De "vaandeldragers" maken de liefhebberij
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
De "vaandeldragers" maken de liefhebberij
De speciale uitvoeringen van modellen en/of de sportwagens van merken (ik noem ze voor het gemak even vaandeldragers) krijgen over het algemeen boven gemiddelde aandacht in de pers en hebben ook boven gemiddelde aandacht bij ons. Iedereen vind het leuk om te lezen over een M5 maar een 520d kan weinig mensen echt boeien. Een trio test tussen een Zonda, Porsche GT en een Ford GT word gevreten. En als er hier over zulke auto's word gepost dan word het gelezen en iedereen heeft wel een mening over zulke auto's omdat ze op een bepaalde manier boeien. Want echt warm loop je ook niet van een test tussen een C3, Yaris, corsa whatever. Sterker nof de meeste autoliefhebbers willen het niet eens lezen tenzij je zelf voor zo'n gebakje in de markt ben.
STEL dat vanaf morgen alle speciale modellen met dikke motoren, sportwagens etc verboden worden. Een soort van auto mobiele castratie.
Kan het thema "auto" je dan nog überhaupt boeien ?'Of ga je dan liever postzegels verzamelen ?
De krenten in de pap maken maar een paar procent uit van de totale auto industrie/verkoop/productie. Maar het zijn de vaandeldragers van de fabrikanten. En toch lijkt juist dat die vaandeldragers verantwoordelijk zijn voor een merk beleving.
De peekaa wedloop vind ik een mooi voorbeeld, middenklasse limousines die 500 peekaa meekrijgen. Waarom ? Niet omdat de klant er op zit te wachten. Die vreet wat ie krijgt voorgeschoteld. Nee, meer peekaas betekend weer nieuwe media aandacht, nieuw gesprekstof op de internet fora, het publiek gaat mekaar weer opjutten en de fabrikant lacht in zijn vuistje want zijn merk krijgt weer mega veel "free publicity".
De liefhebbers zijn weer blij en besluiten om toch maar weer een auto van dat merk te kopen, ook al is het een instap/uni kleur edition.
Is er leven na de "vaandeldragers" ?
STEL dat vanaf morgen alle speciale modellen met dikke motoren, sportwagens etc verboden worden. Een soort van auto mobiele castratie.
Kan het thema "auto" je dan nog überhaupt boeien ?'Of ga je dan liever postzegels verzamelen ?
De krenten in de pap maken maar een paar procent uit van de totale auto industrie/verkoop/productie. Maar het zijn de vaandeldragers van de fabrikanten. En toch lijkt juist dat die vaandeldragers verantwoordelijk zijn voor een merk beleving.
De peekaa wedloop vind ik een mooi voorbeeld, middenklasse limousines die 500 peekaa meekrijgen. Waarom ? Niet omdat de klant er op zit te wachten. Die vreet wat ie krijgt voorgeschoteld. Nee, meer peekaas betekend weer nieuwe media aandacht, nieuw gesprekstof op de internet fora, het publiek gaat mekaar weer opjutten en de fabrikant lacht in zijn vuistje want zijn merk krijgt weer mega veel "free publicity".
De liefhebbers zijn weer blij en besluiten om toch maar weer een auto van dat merk te kopen, ook al is het een instap/uni kleur edition.
Is er leven na de "vaandeldragers" ?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Rico, ik hoor toch dagelijks de 520d business edition reclame.... maarja, is allemaal zakelijk he, men vestigt de aandacht op de snoepjes omdat dat voor mensen een hobby is, en dat mag geld kosten.
Is ooit toch een voorstel geweest van Koos om iedereen met max 100pk te laten rijden? Ik hoor het m nog zeggen "Met een 100pk tdi passat kan je ook makkelijk een caravan trekken"....
SURE....
Is ooit toch een voorstel geweest van Koos om iedereen met max 100pk te laten rijden? Ik hoor het m nog zeggen "Met een 100pk tdi passat kan je ook makkelijk een caravan trekken"....
SURE....
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
Ik zag gisteren - weer eens - een Z8 op de Autobahn, kleur zwart, kenteken: D Z8.
Het zijn niet alleen de dikste uitvoeringen van de duurste versies die het automerk maken, vind ik. Maar ook - of juist - de gekke eenden in de bijt die enigszins over de top zijn. Zo'n Z8 is qua formaat een stadsvlo, met uniek design in de BMW reeks, maar wel een 5.0 liver M-V8 onder de kap. Kijk, dat gaat tenminste (n)ergens over. En ondanks de grote woorden van Bangle, vind ik de huidige BMW's nog steeds dezelfde worsten van verschillende lengte.
Vind ik ook leuk aan Renault, de Clio V6, of aan Opel, de speedster. Op zich duffe merken, maar wel een echt leuk model in het gamma.
Het zijn niet alleen de dikste uitvoeringen van de duurste versies die het automerk maken, vind ik. Maar ook - of juist - de gekke eenden in de bijt die enigszins over de top zijn. Zo'n Z8 is qua formaat een stadsvlo, met uniek design in de BMW reeks, maar wel een 5.0 liver M-V8 onder de kap. Kijk, dat gaat tenminste (n)ergens over. En ondanks de grote woorden van Bangle, vind ik de huidige BMW's nog steeds dezelfde worsten van verschillende lengte.
Vind ik ook leuk aan Renault, de Clio V6, of aan Opel, de speedster. Op zich duffe merken, maar wel een echt leuk model in het gamma.
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Voor mij geven de speciale uitvoeringen toch iets extra s.
Een gewone porsche doet me totaal niks een GT3 wel nog liever de RS.
Liever een M3 dan 335i turbo.
Heb liever een M versie van de 1 serie dan een 130i M sport.
Ik vindt vaak alleen dat men de prijzen van die speciale versie te hoog opkrikt in vergelijk met de normale modellen. En daarom wijk ik de laatste tijd af.
Maar hoe goed een 130i msport ook is hij geeft je nooit het gevoel wat een M versie geeft.
Zelfde geld voor porsche carrera.
Een gewone porsche doet me totaal niks een GT3 wel nog liever de RS.
Liever een M3 dan 335i turbo.
Heb liever een M versie van de 1 serie dan een 130i M sport.
Ik vindt vaak alleen dat men de prijzen van die speciale versie te hoog opkrikt in vergelijk met de normale modellen. En daarom wijk ik de laatste tijd af.
Maar hoe goed een 130i msport ook is hij geeft je nooit het gevoel wat een M versie geeft.
Zelfde geld voor porsche carrera.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Vaandeldrager: zo eentje?
BMW M5 V10 SMG 4/5-Deurs
Registratiedatum: 7/2005 Kleur: Zwart met.
Aantal kilometers: 8.932 Versnellingsbak: Automaat
Brandstof: Benzine Deuren: 4
Andere info: BTW aftrekbaar Showroom vraagprijs: EUR 119.950
Standaardopties: ABS, Airbag, Airbag passagier, Airconditioning, Automatische airco, Boordcomputer, Centrale vergrendeling, Cruise Control, Electrische ramen, Electrische spiegels, Garantie, Leren bekleding, Mistlampen, Open dak, Parkeer assistentie systeem, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging, Traction Control, Xenon verlichting
Opmerkingen: Sportstoelen, Centrale deurvergrendeling afstandbediend, Airbags, Elektrisch bedienbaar schuifdak. Origineel audio- en DVD kleuren navigatie BMW + CD-wisselaar en TV functie, sportstoelen, head-up display, 19 lichtmetalen velgen, Portland natuurbruin leder, merino leer, dashboard met leder bekleed, zwart alcantara hemelbekleding, origineel NL auto. elektrisch verstelbare stoelen met geheugen. Semi-automaat
Contactadres: Autobedrijf Hazet
Transitoweg 2
NL-4051 OCHTEN
Tel. kantoor: +31(0)344 642819
Internet: www.hazet.nl
[img:250:188]http://pic.autoscout24.com/images/4/1/1/57613114_5.jpg[/img]
[img:250:188]http://pic.autoscout24.com/images/4/1/1/57613114_2.jpg[/img]
BMW M5 V10 SMG 4/5-Deurs
Registratiedatum: 7/2005 Kleur: Zwart met.
Aantal kilometers: 8.932 Versnellingsbak: Automaat
Brandstof: Benzine Deuren: 4
Andere info: BTW aftrekbaar Showroom vraagprijs: EUR 119.950
Standaardopties: ABS, Airbag, Airbag passagier, Airconditioning, Automatische airco, Boordcomputer, Centrale vergrendeling, Cruise Control, Electrische ramen, Electrische spiegels, Garantie, Leren bekleding, Mistlampen, Open dak, Parkeer assistentie systeem, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging, Traction Control, Xenon verlichting
Opmerkingen: Sportstoelen, Centrale deurvergrendeling afstandbediend, Airbags, Elektrisch bedienbaar schuifdak. Origineel audio- en DVD kleuren navigatie BMW + CD-wisselaar en TV functie, sportstoelen, head-up display, 19 lichtmetalen velgen, Portland natuurbruin leder, merino leer, dashboard met leder bekleed, zwart alcantara hemelbekleding, origineel NL auto. elektrisch verstelbare stoelen met geheugen. Semi-automaat
Contactadres: Autobedrijf Hazet
Transitoweg 2
NL-4051 OCHTEN
Tel. kantoor: +31(0)344 642819
Internet: www.hazet.nl
[img:250:188]http://pic.autoscout24.com/images/4/1/1/57613114_5.jpg[/img]
[img:250:188]http://pic.autoscout24.com/images/4/1/1/57613114_2.jpg[/img]
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Deze dan:
MG ZT X-POWER SV-R V8 Coupé
Kleur: Groen met. Aantal kilometers: 1
Versnellingsbak: Handgeschakeld Aantal versnellingen: 5
Brandstof: Benzine Deuren: 2
Vermogen in kW: 284 kW Andere info: BTW aftrekbaar
Showroom vraagprijs: EUR 109.950
Standaardopties: Airbag, Airbag passagier, Airconditioning, Alarm, Automatische airco, Centrale vergrendeling, Electrische ramen, Leren bekleding, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging
Opmerkingen: Airbags. Auto is nieuw, prijs is exclusief BPM en BTW, prijs exclusief BPM is euro 129.950,-, prijs op Nederlands kenteken is euro 179.950,- 18 lichtmetalen velgen, instaplijsten met tekst: X-power SV-R number 1 for the Netherlands, 4-punts gordels, 0-100: 5.1 seconden, topsnelheid: 284 km/uur. cd speler
Contactadres: Autobedrijf Hazet
Transitoweg 2
NL-4051 OCHTEN
Tel. kantoor: +31(0)344 642819
Internet: www.hazet.nl
[img:250:188]http://pic.autoscout24.com/images/7/0/4/57334407_1.jpg[/img]
[img:250:188]http://pic.autoscout24.com/images/7/0/4/57334407_2.jpg[/img]
MG ZT X-POWER SV-R V8 Coupé
Kleur: Groen met. Aantal kilometers: 1
Versnellingsbak: Handgeschakeld Aantal versnellingen: 5
Brandstof: Benzine Deuren: 2
Vermogen in kW: 284 kW Andere info: BTW aftrekbaar
Showroom vraagprijs: EUR 109.950
Standaardopties: Airbag, Airbag passagier, Airconditioning, Alarm, Automatische airco, Centrale vergrendeling, Electrische ramen, Leren bekleding, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging
Opmerkingen: Airbags. Auto is nieuw, prijs is exclusief BPM en BTW, prijs exclusief BPM is euro 129.950,-, prijs op Nederlands kenteken is euro 179.950,- 18 lichtmetalen velgen, instaplijsten met tekst: X-power SV-R number 1 for the Netherlands, 4-punts gordels, 0-100: 5.1 seconden, topsnelheid: 284 km/uur. cd speler
Contactadres: Autobedrijf Hazet
Transitoweg 2
NL-4051 OCHTEN
Tel. kantoor: +31(0)344 642819
Internet: www.hazet.nl
[img:250:188]http://pic.autoscout24.com/images/7/0/4/57334407_1.jpg[/img]
[img:250:188]http://pic.autoscout24.com/images/7/0/4/57334407_2.jpg[/img]
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Ik denk dat het bij deze aanbieder wel anders is, zeker met deze auto.Rico v Velzen schreef:Van die grappen waarbij de prijs ex BPM/BTW word vermeld, krijg ik rooie jeukende uitslag van.
Mij zul je niet zien bij "zulke" aanbieders.
Dat is een aparte auto op een aparte manier gekocht en ook weer apart verkocht.
Collega van me heeft daar 1x een auto gekocht, ben toen ook meegeweest.
Hier durf ik wel een auto te kopen, keuring was mogelijk, alle gebreken werden zonder morren gerepareerd, garantie was prima (ook toen hij het 1x nodig had). Viel mij 100% mee.
Kijk maar eens op de site.
Volgens mij kopen ze heel veel in.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 214 gasten