Snelheidsovertredingen in het buitenland

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Snelheidsovertredingen in het buitenland

Bericht door Rebel » 10 feb 2006, 00:05

Ik heb dik dik 4 jaar geleden op weg naar Rome, 2 snelheidsovertredingen in zwitserland begaan. Eenmaal 32 km te hard in een tunnel waar men maar 70km mocht (tunnel was 200 meter lang, de tunnel lag op een autosnelweg waar men continu 120km per uur mocht rijden )
Een rode flits van voor en van achter, liet me weten dat ik "gesnapt" was.
Tweede overtreding was 5 minuten later, op een stuk waar 100 mocht en ik 115 km per uur tufte. (ook dit was maar een klein stuk snelweg met een lagere maximale snelheid, vanwege de geluidsoverlast voor omliggende woningen en bedrijven)
Ook hier werden keurig twee flitsen gemaakt van voor en achteren.

Na 4 a 5 maanden viel de eerste brieven in de bus van betreffende overtredingen. Ze kwamen uit zwitserland.
De overtreding van 115 km werd afgedaan met een geldboete van 260 euro. Een de overtreding in de tunnel moest voorkomen, en dit zou een rechter dan beslissen.
Ik moest daarvoor diverse stukken tekenen en terug sturen.

Ik heb beide brieven toen op de kast gelegd. Maar met het afstoffen van de kast, zijn ze blijkbaar er achterin gevallen 8)
Destijds had ik al geinformeerd over hoe en wat ik eventueel kon verwachten.
Na een jaar, kwamen weer twee brieven. Dit keer met iets meer "drang". Zoniet werden er acties ondernomen.
Ik heb die andere brieven gaan zoeken, en uiteindelijk gevonden achter de kast, en heb vervolgens de nieuwe brieven er ook maar achter gestopt 8)

Nogmaals links en rechts geinformeerd, en dit keer ook bij iemand die echt verstand van zaken had. Kreeg weer het zelfde verhaal te horen. "Don't whorry be happy"
Na lang zoeken op forums omtrent buitenlandse boetes, zag ik dat die "tunnel-boete" zeer streng gestraft zou worden. En dan moest ik denken aan minstens 600 euro of meer. Dit naar aanleiding van de diverse tunnel-incidenten in die streek.

Na 2 jaar kwam weer een brief, dit keer met een mooie foto van mij achter het stuur. Nouja mooi 8)
Deze brieven waren iets dikker met diverse formulieren om in te vullen voor de rechter, etc.
Ze kwamen overigens uit Friesland. ( for god's sake... from all places off the world.... Friesland?)

Ik heb vervolgende de kast een stukje verder van de muur af moeten zetten om ook deze brieven erbij te proppen.
Inmiddels zijn er 2 jaar verstreken en heb ik niks meer gehoord.


Sinds vorig jaar zijn er europees betere afspraken gemaakt omtrent het meewerken en innen van betreffende boetes gemaakt in buitenland.
Tot toen was er alleen het verstrekken van de gegevens van de eigenaar van het kenteken, tot de mogelijkeheden.

Inmidels is betreffende auto al 2 jaar weg. Aan de grens controleren ze vaak de kentekens die nog openstaande boetes hebben,
Echter is mijn naam ook bekend, dus bij een eventuele pas-controle, kunnen ze je alsnog eruit pikken.
Verder kunnen ze niks.
Het was me niet direct om het bedrag te doen, was meer een kwestie van "dwars liggen"

Oostenrijk geeft ook een goede doorgang naar italie ;-)


Oja, de betreffende kast hebben we inmiddels niet meer.


Nog iemand met snelheidsovertredingen in het buitenland? En eventuele tips voor andere forumleden?
Of mensen die gezocht worden over de grens als zware crimineel?

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 feb 2006, 08:01

Heb zelf nog geen overtredingen (klopt af) begaan in het buitenland waarvoor ik bestraft ben.

Zwitserland is nou niet het beste land om mee te doen te hebben, maar als de auto weg is lijkt me dat het inmiddels bijna verjaard is. Hoe lang staat daar eigenlijk voor, 3 of 5 jaar?

Hoop voor je dat je er verder geen gezeik mee krijgt trouwens.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 10 feb 2006, 10:45

Machtig wat een een verhaal zeg, tranen rollen over mijn wangen :lol:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 10 feb 2006, 10:47

Werkt die kast ook voor nederlandse bekeuringen? zoja; waar heb je die kast gekocht? :D

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 10 feb 2006, 10:57

Ja, Tom, die haal je bij de IKEA: model beköring.

Wij zijn week of 4 geleden geflitst op jullie A73, ben benieuwd of we er nog wat van horen.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 10 feb 2006, 11:04

Volgens mij is het inmiddels zo dat je binnen de EU de löl bent.
In het buitenland gescoorde prenten worden in NL gewoon overgenomen door het CJIB en daarna als een Nederlandse bekeuring behandeld.
Je kunt met bezwaarschriften e.d. de zaak natuurlijk wel wat makkelijker rekken omdat info uit het buitenland gehaald moet worden en die termijnen van 16 weken voor antwoord op bezwaar en zo waarna een bekeuring vernietigd moet worden gelden onverminderd. Maar die tip heb je niet van mij. ;)

Zwitserland hoort niet bij de EU, dus dat is wat makkelijker.
Niet betalen kan, heb je alleen kans dat de volgende keer dat je in Zwitserland bent eerst de boete mag betalen voordat je verder mag.
Wanneer dat verjaart weet ik niet, hangt van Zwitsers recht af, maar och, Oostenrijk is ook wel een mooi land toch? ;)

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 10 feb 2006, 11:05

Ja, een groots visionair staatsman uit de vorige Jahrhundert was een oostenrijker(tje). :mrgreen:

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 10 feb 2006, 11:22

Peter Tunissen schreef:Volgens mij is het inmiddels zo dat je binnen de EU de löl bent.
In het buitenland gescoorde prenten worden in NL gewoon overgenomen door het CJIB en daarna als een Nederlandse bekeuring behandeld.
Je kunt met bezwaarschriften e.d. de zaak natuurlijk wel wat makkelijker rekken omdat info uit het buitenland gehaald moet worden en die termijnen van 16 weken voor antwoord op bezwaar en zo waarna een bekeuring vernietigd moet worden gelden onverminderd. Maar die tip heb je niet van mij. ;)

Zwitserland hoort niet bij de EU, dus dat is wat makkelijker.
Niet betalen kan, heb je alleen kans dat de volgende keer dat je in Zwitserland bent eerst de boete mag betalen voordat je verder mag.
Wanneer dat verjaart weet ik niet, hangt van Zwitsers recht af, maar och, Oostenrijk is ook wel een mooi land toch? ;)
Kan er niets anders aan toevoegen...:)

In FRankrijk wordt je 9 van de 10x gelijk aangehouden. Eerst staat er een radar en verderop staan motor Gendermes of Police. Of het is vlak voor een Peage halte waardoor je letterlijk in de val loopt.

Bij de radarapparaten zoals je ze bij de route national elke 2 meter tegenkomt wordt de procedure gevolgt zoals Peter ze al beschreef.

En geloof me ga niet in discussie mer de franse politie, he delft het onderspit.......... :shock:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 10 feb 2006, 12:39

Mooi verhaal Rob. In Zwitserland rijd ik op de snelwegen altijd volgens de max. snelheid. Ook als dat maar 80 is terwijl 180 ook wel moet kunnen (zeker als je net uit Duitsland komt). Pakkans is er echt enorm.

Je wordt in Frankrijk, Duitsland en Zwitserland bijna altijd van voren geflitst. Als je vanuit Colmar naar Basel rijdt dan heb je er 1 net na een 'heuveltje' waar je als bochtenridder even volgas doorheen moet. Gelukkig nog niks ontvangen :shock:
Net na Basel ook veel flitskasten en een hele hoop mobiele controles.

Even voor Geneve staat een kast op een meerbaans afdaling. Je fikt je remmen op als je die te laat spot en toch op tijd wilt remmen.

Maar in Duitsland heb ik snel gehandeld toen ik werd bestempeld als crimineel. Gelukkig voor enige rechtzaak de boel in mijn voordeel kunnen beslechten, want ik had niets met die zaak van doen. Was dan ook geen bekeuring, maar een misdaad.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 10 feb 2006, 18:37

Bonnen uit Duitsland gaan standaard ronde archief in.
Bon uit Hongarije (was aangehouden) ook nooit betaald. Nooit wat van gemerkt.

Is natuurlijk een risico dat je loopt als er gecontroleerd wordt.

Mark.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten