Welke V8 voor 10-15k?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door RJK » 14 apr 2017, 09:27

Sowieso alle FSI V6 en V8 motoren dacht ik (ketting).
Distributiekettingen 2.7 / 3.0TDI en 2.4 / 2.8/ 3.2 FSI V6

Bij bovenstaande motoren met distributieketting komt het voor dat de ketting oprekt van de distributie. Dit zal zich meestal manifesteren als een rammelgeluid bij koude start en / of foutcodes in de motorcomputer met relatie tot nokkenasverstelfouten.

Het vervangen van de spanners aan de bovenzijde kan dan tijdelijk werken omdat je iets speling opheft waardoor de rek van ketting net niet meer tot de max. gaat. In feite is dat een lapmiddel, maar tevens de enige manier om zonder de motor of versnellingsbak te demonteren de motor tijdelijk weer stil te krijgen.

Uiteraard verandert er niets aan het feit dat de ketting opgerekt is en dit blijft doen, het geluid zal dus weer terug komen en de ketting zal uiteindelijk schade opleveren aan de motor.
Het vervangen van de beide spanners is dus een uitstel van de eigenlijke noodzakelijke reparatie namelijk: de kettingen en alle geleiders en spanners vervangen, waarvoor de motor en bak dus gescheiden moeten worden. Deze reparatie kost voor de TDI motoren 2000,- en voor de benzinemotoren 3000,-

Enkel de spanners vervangen kan, maar geeft geen enkele garantie dat het geluid wegblijft noch voor hoe lang dat zo blijft. Onze ervaring is dat boven de 200.000km. de ketting zover opgerekt is dat enkel de spanners vervangen zinloos is / het geluid snel weer terug komt of nooit helemaal verdwijnt.

Als de ketting of een spanner breekt betekent dit het einde voor de motor, deze zal dan zeer waarschijnlijk compleet vervangen moeten worden.

Bij een handgeschakelde uitvoering boven de 100.000km. is het tevens raadzaam direct de koppelingsset mee te laten vervangen, meerprijs 490,-

http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=51


Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Knot » 14 apr 2017, 11:27

Die 540i is goed aangepakt zeg, complete revisie, onderstel.. 10k geinvesteerd en 6500 vragen, handbak, schuifdak...

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door RJK » 14 apr 2017, 11:39

Dacht ik dus ook, maarja jij hebt al een E39 M5 gehad. Ook al eens een M60/M62?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Knot » 14 apr 2017, 11:42

Voor 6k ophalen en nog geen 1000 euro voor import volgens mij, ritje heen/terug, etc, geeneens bpm meer.

E39 M5 was de beste E39 die je kon hebben... heb een M60B30 gehad in de E34 730iA.... dus valt weinig af te vinken, al blijft het een mooi ding, top onderhouden als ik het zo lees, alleen geen leer volgens mij. Maar denk dat ik er snel weer op uitgekeken ben.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door RJK » 14 apr 2017, 11:50

Sportstoelen en schuifdak ook nog!

Collega van me woont in Singen, op uurtje afstand. Ik voel een zakelijk tripje aankomen net als met de E60 toen :D oh nee heb al teveel auto's...
Maar denk dat ik er snel weer op uitgekeken ben.
Moet je toch zo weer vanaf zijn? Wel liefhebber kar natuurlijk.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Knot » 14 apr 2017, 12:07

Alleen geen lederen bekleding toch?

En zal ik het laatste citaat er nog even bijpakken van de mail? :blink:

"Dank voor het aanbieden van uw M235i.
 
Echter hebben wij geen interesse, we hebben alleen graag automaten.
 
Succes met de verkoop."

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Macboy » 14 apr 2017, 17:05

540i handbak en stof: in elk geval een echte liefhebber geweest !

M3tje
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door M3tje » 14 apr 2017, 18:22

Ik heb een half jaar geleden een e39 535i gekocht met handbak voor mijn zoon, dat was al een hele zoektocht.
Een 540i met handbak is in Nederland niet te vinden. In Duitsland zijn ze ook lastig te vinden.
Ik vind het m62 blok erg lekker klinken.
Lijkt me een leuke opvolger voor een 235i vooral gezien de afschrijving(0)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Knot » 14 mei 2017, 00:32

Ben nu ff into Lexus... denk ff kijken voor zo'n oude V8.

http://www.autowereld.nl/lexus/ls/400-2 ... tails.html

LS400 uit 1999 weegt gewoon ff 2245kg!!

SC430 ook nog ff gekeken, dacht ik ineens aan na doorbladeren van een Autovisie, maar te lange kofferbak, niet moeders mooiste, en zeker aan de prijs!

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door PeterB » 14 mei 2017, 01:19

Onzin Knot met je 2245 kg... :)
Da's het max.totaalgewicht.
Die dingen wegen tussen de 1700 en 1800 kg.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Knot » 14 mei 2017, 01:22

Aantal deuren 4-deurs
Motorvermogen 209 kW (284 pk)
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 3969 cc
Gewicht 2245 kg

Kon het me al niet voorstellen :)

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Spijkerhard » 14 mei 2017, 20:55

Als je een 2001/2002 model neemt verkoop je m denk ik makkelijker aan een zzp'er als een exemplaar uit de vorige eeuw.
Overigens zou ik zelf eerder voor een Bangle 7-serie gaan als ik jou was...

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2251
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Will F. » 14 mei 2017, 21:08

Ondanks al die toen nog niet uitgerijpte complexe electronica?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Knot » 14 mei 2017, 22:17

Dat staat mij ook tegen, na de facelift schijnt het wel beter te zijn maar die 735i zijn nog aan de prijs.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door EvdP » 15 mei 2017, 11:23

De 735i en 745i zijn PFL, de 740i en 750i van na de FL.

Bombadil
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Bombadil » 15 mei 2017, 16:35

Zijn de x40 en x50 blokken wel betrouwbaar? De eerdere x45 had koelvloeistofbuis en kleppenstoter problemen lees ik.

Ik zie de 6 serie nu ook richting de 15K zakken . Lijkt me ook leuk. 370pk voor de 650 dacht ik

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Spijkerhard » 15 mei 2017, 20:36

EvdP schreef: 15 mei 2017, 11:23 De 735i en 745i zijn PFL, de 740i en 750i van na de FL.
Geen tussenmodellen? :hosanna:

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door EvdP » 16 mei 2017, 11:35

Nee, dat mocht niet meer na de E36 werd mij verteld.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Arthur » 16 mei 2017, 12:01

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Riceaux » 16 mei 2017, 12:02

:lol:

bm-dub
Berichten: 1168
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door bm-dub » 16 mei 2017, 12:50

Bombadil schreef: 15 mei 2017, 16:35 Zijn de x40 en x50 blokken wel betrouwbaar? De eerdere x45 had koelvloeistofbuis en kleppenstoter problemen lees ik.

Ik zie de 6 serie nu ook richting de 15K zakken . Lijkt me ook leuk. 370pk voor de 650 dacht ik
367 voor de 650 inderdaad, alleen doet een nette 650 met fatsoenlijke km-stand nog steeds +- 20k. LCI's nog duurder.

Bombadil
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Bombadil » 17 mei 2017, 11:00

T ken voor weinig hoor:

http://link.marktplaats.nl/m1161487109?

650 voor 13,5 K. Misschien wat veel kilometers maar zou ik best aandurven.

bm-dub
Berichten: 1168
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door bm-dub » 17 mei 2017, 11:59

Precies, hoeft geen 20k te zijn. Ik doelde meer op de exemplaren met lagere km-standen.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door RJK » 03 jun 2017, 22:13

Pontiac GTO 6 liter v8 ls2 supercharged 6 bak 2005 Blauw
http://link.marktplaats.nl/m1166848048?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], yorick en 135 gasten