De federal banden test.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: De federal banden test.
Interessant, ik lees die bladen eigenlijk nooit meer.
Maar er zat dus ook een normale sportieve Michelin bij? Die Super Sport. Hoe verhielden de rondetijden zich tot de echte semi slicks?
Oh wacht, wat heb ik hier?
http://www.prosport-performance.de/imag ... rtauto.pdf
Maar er zat dus ook een normale sportieve Michelin bij? Die Super Sport. Hoe verhielden de rondetijden zich tot de echte semi slicks?
Oh wacht, wat heb ik hier?
http://www.prosport-performance.de/imag ... rtauto.pdf
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: De federal banden test.
Trofeo als beste van de semi's had ik wel verwacht, wel jammer dat de PSS niet meegenomen wordt, was wel nieuwsgierig naar de verhouding tov de semi's .Hielke schreef:Interessant, ik lees die bladen eigenlijk nooit meer.
Maar er zat dus ook een normale sportieve Michelin bij? Die Super Sport. Hoe verhielden de rondetijden zich tot de echte semi slicks?
Oh wacht, wat heb ik hier?
http://www.prosport-performance.de/imag ... rtauto.pdf
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De federal banden test.
lijkt wel of ze prijs afspraken maken die banden...
bijna alle in dezelfde categorie.
bijna alle in dezelfde categorie.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: De federal banden test.
Is bijna wel zeker dat dit gebeurt.GTRene schreef:lijkt wel of ze prijs afspraken maken die banden...
bijna alle in dezelfde categorie.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: De federal banden test.
Dat woordje bijna kan er gerust tussen uit
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: De federal banden test.
Leve de planeconomie!
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: De federal banden test.
Ik heb voor mezelf de beslissing genomen alleen nog maar op (sportieve) straatbanden te rijden.
De hogere griplevels van een semi slick wegen voor mij niet op tegen de aanzienlijk hogere kosten van een dergelijke band.
Bovendien, en dat is voor mij misschien nog wel een belangrijker argument, heb ik helemaal geen zin om op een circuitdag om de paar rondjes mijn bandenspanning te moeten controleren en er dan lucht uit te laten of er bij doen. Ik heb wel wat beters te doen!
Op de heenweg naar het circuit 1 keer bij de pomp de bandenspanning controleren en waar nodig lucht erbij of er uit. Meer niet.
Door de maat waarmee ik rijd onder de Clio (215/40/17) ben ik redelijk beperkt in het aantal merken/typen banden.
Het aanbod is met name beperkt door de hoogte van 40 (ipv het meer gebruikelijke 45). Door de minder hoge wang zit er aanzienlijk minder zijwaartse beweging in de band. De auto rolt een stuk minder over de wangen dan met een 45 band. Bovendien staat mijn onderstel nu zo afgesteld dat het nergens aanloopt (niet bij insturen, niet bij hobbels). Ga ik rijden met een 45 band dan loopt hij aan alle kanten aan en voel je gewoon bij insturen dat de auto eerst beweegt over de wang en dan pas instuurt. Ik vind dat niet prettig. Er zullen best mensen zijn die zeggen dat dit hoort en dat dit onderdeel is van de manier waarop een band de meeste grip krijgt op het asfalt. Ik vind het alleen niet fijn rijden.
Ik heb in 2011 op Spa 1 keer met Toyo R888 ( in 215/45-17) gereden en ik vond het helemaal niets. Ze zijn ruim 2x zo duur als een set Federals/Falkens, erg veel beweging in de wang (tov Federal en Falken), na een middagje sturen waren ze op en ik reed er langzamer mee rond dan met Federals! Was wel erg warm die dag, maar een set Federals of Falkens slijten aanzienlijk minder.
De Falkens en Federals doen weinig voor elkaar onder. Heb het gevoel dat de Falkens iets langer meegaan dan de Federals. Falkens zijn duurder dan de Federals. Met een beetje goed zoeken zijn de Federals te vinden voor rond de 100 euro per band. Prima te doen als je per jaar 2 tot 3 sets gebruikt.
Voor mij geen semi's meer.
Volgend jaar eens kijken wat de Federals doen als er vanaf het begin met een hoge bandenspanning gereden wordt en of er nog steeds scheuren ontstaan.
Mijn eerste set Federals overigens tot op het canvas opgereden (met lichte scheurvorming op het loopvlak). Je merkt er niets van tijdens het rijden, scheuren werden ook niet erger.
De hogere griplevels van een semi slick wegen voor mij niet op tegen de aanzienlijk hogere kosten van een dergelijke band.
Bovendien, en dat is voor mij misschien nog wel een belangrijker argument, heb ik helemaal geen zin om op een circuitdag om de paar rondjes mijn bandenspanning te moeten controleren en er dan lucht uit te laten of er bij doen. Ik heb wel wat beters te doen!
Op de heenweg naar het circuit 1 keer bij de pomp de bandenspanning controleren en waar nodig lucht erbij of er uit. Meer niet.
Door de maat waarmee ik rijd onder de Clio (215/40/17) ben ik redelijk beperkt in het aantal merken/typen banden.
Het aanbod is met name beperkt door de hoogte van 40 (ipv het meer gebruikelijke 45). Door de minder hoge wang zit er aanzienlijk minder zijwaartse beweging in de band. De auto rolt een stuk minder over de wangen dan met een 45 band. Bovendien staat mijn onderstel nu zo afgesteld dat het nergens aanloopt (niet bij insturen, niet bij hobbels). Ga ik rijden met een 45 band dan loopt hij aan alle kanten aan en voel je gewoon bij insturen dat de auto eerst beweegt over de wang en dan pas instuurt. Ik vind dat niet prettig. Er zullen best mensen zijn die zeggen dat dit hoort en dat dit onderdeel is van de manier waarop een band de meeste grip krijgt op het asfalt. Ik vind het alleen niet fijn rijden.
Ik heb in 2011 op Spa 1 keer met Toyo R888 ( in 215/45-17) gereden en ik vond het helemaal niets. Ze zijn ruim 2x zo duur als een set Federals/Falkens, erg veel beweging in de wang (tov Federal en Falken), na een middagje sturen waren ze op en ik reed er langzamer mee rond dan met Federals! Was wel erg warm die dag, maar een set Federals of Falkens slijten aanzienlijk minder.
De Falkens en Federals doen weinig voor elkaar onder. Heb het gevoel dat de Falkens iets langer meegaan dan de Federals. Falkens zijn duurder dan de Federals. Met een beetje goed zoeken zijn de Federals te vinden voor rond de 100 euro per band. Prima te doen als je per jaar 2 tot 3 sets gebruikt.
Voor mij geen semi's meer.
Volgend jaar eens kijken wat de Federals doen als er vanaf het begin met een hoge bandenspanning gereden wordt en of er nog steeds scheuren ontstaan.
Mijn eerste set Federals overigens tot op het canvas opgereden (met lichte scheurvorming op het loopvlak). Je merkt er niets van tijdens het rijden, scheuren werden ook niet erger.
- Banjo Clio RS
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:13
- Locatie: Denhaag
Re: De federal banden test.
Verschillen tussen goede straatbanden en semis worden inderdaad steeds kleiner.
Voornamelijk omdat de koordlagen in wang van straatbanden dikker zijn geworden en dus stugger.
Compound van rubber van semis zal altijd wat zachter zijn er daardoor meestal wat meer grip geven!
Maar gaat ook weer ten koste van de levensduur en dus wel sneller slijten.
R888 is idd niet de beste band voor zwaardere BMW's.....1e paar ronden doen ze het goed en daarna gaan ze smeren.....bandenspanning verhogen kan vaak iets schelen.Terwijl de R888 het onder bijv. een caterham of de R1-R onder MX-5 het weer super doen,maar dat zijn wel weer lichte autos.
Michelin Cup of pirelli Corsa zullen het dan veel beter doen onder BMW,maar die zijn vaak echt schofterig duur en maar in beperkt matenpakket leverbaar. Zegt wel genoeg denk dat beide vaak 1e montage zijn op de exotische sportwagens.
Pirelli Trofeo is het nieuwste product uit Italie,ontwikkeld met door hun opgebouwde kennis in de F1.
Dunlop DSST-600 is speciaal ontwikkeld voor nissan en als enige met runflat-technolgie.
Doorontwikkeling van semis staat idd al tijd stil,karkasopbouw van bijv. R888 en A048 is al jaren hetzelfde ,
rubbercompound is als enige iets veranderd.
In mijn ogen zijn Toyo/Yoko/Falken zeker GEEN B-merken,deze fabrikanten weten zeker wel hoe ze banden moeten maken.
De stap naar full-slicks wil ik volgend jaar zeker gaan proberen.....nog stugger in de wang en meer rubbercontact op het asfalt.......wel meer tricky en dus opleten dat IK niet over de grens heengaat!
Ondanks dat ik maar met 15" rijd zijn slicks wel gelijk veel duurder: Kumho 200,= Michelin: 250,= pst
Koop het liefst nieuw,maar gaat eerst rustig op zoek naar een net gebruikt setje....
Moet wel leuk blijven qua finacieen en hobby moet betaalbaar blijven....is immers geen wedstrid met sponsoring!
Mijn ervaring met Yoko AD08 onder mijn Cliko was redelijk.....grip was OK tijdens een trackday.
In de wang veels te slap en daardoor te nerveus in de bochten en veel minder vertrouwen gevend.
Dit jaar alleen gereden met R888 en AO48 en dit rijdt top icm mijn Bilstein-Cup-onderstel.
Heb weer 6 nieuwe R888 klaarliggen voor volgend jaar...
Kreeg vrijdag trouwens prijzen te horen over de FZ-201:
195/50R15 +-125,=
225/45R17 +-155,=
Vind 500,= teveel geld om te gaan testen,had gehoopt dat ze goedkoper zouden zijn voor mij!
@ Andre: 2.5 is naar mijn mening idd gewoon een goede spanning.
Ik zou jouw RS-R-en gewoon lekker oprijden op de weg.
Regelmatig loopvlak checken voor de veiligheid!
Of gewoon lekker opdriften,das voor jou geen probleem denk
Volgens importeur Federal is in 2012 de compound verbeterd voor de RS-R.
Zij blijven ook zeggen dat de RS-R geen semi is en dus niet reeel om te vergelijken met R888 AO48.
Rijders verwachten teveel van de RS-R op het circuit!
De FZ-201 komt in 2013 ook in meer maten leverbaar.
Voornamelijk omdat de koordlagen in wang van straatbanden dikker zijn geworden en dus stugger.
Compound van rubber van semis zal altijd wat zachter zijn er daardoor meestal wat meer grip geven!
Maar gaat ook weer ten koste van de levensduur en dus wel sneller slijten.
R888 is idd niet de beste band voor zwaardere BMW's.....1e paar ronden doen ze het goed en daarna gaan ze smeren.....bandenspanning verhogen kan vaak iets schelen.Terwijl de R888 het onder bijv. een caterham of de R1-R onder MX-5 het weer super doen,maar dat zijn wel weer lichte autos.
Michelin Cup of pirelli Corsa zullen het dan veel beter doen onder BMW,maar die zijn vaak echt schofterig duur en maar in beperkt matenpakket leverbaar. Zegt wel genoeg denk dat beide vaak 1e montage zijn op de exotische sportwagens.
Pirelli Trofeo is het nieuwste product uit Italie,ontwikkeld met door hun opgebouwde kennis in de F1.
Dunlop DSST-600 is speciaal ontwikkeld voor nissan en als enige met runflat-technolgie.
Doorontwikkeling van semis staat idd al tijd stil,karkasopbouw van bijv. R888 en A048 is al jaren hetzelfde ,
rubbercompound is als enige iets veranderd.
In mijn ogen zijn Toyo/Yoko/Falken zeker GEEN B-merken,deze fabrikanten weten zeker wel hoe ze banden moeten maken.
De stap naar full-slicks wil ik volgend jaar zeker gaan proberen.....nog stugger in de wang en meer rubbercontact op het asfalt.......wel meer tricky en dus opleten dat IK niet over de grens heengaat!
Ondanks dat ik maar met 15" rijd zijn slicks wel gelijk veel duurder: Kumho 200,= Michelin: 250,= pst
Koop het liefst nieuw,maar gaat eerst rustig op zoek naar een net gebruikt setje....
Moet wel leuk blijven qua finacieen en hobby moet betaalbaar blijven....is immers geen wedstrid met sponsoring!
Mijn ervaring met Yoko AD08 onder mijn Cliko was redelijk.....grip was OK tijdens een trackday.
In de wang veels te slap en daardoor te nerveus in de bochten en veel minder vertrouwen gevend.
Dit jaar alleen gereden met R888 en AO48 en dit rijdt top icm mijn Bilstein-Cup-onderstel.
Heb weer 6 nieuwe R888 klaarliggen voor volgend jaar...
Kreeg vrijdag trouwens prijzen te horen over de FZ-201:
195/50R15 +-125,=
225/45R17 +-155,=
Vind 500,= teveel geld om te gaan testen,had gehoopt dat ze goedkoper zouden zijn voor mij!
@ Andre: 2.5 is naar mijn mening idd gewoon een goede spanning.
Ik zou jouw RS-R-en gewoon lekker oprijden op de weg.
Regelmatig loopvlak checken voor de veiligheid!
Of gewoon lekker opdriften,das voor jou geen probleem denk
Volgens importeur Federal is in 2012 de compound verbeterd voor de RS-R.
Zij blijven ook zeggen dat de RS-R geen semi is en dus niet reeel om te vergelijken met R888 AO48.
Rijders verwachten teveel van de RS-R op het circuit!
De FZ-201 komt in 2013 ook in meer maten leverbaar.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: De federal banden test.
Banjo, als je trackdays op 17 inch zou rijden, zoumje dan op Pirelli Nero's of een equivalent ander topmerk rijden?
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: De federal banden test.
Ik ga hier toch volledig in mee. Die paar seconden die het al zou kunnen uitmaken weegt niet op tegen de kosten.Joost schreef:Ik heb voor mezelf de beslissing genomen alleen nog maar op (sportieve) straatbanden te rijden.
Ik ben op het droog toch wel fan van de RE050A onder de Lotus, en de voorbanden moeten altijd nieuw, maar hoeveel mensen de re050A in 225/45/17 niet verkopen met slechts 1mm eraf gereden. Op marktplaats stonden er een tijd terug legio.
Dan maakt het ook niet uit om paar keer dwars de bocht uit te komen en de kont om te zetten of te corrigeren.
Daarnaast is het hard leren rijden op straatbanden ook humor. Vloeiender leren rijden om de banden niet TE warm te rijden, etc.
Het gaat uiteindelijk om de lol.
Zeker als je auto's inhaalt met semi slicks en ze dan na de sessie de opmerking maken "gaat wel lekker he op straatbanden"
- Banjo Clio RS
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:13
- Locatie: Denhaag
Re: De federal banden test.
@ Hielke : ga ervan uit dat je dus straatbanden bedoelt: geef mij dan maar de oude SO2 of SO3 van bridgestone,worden helaas niet meer gemaakt en zijn opgevolgd door de RE050A en de nu huidige SOO1.
Helaas maakt michelin de supersport NIET in 17" anders had dat denk mij keuze geweest.
Ik zou dan kiezen voor 17" SOO1 of gewoon lekker knallen met de RS-R en de scheurtjes voor lief nemen
Zero nero is een goede band en heeft zich zeker bewezen maar wel verouderd,maar is niet een echte high performance! De Rosso en en de huidige Pzero staan daar officieel boven. Ben nooit een echte pirelliman geweest maar heb wel eens meegreden met snelle autos met corsas en daar was ik wel van onder de indruk.
@Joost/Emiel: geef jullie groot gelijk.....lol is het belangrijkst en die paar seconden is bijzaak en dat extra geld kan je beter steken in meer trackdays rijden
Heb regelmatig met Joost meegereden in de Clio met RS-R eronder en vond het altijd weer impressive Misschien dat ik dit jaar ook nog wel setje RS-R koop en dan op Assen/Spa/Zandvoort met de R888 ga vergelijken..........!?
Helaas maakt michelin de supersport NIET in 17" anders had dat denk mij keuze geweest.
Ik zou dan kiezen voor 17" SOO1 of gewoon lekker knallen met de RS-R en de scheurtjes voor lief nemen
Zero nero is een goede band en heeft zich zeker bewezen maar wel verouderd,maar is niet een echte high performance! De Rosso en en de huidige Pzero staan daar officieel boven. Ben nooit een echte pirelliman geweest maar heb wel eens meegreden met snelle autos met corsas en daar was ik wel van onder de indruk.
@Joost/Emiel: geef jullie groot gelijk.....lol is het belangrijkst en die paar seconden is bijzaak en dat extra geld kan je beter steken in meer trackdays rijden
Heb regelmatig met Joost meegereden in de Clio met RS-R eronder en vond het altijd weer impressive Misschien dat ik dit jaar ook nog wel setje RS-R koop en dan op Assen/Spa/Zandvoort met de R888 ga vergelijken..........!?
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: De federal banden test.
Op de vraag welke DOT code de "18 Federals van Andre hebben.
Week 17 van 2012.
Week 17 van 2012.
- frank de jonge
- Berichten: 9716
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: De federal banden test.
Andre, welke banden had je vandaag onder de 1M? Ze rookten wel mooi, dat dan weer wel haha.
- Banjo Clio RS
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:13
- Locatie: Denhaag
Re: De federal banden test.
Zijn dus wel verse banden van Andre qua produktie-datum!
Scheurvorming alleen op achterbanden , aangedreven wielen met veel vermogen?
Voorbanden mbt sturen ook scheurvorming?
Scheurvorming alleen op achterbanden , aangedreven wielen met veel vermogen?
Voorbanden mbt sturen ook scheurvorming?
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: De federal banden test.
Bijna 4 jaar verder, en de Federal RS-R's zie je nog geregeld in prijslijsten voorbij komen.
Hoe is de stand van zaken? Treedt er nog steeds scheurvorming op, of is dit probleem opgelost? Er is, ook door mij, veel over deze band geschreven. Onder de Clio RS van Joost vond ik ze destijds erg fijn sturen op Assen.
Hoe is de stand van zaken? Treedt er nog steeds scheurvorming op, of is dit probleem opgelost? Er is, ook door mij, veel over deze band geschreven. Onder de Clio RS van Joost vond ik ze destijds erg fijn sturen op Assen.
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: De federal banden test.
Dat lag natuurlijk aan de auto Hielke!
Ik heb ze momenteel nog onder een E30 M3 zitten. Is een gewone straatauto en banden zijn meer dan prima. Hoe het tegenwoordig met de scheurvorming zit bij circuitgebruik weet ik niet.
Ik heb ze momenteel nog onder een E30 M3 zitten. Is een gewone straatauto en banden zijn meer dan prima. Hoe het tegenwoordig met de scheurvorming zit bij circuitgebruik weet ik niet.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: De federal banden test.
Inderdaad Joost, ik vond dat toen ook hoofdzakelijk aan de bestuurder liggen.
Ik herinner me van die rit ook dat in één van de ronden de bandenstapel in de geert timmer bocht ineens een heel stuk naar binnen was verplaatst. Heel vreemd allemaal. Anyhooo, het is allemaal weer goed afgelopen, Federal en al.
Ik herinner me van die rit ook dat in één van de ronden de bandenstapel in de geert timmer bocht ineens een heel stuk naar binnen was verplaatst. Heel vreemd allemaal. Anyhooo, het is allemaal weer goed afgelopen, Federal en al.
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: De federal banden test.
Haha. Dat kan ik me ook nog wel herinneren. Bleek later uit de data dat je een aantal meters later geremd had dan de andere ronden toch?
Maar staat die Megane RS al voor de deur?
Daar deden de Federals het overigens prima onder.
Maar staat die Megane RS al voor de deur?
Daar deden de Federals het overigens prima onder.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: De federal banden test.
Ik had niet hard genoeg geremd. Dat kwam omdat jij zei dat je in je eigen auto niet zo hard remde als wat ik deed. Ik voelde me aldus een beetje schuldig over dat harde remmen Mijn fout, voor snelle ronden moet er maximaal hard geremd worden. Hoe kun je anders je maximaal late rempunt bepalen.
De Megane RS staat er nog niet. Maar die sportieve auto gaat er komen. Dit millennium nog!
De Megane RS staat er nog niet. Maar die sportieve auto gaat er komen. Dit millennium nog!
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: De federal banden test.
Via een Engels forum ben ik te weten gekomen dat er 2 versies van de RSR band in omloop zijn. De ene komt bij Federal Motorsport vandaan en de ander komt gewoon bij de straatafdeling vandaan. Die van de motorsport afdeling hebben blijkbaar een ander karkas en de zijwangen zijn een paar millimeter dikker als die van de straatversie. Dat zou onder meer de hogere prijs verklaren. Maar die scheuren komen in beide varianten voor.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: De federal banden test.
I wrote the long reply below before I realised that you said that you actually bought tyres at "half the price of mine" after speaking to me. So to save everyone the bother or reading a considered reply, I have added this little over view.
So having spoken to me and listened to what I said about two qualities of tyre and the reason for my pricing, you still decided that it must all be a "marketing ploy" and decided to go on the internet and buy tyres at half price. You then found these to be "absolutely shit in every single way." That you found them "hardly any better than a road tyre" would be exactly what I told you. To then decry everything as being everyone else's fault I think that says more about you than it does about me or Federal.
..................................................................................
I thought hard about why and if I should respond to this. However the why is because in your vastly limited experience of this tyre you chose to think that the information you, no doubt sort out from me either at circuit on by phone, was a hilarious marketing ploy and by inference therefore untruthful. Strangely I don't recall anyone bursting into laughter at any point when explaining this and that you had such a poor experience with your tyres would tend to say that what I said, far from being hilarious, was actually correct.
The RS-R first came to the UK in 2009 and I was involved in some initial testing at Silverstone in that year. The remit was to promote and develop the product through motorsport hense motorsport tyre suppliers being chosen as the dealer network. (Clue is in the company name) As a result the tyre was specified as the control tyre for MaX5 in 2010 and what was then the Ma5da Racing MK3 Cup in 2011, now BRSCC Super Cup, replacing the Kumho V70. I fitted hundreds of these tyres and at one point was the only person able to obtain them.
Federal then, in their infinite wisdom, decided to release the standard UHP tyre into Europe. Rumours abounded that Federal has a special pricing agreement with Deltacom as prices were up to 50% than we were paying in the UK, however none of these were substantiated. Naturally however people very quickly took up on these internet offers and it was at this point drivers started reporting issues with tyres such as not being able to take the speed through the corners, falling off the track and being significantly slower.
We looked in to it, bought tyres from Europe and this is what we found compared to the UK tyre.
Tyres were not the same and did not perform the same. And on this point I have never said the factory does not know what it is producing. I have said that they cannot be identified externally as they come out of the same mould.
You had a car with these tyres that you did not like, "hardly better than a road tyre." Yes, because the RS-R is a UHP road tyre, you get what you pay for.
Is Federal wrong? Federal is wrong in a huge amount of things, but are they wrong in their tyre?
You would not be the first misguided person to start talking about the law and substandard and inferior quality tyres when I have told them that Federal have made better quality tyres for racing and motorsport suppliers. It's rather like saying Honda should be in court because my Type R cant keep up with Matt Neil's.
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45
Re: De federal banden test.
Let wel, er zijn tegenwoordig 2 verschillende type Federals semi's.
Federal 595 RS-R
Federal 595 RS-RR
Over de RS-RR,
Legendary 595 RS-R-highly acclaimed for its wide application to all performance vehicles, designed for exceptional traction and grip. Cutting-edge technological advances in design, construction, pattern and compounds. Best in its class- providing superior performance in high-speed driving.
Met het eerste type heb ik ervaring, tweede (nog) niet.
De FZ201 heb ik ook een setje geprobeerd maar voldeed totaal niet en is volgens mij ook volledig geflopt.
Federal 595 RS-R
Federal 595 RS-RR
Over de RS-RR,
Legendary 595 RS-R-highly acclaimed for its wide application to all performance vehicles, designed for exceptional traction and grip. Cutting-edge technological advances in design, construction, pattern and compounds. Best in its class- providing superior performance in high-speed driving.
Met het eerste type heb ik ervaring, tweede (nog) niet.
De FZ201 heb ik ook een setje geprobeerd maar voldeed totaal niet en is volgens mij ook volledig geflopt.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: De federal banden test.
Thx voor de info Bert.
Hoe recent zijn de laatste berichten over die band? Komt de scheurvorming nog steeds voor?
Hoe recent zijn de laatste berichten over die band? Komt de scheurvorming nog steeds voor?
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: De federal banden test.
Ik heb ze op de ktm en heb n paar circuitdagen gedaan, vorige eigenaar ook, geen scheurvorming en performance klopt met hoe het verkocht wordt, net wat minder dan een echte semi, net wat beter dan een straatband. Ik vind ze net te hard, ze slijten weinig, maar geven dan ook net te weinig grip. Op straat vind ik dat wel leuk, op de baan merk ik duidelijk dat de band de beperkende factor is.
Wel is het gedrag mooi voorspelbaar, je voelt de gripgrens netjes aankomen voordat hij loslaat
Ondanks dat t niet de beste band is, heb ik er gewoon heel veel fun mee zowel op straat als op de baan en vind ik het gezien de prijs prima prestaties en heb ik vrijwel net zoveel fun als met de r888, ik kan toch niks winnen als ik voor de fun rondjes rijd
Wel is het gedrag mooi voorspelbaar, je voelt de gripgrens netjes aankomen voordat hij loslaat
Ondanks dat t niet de beste band is, heb ik er gewoon heel veel fun mee zowel op straat als op de baan en vind ik het gezien de prijs prima prestaties en heb ik vrijwel net zoveel fun als met de r888, ik kan toch niks winnen als ik voor de fun rondjes rijd
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:23
Re: De federal banden test.
Misschien een oud topic, maar ook op de federals met latere dot codes ontstaan nog steeds dezelfde problemen. Op mijn BMW hebben ze na een 10 tal rondjes Zandvoort al de geest gegeven, grote scheur overdwars over het gehele loopvlak.
De leverancier van de banden heb ik een mail gestuurd met de volgende reactie:
We vergoeden of nemen geen banden retour die op het circuit gebruikt zijn.
Het is namelijk geen doen om beschadigde circuitbanden te gaan vergoeden aangezien er vele factoren zijn waardoor dit gebeurd kan zijn.
Ik heb zelf geen slechte ervaringen met de Federal . Al mijn setjes compleet op kunnen rijden.
Weet niet wat je precies van mij verwacht verder. De banden waren 100% nieuw en in orde bij overgave.
De leverancier van de banden heb ik een mail gestuurd met de volgende reactie:
We vergoeden of nemen geen banden retour die op het circuit gebruikt zijn.
Het is namelijk geen doen om beschadigde circuitbanden te gaan vergoeden aangezien er vele factoren zijn waardoor dit gebeurd kan zijn.
Ik heb zelf geen slechte ervaringen met de Federal . Al mijn setjes compleet op kunnen rijden.
Weet niet wat je precies van mij verwacht verder. De banden waren 100% nieuw en in orde bij overgave.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: JvH, Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 169 gasten