Wat is de toekomst van autorijden in NL

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Wat is de toekomst van autorijden in NL

Bericht door Michel P » 14 feb 2006, 10:59

Het word drukker op de weg, de overheid wil de automobilist op alle fronten leeg melken, middels, flitstax, BPM, accijnzen, drempels, 60km zones enz. enz. leuker kunnen we het niet maken, wel duurder. Koos Spee neemt een groot deel voor de inning van de targets voor zijn rekening, hij doet dit met verve, zou die op een provisie systeem zitten, dat zo lucratief is dat hij bezeten is van zijn werk?

Wat moet je hiermee als autoliefhebber? Frustraties nemen toe, plezier neemt af, maar toch blijven we de auto's met bovengemiddelde PK's aanschaffen. Ook ik ben weer voor dikke boxer 6 gevallen, die heerlijk rijd, soepel is e.d. maar waarmee je snel te hard rijd, en eigenlijk langzaam steed gefrustreerder word. Eigenlijk zouden we allemaal in een Smart for four, roadster, of prius moet gaan rijden, lekker mee hobbelen in het verkeer, weinig brandstof verbruiken, en geen prikkels krijgen van een auto die echt graag wil. (een Smart roadster wil wel redelijk vooruit, maar blijft ook zuinig) Daarnaast, thuis lekker van de bespaarde euro's een leuke track/fun auto opbouwen en die, als je echt geen sponsor van de overheid wenst te zijn, zonder kenteken naar de diverse trackdays meenemen. Als je wenst te ringen of met de fun car naar de trackdays wenst te rijden, ontkom je niet aan wegenbelasting, maar dat is dan ook alles. Verder bouw je voor hobbie gebruik de auto naar je wensen en budget. Dat die auto zuipt, maakt niet zoveel uit, want het zijn fun km's. Ik denk dat de markt voor deze ontwikkeling langzaam aan het groeien is.

Michel

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 feb 2006, 11:09

Michel,

Ik denk hier ook wel eens over na, allemaal een zo goedkoop mogelijke auto rijden, een lupo sdi ofzo en zo min mogelijk betalen, maarja, dan pakken ze je wel weer ergens anders op..... de oplossing is mij (nog) niet bekend.

Ideaal zou natuurlijk een kleine auto zijn en daarnaast een circuitauto aanschaffen, niet op kenteken zetten maar ergens mn zn alleen een dikke loods kopen en daar al het speelgoed en de autoambulances neerzetten.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 14 feb 2006, 11:35

Michel, als het financieel had gekund, dan had er nu bij mij inderdaad een full options Prius voor de deur gestaan. Zakelijke/dagelijkse km's vind ik maar vervelend, dus die moeten zo comfortabel mogelijk en dus met een zo zuinig mogelijk verbruik omdat ik tankstations haat. Daarnaast dan een funmobiel.

Afgelopen maanden wel over het 'leasen/huren' van een Smart Roadster gedacht. Prijs per km zou dan erg laag zijn geweest.

Uiteindelijk toch gekozen voor een alles-in-1 prive auto. Voor mijn klanten maakt het allemaal niet veel uit, die zien eerlijk gezegd liever een mooie oude 5 serie dan een nieuwe Prius. Maar een Smart Roadster zou voor mij ideaal zijn. Besparen zonder bezuinigen is ons motto tenslotte.

Andre
Berichten: 11227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 14 feb 2006, 11:40

michel ik denk wel dat dat de oplossing moet bieden voor de auto rij liefhebber. Maar ja het nadeel is dat je er niet elke dag van kan gaan genieten.

Auto zijn en worden nog onbetaalbaarder in de toekomst. Ik zie bij de bmw dealer dat 90 procent wordt geleased geleend etc. Geld is er niet meer. Van die 10 procent die de auto wel betaald weet je niet dat het geld bij een andere organisatie is geleend. Maar ook aan lenen komt een eind. Als de rooie lampen in BKR aangaan is dat ook over. Ik heb al heel wat aankopen zien afgekeurd worden van mensen die dachten die bmw kan er nog wel bij.

De bijtelling wordt meteen van je loonstrook ingehouden. Dat doen ze alleen om je te ontmoedigen om een auto op de zaak aan te schaffen. Het flits beleid moedigd ook niet meer aan om 400pk auto s aan te schaffen. En de prijzen incl belastingen al helemaal niet meer.

Ze maken het onmogelijk voor je om iets leuks te rijden zonder dat je daar veel voor moet bloeden.

Nederlands is anti auto land. Als je met een fietsie door het bos rijdt ga je in de menigte mee en dat willen ze graag.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 14 feb 2006, 11:42

Ja maar met je mountainbike mag je ook niet hard langs wandelaars knallen :?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 feb 2006, 11:57

Dennis Cavallino schreef:Ja maar met je mountainbike mag je ook niet hard langs wandelaars knallen :?
Wat is de boete? :)

Andre, helemaal waar... maar ook met 100pk kan je binnen 1 minuut je rijbewijs kwijt zijn.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 feb 2006, 12:00

Tja het blijft een heikel punt, maar wij houden onze liefhebberij wel levendig (zie ook andere topic) Nu geniet je ook van een "speciale" uitvoering. Da's ook weer wat waard. Hier in het noorden is er nog ruimte om echt te spelen met je auto, om los te gaan op weggetjes waar je niemand lastig valt en de snelheden ook nog binnen de perken blijven.

Maar ook hier moeten we oppassen hoor, want het gevaar is soms dichterbij dan je denkt, gisteren, klapte ik op een leeg landweggetje eventjes door naar 190 km/h. Aangekomen bij de bebouwde kom in de ankers en terug naar 60. Wat staat er voor mij :?: Een vectra politie edition :roll: Heeft niks gemerkt van mijn actie omdat er op het laatste stuk een bocht in de weg zit. Maar ik stond wel weer even met beide beentjes op de vloer. :oops:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 feb 2006, 12:01

Rico, toen ik zondag naar Hoogezand was stonden ze ook te flitsen... gelukkig de andere kant op las ik op flitsservice....

Volgende keer toch maar ietsje rustiger aan doen.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 14 feb 2006, 13:11

Klopt Rico, het gevoel van een speciale editie. Fijne stoelen e.d. Dat kan ik in de Spec B in mijn situatie ook erg waarderen, maar het gemak waarmee je 20 a 30km te hard rijd is funest. De auto kan het prima aan, geen stress, relax achter het stuur, prima wegligging enz. enz. maar net reed ik ff naar huis om de hond uit te laten en te eten, dubbele rijbaan, trek rustig op, rij 70km/h o, shit Transit in de berm, ankeren, want een stond natuurlijk een kliko met camera voor! Echt levensgevaarlijke weg NOT, puur ff lekker cashen. Hufters, ga liever eens bij een school staan waar kleine kinderen tussen de middag naar huis gaan, dan steek ik mijn duim op. Niet naar dit soort NS*jers, die lafjes lopen te fappen op de REVU uit de leesmap :twisted: .

Zal een illusie blijven, dat je met een Pruis, of Smart geen bonnen verzameld, maar de beleving ligt bij een iets lagere snelheid. Jammer dat de roadsters coupe nog zo duur zijn, de reden voor de zwakke verkoopcijfers. Zet die dingen met 60 en 80pk voor 15k nieuw in de markt en je hebt een verkoop hit.

Michel

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 14 feb 2006, 13:15

Ja voor 17,5k en/of een goeie huur/leaseovereenkomst ben ik 'om'.

Wacht nog wel even en anders gaan we t.z.t voor een 2e hands roadster coupe.

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 14 feb 2006, 14:30

ik had eerder iets vergelijkbaars neergezet op dit forum. Ondanks dat ik het er moeilijk meezou hebben zit ik te denken aan iets in de trend van 107, C1, Clio o.i.d als allendagen wagen en een semie klassieker als hobby auto, liefst een E 30 tot 1986. Dat is wat ik momenteel in mijn hoofd heb.

Maar ik zat net ook weer op Mobile.de te zoeken naar een E34 525 IX Touring of 535i sedan...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bombadil, Dimitri, Spinazie, Wimo en 63 gasten