Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door Arthur » 08 apr 2014, 11:07

Het was de vorige buurt waar ik woonde, 12 jaar geleden, waar dat gebeurde. En nu nog, zie ik wel eens als ik er langs rijd. Waar ik nu woon komt het gelukkig maar zelden voor en ik heb besloten me er niet aan te ergeren, het is gelukkig niet pal voor m'n deur :) Maar je ziet het her en der in wijken wel meer gebeuren. Ook van die 2e en/of 3e auto's. En de zeikerd is altijd degene die er wat van zegt, en dat vind ik dan weer typisch.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door ///Joost » 08 apr 2014, 11:14

De realiteit is dat je helaas niet voor alles regeltjes kunt bedenken, en dat moeten we eigenlijk ook helemaal niet willen.
Als bewoner in een (dichte) woonwijk heb je nu eenmaal rekening te houden met je buren. Er bestaan veel ongeschreven regels, zoals het parkeren op vaste plekken in de straat. Denk aan het scenario waar je buurman ineens een 2e auto koopt en ineens op 'jouw' plek parkeert. Mag het? Ja, tuurlijk, maar echt sociaal is het niet.
Zelfde geldt voor zo'n busje voor het huis. Ik zou het ronduit asociaal vinden als iemand z'n bus elke dag voor mijn uitzicht zou planten, laat staan 3 of 4 busjes. Leuk dat je een eigen zaak hebt, maar zorg dan ook maar voor stalling voor je BEDRIJFSwagen. Wel de lusten maar niet de lasten zeker? :nah:

Zelfde geldt overigens voor mensen met een (2e of 3e) auto die ze niet op hun oprit parkeren om lekker de oprit vrij te houden, terwijl jij elke keer weer naar plek loopt te zoeken...is gewoon niet sociaal. Men verschuilt zich veel te veel achter het woordje 'openbaar'. Want ja, dan mag toch alles?

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1931
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door Hitz » 08 apr 2014, 15:45

Bij mijn vader in de straat ook. Zeer beperkte ruimte, en dan een Alfist die zijn 3 Alfa's niet op de oprit zet, maar op de openbare plekken (oprit is leeg), en steevast 2 of 3 Vivaro's/Trafic's. En iedereen maar op de straat en in het gras parkeren, ergerde me er altijd kapot aan. Beter geregeld waar ik nu woon. Zelfs 's avonds als iedereen thuis is zijn er altijd 10+ plekken vrij..

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door Joël D. » 08 apr 2014, 20:07

Luco schreef: @Joel, die knappe jonge overbuurvrouw met hoedje en rok?
Heh? Knappe jonge overbuurvrouw? Wat heb jij gedaan in die camper joh. :lol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door Luco » 08 apr 2014, 20:19

Joël D. schreef:
Luco schreef: @Joel, die knappe jonge overbuurvrouw met hoedje en rok?
Heh? Knappe jonge overbuurvrouw? Wat heb jij gedaan in die camper joh. :lol:

sarcasmemeter kapot :tooth:

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door PD power » 08 apr 2014, 22:46

Ik snap het probleem, het hoeft geen probleem te zijn, als een eigenaar er gepast mee omgaat, net als met alles, helaas gebeurd dit niet, dus kan het best vervelend zijn, alleen het is een hellend vlak, nu de grotere bussen, dan de kleinere bussen samen met alle suv's en familie hokken, dan de zwaardere personen auto's, dan de ongewassen auto's........etc, alles heeft in principe met communicatie te maken.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door GTRene » 02 sep 2014, 12:16

Hier is het sinds een tijdje ook "continu" raak, zo'n werkverkeer bedrijfsvrachtwagen van Brinksverkeer die voor de deur staat en of bij de buren e.d.
In het begin dacht ik, achja kan een keer gebeuren niet dan? maar na een tijdje bleek het dus hiero een vaste parkeerplek te worden voor hem om die auto hier in de straat te dumpen, vele anderen konden hun auto niet of bijna niet meer kwijt en het uitzicht wordt ook nog eens belemmerd (straat langs een parkje) en dat gebeurt dus al een aantal weken.

Staat ook soms weekenden of doordeweeks (zoals nu ook) soms dagen onaangeroerd, afgelopen weekend stond die bv met een grote aanhanger erachter vol met verkeersborden e.d. met walibi aanwijzingen en palen e.d. er op, bleef gewoon het hele weekend onaangeroerd, die man woont hier niet eens in de buurt.

Zag laatst die man, schijnbaar heeft ie een collega hier in de straat die niet met vrachtwagens mag rijden, maar kwamen ze schijnbaar terug, stopte ie midden op de weg, alarmlichten aan met aan de zijkant geparkeerde auto's dus niemand kon er meer langs, hij stond er naast hangend aan de deur te kletsen en maakte zich geen enkele zorgen wat overige mede weg gebruikers betrof...immers handig zo'n werkverkeer wagen (staat er groot achterop) met wat alarmlichten en dus mag alles :ongeveer als:

anyways, zag de buurman al eens praten met een collega van die man en die vertelde hem dat die bestuurder van die vrachtwagen die kar eerst bij hem in de straat had maar dat buurtbewoners hadden geklaagd en dus hij die vrachtwagen en auto maar hier neer plempt ipv bij bv het meubelplein of waar ook niemand er last van heeft of gewoon bij het bedrijf, die gast komt dan met zo'n andere bedrijfswagen van Brinksverkeer (klein busje/auto) en stapt dan in de vrachtwagen als hij die die dag nodig heeft en laat die andere wagen dan achter.

Die buurman had dus zijn collega al eens wat erover gezegd, en zou het tegen die gast zeggen, maar staat er nog dus heeft schijnbaar niet geholpen, of die collega durft weinig tegen die overrulende? gast te zeggen, heb dus net maar eens wat foto's gemaakt en een mail naar dat bedrijf gestuurd.
incl wat foto's, staat bv nu ook nog eens verkeerd, half opstoep/gras en tegenover kruising, hij zal gisteravond bij een vol geparkeerde straat zijn aangekomen.

Ben benieuwd wat het bedrijf gaat ondernemen.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door ///Joost » 02 sep 2014, 12:29

Goede zaak Rene. Ik zou hier ook niet blij van worden als ik daar woonde.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door Riceaux » 02 sep 2014, 15:15

Hoop dat het bedrijf netjes reageert Rene!

Hier in de straat zijn ze een huis aan het verbouwen. Staat nu al ruim 2 weken een afvalcontainer op de parkeerstrook. En dan overdag ook nog 2 busjes erbij. Behoorlijk irritant aangezien er al een tekort aan parkeerplekken is hier in de straat.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door GTRene » 02 sep 2014, 15:33

bij een verbouwing kan ik het me wel voorstellen, dat soort zaken zie je af en toe wel eens, ook al is dat ook ff 'minder' das vaak meer een 'noodzakelijk' 'kwaad' of iets, als de verbouwing mooi gelukt is krijgt de straat weer een meerwaarde voor de huizen (positief bekeken) .

zal mij ook benieuwen hoe er gereageerd wordt, de mail is wel gelezen, stel dat met een week of 2 die vrachtwaggel daar nog steeds parkeert en ik spot die man op tijd, zal ik het hem ook eens netjes vragen, dan heeft ie het van meer gehoord als het goed is.

Afbeelding

maar eerst ff aan zien :)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door Knot » 02 sep 2014, 16:10

Riceaux schreef:Hoop dat het bedrijf netjes reageert Rene!

Hier in de straat zijn ze een huis aan het verbouwen. Staat nu al ruim 2 weken een afvalcontainer op de parkeerstrook. En dan overdag ook nog 2 busjes erbij. Behoorlijk irritant aangezien er al een tekort aan parkeerplekken is hier in de straat.
Hou mn hart altijd vast in het weekend als onverlaten met dat puin gaan lopen gooien etc...

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door Riceaux » 02 sep 2014, 16:17

bij een verbouwing kan ik het me wel voorstellen, dat soort zaken zie je af en toe wel eens, ook al is dat ook ff 'minder' das vaak meer een 'noodzakelijk' 'kwaad' of iets, als de verbouwing mooi gelukt is krijgt de straat weer een meerwaarde voor de huizen (positief bekeken) .
Meerwaarde van de huizen in de straat zal me aan m'n reet roesten zolang ik huur. :tooth:

@Knot: Daarom parkeer ik de auto nu ook een straat verderop. Gelukkig is het een redelijk rustige straat. Maar moet er niet aan denken om opeens een stuk hout van een paar meter door het dak van de cabrio te hebben.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door smiley » 02 sep 2014, 16:27

///Joost schreef:Goede zaak Rene. Ik zou hier ook niet blij van worden als ik daar woonde.
Ditto.
En dan heb ik het nog niet eens over de parkeeroverlast :coffee:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door GTRene » 02 sep 2014, 16:42

Riceaux schreef:
bij een verbouwing kan ik het me wel voorstellen, dat soort zaken zie je af en toe wel eens, ook al is dat ook ff 'minder' das vaak meer een 'noodzakelijk' 'kwaad' of iets, als de verbouwing mooi gelukt is krijgt de straat weer een meerwaarde voor de huizen (positief bekeken) .
Meerwaarde van de huizen in de straat zal me aan m'n reet roesten zolang ik huur. :tooth:

@Knot: Daarom parkeer ik de auto nu ook een straat verderop. Gelukkig is het een redelijk rustige straat. Maar moet er niet aan denken om opeens een stuk hout van een paar meter door het dak van de cabrio te hebben.
dan ist idd anders (huurhuis) :mrgreen:

owja, bouwafval kan idd een aantrekkings- kracht geven op bv kids qua spelen die met dingen kunnen gaan gooien en slepen, immers leuke speeltuin, als je auto/trots buiten moet slapen ist euh nog wat minder...

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door Ferdi » 06 sep 2014, 11:48

Hier in de straat woont al jaren iemand die voor z'n werk ook met een grote bestelbus rijd.
Kerel parkeert eigenlijk altijd wel voor z'n eigen huis zodat er niemand last van heeft (niemand hier heeft een oprit, dus altijd langs de weg/in parkeervakken). Gebeurd het wel een keer dat hij bijvoorbeeld bij ons voor de deur staat haalt hij hem altijd direct weg als er wel plek voor z'n huis is.
Hebben we nooit om gevraagd, maar is wel erg netjes.

Hadden hier laatst thuis een grote tandemasser voor de deur staan in verband met een verbouwing aan het huis, op de momenten dat de auto's hier niet nodig waren stonden ze vervolgens ook wat verder weg zodat onze buren gewoon parkeerplek hadden.
Klein beetje geven en nemen zullen we maar zeggen :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door GTRene » 06 sep 2014, 12:41

zo gaat dat hier ook wel over het algemeen, wat dat betreft netjes.

Hier is sinds gisteren die werk verkeers vrachtwagen weg en verder ook geen auto's meer van dat bedrijf, dus hopelijk blijft dat zo en is de mail goed over gekomen en hebben ze die werknemer geïnformeerd daarover.

Als het zo blijft dan hebben ze dat netjes geregeld daar :peace:

mijn buren blij en ik ook :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door GTRene » 08 sep 2014, 17:14

Ik had verder geen mail van ze ontvangen en die bedrijfs vrachtwagen is weg, dus dacht, als het maar is opgelost.

Kreeg ik echter vanmiddag een mail, waarin hij handig gebruik/misbruik maakt van die ene medewerker welke schijnbaar niet eens met die vrachtwagen mag rijden, maar dat het geen vrachtwagen is en blabla.
maar hij noemt niet zo die andere medewerker die die kar hier dumpt en ophaalt en dan bv die andere verkeers wagen hier achterlaat, hij benoemt het 'slim'
Ik gaf al aan dat ik zo'n klein karretje niet zo'n probleem vind maar die grote bak dumpen dus wel.
Ik heb uw onderstaande mail in goede orde ontvangen en zal proberen zo duidelijk mogelijk antwoord te geven.

Het zou kunnen kloppen dat er op momenten een bedrijfswagen van Brink Verkeer in uw straat staat. Één van onze medewerkers woont in uw straat. Aangezien het hier om een openbare weg gaat, mijn collega hier woont en het hier om een normale wagen gaat (geen vrachtwagen) mag mijn collega deze wagen hier gewoon parkeren.

Het klopt dat deze wagen niet alle dagen gebruikt wordt, ivm efficiency carpoolen onze collega’s. Het gaat hier dus totaal niet om een “dumpplek’ van een bedrijf, maar een hard werkende buurman die gebruik maakt van het wagenpark van zijn werkgever voor woon- werkverkeer. Deze buurman werkt ook in de nachten, waarschijnlijk valt het dus u niet altijd op wanneer de auto verplaatst wordt. Het feit dat de auto van de collega nu pas op valt na al die maanden, is omdat uw buurman tijdelijk op een klus staat waar hij de komende weken gebruik maakt van deze grotere wagen. De kleine kia picanto die er normaal staat en minder van uw zicht op uw mooie park belemmert zal snel weer terug komen.

Ik hoop zo duidelijk te hebben toegelicht waarom de auto hier staat.

Mocht u nog vragen hebben, hoor ik dat graag!

Met vriendelijke groet,
afijn, toen kreeg ik weer een mail>
Beste heer Stam,

Het gaat hier niet om een vrachtwagen, maar een bedrijfsauto. Het verschil is te zien op het kenteken en mag met B-Rijbewijs in gereden worden.

Wanneer mijn medewerker deze wagen nodig heeft voor zijn werk, zal hij bij zijn eigen huis of in de directe omgeving moeten kunnen parkeren. Ik ga er vanuit dat wanneer u een baan zou hebben, u uw auto die u voor uw werk gebruikt, ook bij uw huis wil parkeren.

Zoals aangegeven gebeurd het niet veel dat deze auto in uw buurt staat, maar het zal niet de laatste keer zijn.

Rekende op uw begrip.

Met vriendelijke groet,
dus ik weer terug met wat foto's en bewijzen e.d. en zei hoe je die kar ook wilt noemen, die grote kar willen we hier niet en is ook niet nodig, afijn wel wat netter.

kreek ik nog bericht terug>
Bedankt voor uw mail.

Wat u wel of niet welkom wenst, wordt niet onderbouw met juridische feiten. Wij als bedrijf en mijn collega in kwestie staat ten volste in zijn/haar recht om de auto hier te plaatsen. Wij zullen dan ook van dit recht gebruik blijven maken.

Ik zal ook verder geen opvolging meer geven aan uw mails.

Met vriendelijke groet,
Heb ondertussen het kenteken eens opgezocht bij RDW van die kleine vrachtwagen zo we die noemden, en wat staat er?

carrosserie type: vrachtwagen

dus dat printscreen en foto nog terug gestuurd naar die beste manager hommeles persoon.

pfff, ze kunnen best de moeite nemen zo'n vrachtwaggel elders te dumpen waar het gen hinder geeft, stelletje :sealed:

magoed, we wachten dus af, dacht dat het al was opgelost :peace:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door Riceaux » 08 sep 2014, 19:12

Name and shame René!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door Arthur » 08 sep 2014, 19:32

Ik lees nergens dat ze het vervelend vinden voor de bewoners en de overlast die ze veroorzaken en dat ze het begrijpen... Alleen maar waarom ze het doen, dat ze het blijven doen en dat jij dat maar moet begrijpen. Slechte PR wat mij betreft :?
Dat vraagt om tegenmaatregelen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door Elmar » 08 sep 2014, 19:44

GTRene schreef:
Beste heer Stam,

Het gaat hier niet om een vrachtwagen, maar een bedrijfsauto. Het verschil is te zien op het kenteken en mag met B-Rijbewijs in gereden worden.

Wanneer mijn medewerker deze wagen nodig heeft voor zijn werk, zal hij bij zijn eigen huis of in de directe omgeving moeten kunnen parkeren. Ik ga er vanuit dat wanneer u een baan zou hebben, u uw auto die u voor uw werk gebruikt, ook bij uw huis wil parkeren.

Zoals aangegeven gebeurd het niet veel dat deze auto in uw buurt staat, maar het zal niet de laatste keer zijn.

Rekende op uw begrip.

Met vriendelijke groet,
Hij heeft wel onderzoek gedaan van wie hij de e-mails krijgt. :bag:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door Arthur » 08 sep 2014, 19:46

Ja, die zin las ik ook idd... Ik dacht ook dat het meer de mail is van de/die werknemer of z'n collega dan van het bedrijf zelf. Tenzij er maar 2 of 3 personen werken?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door GTRene » 08 sep 2014, 20:32

Arthur schreef:Ja, die zin las ik ook idd... Ik dacht ook dat het meer de mail is van de/die werknemer of z'n collega dan van het bedrijf zelf. Tenzij er maar 2 of 3 personen werken?
Er werken er veel meer en ja die zin had ik ook gelezen, ik kreeg ook pas heel laat bericht terug na mijn eerste brief, misschien hebben ze lang moeten denken of heeft die werknemer van een paar huizen verderop verteld dat ik altijd thuis zit? don't know, ik heb het er niet over gehad.

Die 'manager'
Manager Operations
die dat schreef is wel te vinden op FB ;-) schijnbaar sinds Januari dat ie die functie heeft?

tipje van>
!cid_image004_jpg@01CFCB83.jpg
!cid_image004_jpg@01CFCB83.jpg (40.33 KiB) 3233 keer bekeken
let op kwaliteit en doorstroming en veiligheid...die gast die ook die 'kleine' vrachtwagen rijd, parkeert die kar of zijn bestel auto ook zo midden op straat als ie terug komtmet die collega, naast andere auto's en hup alarm lichten aan en gaat nog ff kletsen en anderen moeten maar wachten, ipv ff iets door te rijden en opzij te gaan staan zodat ze de doorstroming niet versperren...maar met "werkverkeer" achterop en alarmlichten aan, mooi gemakkelijk zal die denken?

als die manager net zo is dan :sealed: ;-)

Taxibussie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2018, 08:55
Auto: Rolbus

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door Taxibussie » 16 sep 2018, 08:58

Waar mag ik mijn lange rolstoetaxibus parkeren als ik vanuit huis werk en ook regelmatig savonds opgeroepen wordt? :wheelchair:
Laatst gewijzigd door Taxibussie op 16 sep 2018, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door WJ » 16 sep 2018, 09:00

Taxibussie schreef: 16 sep 2018, 08:58 Waar mag ik mijn lange rolstoetaxibus parkeren als ik vanuit huis werk en ook regelmatig savonds opgeroepen wordt? :wheelchair:
Bij de Septemberlaan 2014.

Taxibussie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2018, 08:55
Auto: Rolbus

Re: Grote bedrijfswagens voortaan buiten woonwijken parkeren

Bericht door Taxibussie » 16 sep 2018, 09:13

Volgens de gemeenteambtenaar buiten de stad! Dat wordt dus veel fietsen 😫

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten