Chassis sterkte - stijfheid nm/degree & onderstel Torsie
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Chassis sterkte - stijfheid nm/degree info & onderstel z
klopt en nee ik zou het niet weten wat voor methodes ze toepassen, ja wel eens wat van gezien maar weet niet of dat universeel toegepast wordt/is...
zo lijken sommige auto's veel minder te hebben dan je zou verwachten ala Mclaren en lotus elise...
doch die hebben wel een heel stijve mono maar wellicht de subframes oid weer minder? wellicht?
don't know, staan wel wat verrassende zaken tussen.
zo lijken sommige auto's veel minder te hebben dan je zou verwachten ala Mclaren en lotus elise...
doch die hebben wel een heel stijve mono maar wellicht de subframes oid weer minder? wellicht?
don't know, staan wel wat verrassende zaken tussen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Chassis sterkte - stijfheid nm/degree info & onderstel z
grote update aan de lijst een stuk of tig nieuwe toegevoegd met best wat verrassingen weer
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Chassis sterkte - stijfheid nm/degree info & onderstel z
360: 14459 Nm/degreeGTRene schreef: Ferrari 360: 1,474 kgm/degree (bending: 1,032 kg/mm)
Ferrari 355: 1,024 kgm/degree (bending: 727 kg/mm)
Ferrari 430: supposedly 20% higher than 360
355: 10045 Nm/degree
430 17351Nm/degree
Gewoon vermenigvuldigen met de zwaartekrachtversnelling om tot newtons te komen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Chassis sterkte - stijfheid nm/degree info & onderstel z
owja, heel gewoonJoël D. schreef:360: 14459 Nm/degreeGTRene schreef: Ferrari 360: 1,474 kgm/degree (bending: 1,032 kg/mm)
Ferrari 355: 1,024 kgm/degree (bending: 727 kg/mm)
Ferrari 430: supposedly 20% higher than 360
355: 10045 Nm/degree
430 17351Nm/degree
Gewoon vermenigvuldigen met de zwaartekrachtversnelling om tot newtons te komen.
gaat mij boven de pet
maar bedankt, zal die gegevens even toevoegen.
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Chassis sterkte - stijfheid nm/degree info & onderstel z
Eerste wet van Newton, F = m*a, waar a in dit geval de zwaartekrachtversnelling is.
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Chassis sterkte - stijfheid nm/degree info & onderstel z
Ha René,
Weer lekker technisch voer weer. Waar haal je die info vandaan als ik vragen mag? Ik ben wel benieuwd wat een E36 touring doet en wat de verschillen/verliezen zijn met neerklapbare achterbank, 3 deurs ipv 5 deurs of open dakje
Weer lekker technisch voer weer. Waar haal je die info vandaan als ik vragen mag? Ik ben wel benieuwd wat een E36 touring doet en wat de verschillen/verliezen zijn met neerklapbare achterbank, 3 deurs ipv 5 deurs of open dakje
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Chassis sterkte - stijfheid nm/degree info & onderstel z
staat er wel bij tussen edit, ow wacht en dan de verschillende uitvoeringen...euh dan niet zoveel nog.328Ti schreef:Ha René,
Weer lekker technisch voer weer. Waar haal je die info vandaan als ik vragen mag? Ik ben wel benieuwd wat een E36 touring doet en wat de verschillen/verliezen zijn met neerklapbare achterbank, 3 deurs ipv 5 deurs of open dakje
je kan, omdat ze niet qua merk bij elkaar staan maar op volgorde van sterkte, eventueel op de pagina zelf zoeken, ik heb bv google chrome en dan kan je rechts bovenin onder die knop een zoekopdracht op een pagina bekijken, maar dat zal geen nieuws zijn denkBMW E36 Touring - 10.900 Nm/degree
BMW E36 Sedans (non-M) - 10.000 Nm/degree
BMW E36 M3 10,900 nm/degree
die info alle op/via het web op verschillende fora, toevallig kwam ik gisteren een andere lijst tegen waar veel op stond die ik nog niet had, dus lijst uitgezocht en aangevuld.
- Erik
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: Chassis sterkte - stijfheid nm/degree & onderstel Torsie
Vermenigvuldigen met 9,81 dan svp
-
- Berichten: 3256
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Chassis sterkte - stijfheid nm/degree & onderstel Torsie
Lekker recent draadje pik.
Oh nee, je moest knippen en het bij de buren plakken
Oh nee, je moest knippen en het bij de buren plakken
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Chassis sterkte - stijfheid nm/degree & onderstel Torsie
Leuk om eens dit soort getallen te lezen! Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze allemaal kloppen. Een stijfheid van 23.000 Nm/deg voor de E30 M3 en 10.900 Nm/deg voor de E36 M3 lijkt me toch een beetje raar. Normaal gesproken worden dit soort dingen door de ontwikkeling alleen maar beter. De E30 zou zelfs nog beter zijn dan de E46 (18.000 Nm/deg) en de E90 (22.500 Nm/deg).
Overigens staat de E39 er twee keer in, 24.000 Nm/degree en 15.152 Nm/degree. Kijkend naar de getallen van de 3-serie zal de 15.152 Nm/degree waarschijnlijk de goede zijn voor de E39.
Overigens staat de E39 er twee keer in, 24.000 Nm/degree en 15.152 Nm/degree. Kijkend naar de getallen van de 3-serie zal de 15.152 Nm/degree waarschijnlijk de goede zijn voor de E39.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Chassis sterkte - stijfheid nm/degree & onderstel Torsie
Marc Sierra dat denk ik ook, evoluerend wordt elk volgend model carrosseriestijver.
Misschien bedoelden ze de E30 M3 DTM '92 Rennversion wellicht, maar ik weet wel zeker van niet.
Misschien bedoelden ze de E30 M3 DTM '92 Rennversion wellicht, maar ik weet wel zeker van niet.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Chassis sterkte - stijfheid nm/degree & onderstel Torsie
Overigens is de waarde voor de Ford Escort Cosworth geen 4500 Nm/deg, maar 6000 Nm/deg.
http://www.sunspeed.com/ford1.html
http://www.sunspeed.com/ford1.html
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Chassis sterkte - stijfheid nm/degree & onderstel Torsie
Bij andere bronnen, met dezelfde waarde, wordt gesuggereerd dat de e30 m3 met rolkooi gemeten is.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 21720
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Chassis sterkte - stijfheid nm/degree & onderstel Torsie
op www.startpagina.nl staan veel links. groetjes tom
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 227 gasten