligt soms wat genuanceerder. Lsd bijvoorbeeld zou in eerste instantie moeten zorgen voor meer grip omdat er meer koppel gaat naar het buitenste wiel. Uiteraard als de tractie eenmaal weg is en beide wielen doordraaien helpt dat om scheef te blijven gaan
Valt me gewoon op dat hij echt zoveel sneller kwispelt dan de m140i, zelfs bij half gas al. Is gewoon geen vergelijk terwijl de auto's op papier nu ook weer niet zo extreem van elkaar zitten
Valt me gewoon op dat hij echt zoveel sneller kwispelt dan de m140i, zelfs bij half gas al. Is gewoon geen vergelijk terwijl de auto's op papier nu ook weer niet zo extreem van elkaar zitten
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
700nm vs 500nm en 476pk vs 326pk is toch echt een wereld van verschil. Zeker in de regen. Op papier dus juist compleet niet te vergelijken. Het extra gewicht is volstrekt irrelevant bij een al rijdende auto op snelheid. Een hard onderstel maakt dat een auto minder overhelt en dus minder naar onderstuur neigt. Daarom wordt vaak bij driften een stabilisatorstang gemonteerd. En dan een LSD en veel bredere banden. Allemaal zaken die het driften toch behoorlijk zouden moeten vergemakkelijken.
Verder denk ik dat de 1-serie veel meer mechanische grip heeft als de C klasse. Moest om schuin te gaan in de regen toch behoorlijk diep het gas intrappen om de kont te laten komen.
Verder denk ik dat de 1-serie veel meer mechanische grip heeft als de C klasse. Moest om schuin te gaan in de regen toch behoorlijk diep het gas intrappen om de kont te laten komen.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Bredere banden = grotere oppervlakte = lagere druk per cm2.
Dat zorgt dat het filmpje water tussen rubber en asfalt moeilijker weggedrukt wordt.
Zeker in combinatie met hoog koppel, dus minder grip.
En (of want) als de aanwezige grip tussen rubber en asfalt gebruikt wordt voor de voorwaartse beweging, blijft er geen grip over voor de zijdelingse weerstand. Kwispel de kwispel. Vraag de Viper bezitters maar
Dat zorgt dat het filmpje water tussen rubber en asfalt moeilijker weggedrukt wordt.
Zeker in combinatie met hoog koppel, dus minder grip.
En (of want) als de aanwezige grip tussen rubber en asfalt gebruikt wordt voor de voorwaartse beweging, blijft er geen grip over voor de zijdelingse weerstand. Kwispel de kwispel. Vraag de Viper bezitters maar
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Dat klopt ook zeker dat er veel meer koppel en PK's zijn, alleen het rare is dat bij 1/3 gas de c63 al grip verliest en de m140i bij volgas vaak niet eens. Bij 1/3 gas zit ik denk ik rond 300/400 Nm. Dus dan moeten de andere zaken (bredere banden, LSD, harder onderstel) toch wel heel veel uitmaken! Gelukkig ook maar, dat maakt het spannend Ik klaag ook niet hoor, het verbaast me alleen!Macboy schreef: ↑25 feb 2017, 11:13 700nm vs 500nm en 476pk vs 326pk is toch echt een wereld van verschil. Zeker in de regen. Op papier dus juist compleet niet te vergelijken. Het extra gewicht is volstrekt irrelevant bij een al rijdende auto op snelheid. Een hard onderstel maakt dat een auto minder overhelt en dus minder naar onderstuur neigt. Daarom wordt vaak bij driften een stabilisatorstang gemonteerd. En dan een LSD en veel bredere banden. Allemaal zaken die het driften toch behoorlijk zouden moeten vergemakkelijken.
Verder denk ik dat de 1-serie veel meer mechanische grip heeft als de C klasse. Moest om schuin te gaan in de regen toch behoorlijk diep het gas intrappen om de kont te laten komen.
-
- Berichten: 2719
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Regelt de 140 niet gewoon veel beter koppel terug (zijn veel auto's en motoren die in 1,2&3e versnelling minder koppel geven)
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
Je noemt idd de ingredienten die juist bijdragen om uit te breken. Met een hard onderstel verlies je eerder grip en dan zeker met de rest van de eigenschappen die het beest heeft.
-
OnlineHitz
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Het help Twist aan een andere auto topic!
zeker 510pk!
Ben er nog niet uit wat nu de factor is. brede banden voor meer grip, lsd voor meer grip. Dat is de essentie van deze dingen. Zie het filmpje van Harrison in de c63 op fietsbanden bv.
Alleen als het nat is hebben brede banden sneller tractieverlies, en vervolgens stuurt het koppel naar het buitenste wiel. Die heeft ook geen grip meer dus draaien beiden wielen achter door en is het kwispel de kwispel. Is dat de waarheid?
Ben er nog niet uit wat nu de factor is. brede banden voor meer grip, lsd voor meer grip. Dat is de essentie van deze dingen. Zie het filmpje van Harrison in de c63 op fietsbanden bv.
Alleen als het nat is hebben brede banden sneller tractieverlies, en vervolgens stuurt het koppel naar het buitenste wiel. Die heeft ook geen grip meer dus draaien beiden wielen achter door en is het kwispel de kwispel. Is dat de waarheid?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], EvdP, Joost H., krentenbol, Mark 320iS, Tom V en 353 gasten