Genesis, Luxury from Korea

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Genesis, Luxury from Korea

Bericht door NSXRS » 03 okt 2017, 13:14

Macboy schreef: 01 okt 2017, 08:59 De Mitsubishi Outlander PHEV verkopen waren ze volgens mij ook in Japan zeer content mee. Nederland verkoopt bijvoorbeeld 10x zoveel als in Duitsland daarvan. Om het even in juist perspectief te plaatsen.
Het juiste perspectief hierbij is dat de enige reden voor die tijdelijk hoge verkoopaantallen hier, het idiote NL belastingstelsel was.
Genoeg zakelijke Outlander PHEV rijders (denk dat vrijwel allemaal zakelijk zijn aangeschaft ivm lage bijtelling) gehoord die het belasting voordeel als echt enige reden voor aanschaf opgeven. Bijna niemand laadt op/ rijdt elektrisch want de zaak betaalt toch de benzine en ze zullen bij normale niet kunstmatig belasting bevoordeelde prijs zo'n ding nooit meer gaan rijden..

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Genesis, Luxury from Korea

Bericht door allen » 03 okt 2017, 13:22

Letterlijk elke Outlander PHEV en Prius (blijkbaar konden die ook aan het stroom?) hangt hier in de wijk aan de lader. Lijkt me stug dat dat toeval is. De reden van aanschaf kan ik me wel in vinden overigens.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Genesis, Luxury from Korea

Bericht door Macboy » 07 okt 2017, 10:05

Wat maakt de reden van aanschaf uit ? Gaat erom dat Duitsland 70 miljoen inwoners heeft maar dat er in het kleine Nederland meer Mitsubishi's worden verkocht. Dat was overigens altijd al zo. Duitsers zijn heel erg op Duitse auto's gesteld. Check de verkoopstaten maar en je zult je vaak verbazen over sommige merken.

Daarom moet ik het roepen van "Nederland stelt niks voor" altijd even relativeren, omdat schijnbaar niemand dat vreemd vindt maar als je dan duidelijk maakt dat de verkopen beter zijn dan in Duitsland dan is er verbazing alom. Want niemand die hier roept "Duitsland stelt niks voor" qua autoverkopen.

Dat was meer mijn punt.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Genesis, Luxury from Korea

Bericht door indobesar » 09 jan 2019, 21:18

Afbeelding

GENESIS G70 IS THE 2019 MOTORTREND CAR OF THE YEAR

Helaas niet in Europa verkrijgbaar.

@Woka, MArtijnGizmo, Tijd om eens een US roadtrip te plannen en daar wat auto's te reviewen! :)

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Genesis, Luxury from Korea

Bericht door Eeuwe » 10 jan 2019, 08:43

Ergens is het wel jammer dat ze niet naar EU komen, maar ik snap het ook wel; zou een ontzettend moeilijke strijd worden.

Een poos geleden was ik in Amerika, veel Hyundai daar gezien. Denk dat een merk als Genesis daar ook prima mee kan doen. Vind ze voor Koreaanse begrippen ook wel mooi!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wimo en 143 gasten