Kia Stinger GT

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Kia Stinger GT

Bericht door Robin » 28 feb 2018, 10:32

Die 2.2 Turbodiesel waar ik laatst in zat zag er van binnen gewoon puik/kwalitatief zeer ok uit in mijn ogen....

M3tje
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33

Re: Kia Stinger GT

Bericht door M3tje » 02 mar 2018, 13:27

///Joost schreef: 28 feb 2018, 09:05 Mooi om te zien hoe de vergelijking compleet de nek wordt omgedraaid, want tuurlijk zou vrijwel niemand die Kia kiezen als er ook andere merken 'mee mochten doen'. Het ging echter tussen Audi en Kia, en daar lijkt Kia toch aan het langste eind te trekken. Er is ook wel iets voor te zeggen om de underdog een kans te geven. Veel voor weinig. Dat vinden we leuk in Nederland.
M3tje schreef: 28 feb 2018, 07:21 Op de ring is ie in ieder geval niet indrukwekkend,

https://www.youtube.com/watch?v=u0lDj9H ... ture=share
Totaal niet relevant natuurlijk in dit segment.
Met deze prijs en in de markt gezet als sportauto juist wel relevant( voor dit geld haal je ruim een m2) en krap een M4

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Kia Stinger GT

Bericht door ///Joost » 02 mar 2018, 13:40

Waarom zou je een sportsedan vergelijken met een M2? De Stinger is geen concurrent van de ///M divisie, eerder van de 440i. Kia pretendeert dat ook niet, want ze beseffen heus wel dat ze (nog) niet op hetzelfde niveau zitten als BMW of Audi. Ze willen alleen laten zien wat je allemaal kunt doen voor minder geld (value for money) en daarin zijn ze uitermate goed geslaagd.

De rondetijd op de Ring is trouwens ook niet relevant voor de S5 SB, want 99% van de kopers zijn leasers die het wel mooi vinden staan als visitekaartje voor hun bedrijf. Helaas worden rondetijden op de Ring tegenwoordig te pas en te onpas gebruikt voor alle segmenten, van SUVs tot truttenschudders, puur als marketing tool. Maar het slaat natuurlijk nergens op.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Kia Stinger GT

Bericht door Robin » 02 mar 2018, 14:06

Ringtijden raken misschien kant noch wal in dat segment, eensch, maar nogmaals, hoe die Audi op dat natte baantje presteerde wil ik niet. Maar een ander zal dat als 'veilig' bestempelen, dat snap ik ook.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Kia Stinger GT

Bericht door Macboy » 03 mar 2018, 12:35

Joost goed betoog al pagina`s lang maar de prijs nekt hem in Nederland dus absoluut M3 territorium.
Als je €100.000 kan besteden kan je ook een M3 betalen. Doei Kia.

Erg jammer want voor €50.000 zou je een top auto hebben ! Doei Audi.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Kia Stinger GT

Bericht door Peric » 31 mar 2018, 17:59


Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Kia Stinger GT

Bericht door WJ » 31 mar 2018, 18:11

Lol die prijzen.....

Echt een gave bak die Kia.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Kia Stinger GT

Bericht door Mike R32 » 31 mar 2018, 18:35

De Kia is niet alleen de snelste in de test maar naar mijn mening ook de mooiste.

RSdude
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 mar 2018, 21:20
Auto: Volvo 850 2.5 20V

Re: Kia Stinger GT

Bericht door RSdude » 07 apr 2018, 21:20

Als ik een gloednieuwe daily zou kopen zal het bijna zonder twijfel deze zijn. De prijs is door ons fijne belastingsysteem niet helemaal reëel, dus die laat ik ook even buiten beschouwing.
Maar wat een geweldig mooi ding! Eén van de mooiste auto in jaren. :love: Heb hem op de IAA uitgebreid bewonderd en hij behoorde toch tot mijn persoonlijke top 5 van de show.
Wat rijden betreft, tja, ik moet alleen uitgaan wat andere zeggen. Dan weten andere hier het beter dan ik :tong:

En wat ik ook ergens las, Kia maakt enorme stappen wat betreft design en kwaliteit. Ik moet eerlijk zijn dat de huidige stijl mooier is dan 90% van de volume merken. Ik ben echt versteld van de snelheid van verbetering, helemaal vergeleken met de grijze doos op wielen wat de Kia Rio uit de jaren 90 :P

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Kia Stinger GT

Bericht door allen » 07 apr 2018, 21:22

Als ik een nieuwe daily zou moeten kopen juist helemaal niet! Voornamelijk vanwege. de bpm.

RSdude
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 mar 2018, 21:20
Auto: Volvo 850 2.5 20V

Re: Kia Stinger GT

Bericht door RSdude » 07 apr 2018, 21:32

allen schreef: 07 apr 2018, 21:22 Als ik een nieuwe daily zou moeten kopen juist helemaal niet! Voornamelijk vanwege. de bpm.
Veel verder dan dromen zal het niet komen bij mij, dus dan maakt het niet zoveel uit, haha.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Kia Stinger GT

Bericht door Macboy » 08 apr 2018, 08:49

RSdude schreef: 07 apr 2018, 21:20 Als ik een gloednieuwe daily zou kopen zal het bijna zonder twijfel deze zijn. De prijs is door ons fijne belastingsysteem niet helemaal reëel, dus die laat ik ook even buiten beschouwing. Maar wat een geweldig mooi ding! Eén van de mooiste auto in jaren. Heb hem op de IAA uitgebreid bewonderd en hij behoorde toch tot mijn persoonlijke top 5 van de show. Wat rijden betreft, tja, ik moet alleen uitgaan wat andere zeggen. Dan weten andere hier het beter dan ik.

En wat ik ook ergens las, Kia maakt enorme stappen wat betreft design en kwaliteit. Ik moet eerlijk zijn dat de huidige stijl mooier is dan 90% van de volume merken. Ik ben echt versteld van de snhelheid van verbetering, helemaal vergeleken met de grijze doos op wielen wat de Kia Rio uit de jaren 90.
Goed verhaal :thumbup:

Daar komt bij dat je de laatste jaren ook ziet dat Europese en Amerikaanse merken juist de Koreaanse design taal overnemen. Groter compliment kan je niet krijgen.

Overigens: heel dom, want je gaat daarbij juist terug in de tijd en daarbij nemen de Koreanen de Europese designtaal juist over en mede daarom gaat het nu zo goed met ze. Met die nieuwste Jeep als ultiem dieptepunt in de mislukte designtaal overnames.

RSdude
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 mar 2018, 21:20
Auto: Volvo 850 2.5 20V

Re: Kia Stinger GT

Bericht door RSdude » 08 apr 2018, 10:10

Macboy schreef: 08 apr 2018, 08:49
RSdude schreef: 07 apr 2018, 21:20 Als ik een gloednieuwe daily zou kopen zal het bijna zonder twijfel deze zijn. De prijs is door ons fijne belastingsysteem niet helemaal reëel, dus die laat ik ook even buiten beschouwing. Maar wat een geweldig mooi ding! Eén van de mooiste auto in jaren. Heb hem op de IAA uitgebreid bewonderd en hij behoorde toch tot mijn persoonlijke top 5 van de show. Wat rijden betreft, tja, ik moet alleen uitgaan wat andere zeggen. Dan weten andere hier het beter dan ik.

En wat ik ook ergens las, Kia maakt enorme stappen wat betreft design en kwaliteit. Ik moet eerlijk zijn dat de huidige stijl mooier is dan 90% van de volume merken. Ik ben echt versteld van de snhelheid van verbetering, helemaal vergeleken met de grijze doos op wielen wat de Kia Rio uit de jaren 90.
Goed verhaal :thumbup:

Daar komt bij dat je de laatste jaren ook ziet dat Europese en Amerikaanse merken juist de Koreaanse design taal overnemen. Groter compliment kan je niet krijgen.

Overigens: heel dom, want je gaat daarbij juist terug in de tijd en daarbij nemen de Koreanen de Europese designtaal juist over en mede daarom gaat het nu zo goed met ze. Met die nieuwste Jeep als ultiem dieptepunt in de mislukte designtaal overnames.
Met "nieuwste Jeep", bedoel je dan de gefacelifte Cherokee? Dan ben ik het met je eens. Zooitje ongeregeld, dat uiterlijk :P

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Kia Stinger GT

Bericht door Macboy » 08 apr 2018, 16:34

RSdude schreef: 08 apr 2018, 10:10
Macboy schreef: 08 apr 2018, 08:49
RSdude schreef: 07 apr 2018, 21:20 Als ik een gloednieuwe daily zou kopen zal het bijna zonder twijfel deze zijn. De prijs is door ons fijne belastingsysteem niet helemaal reëel, dus die laat ik ook even buiten beschouwing. Maar wat een geweldig mooi ding! Eén van de mooiste auto in jaren. Heb hem op de IAA uitgebreid bewonderd en hij behoorde toch tot mijn persoonlijke top 5 van de show. Wat rijden betreft, tja, ik moet alleen uitgaan wat andere zeggen. Dan weten andere hier het beter dan ik.

En wat ik ook ergens las, Kia maakt enorme stappen wat betreft design en kwaliteit. Ik moet eerlijk zijn dat de huidige stijl mooier is dan 90% van de volume merken. Ik ben echt versteld van de snhelheid van verbetering, helemaal vergeleken met de grijze doos op wielen wat de Kia Rio uit de jaren 90.
Goed verhaal :thumbup:

Daar komt bij dat je de laatste jaren ook ziet dat Europese en Amerikaanse merken juist de Koreaanse design taal overnemen. Groter compliment kan je niet krijgen.

Overigens: heel dom, want je gaat daarbij juist terug in de tijd en daarbij nemen de Koreanen de Europese designtaal juist over en mede daarom gaat het nu zo goed met ze. Met die nieuwste Jeep als ultiem dieptepunt in de mislukte designtaal overnames.
Met "nieuwste Jeep", bedoel je dan de gefacelifte Cherokee? Dan ben ik het met je eens. Zooitje ongeregeld, dat uiterlijk :P
Ja.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JvH, Majestic-12 [Bot] en 162 gasten