Brandstof, de prijzen.
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
- Contacteer:
Wat ik mij eigenlijk ook wel eens afvraag.
In amerika zie je vaak dat supras, rx-7, skyline en nog veel meer hoog vermogen wagens altijd een opgave meekrijgen van 2 verschillende vermogens. (geen standaard wagens meer)
1 is altijd op basis van Racebenzine
en de ander alijd op basis van normale benzine. Veel vermogen, maar zover ik lees wel RON93 Weet iemand hier hoe het zit met het octaangehalte in Amerika?
Wanneer bijvoorbeeld een supra met 600+pk op hun "normale" benzine kan rijden, maken we ons dan allemaal niet een beetje onnodig druk om het octaangehalte van de brandstof?
In amerika zie je vaak dat supras, rx-7, skyline en nog veel meer hoog vermogen wagens altijd een opgave meekrijgen van 2 verschillende vermogens. (geen standaard wagens meer)
1 is altijd op basis van Racebenzine
en de ander alijd op basis van normale benzine. Veel vermogen, maar zover ik lees wel RON93 Weet iemand hier hoe het zit met het octaangehalte in Amerika?
Wanneer bijvoorbeeld een supra met 600+pk op hun "normale" benzine kan rijden, maken we ons dan allemaal niet een beetje onnodig druk om het octaangehalte van de brandstof?
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
Er staat wel wat onzin in dat eerste bericht van die hoogstens 500 auto's op RON98 ;alleen al van een 996 (atmo) weet ik dat die begon te pingelen bij hogere toeren op V-power(=<RON97) en een schitterend mooi vermogensplateau zonder verder pingelen liet zien met RON98.
Ikzelf ga altijd voor RON98 bij Texaco of Esso.
Ikzelf ga altijd voor RON98 bij Texaco of Esso.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
hahahaha klopt idd.Pascal schreef:Er staat wel wat onzin in dat eerste bericht van die hoogstens 500 auto's op RON98 ;alleen al van een 996 (atmo) weet ik dat die begon te pingelen bij hogere toeren op V-power(=<RON97) en een schitterend mooi vermogensplateau zonder verder pingelen liet zien met RON98.
Wat Shell ook zegt, V-Power (97) is en blijft een 95 Oktaan met toevoegingen. Dus als je je motor gaat belasten, voldoet het niet meer.
(Dus ik kom nooit meer bij de Shell in NL.)
Het is een simpel rekensommetje als je met een hoger octaan wilt rijden
Het verschil tussen bv 95 en 98 en 100 uitrekenen
Dan reken je uit hoeveel octaanbooster je moet hebben om aan je gewenste octaangehalte te komen
Is octaanbooster dan goedkoper, dan lekker 95 tanken en aanvullen met octaanbooster
Octaanbooster verhoogt het octaan met 10% als je 1 flesje op de 20 liter gebruikt
Dus om van 95 naar 100 te willen heb je 1 flesje op de 40 liter nodig
Reken ze
Het verschil tussen bv 95 en 98 en 100 uitrekenen
Dan reken je uit hoeveel octaanbooster je moet hebben om aan je gewenste octaangehalte te komen
Is octaanbooster dan goedkoper, dan lekker 95 tanken en aanvullen met octaanbooster
Octaanbooster verhoogt het octaan met 10% als je 1 flesje op de 20 liter gebruikt
Dus om van 95 naar 100 te willen heb je 1 flesje op de 40 liter nodig
Reken ze
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Contacteer:
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Daar sluit ik me geheel bij aan. Ik heb het voordeel dat ik dicht bij de grens woon en dus altijd lekker de 100 octaan versie van V-Power kan tanken (staat op de pomp vermeld), en sinds ik mijn eerste tank geprobeerd heb puur om er ook eens over mee te kunnen praten wil ik nóóit meer iets anders, de 2 liter 8 klepper in mijn Calibra spurtte loeiend hard weg ten opzichte van eerst.ErikKramer schreef:In Nederland zou dat Octaan 97 moeten zijn, Duitsland 100 er zijn hele lijsten van de div. landen.VPower benzine, welk oct heeft die bezine nu eigenlijk. Ik heb daar verschillende versies over gehoord. Shell zelf doet daar een beetje vaag over.
Ik merkte met starten/aanslaan van mijn vorige auto duidelijk verschil tussen V-power (97) en Shell 98. Hij sloeg enthousiaster aan, prestaties tussen V-Power en 98 geen verschil. Met mijn huidige M3 tank ik meestal BP-Ultimate of soms V-power.
Voor ik gewone Shell 95 tankte ging ik altijd naar de Argos hier in het dorp, wat leveren die baggerbenzine zeg. Ik ging 1 keer net als mijn ouders in Duitsland tanken en merkte overduidelijk verschil in hoe de motor van mijn auto zicht gedroeg, soepeler en over het algemeen beter. Wat mijn persoonlijke ervaring betreft, goedkoop = duurkoop.
Ik vraag me eigenlijk af of ieder merk en daarbij iedere motor er anders op reageert?
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Vergeet het schoonbranden op weg naar (en in) Duitsland niet Het schijnt dat je eerst 4 keer moet tanken voordat je de voordelen gaat merken. Puur om alle brandstof doorgespoeld te hebbenInjectTheVenom schreef:
Daar sluit ik me geheel bij aan. Ik heb het voordeel dat ik dicht bij de grens woon en dus altijd lekker de 100 octaan versie van V-Power kan tanken (staat op de pomp vermeld), en sinds ik mijn eerste tank geprobeerd heb puur om er ook eens over mee te kunnen praten wil ik nóóit meer iets anders, de 2 liter 8 klepper in mijn Calibra spurtte loeiend hard weg ten opzichte van eerst.
Voor ik gewone Shell 95 tankte ging ik altijd naar de Argos hier in het dorp, wat leveren die baggerbenzine zeg. Ik ging 1 keer net als mijn ouders in Duitsland tanken en merkte overduidelijk verschil in hoe de motor van mijn auto zicht gedroeg, soepeler en over het algemeen beter. Wat mijn persoonlijke ervaring betreft, goedkoop = duurkoop.
Ik vraag me eigenlijk af of ieder merk en daarbij iedere motor er anders op reageert?
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Klopt, na een paar keer tanken merkte ik dat de motor nóg meer tot leven kwam en sindsdien is de honger onder het gaspedaal nog groter. Ik kan nu moeiteloos het gaspedaal vol intrappen en krijg daarop zonder enige vorm van aarzeling een zo mogelijk nog vollere acceleratie voor terug. En ja de weg er naartoe word altijd gebruikt om de laatste restjes nog even met flinke kracht uit de tank te jagen Het is dan geen snelweg maar een lange rechte goed overzichtelijke weg waar je flink kan jagen.Niels schreef:Vergeet het schoonbranden op weg naar (en in) Duitsland niet Het schijnt dat je eerst 4 keer moet tanken voordat je de voordelen gaat merken. Puur om alle brandstof doorgespoeld te hebben
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Tijdje terug een test gelezen over de diverse octaanboosters en andere flesjes vol pk's.
Nou die troep hoef je dus ook niet te gebruiken in je straatauto, als het mee zit levert het geen vermogens verlies op zeg maar, alleen wordt je portemonnee sneller lichter.
Misschien dat het bij extreem opgefokte motoren wel helpt.
Nou die troep hoef je dus ook niet te gebruiken in je straatauto, als het mee zit levert het geen vermogens verlies op zeg maar, alleen wordt je portemonnee sneller lichter.
Misschien dat het bij extreem opgefokte motoren wel helpt.
- DDX
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04
- Contacteer:
repost wat ik al eens op ander forum gepost heb, over flesje booster die je in nederland bij tankstations kan kopen ( Bardahl booster )
=============
als je op http://www.millersoils.net kijkt trouwens
en dan de CVL turbo kiest (kan geen directe link krijgen) :
dus 98->98,5
=============
als je op http://www.millersoils.net kijkt trouwens
en dan de CVL turbo kiest (kan geen directe link krijgen) :
oftewel dat Bardahl booster van Topsport met '4 tot maximaal 7 punten' is dus verhoging van RON van ongeveer 0,5
CVL turbo will increase the octane of commercially available pump fuel by up to 4 RON (40 octane points).
Independent tests have shown that a combination of CVL Turbo and Shell Optimax will give a Research Octane Number (RON) of between 101 and 102 octane.
dus 98->98,5
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
-
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Macboy schreef:Ik ben sinds 3 weken overgestapt van V-power diesel op gewone diesel. En verdomme, de auto is boven de 180 sneller en haalt een hogere topsnelheid
Bizar toch? Al die tijd genaaid ...
Ik geloof er zelf ook weinig van, hoor. De alfa 75 liep wel beduidend mooier op RON100, maar het verschil tussen 95 en 98 heb ik nog nooit gemerkt. V-power diesel is helemaal lulkoek, ik pleur gewoon de cheapste diesel in de C30, ding is er echt niet trager door en kom op, het is een diesel die krengen rijden zelfs nog als je er ruwe olie in smijt.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Brandstof
kon het andere draadje niet zo vinden, maar tjonge wat is de BP-Ultimate (Ron 98) duur geworden, betaal nu al 1.579 zeg 1.58,-euro per liter...
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Brandstof
Net even 98 bij de Avia getankt......................
GVD, ik pak het bonnetje er bij, staat er Superclean 95 op............... :twisted:
Terwijl op het vulpistpool dus 98 staat..........................ik ontplof hier zo wat............. :twisted:
Daar kom ik nog op terug.........................
GVD, ik pak het bonnetje er bij, staat er Superclean 95 op............... :twisted:
Terwijl op het vulpistpool dus 98 staat..........................ik ontplof hier zo wat............. :twisted:
Daar kom ik nog op terug.........................
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten