Monstertruck Madness in Haaksbergen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door smiley » 28 sep 2014, 17:06

Gaat helemaal fout. (niet voor zwakke magen)

https://www.facebook.com/video.php?v=10152427902137712" onclick="window.open(this.href);return false;

1 dode en enkele tientallen gewonden. (@17:00)

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 871
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door D20VT » 28 sep 2014, 17:39

Als ik het zo zie is het parcours ook niet heel erg groots opgezet, met zo'n draaicirkel kan die ook amper een bocht maken.
Als je die mensen ziet, vooral die kinderwagen die je ze weg ziet halen

Inmiddels 2 doden ( kinderen) moet je toch niet aan denken dat je daar tussen staat

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Metchu » 28 sep 2014, 17:42

hoorde het op de radio, heel ziek! denk je leuk een middagje er naartoe te gaan... maar mensen zien de risico's er niet van in :(

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door JP » 28 sep 2014, 18:01

Verschrikkelijk nieuws !!

Onverantwoord om dit op een plein te organiseren. De organisatie of andere vergunning verlenende gemeente zal wel flink gaan boeten. Zo'n grote monstertruck kan in de lucht niet remmen en sturen. Je ziet vaker dat die ongeleide projectielen zijn. Hebben we nog niet eens over wielen die kunnen afbreken en een eigen weg gaan zoeken.

....maar daar krijg je die mensen niet mee terug..... :(

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Luco » 28 sep 2014, 18:04

Zag het al voorbijkomen op facebook, waar gelijk weer mensen roepen dat de bestuurder/organistie/vergunningverlener enz aansprakelijk gesteld moet worden.

Ja mensen laten we dat doen :bag:

Triest dat het gebeurd, helaas gebeuren er overal ongelukken. Niet als dooddoener bedoeld, maar als we de kant op gaan dat er bij elk ongeluk iemand aansprakelijk gesteld moet worden, dan wordt er zometeen niks meer georganiseerd.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Hielke » 28 sep 2014, 18:29

Doen ze dit in Amerika ook op kleine pleintjes zonder deugdelijke aarden en betonnen afzettingen? Lijkt me niet.

Zoiets moet je niet toestaan als gemeente. Verschrikkelijk wat die mensen is overkomen.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door allen » 28 sep 2014, 18:37

Luco schreef:Zag het al voorbijkomen op facebook, waar gelijk weer mensen roepen dat de bestuurder/organistie/vergunningverlener enz aansprakelijk gesteld moet worden.

Ja mensen laten we dat doen :bag:

Triest dat het gebeurd, helaas gebeuren er overal ongelukken. Niet als dooddoener bedoeld, maar als we de kant op gaan dat er bij elk ongeluk iemand aansprakelijk gesteld moet worden, dan wordt er zometeen niks meer georganiseerd.
Aan het filmpje te zien mag je de bestuurder best aansprakelijk stellen...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Luco » 28 sep 2014, 18:39

Snap ik Hielke, maar het blijft een ongeluk.

Ook met aarden wallen en betonnen afzettingen kan er een wiel afbreken en het publiek inschieten waarbij gewonden of doden vallen.
Mijn punt is dat men nog niet weet wat er gebeurd is.
Als zijn gas is blijven hangen kan je van alles verzinnen maar dan had een groter terrein ook geen uitkomst geboden.


Feit is dat het gewoon erg triest is.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Ferdi » 28 sep 2014, 18:48

allen schreef: Aan het filmpje te zien mag je de bestuurder best aansprakelijk stellen...
Dat was ook mijn reactie toen ik de beelden zag. Ziet eruit alsof het te voorkomen was.
Maar zat uiteraard niet in die auto, dus wie weet wat er aan de hand was dat dit is gebeurd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door JP » 28 sep 2014, 18:50

Die gebruikte afzethekken zijn er voor wielerwedstrijden, niet voor springende autos van dik 6 ton.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door RVV » 28 sep 2014, 19:10

Dit soort evenementen (waarschijnlijk zelfde organisatie) worden ook in dorpen hier in de buurt georganiseerd. Kinderen zeuren altijd de kop van de oren als ze de posters op de lantaarn palen zien. Wat er nu gebeurd is, is voor mij altijd de reden geweest om er niet naar toe te gaan. Als het mis gaat is er geen houden aan. Zwarte pieten wie schuld is met vergunningen wel of niet.. Mosterd na de maaltijd en alleen maar voor de verzekeraars interessant. Vroeg of laat zit zoiets er aan te komen omdat er totaal geen marge is.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Luco » 28 sep 2014, 19:21

Ik snap het ook allemaal wel hoor, maar het wordt steeds gekker he.

Ik ben ook al wat ouder natuurlijk :lol:
Maar ik ging vroeger graag naar straatraces (motorfietsen)
Dit soort dingen zijn allemaal afgeschaft vanwege zogenaamde veiligheid, maar hoever moet je gaan?

Wel eens naar rallywedstrijden gekeken van 20 jaar geleden?
En ja ik besef me dat dat niet zo kon blijven.

Maar aan de andere kant, waar leg je de grens?
Achteraf is het natuurlijk makkelijk lullen dat dit gevaarlijk is, maar zoals Rico ook al zegt, het wordt vaker georganiseerd en dan gaat het goed.

Ik vind het lastig.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door JP » 28 sep 2014, 19:28

Werden andere evenementen afgelast vanwege de veiligheid of vanwege GroenLinkse boomknuffelaars die bang waren dat lokale veldmuisjes gestoord zouden worden in hun slaap....

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Luco » 28 sep 2014, 19:32

veiligheid JP

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Fernando » 28 sep 2014, 19:54

Met alle respect maar voordat ik toch met m'n kids achter een dranghekje ging staan kijken naar een 6 ton wegende, 1500pk sterke monstertruck.... :stom:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door smiley » 28 sep 2014, 20:04

Ik denk dat er aardig wat mensen geweest zijn die er totaal geen verstand van hebben, en gedacht hebben dat er over veiligheidsmarges goed is nagedacht, en dat die hekken op veilige afstand stonden.

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Richardt. » 28 sep 2014, 20:12

smiley schreef:Ik denk dat er aardig wat mensen geweest zijn die er totaal geen verstand van hebben, en gedacht hebben dat er over veiligheidsmarges goed is nagedacht, en dat die hekken op veilige afstand stonden.
Precies. Net alsof iedereen alle mogelijke scenario's gaat afwegen. Ouders gaan daar met hun kind heen omdat het lekker toegankelijk is en omdat het voor de kids leuk is.
Ik ben blij dat mijn vader dat enorme risico ook met mij genomen heeft, want zelfs na 20 jaar weet ik het nog precies! :thumbup:

Enorm jammer dat het zo heeft moeten lopen in Haaksbergen, sterkte aan de nabestaanden en overige slachtoffers :(

Overigens was er in Emmen dit weekend ook zo'n evenement...

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Petrolhead Tom » 28 sep 2014, 20:31

Drankhekje is natuurlijk vergelijkbaar met een touwtje spannen bij een tijgeract in het circus. Diep triest dit. Wie er uiteindelijk verantwoordelijk is maakt nu niet uit. Al snapt iedereen dat een auto die over andere auto's kan rossen zich niet tegen laat houden door een dranghekje en is het dus hoogst opmerkelijk te noemen dat A. iemand dit als een goed idee heeft beschouwd en B. niemand voornoemde persoon even tot de orde heeft geroepen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door JP » 28 sep 2014, 20:48

http://www.mtra.us/documents/MTRACarCru ... ements.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Fernando » 28 sep 2014, 20:48

smiley schreef:Ik denk dat er aardig wat mensen geweest zijn die er totaal geen verstand van hebben, en gedacht hebben dat er over veiligheidsmarges goed is nagedacht, en dat die hekken op veilige afstand stonden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door HJ2 » 28 sep 2014, 21:14

Petrolhead Tom schreef:Drankhekje is natuurlijk vergelijkbaar met een touwtje spannen bij een tijgeract in het circus. Diep triest dit. Wie er uiteindelijk verantwoordelijk is maakt nu niet uit. Al snapt iedereen dat een auto die over andere auto's kan rossen zich niet tegen laat houden door een dranghekje en is het dus hoogst opmerkelijk te noemen dat A. iemand dit als een goed idee heeft beschouwd en B. niemand voornoemde persoon even tot de orde heeft geroepen.
Euh..

ik denk dat die hekjes er eerder staan om te voorkomen dat de kiddo's het "circuit" oplopen ofzo.
Daar zal toch niet iemand gedacht hebben dat het een monstertruck tegenhoudt? Nah!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door romo » 28 sep 2014, 21:51

We kunnen weer van alles opmerken............maar das wijsheid achteraf..........

Gedane zaken nemen (helaas) geen keer.........als gebeurtenis, hoe verschrikkelijk ook, is het reeds voltooid verleden tijd............

Zoals altijd wordt de put gedempt als het schaap verdronken is, hier zal het wederom niet anders zijn........

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door RVV » 28 sep 2014, 22:48

Nu weet ik niet of het evenement in Haaksbergen een betaald evenement is? Maar wat mij bij ons in de regio opvalt is dat die organisaties bewust kleine terreinen afhuren. Deze worden met hekken omheind waartegen ondoorzichtige dekkleden worden gehangen. Ter voorkoming van gratis pottekijkers vanaf de straat. In Surhuisterveen huren ze een parkeerterrein af van een bouwmarkt. Niet heel ruim opgezet. Ook in andere dorpen zijn het kleine terreinen. Scheelt veel werk om de boel af te zetten. Maar de ruimte voor de stuntauto's is ook erg beperkt.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door smiley » 28 sep 2014, 22:55

Technisch mankement schijnbaar.
http://nos.nl/artikel/703816-organisati ... oende.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En chauffeur aangehouden voor dood door schuld.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... nid=199417" onclick="window.open(this.href);return false;

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Monstertruck Madness in Haaksbergen

Bericht door Metchu » 29 sep 2014, 09:39

ook op carthrottle http://www.carthrottle.com/5-people-rep ... -gone-bad/" onclick="window.open(this.href);return false;

in de comments is te lezen dat er iets soortgelijks is gebeurd in Mexico. Ook daar is men verbijsterd dat dit zo op een kleine locatie kan...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 145 gasten