Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 19156
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Locatie: Grunn...

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door Niels » 14 sep 2016, 15:56

De A8 doet ook 10 sec. 0-100 terwijl de T5 het in 7 sec. deed. Ik stoor me er niet aan hoor. Een sloep met een "correcte" motor kost qua running costs echt serieus geld. Anders moet je maar eens rijden in mijn D2.

Online
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 6525
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door Riceaux » 14 sep 2016, 16:12

Waar ik meer bang voor ben is dat je flink moet doortrekken in toeren wil je beetje gang maken. Denk dat ik maar eens wat proefritten moet gaan maken inderdaad. Met m'n huidige soort km's hoeft er van mij in ieder geval geen handbak te komen. Maar ik kom binnenkort wel even langs! :thumbup:

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 2252
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door RJK » 14 sep 2016, 16:24

Op zich grappig hoe snel koppel went. Ben vandaag even met onze E39 530i naar het werk, op zich niet echt een stakker, maar komende uit de Corvette denk je dan bij optrekken de eerste meters wel...haaallloooo...iemand thuis? :)

Online
PeterB
Berichten: 1525
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door PeterB » 14 sep 2016, 16:35

Alles valt en staat met de vorige eigenaren.
Van bijna alle "slagschepen" ( behalve de Amerikanen, maar die waren niet duurder dan €2750,-...)kende ik de complete onderhoudshistorie en wist een beetje wat ik kon verwachten in de komende 20k kilometer.
Overigens is dat geen garantie ;), bij de A8 was de goedwillende sleutelaar van Jonkheer zo handig om 12v op de achterste remklauw te zetten om de handrem "vrij" te geven. En dat kan wel goed gaan maar in mijn geval was ik na 2500 km aan de beurt voor twee remklauwen, schijven en blokken. Onvoorzien €2000 net voor een ritje naar Barcelona.
De E55 is ook altijd dealeronderhouden geweest, stapel facturen bij de auto van €10k+ maar daar bleek toch ook niet alles gedaan te zijn wat wel op de factuur stond. ;)

@Riceaux, eerlijk gezegd vond ik de W220 facelift(heldere koplampen, andere achtelichtunits, betere microswitches, ander COMANDsysteem etc) lekkerder rijden dan de eerste serie W221.
En de W220 350 lange wielbasis benzine waar ik mee reed gebruikte gemiddeld 10l/100 km, stad, snelweg, wachten.
En dat voor 1900 kg ex bestuurder

Online
PeterB
Berichten: 1525
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door PeterB » 14 sep 2016, 16:52

Die S350 werd in januari nog te koop aangeboden via Grootauto's ( ja, die ja..:). ).
Inmiddels met 300k+ op de teller.
image.jpeg
image.jpeg (269.18 KiB) 1310 keer bekeken
Nog een bod gedaan maar de eigenaar heeft de auto uit de verkoop gehaald en weggezet.

Online
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 6525
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door Riceaux » 14 sep 2016, 18:55

Aah ok, had ik niet verwacht eerlijk gezegd. W221 valt nog wel buiten m'n budget, dus maar eens proefrijden met een W220 facelift. :thumbup: Verbruik is ook netjes zeg! Zal de parkeervakken hier binnenkort eens opmeten, dat kan nog wel eens een probleempje worden. :bag:

Online
Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 6374
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door Martin van der Zwaard » 15 sep 2016, 22:28

Heb je ooit wel eens met een 728i gereden? Zo'n ding is echt niet langzaam hoor.
Snel is anders maar je kan prima mee in het verkeer. En topt gewoon 230 hoor.

Succes met een W220. Luchtvering gaat een keer kapot. Veerpoten 1200,- per stuk.
Compressor gaat een keer. Dik 300,- zonder montage.
CDI heeft vaak verstuiver problemen. Dik 200,- per stuk.

Leuke auto hoor. Zou er zelf ook wel een keer een willen. Maar sowieso een V8 dan.

E38 is wat dat betreft een stuk meer bulletproof.

Online
PeterB
Berichten: 1525
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door PeterB » 15 sep 2016, 23:13

Tuurlijk haal je die dingen nieuw bij de dealer ;)
Veerpoten rondom zijn zo'n €420/stuk.
Compressor €280 origineel Wabco( dezelfde die MB monteert)
Alles met 2 jaar garantie.

Nee, dan een A8 D3. :)

En een E38 vergelijken met een W220, neh.. :whistle:

indobesar
Berichten: 9220
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: 323ti, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door indobesar » 15 sep 2016, 23:39

Zo'n W221 en dan met Brabus monoblock velgen is pure pr0n0! :love:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4610
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: Noorden waar anders.

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door Mike R32 » 16 sep 2016, 08:36

Mooie 60+ auto. Hoe dik ook ik zie me zelf er nu nog niet in rijden. Bij de oudere Mercedes modellen heb ik dat toch minder.

Online
Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 6374
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door Martin van der Zwaard » 16 sep 2016, 08:39

PeterB schreef:Tuurlijk haal je die dingen nieuw bij de dealer ;)
Veerpoten rondom zijn zo'n €420/stuk.
Compressor €280 origineel Wabco( dezelfde die MB monteert)
Alles met 2 jaar garantie.

Nee, dan een A8 D3. :)

En een E38 vergelijken met een W220, neh.. :whistle:
Ja, lekker imitatie halen. Dat is succes verzekerd.
Heb een aantal jaren in de Mercedes-onderdelen gewerkt dus weet een beetje van de hoed en de rand.
Die imitatie meuk kwamen ze allemaal van terug. Goed, 1200,- bij de dealer is onzin maar 800,- komt eerder dan 400,- als je een beetje goed spul wilt hebben.

En ik "vergelijk" een W220 niet met een E38. Ik zeg alleen dat als je een bulletproof sloep zoekt dat een W220 misschien niet zo verstandig is en dan een E38 dan een betere optie KAN zijn.

En laten er eerlijk zijn, je moet geen van deze auto's kopen als je geen piek in je zak hebt voor het onderhoud of voor reparaties. Kopen is een maar onderhouden/bijhouden is twee.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 19156
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Locatie: Grunn...

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door Niels » 16 sep 2016, 16:49

Om het leuk te houden moet je wel een beetje puzzelen en uitzoeken waar je je onderdelen vandaan haalt en wie het erop meubelt. Ik heb een goede monteur en puzzel zelf veel uit. Teller qua kosten staat nu op 1300,- sinds aanschaf een paar maand geleden en dan heb ik de A8 van een liefhebber gekocht met een redelijke stapel rekeningen inzichtelijk. Internet is zeer handig om de zaken financieel wat dragelijk te houden maar een beetje financiële draagkracht is wel handig :tooth:

Maar goed, bij een jonge moderne auto kun je ook tegen behoorlijke kosten aanlopen... Vandaar dat ik ook gewoon zo'n ding heb gekocht :wink:

Online
PeterB
Berichten: 1525
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door PeterB » 16 sep 2016, 18:24

"Maar goed, bij een jonge moderne auto kun je ook tegen behoorlijke kosten aanlopen"
Gelukkig lease maar de eerste V221 ( da's de interne benaming voor een lange S ;) ) die ik in 06-2006 afgeleverd kreeg heeft in 3,5 jaar tijd een C320 met alle opties aan onderhoud en reparaties gekost. Bij 150k km ging de auto nog voor reparatie terug naar de fabriek. Dat gedoe duurde overigens bijna 4 maanden,leenauto was een vrijwel nieuwe V221 benzine met zo'n 20k op de teller, ik reed er 40 k bij.. :). Een doorslaand succes voor de importeur.
De auto rijdt nog steeds rond.( 22-SX-XT)
De opvolger heeft maar kort het spelletje meegespeeld, die ging na 1,5 jaar terug naar de importeur omdat het ding een aantal terugkerende storingen had waardoor de bedrijfszekerheid in het geding kwam . En werd uiteindelijk teruggehaald door de fabriek( kenteken staat niet meer in het bestand)
Mocht wat anders uitzoeken, de achterbanker wilde graag 4-wielaandrijving( moest 1x uit de auto in de sneeuw om een setje te geven :) ) en het werd een V221 S350 cdi 4matic.

Nou dat heeft ie geweten :rolling:
Reed veel in Amsterdam rond, kuilen, drempels, putten, een keertje een rondje gereden en je weet wat ik bedoel.
Intelligent 4matic systeem dacht op een gegeven moment dat ik offroad reed( snelheid icm veerbeweging) en zette dan automatisch de vering een tandje( of meerdere tandjes, zeg maar een compleet gebit) strakker .
Commentaar van de achterbank, op naar de dealer, vervolgens importeur en uiteindelijk via de VAE een oplossing gevonden.
Die ook maar tijdelijk werkte :)
Uiteindelijk kreeg ik een achterbanker die alleen maar snelweg wwverkeer had en de auto prima beviel.

Maar dat geintje heeft in 2 jaar tijd 30k gekost.
De auto is afgelopen januari geëxporteerd, ik mocht er toch niet meer mee rijden.

Eigenlijk is het nieuw ook niks :whistle:

allen
Berichten: 15954
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door allen » 16 sep 2016, 18:42

4 Maanden gedoe en dan nog zo'n wagen willen blijven rijden. Ik heb net 4,5 maand ellende achter de rug. Hoe blij was ik nadat de garage akkoord was de wagen weer in te nemen. Respect voor je doorzettingsvermogen.




Wat voelt dat heerlijk om dat ook eens tegen iemand te mogen zeggen. :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 2994
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Locatie: Groningen

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door EvdP » 16 sep 2016, 22:10

Rogerb schreef:
Jussi schreef:Afbeelding

Ideaal hondenvervoer!

Van wie is deze?

Volgens mij is dat de ex-540i van "de slager", weet niet of hij nog actief is op forums?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

En hij staat te koop. Ik meende alleen dat het een 530i was waar een 4 liter in is geplaatst. Doet niets af aan de auto natuurlijk, maar dan is het geen 540i.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7222
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door Tim N » 18 sep 2016, 19:52

3982cc lijkt mij dus wel een 540i

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 2994
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Locatie: Groningen

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door EvdP » 18 sep 2016, 20:21

Als je een 530i koopt, er een 4 liter in legt en hem door de RDW laat keuren krijg je gewoon 4 liter op kenteken, maar het is geen 540i.

RDW zegt trouwens: Handelsbenaming 5 TOURING

Maakt mij ook niets uit, ik vind het een mooie auto. Maar er zijn ook mensen die zicht storen aan een "1" op de kentekenplaat. Dan zijn er vast ook mensen die hem als 540i willen en niet als 530i 4 liter.

Maar ik weet niet zeker of dat het geval met deze was, ik meende van wel maar kan er uiteraard naast zitten.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7222
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door Tim N » 20 sep 2016, 11:11

Dan iig simpel na te gaan door VIN te checken :thumbup:

En met je eens dat als ik dat soort bedragen zou uitgeven aan een 540i het wel een 4.0 af fabriek zou moeten zijn.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 19156
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Locatie: Grunn...

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door Niels » 22 sep 2016, 16:54

De Citroën C6 vind ik ook wel een gave sloep btw :D

allen
Berichten: 15954
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door allen » 22 sep 2016, 17:19

C6 Heb ik zelf ook altijd mooi gevonden. Mooie, originele vormgeving. Maar valt deze niet eerder in de categorie E Klasse? Is dan ook geen sloep te noemen.

Gebruikersavatar
Mike R32
Berichten: 4610
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Locatie: Noorden waar anders.

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door Mike R32 » 22 sep 2016, 18:39

Volvo S80 V8.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 9953
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door Joy » 22 sep 2016, 22:36

Jeremy Clarkson in 1994 toen de A8 op de markt kwam. De concurrentie oogde ineens behoorlijk jaren 80. Heerlijke muziek op de achtergrond trouwens. :D


Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 19156
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Locatie: Grunn...

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door Niels » 23 sep 2016, 06:29

allen schreef:C6 Heb ik zelf ook altijd mooi gevonden. Mooie, originele vormgeving. Maar valt deze niet eerder in de categorie E Klasse? Is dan ook geen sloep te noemen.
Het dieseltje weegt 1800+kg dus imho met recht een sloep. Ze zijn ook behoorlijk groot hoor, prachtige wagen!

indobesar
Berichten: 9220
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: 323ti, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door indobesar » 23 sep 2016, 09:59

Misschien vloeken hier, 'maar een Lancia Thesis vind ik ook prachtig. Vooral in de zwart/bordeaux rode kleur met gepolijste wielen.
Jammer dat er geen Ferrari V8 is geleverd... ;-)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26128
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Het sloeptopic: Automobiele slagschepen

Bericht door Macboy » 23 sep 2016, 10:08

Klinkt wel heel fraai :shock:


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Martin van der Zwaard en 18 gasten