Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Alcoholslot terecht als je al na 1 keer aan de beurt bent

Ja, zal ze leren die alcoholmobilisten die graag met andermansleven spelen.
43
61%
Nee, veel te gek, een foutje en gelijk je hele leven ontwricht, baan misschien wel kwijt, je moet een 2e kans krijgen.
28
39%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Riceaux » 25 jul 2013, 00:28

Luco schreef:
Riceaux schreef:
Mixi schreef:Het gaat niet om medelijden of wat ook!! Het slot is gevaarlijk. Je zal maar doodgereden worden door iemand die aan het blazen is. En verder werkt het slot niet zoals het moet en komt het bij de verkeerde mensen terecht. Iemand met een echt drankprobleem doet echt niet mee aan deze oplegging. Die stapt gewoon beschonken in de auto zonder rijbewijs.
Aangereden worden door iemand die aan het blazen is? Minder eens met de drank. Je kraamt onzin uit.
Of hij moet met blazen wat anders bedoelen :lol:
Mixi klinkt aardig gay inderdaad. :lol:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door daNpy » 25 jul 2013, 07:36

Mixi schreef:Neem eerst eens de moeite om mijn post te lezen voor je oordeeld.
Als je eerste post op een forum een slecht verhaal is met een vraag om een petitie te tekenen is het voor mij gewoon reclame.
Je generaliseert, schrijft populistisch geneuzel zonder bronnen en het hele verhaal rammelt aan alle kanten.

Tot ziens.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Roy RS » 25 jul 2013, 14:52

mijn nuttige bijdrage van vandaag:

als iemand met 1.3 promille op gepakt wordt, moeten ze hem eigenlijk gewoon een slot extra op zijn huis zetten ipv op de auto, dan kan ie geen schade meer aanrichten. Met 1.3 ben je gewoon dronken en mogen ze wat mij betreft voorgoed gaan lopen...tis hier toch geen Rusland zeg...

Ik ben eens gaan squashen na 2 Hoegaarden, dan leer je heeeeel snel wat het met je reactievermogen doet en hoe gevaarlijk het dus is, na nog meer is het gewoon levensgevaarlijk.

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door D20VT » 25 jul 2013, 15:11

Persoonlijk heb ik ook geen goed woord over voor iemand die met drank op toch achter het stuur stapt. Dat je jezelf wat aandoet tot daaraantoe maar er zijn meer mensen op de weg.

1,3promille is niet een of 2 drankjes en stap je dus bewust beschonken achter het stuur. In dat geval loop je een risico om gepakt te worden net als met 200 km over de A2 . Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

Als je wil rijden is zo'n slot de uitkomst, anders kies je maar voor de rijontzegging.

Mixi
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2013, 22:21

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Mixi » 27 jul 2013, 15:47

daNpy schreef:
Mixi schreef:Neem eerst eens de moeite om mijn post te lezen voor je oordeeld.
Als je eerste post op een forum een slecht verhaal is met een vraag om een petitie te tekenen is het voor mij gewoon reclame.
Je generaliseert, schrijft populistisch geneuzel zonder bronnen en het hele verhaal rammelt aan alle kanten.

Tot ziens.
Het slot is gevaarzettend en reageert op allerlei zaken die niets met alcohol te maken hebben. Bewijzen dat je door bijvoorbeeld een colaatje een foute test hebt geblazen, kan je niet. Als je dan al heel veel betaald hebt aan deze oplegging en je wordt dan onterecht uit het alcoholslotprogramma gezet, geeft dat heel veel onmacht en frustraties!! Het CBR weet dat het slot reageert op andere dingen dan alcohol, dus betrouwbaar is het niet.Toch vinden ze het nodig om zich vast te houden aan de uitlees gegevens van het slot. Ook als je de auto deelt met bijvoorbeeld je partner, loop je risico. Alle uitlees gegevens worden toegerekend aan de ASP-ER. Ook als er iets fout gaat bij de garage met de garagecode is de ASP-ER daar verantwoordelijk voor, ondanks dat hij/zij hier niets aan kan doen. Alle verantwoording van het slot wordt afgeschoven op de ASP-ER. Dit alles heeft niets meer met alcohol te maken.

Ze zeggen dat je nog een tweede kans krijgt, maar dan moet het ook een eerlijke kans zijn!! En zoals het nu is, is deze maatregel alles, behalve eerlijk!!

Zolang deze maatregel niet bij het grote publiek bekent is,komen er heel veel ASP-ERS bij en dat komt de verkeersveiligheid zeker niet ten goede.

Heel veel mensen denken dat je van de eerste keer niets geleerd hebt, en daardoor het slot opgelegd krijgt. Dit is niet waar! Mijn zoon had 4 drankjes op (is beginnende bestuurder) en is voor de eerste keer gepakt. Hij heeft meteen een alcoholslotoplegging gekregen. Dat hij 4 drankjes op had is natuurlijk nooit goed te praten. Maar van de boete heeft hij geleerd, dus die hele oplegging was niet nodig geweest!!

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door daNpy » 27 jul 2013, 15:50

Ach guttegut.
Het zoontje heeft met drank op achter het stuur gezeten en is een keer gepakt
Dit is niet waar! Mijn zoon had 4 drankjes op (is beginnende bestuurder) en is voor de eerste keer gepakt
Voor de eerste keer gepakt, na herhaaldelijk met alcohol achter het stuur te hebben gezeten? Of wat bedoel je precies?

Nu zit hij met een alcohol slot wat na het drinken van de hele avond cola (gelooft u het?) er voor zorgt dat hij alsnog niet kan rijden.
Hoe vervelend. :ga weg:

Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Eric Z » 27 jul 2013, 16:58

Mixi schreef:Als de overheid het rijden onder invloed echt tegen had willen gaan, hadden ze wel meer voorlichting gegeven.
Al deze reclame ben jij vast nog nooit tegengekomen? Verder leer je met je auto theorie dingen over promille waaraan je moet voldoen. Alcoholslot komt er in door je eigen falen, deal with it!

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 27 jul 2013, 18:26

Ha, die Lezers;

Ik heb het idee dat de topicstarter niet de bedoeling heeft het rijden met drank op te vergoelijken, maar eerder de betrouwbaarheid, eerlijkheid en uitvoerbaarheid van de maatregel van het alcoholslot ter discussie te stellen. En hoewel ik ook een voorstander ben van het aanpakken van het rijden met drank op, dan graag wel met de juiste maatregelen. De notoire alcomobilist vindt altijd wel een manier en zal zich waarschijnlijk door zo'n apparaat niet tegenhouden. Die lui moet je gewoon een tijd opsluiten, klaar.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15855
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Bram » 27 jul 2013, 19:38

Dat punt is al door een ander gemaakt en daar zit zeker wat in.

Maar goed, ik vind dat hele gejammer erover nogal misplaatst. Het is frustrerend dat het slot blijkbaar niet precies doet wat het moet doen, maar laten we even niet vergeten dat de overheid die maatregel niet voor niets oplegt.

Kan er echt totaal geen medelijden mee hebben. Te vaak in m'n omgeving meegemaakt dat een onschuldige weggebruiker (vader van kinderen was er 1, iemand van 25 een ander) helemaal kapot gereden werd door een bestuurder met drank op. De sociale omgeving van het slachtoffer heeft dan het welbekende levenslang, de dader komt weg met een paar uurtjes schoffelen en hooguit 5 jaar niet autorijden. Laat die dader er dan maar zoveel mogelijk last van hebben, lekker primitief gedacht misschien maar dan komt gewoon het oog om oog, tand om tand principe even de bocht om wat mij betreft. En dat geldt dus ook voor de bestuurders die de mazzel hadden geen ongeluk gemaakt te hebben met drank op, maar wel gepakt werden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door RVV » 27 jul 2013, 20:44

Je kunt er ook voor kiezen om gewoon helemaal geen auto meer te rijden. Hoef je ook niet te janken om dag slot.

WireWess
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 mar 2010, 22:28
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door WireWess » 28 jul 2013, 13:10

Met een drankje op achter het stuur kruipen is gewoon stom, dat kunnen ze wat mij betreft niet streng genoeg straffen.
Ik irriteer me juist mateloos aan de lage boetes en korte rijontzeggingen als je nog onder die 1.3promille zit.
Een rijontzegging van enkele uren is namelijk te kansloos voor woorden, je doet dan gewoon even een tukkie in je auto en kan weer verder rijden, rijontzegging moet je opleggen in weken, maanden en jaren maar niet in uren!
Een tijdje terug ramde hier in de buurt een dikke Range Rover een paar auto's total die langs de weg stonden geparkeerd. Bleek dat deze meneer een drankje teveel op had en dit niet zijn eerste keer was.
Zo iemand tikt gewoon lachend die bekeuring af en kan een paar uur later gewoon weer verder met z'n leven.
Aangezien de pakkans al relatief klein is mogen ze best strengere straffen uitdelen.

Daarnaast is het wellicht een idee om alle alcoholovertredingen te registreren bij stichting CIS zodat deze info beschikbaar is voor je verzekeraar, net als invorderingen van het rijbewijs. Als je gelukt hebt zit je dan de rest van je leven met een hogere premie opgescheept :P

Mixi
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2013, 22:21

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Mixi » 28 jul 2013, 20:21

Ik kan nergens mijn verhaal doen zonder beoordeeld en veroordeeld te worden. Wij, mijn gezin, krijgen nu ook al met bedreigingen te maken. Ja, mijn zoon heeft een fout gemaakt. Ik probeer dat ook niet goed te praten. Wel wil ik zeggen, dat als er een maatregel opgelegd wordt, deze ook goed uitvoerbaar moet zijn.

Deze maatregel kost je heel veel geld, daar kunnen we nog mee leven.
Maar de gevaarzetting en het risico dat je rijbewijs ongeldig wordt verklaard door dingen die niets met alcohol te maken hebben, is niet eerlijk.

Als ze je een eerlijke tweede kans beloven, moet je die ook wel krijgen. En dat is nu niet het geval.

Dat mijn zoon onder invloed heeft gereden is dus de discussie niet. Wij weten, en mijn zoon ook, dat dat verkeerd was. Het gaat hier nu om een maatregel die niet goed uitvoerbaar is. De meeste ongelukken en bijna ongelukken spelen zich af in de 2 seconden voor het ongeluk of bijna ongeluk.Het alcoholslot leidt enorm af van de rijtaak. Er gaan sirenes af, je moet binnen een bepaalde tijd blazen, en er komen allerlei teksten op het display te staan. De kans op ongelukken neemt hierdoor alleen maar toe.

Mijn zoon heeft eenmalig onder invloed achter het stuur gezeten waardoor hij een gevaar op de weg was. Wij zijn dan ook heel blij dat er niets gebeurd is.Nu is hij door de afleiding van het alcoholslot dagelijks een gevaar op de weg. Dit betreft niet alleen hem, maar ook de medeweggebruikers. Je moet er toch niet aan denken dat je door de afleiding van het slot, nuchter een kind aanrijdt?

Dit geldt niet alleen voor mijn zoon, maar voor alle mensen met een alcoholslot.
Over deze maatregel is niet goed nagedacht. Er zijn zelfs campagnes geweest van veilig verkeer Nederland. Een echte chauffeur laat zich niet afleiden.

En voor de mensen die vinden dat het rijbewijs van mijn zoon en dat van alle ASP-ERS ongeldig verklaard had moet worden, dan had de overheid een wet moeten aannemen waarin had gestaan dat je bij een eerste keer meteen je rijbewijs kwijt bent.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10406
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door tomgtr » 28 jul 2013, 20:48

Mixi schreef:
Mijn zoon heeft eenmalig onder invloed achter het stuur gezeten waardoor hij een gevaar op de weg was. Wij zijn dan ook heel blij dat er niets gebeurd is.Nu is hij door de afleiding van het alcoholslot dagelijks een gevaar op de weg. Dit betreft niet alleen hem, maar ook de medeweggebruikers. Je moet er toch niet aan denken dat je door de afleiding van het slot, nuchter een kind aanrijdt?


Je bedoelt hij is 1 keer gepakt. Kom nou toch. 1,3 promile is nogal wat. Voor een beginned bestuurder hoeveel maal de max limiet? En dan meteen gepakt worden? Geloof ik net zo als ik Bill Clinton geloofde toen hij zei dat hij niet geinhaleerd heeft. Zielig verhaal en pappa gelooft hem. En mocht hij echt de eerste maal gepakt zijn, wees blij dat hij gepakt is. Nu doet hij het voorlopig niet meer. Maar dat pappa zover gaat om nog steun te vragen snap ik niet. Leren door billen te branden is prima. Pappa die het allemaal zo zielig vindt en steun vraagt is echt heel erg educatief. Misschien is de methode niet perfect. Beter alternatief is idd gewoon rijbewijs afpakken voor paar jaar en dan weer afrijden. Dit is mischien onhandig maar nog zeer mild. Niet zeuren.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Metchu » 28 jul 2013, 20:48

Mixi, je komt serieus met KUL argumenten.
Wanneer krijg ik een alcoholslot in de auto?

Wordt u aangehouden met een te hoog alcoholpromillage, dan moet u meedoen aan het alcoholslotprogramma (ASP). U krijgt een alcoholslot in uw auto en moet daarnaast een begeleidingsprogramma volgen. Het alcoholslot is een blaasapparaat met een startonderbreker.
Alcohollimieten voor alcoholslot

U moet meedoen aan het alcoholslotprogramma wanneer u wordt aangehouden met een alcoholpromillage dat hoger is dan:
Alcohollimieten voor alcoholsot

Alcoholslot vanaf:

Ervaren bestuurder (langer dan 5 jaar in bezit van rijbewijs)
1,3 promille

Beginnende bestuurder
1,0 promille

Ervaren bestuurder die opnieuw de fout in gaat (recidivist)
0,8 promille

Beginnende bestuurder die opnieuw de fout in gaat
0,5 promille


Geen alcoholslot betekent niet autorijden

Heeft u geen auto waarin u het alcoholslot kunt plaatsen, of wilt u om een andere reden niet meedoen aan het alcoholslotprogramma, dan mag u 5 jaar geen auto besturen. U mag in deze periode wel op een bromfiets, snorfiets of in een brommobiel rijden. Daarvoor moet u het rijbewijs AM opnieuw aanvragen bij uw gemeente.
1 promille, dat krijg je niet zomaar. Even ervan uitgaande dat je zoon beginnend bestuurder is. Vind je alcoholslot maar kut, dan maar geen auto rijden. Sorry, wie z'n billen brandt (met overduidelijk teveel alcohol, want een paar glazen dan kom je er weldegelijk met een sisser vanaf) zal toch op de blaren moeten zitten. Dat je zoon nu alsnog een gevaar op de weg is, zegt meer iets over je zoon dan dat alcoholslot.

hou alsjeblieft op met zeuren, heeft ook weinig zin in dit topic. Ik ga je flauwekul petitie niet tekenen. Rijden staat gelijk aan niet drinken. wel gedronken en wel rijden, dan zijn er consequenties in dit land. Dat je die consequenties achteraf KUT vindt, dat is jouw probleem. Ik ga toch ook geen jointje roken in singapore, want dan heb je de doodstraf te pakken... Neem je dat risico wel, PECH! geen medelijden!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door allen » 28 jul 2013, 20:48

Wees blij dat je zoon niet onder invloed iemand heeft doodgereden. Dat was pas oneerlijk geweest. Voor het slachtoffer welteverstaan.
Nu heeft hij een alcoholslot dat niet goed zou werken? Niet eerlijk?

Afbeelding
Probleem opgelost.


Next...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Luco » 28 jul 2013, 21:17

Beginnend bestuurder en dan al met alcohol gepakt worden, beste opvoeding gehad, ik ben tegen een alcoholslot, niet omdat het niet goed werkt, maar ik ben voor gelijk rijbewijs afpakken.

Beetje zielig gejank hoor hetzelfde als 200 rijden waar je 120 mag en dan janken dat je rijontzegging krijgt, je neemt bewust risicos en dan moet je niet janken dat als je gepakt wordt er conseuenties aan verbonden zijn.

Overigens kan die ook op de fiets gaan, als dat slot werkelijk zo gevaarlijk is vind die het blijkbaar niet gevaarlijk genoeg om de auto te laten staan.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door PD power » 28 jul 2013, 21:47

Meneer Mixi, leest u eerst eens eerdere repalys in dit topic, ik ben m'n broer kwijt geraakt door zo'n sukkel als uw zoon, ga hem eerst maar eens diep in de ogen kijken, want voor 1 of 1,3 promile is meer nodig dan 4 glazen, hij heeft nog geluk dat ie een alcoholslot krigt, schijnbaar dringt het nog niet tot u door wat uw zoon heeft gedaan, u denkt alleen uzelf en uw zoon, dat is nou net het probleem met drankrijders, want met drank op rijden, gaat niet per ongeluk, zal ,'n vorige posting replayen.
Snap echt niet, dat mensen hier allerlei excuses bedenken, voor mensen die met 1,3 promiel achter het stuur kruipen, sterker nog het proberen te vergelijken met andere "fouten" om het af te zwakken.

Iedereen maakt fouten, dus ik ook, maar met 1,3 promiel achter het stuur kruipen, heeft niks met impulsief gedrag te maken, maar is gewoon doelbewust een hele foute keuze maken, en schijt hebben aan andere verkeersdeelnemers, want we praten hier niet over een paar glaasjes bier, als je dergelijke keuzes niet fatsoenlijk kunt maken, ook de eerste keer, dan ga je maar een tijdje met de step op stap.

Ben ik objektief?.... nee, mijn broer is doodgereden, door iemand met ruim 1 promiel in z'n bloed, gezien de situatie, kon alleen drank als oorzaak aangegeven worden.
Meneer reed doodleuk 2 dagen later een lantarenpaal uit de grond, met weer flink wat drank op.
Kun je wel over de 1e of 2e keer discuseren, heb je weinig aan, als het de eerste keer al fout gaat.

Nogmaals we hebben het hier niet over met een paar biertjes op achter het stuur, maar gewoon dronken, want dat is 1,3.

Zou de energie in de opvoeding van uw zoon steken, en niet in dit soort akties.
Ga u schamen.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door dvh » 28 jul 2013, 22:21

Zou de energie in de opvoeding van uw zoon steken, en niet in dit soort akties.
Ga u schamen.
+1

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door RVV » 28 jul 2013, 22:30

Eigenlijk is het terug te herleiden tot ongemak. Het alcoholslot werd vooral gezien als een alternatief om een forse straf te ontlopen. Daarbij doet het voorkomen naar de rechterlijke macht en samenleving dat er sprake is van een boetedoening. Alsof er sprake is van verantwoording nemen. Het alternatief leek gunstig uit te pakken. Oké lastig zo af en toe. Maar mobiliteit werd gewaarborgd. En eigenlijk werd het alcoholslot ook wel als straf ervaren. Ondanks dat je van te voren het gevoel had dat het een eerlijke tweede kans is.

Wake up een alcoholslot is geen eerlijke 2e kans. Als je dat hebt verondersteld dan heb je de hele insteek van een alcoholslot verkeerd begrepen. Een alcoholslot dient maar 1 doel. Voorkomen dat iemand met drank op een auto kan starten. Niet meer en niet minder. Natuurlijk staat zo'n slot vlijmscherp afgesteld. Des te meer reden om NOG meer als bestuurder op je hoede te zijn. Ieder mens produceerd zelf ook alcohol door allerlei verbrandingsprocessen in je lichaam. Een minimale hoeveelheid dat wel. Maar wel zodanig dat je er goed op moet letten als alcoholslot veroordeelde. Dat is inderdaad een fuckup die je van te voren niet verteld word. Maar enige kennis van biochemische processen in het lichaam (heej er bestaat internet) had je kunnen op steken.

Maar ik begrijp waar de schoen vooral wringt en waarom je het als vader het allemaal zo oneerlijk vind. Je bent er namelijk mee akkoord gegaan om het alcoholslot in je eigen auto te laten monteren en je eigen zoon daarmee fiat te geven om in jouw auto te laten rijden. Nu word je als vader DIRECT gestraft voor de zonden van je zoon. De 2e fuckup die je niet wist van te voren. Je moet als ouder niet willen bloeden voor zo'n domme misstap van je kind. Het enige wat je heb gedaan is de hand boven zijn hoofd houden op deze manier. Verantwoordelijkheidsbesef bij de bron wegnemen. Als je zoon 23 jaar is dient hij zelf te boeten voor de fouten die hij heeft gemaakt. Nu ben je als vader gewoon dubbel genaaid. Eerst door je zoon en daarna door toe te stemmen om het alcoholslot in je auto in te laten bouwen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door RVV » 28 jul 2013, 22:56

http://www.bloggers.nl/alcoholslot/7770 ... lslot.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zeg Mixi ik lees je blog net. Boel blabla. Maar ik snap 1 ding niet? Waar is de stem van je zoon? Die duikt wel heel makkelijk op zijn 23e achter de broekspijpen van papa weg. Ben je eigenlijk niet knettergek om als een soort van donquichot het op te nemen tegen deze zogenaamde oneerlijkheid tegenover het alcoholslot? Ben je überhaupt slim bezig om je nek zo uit te steken voor alle alcoholslot veroordeelden in Nederland? Alcolmobilisten behoren tot het uitschot/afvoerputje van de samenleving. Meen je nu echt dat je het daar voor wilt opnemen? Neem je verlies, lik je wonden. slot uit laten bouwen, auto verkopen. Nieuwe auto kopen en je zoon verbieden zolang zijn straf duurt nog maar 1 meter in jouw auto te laten rijden. Nu heb jij jezelf tot de kop van jut benoemd. En de echte zondebokken lachen in hun vuistje dat er iemand voor hun de kastanjes uit het vuur wil halen...

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door allen » 28 jul 2013, 23:09

Dat je nog de moeite doet om dat uit te zoeken Rico. Wellicht is hij zelf die alcoholist... :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door GTRene » 28 jul 2013, 23:17

alcoho-list :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door RVV » 28 jul 2013, 23:26

Nouja heel veel moeite was het niet. Email adres dat gebruikt wordt is hetzelfde.

Kijk eigenlijk komt het op 1 ding neer. Accepteer als eigenaar van auto NOOIT dat er een alcoholslot in je auto word gebouwd als je geen straf hebt opgelegd gekregen. Wat een gemak lijkt, familielid/partner etc kan blijven rijden is voor diegene die geen alcholmobilist is eigenlijk de grootste straf. Die moet opdraaien voor alle nadelen en ongemakken (het slot) door een stomkop die zonnodig met drank op moest rijden.

Pa Mixi bekijk het van de positieve kant. Je zoon had zich ook een boom kunnen vouwen. Wees blij dat je hem nog hebt. Vele ouders die hun kind is doodgereden door een alcomobilist hebben levenslang. Daarbij is het ongemak van het slot nog maar een fractie van echt leed.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Luco » 29 jul 2013, 13:25

Als je zon slot in je auto laat zetten omdat je zoon gezopen heeft en gepakt is ben je wel erg dom :lollerdelol: :lollerdelol:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Alcoholslot te snel uitgedeeld of niet?

Bericht door Metchu » 29 jul 2013, 13:41

vanwaar de naam mixi? drinkt je zoon veel mixis? haha...

even een quote van de blog
Ik heb het CBR gesproken, en gevraagd hoe het zit als ik met mijn gezin op vakantie ben en in Italie en ik rij in een hele lange tunnel of op een bergpas met van die met van die haarspeld bochten en ik moet blazen, dan komt mijn hele gezin in gevaar. Zegt die man, nou, ik zou zo niet in een tunnel of op een bergpas gaan rijden, ik ga mijn gezin niet in gevaar brengen.Ik zeg, dus nu mag ik ook al niet op vakantie van het CBR!!
haha dit zie ik ook heel vaak bij mijn vmbo leerlingen van 13 jaar... Die zeggen dan, ik moet van u nablijven, dus nu kom ik door u te laat!
Nou nee meneer Mixi, uw vakantie wordt niet verpest door het CBR, maar door uw zoon... knoop dat goed in uw oren!

maar goed, oogkleppen hè...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], WillemBoer en 102 gasten