Het help Twist aan een andere auto topic!

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39753
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Arthur » 16 feb 2017, 08:57

Ik zag hem (later) idd bij Qoets staan onder "verkocht". Ik dacht dat je deze zelf in D had gekocht want ik zag hem ook op Mobile staan?

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Mark 320iS » 16 feb 2017, 11:23

Fantastisch man, prachtig!

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Twist » 16 feb 2017, 11:44

Ik heb hem inderdaad via Qoets gekocht! Wel zelf uitgezocht in D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39753
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Arthur » 16 feb 2017, 11:50

Oke, dat kan ook? Interessant. Mag ik vragen waarom je het zo hebt gedaan? Ivm inruiler, makkelijker, etc? Mag ook via PB als het niet aan de "grote klok" hoeft :-)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door WJ » 16 feb 2017, 12:10

Doet het bedrijf waar wij onze auto's in onderhoud hebben. Klant geeft aan wat die zoekt, hun zoeken er een paar uit en jij geeft aan welke je wil.(of als je zelf al een gevonden heb) En hun regelen alles, geen omkijken naar.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39753
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Arthur » 16 feb 2017, 12:36

Heb ik met de F11 2 jaar geleden ook gedaan. Man hier in de buurt doet dat ook. Geen omkijken naar, idd, maar je kunt wel redelijk goedkoper als je het zelf doet. Maar ik vond het ook makkelijker, hij had ook "kanalen" om mijn inruiler kwijt te raken. Scheelt ook, hoef je geen marktplaats te gebruiken.
Maar zal ook eens met Qoets contact zoeken :-)

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Twist » 16 feb 2017, 13:47

Arthur schreef: 16 feb 2017, 11:50 Oke, dat kan ook? Interessant. Mag ik vragen waarom je het zo hebt gedaan? Ivm inruiler, makkelijker, etc? Mag ook via PB als het niet aan de "grote klok" hoeft :-)
Vanwege de service! Zij maken een auto helemaal in orde, je hebt er geen omkijken meer naar. Als je contact opneemt: het is wel duurder dan zelf importeren, maar dan nemen zij ook het risico als er wat mis gaat en regelen alles.

Overigens heb ik mijn auto daar niet in geruild, ik heb hem zelf verkocht. Leverde toch wat meer op

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Milka » 16 feb 2017, 14:27

Wat een porno bak, geweldig en goed gedaan :crazy:

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Het help Twist aan een andere auto topic! - Vraag over C63S vs M140i

Bericht door Twist » 24 feb 2017, 09:17

Weet iemand hoe het kan dat als het regent de C63S bij het minste of geringste streepje gas in de bocht gaat kwispelen? In vergelijking met de M140i dan he, die heeft echt veel meer grip. In de M140i moet ik behoorlijk moet ik echt provoceren om overstuur te krijgen, de C63S heeft het gewoon de hele tijd. Zelfs bij rechtdoor en 40-50% gas verliest hij grip

Een aantal redenen waarom ik denk dat hij juist minder snel grip moet verliezen:
- Hij heeft een LSD, de M140i niet
- Hij heeft een harder onderstel
- Hij heeft bredere banden achter, 265 vs 245
- Koppel is wel meer (700Nm vs 500Nm) maar is ook zwaarder

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door ErikS » 24 feb 2017, 10:37

Dat zijn toch juist meer redenen om uit te breken?
Bij winterbanden (dus dit soort omstandigheden?) is het ook hoe smaller hoe beter....
Koppel meer -> sneller uitbreken
Harder onderstel -> stuitert sneller weg, sneller uitbreken dus....

Een LSD, die is toch gemaakt om dwars te gaan? ;-)

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2253
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Will F. » 24 feb 2017, 10:39

Staat de c63 ook op winterbanden?

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Twist » 24 feb 2017, 10:41

nee, dunlop sportmaxx (en voor pzero)

m140i staat op pirelli sotto zero 3

Zou dat het verschil maken, met 9 gr in de regen?

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Twist » 24 feb 2017, 10:43

ErikS schreef: 24 feb 2017, 10:37 Dat zijn toch juist meer redenen om uit te breken?
Bij winterbanden (dus dit soort omstandigheden?) is het ook hoe smaller hoe beter....
Koppel meer -> sneller uitbreken
Harder onderstel -> stuitert sneller weg, sneller uitbreken dus....

Een LSD, die is toch gemaakt om dwars te gaan? ;-)
Koppel is inderdaad pro-uitbreken
Brede banden alleen in sneeuw lijkt me, met regen niet. Maar weet ik niet zeker
Harder onderstel houdt achterkant vlak en dus meer grip op beide wielen in plaats van alleen buitenwiel. Maar inderdaad, het stuiteren kan tegenwerken

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2253
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Will F. » 24 feb 2017, 10:46

Vermoedt van niet, maar...
Iemand ervaring met dunlop sportmaxx?
Vreemd dat ie achter ander merk heeft dan voor, zo komen ze niet uit af fabriek, had toch weinig kms erop?

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Twist » 24 feb 2017, 10:48

Hij komt met dunlop sportmaxx uit de fabriek. De duitse dealer heeft er echter voor verkoop aan mij vorige maand nieuwe banden op gelegd. Dunlop was niet op voorraad, Pirelli wel. Ik denk dat een van de banden voor beschadigd was. Want anders leg je bij 10.000km er geen nieuwe banden op voor, terwijl ze achter nog goed zijn (halverwege ofzo)

Ik zou het zelf nooit doen, maar andere banden voor en achter valt onder de mercedes jonge ster eisen.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Riceaux » 24 feb 2017, 11:21

Hier ervaring met Dunlop SP Sportmaxx. Op droog een heerlijke band, in de regen verliest ie ontzettend snel grip. Zelfs met een kleine 300 nm al.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Macboy » 24 feb 2017, 20:08

Bredere band moet natuurlijk meer water afvoeren om grip te behouden. Daarom dus ook meer risico op aquaplanning wat je met dunne bandjes amper hebt.

Echt geniaal dat jij juist alle redenen noemt vóór overstuur, maar volgens mij was je gewoon sarcastisch ?

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Twist » 24 feb 2017, 23:41

Nee, ik heb niet alle redenen goed uitgelegd. En ben er ook nog niet helemaal uit wat nu de waarheid is, ligt soms wat genuanceerder. Lsd bijvoorbeeld zou in eerste instantie moeten zorgen voor meer grip omdat er meer koppel gaat naar het buitenste wiel. Uiteraard als de tractie eenmaal weg is en beide wielen doordraaien helpt dat om scheef te blijven gaan

Valt me gewoon op dat hij echt zoveel sneller kwispelt dan de m140i, zelfs bij half gas al. Is gewoon geen vergelijk terwijl de auto's op papier nu ook weer niet zo extreem van elkaar zitten

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Macboy » 25 feb 2017, 11:13

700nm vs 500nm en 476pk vs 326pk is toch echt een wereld van verschil. Zeker in de regen. Op papier dus juist compleet niet te vergelijken. Het extra gewicht is volstrekt irrelevant bij een al rijdende auto op snelheid. Een hard onderstel maakt dat een auto minder overhelt en dus minder naar onderstuur neigt. Daarom wordt vaak bij driften een stabilisatorstang gemonteerd. En dan een LSD en veel bredere banden. Allemaal zaken die het driften toch behoorlijk zouden moeten vergemakkelijken.

Verder denk ik dat de 1-serie veel meer mechanische grip heeft als de C klasse. Moest om schuin te gaan in de regen toch behoorlijk diep het gas intrappen om de kont te laten komen.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4046
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Spijkerhard » 25 feb 2017, 21:10

Bredere banden = grotere oppervlakte = lagere druk per cm2.
Dat zorgt dat het filmpje water tussen rubber en asfalt moeilijker weggedrukt wordt.
Zeker in combinatie met hoog koppel, dus minder grip.
En (of want) als de aanwezige grip tussen rubber en asfalt gebruikt wordt voor de voorwaartse beweging, blijft er geen grip over voor de zijdelingse weerstand. Kwispel de kwispel. Vraag de Viper bezitters maar ;-)

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Twist » 25 feb 2017, 23:23

Macboy schreef: 25 feb 2017, 11:13 700nm vs 500nm en 476pk vs 326pk is toch echt een wereld van verschil. Zeker in de regen. Op papier dus juist compleet niet te vergelijken. Het extra gewicht is volstrekt irrelevant bij een al rijdende auto op snelheid. Een hard onderstel maakt dat een auto minder overhelt en dus minder naar onderstuur neigt. Daarom wordt vaak bij driften een stabilisatorstang gemonteerd. En dan een LSD en veel bredere banden. Allemaal zaken die het driften toch behoorlijk zouden moeten vergemakkelijken.

Verder denk ik dat de 1-serie veel meer mechanische grip heeft als de C klasse. Moest om schuin te gaan in de regen toch behoorlijk diep het gas intrappen om de kont te laten komen.
Dat klopt ook zeker dat er veel meer koppel en PK's zijn, alleen het rare is dat bij 1/3 gas de c63 al grip verliest en de m140i bij volgas vaak niet eens. Bij 1/3 gas zit ik denk ik rond 300/400 Nm. Dus dan moeten de andere zaken (bredere banden, LSD, harder onderstel) toch wel heel veel uitmaken! Gelukkig ook maar, dat maakt het spannend :) Ik klaag ook niet hoor, het verbaast me alleen!

vester86
Berichten: 2719
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door vester86 » 25 feb 2017, 23:59

Regelt de 140 niet gewoon veel beter koppel terug (zijn veel auto's en motoren die in 1,2&3e versnelling minder koppel geven)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Niels » 26 feb 2017, 09:53

Je noemt idd de ingredienten die juist bijdragen om uit te breken. Met een hard onderstel verlies je eerder grip en dan zeker met de rest van de eigenschappen die het beest heeft.

Online
Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1936
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Hitz » 27 feb 2017, 12:02

Macboy schreef: 25 feb 2017, 11:13700nm vs 500nm en 476pk vs 326pk is toch echt een wereld van verschil.
510 PK zelfs!! :popcorn:

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Het help Twist aan een andere auto topic!

Bericht door Twist » 27 feb 2017, 23:11

zeker 510pk!

Ben er nog niet uit wat nu de factor is. brede banden voor meer grip, lsd voor meer grip. Dat is de essentie van deze dingen. Zie het filmpje van Harrison in de c63 op fietsbanden bv.

Alleen als het nat is hebben brede banden sneller tractieverlies, en vervolgens stuurt het koppel naar het buitenste wiel. Die heeft ook geen grip meer dus draaien beiden wielen achter door en is het kwispel de kwispel. Is dat de waarheid?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], EvdP, Joost H., krentenbol, Mark 320iS, Tom V en 353 gasten