Lakverzegeling, coating, etc.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Emiel » 02 feb 2016, 19:10

Wat is op dit moment een beetje DE manier van lakverzegeling, coating,etc.?

Kameraad heeft nieuwe A AMG besteld en wil naast lak correctie ook de lak een beschermlaag geven. Vroeger(?) had je protech wat hot was maar op dit moment is het lastig zoeken door het vele aanbod.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Eric H » 02 feb 2016, 19:24

Hoor/lees de laatste tijd veel over glass-coating....
Kennis van me heeft daar pasgeleden zijn Tesla mee laten doen (JWD?) en volgens mij is hij er wel tevreden over...

Maar anders moet je JWD even contacten..
Zit volgens mij nog iemand op het forum met een poetsbedrijf, kan alleen zo snel even niet op z'n forum naam komen. Knot is daar geweest, volgens mij voor een bekledingsbeurt.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Peter Tunissen » 02 feb 2016, 19:28

Ewald doet classcoatings binnen DFRacing, ik zal hem even hierop attent maken. :thumbup:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Riceaux » 02 feb 2016, 19:29

@Eric H: Pica is z'n forumnaam.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Peric » 02 feb 2016, 19:33

Emiel, weet niet waar je woont, maar een vriend van me heeft een bedrijf wat dat ook kan doen.
Bedrijf zit in Schalkwijk.
http://www.prorepair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Joy » 02 feb 2016, 19:37

Glass-coating:
Update: heb ze gebeld, en het duurt 4 dagen.
Schoonmaken, primer laag, afwerk laag, waslaag om de uithard tijd van 3 weken de afwerk laag te beschermen.

Vervangende auto, zelf benzine betalen (vol afleveren)

Kost voor donkere kleur auto 595 ex BTW

Gebruikersavatar
Pica
Berichten: 312
Lid geworden op: 20 jun 2015, 21:27
Auto: Ford Focus CC Titanium
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Pica » 02 feb 2016, 19:50

Ik lever als Keramische Glascoating van het merk iGl Coatings, in de variant Quartz en de Topper Kenzo.

Er is heel veel te lezen en te zien over dit product. Mag alleen door erkende iGl centra in NL uitgevoerd worden zoals mijzelf

Indien meer informatie nodig is kan hij mij bereiken op 06-22243884
http://www.picacarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

of Distributeur http://www.igreenloverbenelux.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31025
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door JP » 02 feb 2016, 20:12

Opti coat pro of Modesta ? Van die eerste zag ik vandaag op FB fotos voorbij komen van een Tesla die 2 jaar geleden behandeld was. Beading en glans was nog als nieuw !

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Joopieboy » 02 feb 2016, 20:52

Bij Custom Car Cleaning was dat ja, top kerel. Maakt auto's echt als nieuw zonder te maskeren. Ben daar geweest met mijn vorige auto nadat is vernaggelt was door de poetser van de schadehersteller.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Macboy » 02 feb 2016, 21:08

Wat doet dat dan allemaal precies ? Geen viezigheid dat zich hecht gedurende 6 maanden ? Makkelijk af te spuiten ? Dan beter om meteen aan te pakken bij nieuwe auto af fabriek ?

Echt iets voor mij !

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door jacobt » 02 feb 2016, 21:14

Mijn auto staat nu bij Jurgen.

http://www.detailing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Er komt modesta op. http://www.detailing.nl/modesta/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Joopieboy » 02 feb 2016, 21:17

Macboy schreef:Wat doet dat dan allemaal precies ? Geen viezigheid dat zich hecht gedurende 6 maanden ? Makkelijk af te spuiten ? Dan beter om meteen aan te pakken bij nieuwe auto af fabriek ?

Echt iets voor mij !
Onderhoudsvriendelijke beschermingslaag op je lak die met fatsoenlijk bijhouden, dus geen zware reinigers of wasstraat, tot een jaar of 2 blijft. Even kort samengevat.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31025
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door JP » 02 feb 2016, 21:21

Joopieboy schreef:Bij Custom Car Cleaning was dat ja, top kerel. Maakt auto's echt als nieuw zonder te maskeren. Ben daar geweest met mijn vorige auto nadat is vernaggelt was door de poetser van de schadehersteller.
Precies ja ! Bart behoort tot de top, dat zie je ook aan alle exoten wat hij mag doen. MOet wel gezegd worden, daar betaal je dan ook naar....... :)

https://www.facebook.com/customcarclean ... tos_stream" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Joopieboy » 02 feb 2016, 21:28

Het is net hoe gek je het wilt maken. En ook bij dit soort dingen geld, if you pay peanuts, you get monkeys.

In het geval van een nette jonge auto kun je ook kiezen voor een light detail, scheelt een dag of 2 aan werk en dus ook de kosten. Bart is gewoon een mierenneuker eerste klas. :mrgreen: Die ziet alles en is echt niet snel tevreden, maar bij hem kun je gewoon vertrouwen dat het goed is.

Ceramic Pro Benelux
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2016, 00:59

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Ceramic Pro Benelux » 03 feb 2016, 01:17

Beste Emiel,

Wij behandelen de auto's met een keramische coating genaamd Ceramic Pro.
We bieden een aantal pakketten en we kunnen alles laten coaten met Ceramic Pro.
Exterieur, interieur, velgen, kunstof, matte lakken enz..

Ceramic Pro kan alleen aangebracht worden door Ceramic Pro dealers.

Groeten,
Ewald

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Paskal » 03 feb 2016, 08:49

Ook welkom :hmmm:

Er zijn in het land diverse bedrijven die dit soort coatings aanbieden. Zoals in elke branche heb je er hier ook cowboys bij zitten die er echt een potje van maken. Als je je een beetje verdiept in de materie dan zul je zien dat Protech het echt niet is. Commercieel ooit goed weggezet, maar de duurzaamheid is ver te zoeken. Coatings zijn er van diverse merken zoals bijvoorbeeld Modesta, Gyeon en Opti-Coat.

Bart van customcarcleaning is een topper, maar zoek je het meer in het westen dan is Serge van ride en shine detailing een aanrader. Zoek je het meer in het midden van het land dan zou ik je Harold van a1-carcleaning adviseren. Voor de regio Eindhoven is Dennis van de Ven een uitstekend adres.

Bekijk de FB-pagina's van bovenstaande en je zult overtuigd zijn van de kwaliteit van van het werk van bovenstaande personen. En zoals hierboven al iemand schreef: kwaliteit kost nu eenmaal geld, maar als je het laat doen laat het dan op een goede manier doen. Er zijn legio voorbeelden van "autopoetsbedrijven" die de lak meer kwaad dan goed hebben gedaan :?

@Macboy: verschil tussen een coating en een beperktere behandeling middels polijsten en een wax/sealant-laag is enorm. De coating is echt hard en is dus veel duurzamer. Ik gebruik ook een coating nadat ik koplampen heb gepolijst. Als je een laagje coating in een bekertje legt is het na 24u gewoon hard. Zie hieronder een voorbeeldfotootje dat een coating dus echt hard wordt :). Het moge duidelijk wezen dat zo'n coating een veel betere bescherming aan de lak geeft dan een wax of sealant.

Afbeelding

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door martll » 03 feb 2016, 09:20

Hier alleen ervaring met Gyeon coatings. Zijn op mijn auto's perfect aangebracht door Tomas Car Detailing uit Tiel. Is daarna zeer makkelijk schoon te houden en laat een prachtige glans achter. :hot:

Gebruikersavatar
Pica
Berichten: 312
Lid geworden op: 20 jun 2015, 21:27
Auto: Ford Focus CC Titanium
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Pica » 03 feb 2016, 09:40

Joopieboy schreef:Het is net hoe gek je het wilt maken. En ook bij dit soort dingen geld, if you pay peanuts, you get monkeys..
Correct!

Alles ligt aan je wensen, cq eisen. De intensiteit van het gebruik van de wagen is mede bepalend hoe ver je wil gaan als eigenaar en het onderhoud op langer termijn.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Emiel » 03 feb 2016, 10:37

Allemaal bedankt voor de moeite. Word gewaardeerd.
Ook al is het niet voor mij persoonlijk op dit moment, zie toch wel weer wat dingen voorbij komen waar ik positief verbaasd over ben.

Ik heb de link van dit topic even doorgestuurd. Moet hij zelf maar even kijken hoe en wat.
Ik weet dat hij kwaliteit wil en niet op 100 euro gaat kijken, maar het moet wel goed zijn. Liever 600 en iets fatsoenlijks dan 350 en over 6 maanden denken "f*ck"

Nogmaals dank.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door RutgerK » 03 feb 2016, 10:48

Ik heb mijn e-tron in de Modesta laten zetten door Jurgh Car Detailing. Zerg tevreden over het resultaat.

A AMG's heb ik daar ook voorbij zien komen.

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Tom » 03 feb 2016, 10:53

Emiel schreef: Ik weet dat hij kwaliteit wil en niet op 100 euro gaat kijken, maar het moet wel goed zijn. Liever 600 en iets fatsoenlijks dan 350 en over 6 maanden denken "f*ck"
600 euro is een hoop geld.
Wat is beter voor je auto? Vraag voor detailers. Twee keer per jaar (voorjaar/najaar) je auto bij een detailer neerzetten en zeggen dat ie er voor 150 euro wat aan mag doen. Krijg je gewoon een waslaag, niet bijzonder. Maar dan staat je auto er wel elk half jaar fris bij, voor 2,5 jaar. Of 600 euro eenmalig voor zo'n uitgebreide sessie met coating.. want hoelang heb je daar profijt van?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39587
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Arthur » 03 feb 2016, 12:19

Gewoon niets aan doen. Overdreven gedoe. Smerig is smerig, doet zo'n coating niets aan af. Ga ik never 600,- voor betalen. Ooit eens een zwarte auto laten detailen voor nog geen 3e van dat bedrag. Dat is nog eens te doen en kun je laten doen voor verkoop ofzo. Auto kwam er een stuk beter uit maar bij een auto die het nauwelijks nodig heeft, althans voor een ongeoefend oog, doe ik het niet. Dealers zien het niet bij inruil, ik zie het niet als niet kenner dus alleen bij particulieren onderling, die ene perfectionist die komt, die ziet het. Nou, die weet het toch beter en heb ik het alsnog niet goed gedaan, dus mag ie zichzelf uitleven :)
Voor zover mijn mening, niet op kennis gestoeld :tooth:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door romo » 03 feb 2016, 12:53

Arthur schreef:Gewoon niets aan doen. Overdreven gedoe. Smerig is smerig, doet zo'n coating niets aan af. Ga ik never 600,- voor betalen. Ooit eens een zwarte auto laten detailen voor nog geen 3e van dat bedrag. Dat is nog eens te doen en kun je laten doen voor verkoop ofzo. Auto kwam er een stuk beter uit maar bij een auto die het nauwelijks nodig heeft, althans voor een ongeoefend oog, doe ik het niet. Dealers zien het niet bij inruil, ik zie het niet als niet kenner dus alleen bij particulieren onderling, die ene perfectionist die komt, die ziet het. Nou, die weet het toch beter en heb ik het alsnog niet goed gedaan, dus mag ie zichzelf uitleven :)
Voor zover mijn mening, niet op kennis gestoeld :tooth:

+1

Door de wasstraat met het ding..........en klaar

Voor de rest geloof ik het allemaal wel

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39587
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door Arthur » 03 feb 2016, 13:04

Dat is de korte versie, idd :wink:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Lakverzegeling, coating, etc.

Bericht door tomgtr » 03 feb 2016, 13:16

+1, was vroeger ook super zuinig op m'n auto's. Klaar mee. Je krijgt er geen f@ck extra voor terug en spendeert kapitalen voor niks. Als de wasstraat swirls je storen dan lekker laten polijsten beetje en klaar. Maar die swirls zie je alleen als je auto brandschoon is en dat is hij nog maar eens in 2 weken tegenwoordig. Ik vind auto's leuk en geld in auto's steken prima. Maar wassen is gewoon Kwalitatief Uiterst Teleurstellend werk en geef het geld liever uit aan benzine dan een beschermlaagje.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Henk Jan, Rogerb en 81 gasten