Distributiekettingen 2.7 / 3.0TDI en 2.4 / 2.8/ 3.2 FSI V6
Bij bovenstaande motoren met distributieketting komt het voor dat de ketting oprekt van de distributie. Dit zal zich meestal manifesteren als een rammelgeluid bij koude start en / of foutcodes in de motorcomputer met relatie tot nokkenasverstelfouten.
Het vervangen van de spanners aan de bovenzijde kan dan tijdelijk werken omdat je iets speling opheft waardoor de rek van ketting net niet meer tot de max. gaat. In feite is dat een lapmiddel, maar tevens de enige manier om zonder de motor of versnellingsbak te demonteren de motor tijdelijk weer stil te krijgen.
Uiteraard verandert er niets aan het feit dat de ketting opgerekt is en dit blijft doen, het geluid zal dus weer terug komen en de ketting zal uiteindelijk schade opleveren aan de motor.
Het vervangen van de beide spanners is dus een uitstel van de eigenlijke noodzakelijke reparatie namelijk: de kettingen en alle geleiders en spanners vervangen, waarvoor de motor en bak dus gescheiden moeten worden. Deze reparatie kost voor de TDI motoren 2000,- en voor de benzinemotoren 3000,-
Enkel de spanners vervangen kan, maar geeft geen enkele garantie dat het geluid wegblijft noch voor hoe lang dat zo blijft. Onze ervaring is dat boven de 200.000km. de ketting zover opgerekt is dat enkel de spanners vervangen zinloos is / het geluid snel weer terug komt of nooit helemaal verdwijnt.
Als de ketting of een spanner breekt betekent dit het einde voor de motor, deze zal dan zeer waarschijnlijk compleet vervangen moeten worden.
Bij een handgeschakelde uitvoering boven de 100.000km. is het tevens raadzaam direct de koppelingsset mee te laten vervangen, meerprijs 490,-
http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=51
Welke V8 voor 10-15k?
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Sowieso alle FSI V6 en V8 motoren dacht ik (ketting).
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Die 540i is goed aangepakt zeg, complete revisie, onderstel.. 10k geinvesteerd en 6500 vragen, handbak, schuifdak...
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Dacht ik dus ook, maarja jij hebt al een E39 M5 gehad. Ook al eens een M60/M62?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Voor 6k ophalen en nog geen 1000 euro voor import volgens mij, ritje heen/terug, etc, geeneens bpm meer.
E39 M5 was de beste E39 die je kon hebben... heb een M60B30 gehad in de E34 730iA.... dus valt weinig af te vinken, al blijft het een mooi ding, top onderhouden als ik het zo lees, alleen geen leer volgens mij. Maar denk dat ik er snel weer op uitgekeken ben.
E39 M5 was de beste E39 die je kon hebben... heb een M60B30 gehad in de E34 730iA.... dus valt weinig af te vinken, al blijft het een mooi ding, top onderhouden als ik het zo lees, alleen geen leer volgens mij. Maar denk dat ik er snel weer op uitgekeken ben.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Sportstoelen en schuifdak ook nog!
Collega van me woont in Singen, op uurtje afstand. Ik voel een zakelijk tripje aankomen net als met de E60 toen oh nee heb al teveel auto's...
Collega van me woont in Singen, op uurtje afstand. Ik voel een zakelijk tripje aankomen net als met de E60 toen oh nee heb al teveel auto's...
Moet je toch zo weer vanaf zijn? Wel liefhebber kar natuurlijk.Maar denk dat ik er snel weer op uitgekeken ben.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Alleen geen lederen bekleding toch?
En zal ik het laatste citaat er nog even bijpakken van de mail?
"Dank voor het aanbieden van uw M235i.
Echter hebben wij geen interesse, we hebben alleen graag automaten.
Succes met de verkoop."
En zal ik het laatste citaat er nog even bijpakken van de mail?
"Dank voor het aanbieden van uw M235i.
Echter hebben wij geen interesse, we hebben alleen graag automaten.
Succes met de verkoop."
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Welke V8 voor 10-15k?
540i handbak en stof: in elk geval een echte liefhebber geweest !
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Ik heb een half jaar geleden een e39 535i gekocht met handbak voor mijn zoon, dat was al een hele zoektocht.
Een 540i met handbak is in Nederland niet te vinden. In Duitsland zijn ze ook lastig te vinden.
Ik vind het m62 blok erg lekker klinken.
Lijkt me een leuke opvolger voor een 235i vooral gezien de afschrijving(0)
Een 540i met handbak is in Nederland niet te vinden. In Duitsland zijn ze ook lastig te vinden.
Ik vind het m62 blok erg lekker klinken.
Lijkt me een leuke opvolger voor een 235i vooral gezien de afschrijving(0)
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Ben nu ff into Lexus... denk ff kijken voor zo'n oude V8.
http://www.autowereld.nl/lexus/ls/400-2 ... tails.html
LS400 uit 1999 weegt gewoon ff 2245kg!!
SC430 ook nog ff gekeken, dacht ik ineens aan na doorbladeren van een Autovisie, maar te lange kofferbak, niet moeders mooiste, en zeker aan de prijs!
http://www.autowereld.nl/lexus/ls/400-2 ... tails.html
LS400 uit 1999 weegt gewoon ff 2245kg!!
SC430 ook nog ff gekeken, dacht ik ineens aan na doorbladeren van een Autovisie, maar te lange kofferbak, niet moeders mooiste, en zeker aan de prijs!
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Onzin Knot met je 2245 kg...
Da's het max.totaalgewicht.
Die dingen wegen tussen de 1700 en 1800 kg.
Da's het max.totaalgewicht.
Die dingen wegen tussen de 1700 en 1800 kg.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Aantal deuren 4-deurs
Motorvermogen 209 kW (284 pk)
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 3969 cc
Gewicht 2245 kg
Kon het me al niet voorstellen
Motorvermogen 209 kW (284 pk)
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 3969 cc
Gewicht 2245 kg
Kon het me al niet voorstellen
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Als je een 2001/2002 model neemt verkoop je m denk ik makkelijker aan een zzp'er als een exemplaar uit de vorige eeuw.
Overigens zou ik zelf eerder voor een Bangle 7-serie gaan als ik jou was...
Overigens zou ik zelf eerder voor een Bangle 7-serie gaan als ik jou was...
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Ondanks al die toen nog niet uitgerijpte complexe electronica?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Dat staat mij ook tegen, na de facelift schijnt het wel beter te zijn maar die 735i zijn nog aan de prijs.
- EvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Welke V8 voor 10-15k?
De 735i en 745i zijn PFL, de 740i en 750i van na de FL.
-
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Zijn de x40 en x50 blokken wel betrouwbaar? De eerdere x45 had koelvloeistofbuis en kleppenstoter problemen lees ik.
Ik zie de 6 serie nu ook richting de 15K zakken . Lijkt me ook leuk. 370pk voor de 650 dacht ik
Ik zie de 6 serie nu ook richting de 15K zakken . Lijkt me ook leuk. 370pk voor de 650 dacht ik
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
- EvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Nee, dat mocht niet meer na de E36 werd mij verteld.
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
367 voor de 650 inderdaad, alleen doet een nette 650 met fatsoenlijke km-stand nog steeds +- 20k. LCI's nog duurder.
-
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53
Re: Welke V8 voor 10-15k?
T ken voor weinig hoor:
http://link.marktplaats.nl/m1161487109?
650 voor 13,5 K. Misschien wat veel kilometers maar zou ik best aandurven.
http://link.marktplaats.nl/m1161487109?
650 voor 13,5 K. Misschien wat veel kilometers maar zou ik best aandurven.
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Precies, hoeft geen 20k te zijn. Ik doelde meer op de exemplaren met lagere km-standen.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Pontiac GTO 6 liter v8 ls2 supercharged 6 bak 2005 Blauw
http://link.marktplaats.nl/m1166848048?
http://link.marktplaats.nl/m1166848048?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 328Ti en 423 gasten